Suuttuisitko ? Tai onko törkeää ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törkymöykky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 v.;23804865:
Mua ei kyllä haittaisi tippaakaan. Nimiin on mun puolestani kaikilla täysi oikeus, ehkä enemmänkin ilahtuisin jos joku tykkää nimivalinnasta. Ei nyt niin herkkähipiäinen voi olla että maa romahtaa jos samanniminen lapsi tulee vastaan, individualismi vähän yliampuvaa.
Lapset on persoonia, vaikka samaa nimeä kantaisivatkin.

Oon samaa mieltä.

En suuttuisi eikä olisi törkeää jos kyse olisi yhdestä nimestä ja vaikka ihan etunimestä. Mutta tulisi ahdistava ja pelottava olo jos kaveri laittaisi lapselle tismalleen kaikki 3 nimeä mitä mun lapsella olisi.

Jos sä siitä nimestä (ja isä myös) tykkää vielä ristiäisten ollessa ajankohtainen niin anna palaa vaan. Kauemmin se lapsi nimineen siinä tulee olemaan kuin tuo ihminen jonka kanssa ette edes niin läheisiä ole. Voithan kertoa hänelle etukäteen aikeista ja sanoa että heidän (ja 200 muun...) antama nimi on niin kaunis että ihastuit siihen ja diiba daaba.

Alkuperäinen kirjoittaja lällällää;23805165:
mä oon kuullut jo tälläsen lällätyksen lumia nimestä: luodaan lumia, onks kellään kumia.
tuo on aika helposti väänneltävä nimi, jos niikseen tulee..

Komppaan Lumian äitinä.
Me yritettiin keksiä nimi josta ei sais helpolla mitään tyhmiä lempinimiä tmv.
Mut tokihan lapset, ja aikuisetkin niitä keksii nimestä kun nimestä.
Eipä mennyt tosiaan kauan kun alkoi sieltä jos täältä aina vitsailut, siis ihan hyvässä hengessä tosin aikuisten kesken että "Mitäs teet ? Tässä oon just pudottammassa Lumia katolta, heh heh" - tyyliset jutut. Että eiköhän ne lapsetkin varsinkin keksi sitten noita lällytyksiä.

Itse tuskin suuttuisin, mutta varmaan pitäisin ihan pimeänä jos joku noin toimisi. Tuntuisi, ettei tällä voi olla kaikki ihan kotona jos nimirimpsusta on tullut niin suuri pakkomielle. Pelottaisi siis jotenkin oman lapsen puolestakin ja karmisi, koska niin hulluksi tuo asia minusta menee, että joku tuttu haluaa juuri saman kopioida. Yksi nimi vielä menettelisi, vaikka sitten se etunimi, mutta että kaikki nimet.. siitä voisin huolestua.

Alkuperäinen kirjoittaja lällällää;23805165:
mä oon kuullut jo tälläsen lällätyksen lumia nimestä: luodaan lumia, onks kellään kumia.
tuo on aika helposti väänneltävä nimi, jos niikseen tulee..

Ei kukaan täyspäinen mieti nimeä sillä perusteella että mistä ei sais väännettyä jotain lällätystä! Ei tietenkään ehkä kiva antaa nimeä, joka TARKOITTAA jotain 'outoa' kuten Jorma tai Yrjö mutta mistä tahansa nimestä saa väännettyä jotain eikä oo kovin tervettä elää sen mukaan ettei kukaan vaan sais sanottua mitään pahaa mistään.

Toivottavasti muuten se Lumikin ehdottaja ei ollut tosissaan :D

[QUOTE="voi elämä";23805287]Ei kukaan täyspäinen mieti nimeä sillä perusteella että mistä ei sais väännettyä jotain lällätystä! Ei tietenkään ehkä kiva antaa nimeä, joka TARKOITTAA jotain 'outoa' kuten Jorma tai Yrjö mutta mistä tahansa nimestä saa väännettyä jotain eikä oo kovin tervettä elää sen mukaan ettei kukaan vaan sais sanottua mitään pahaa mistään.

Toivottavasti muuten se Lumikin ehdottaja ei ollut tosissaan :D[/QUOTE]

No mikä lumikissa sitten on vikana?

[QUOTE="voi elämä";23805287]Ei kukaan täyspäinen mieti nimeä sillä perusteella että mistä ei sais väännettyä jotain lällätystä! Ei tietenkään ehkä kiva antaa nimeä, joka TARKOITTAA jotain 'outoa' kuten Jorma tai Yrjö mutta mistä tahansa nimestä saa väännettyä jotain eikä oo kovin tervettä elää sen mukaan ettei kukaan vaan sais sanottua mitään pahaa mistään.

Toivottavasti muuten se Lumikin ehdottaja ei ollut tosissaan :D[/QUOTE]

Kyllä aika moni muuten miettii...

Alkuperäinen kirjoittaja ootteko hysteerisiä?;23805281:
Mikä siinä on niin pelottavaa jos joku ihastuu lapsen nimeen???

No sitä minäkin ihmettelen. Heikkopäistä sakkia. Kyllä meidän tuttavapiirissä ainakin on samoja nimiä eikä se ketään haittaa, toisista ja kolmansista nimistä en tiedä kun niitä ei käytetä ja kaikki kersat on jo vähän isompia ettei ristiäisiä nyt ole ollut. Nykyään kaikki vaan haluaa olla niin boheemeja ja yksilöllisiä että ihan naurattaa. Tai se ehkä pelottais jos joku, ettei tehdä niinkuin itse haluaa.

Mä pitäisin erittäin outona ja friikkinä jos joku kaveri/tuttu antaisi täsmälleen saman nimen, vaikken mitenkään nimeä omistakaan niin pelottavalta tuntuisi. Tosin mun lapsilla on astetta erikoisemmat nimet mutta kuitenkin.

[QUOTE="voi elämä";23805351]Huomaa kohta 'ei kukaan täyspäinen'... ;)

Ja Lumikki nimenomaan menee tuohon kategoriaan että se sanana tarkoittaa myös jotain ja sehän on piirroselokuvasta (tai sadusta, mutta useimmat sen varmaan elokuvasta muistaa). Mites sit ois Ruusunen, Pocahontas, Hercules, Pinokkio..[/QUOTE]

No tiedän muutaman Iineksenkin (joka myös kaunis nimi ) ja Akun, Roopen ja Vertin mm. Kivoja nimiä vaikka ovatkin myös ankkalinnan asukkeja. Suurin osa nimistä tarkoittaa jotakin.

Ja Lumikki nimenomaan menee tuohon kategoriaan että se sanana tarkoittaa myös jotain ja sehän on piirroselokuvasta (tai sadusta, mutta useimmat sen varmaan elokuvasta muistaa). Mites sit ois Ruusunen, Pocahontas, Hercules, Pinokkio..[/QUOTE]

Ruusunen = Aurora. Yleinen nimi.

Jasmin on myös Disneyn prinsessa, piirroselokuvasta/sadusta. Ja Jasminejahan on joka nurkalla ja vielä nurkan takanakin.

Mähän oonkin liian vanha tänne, siis onko Lumikki elokuvakin tehty??? =)

Alkuperäinen kirjoittaja ootteko hysteerisiä?;23805281:
Mikä siinä on niin pelottavaa jos joku ihastuu lapsen nimeen???

Kokonainen nimirimpsu täysin sama kuin minun lapsella, ihmisellä jonka kanssa ollaan tekemisissä kuukausittai? Eikö mitään outoa?. Edelleenkään ei mitään vikaa, jos kyseessä olisi yksi nimi sieltä kokonaisuudesta, mutta että noinkin läheinen antaisi ihan sama mitä minun lapsi kantaa.

Ja toisin kuin sanotaan "se on vain nimi" niin kyllä se nimi identieettiin liittyy aika olennaisesti, kyseinen nimirimpsu on minun lapsen identiteettiä.Minun nimeni on osa minua, kyllä nimi paljonkin ihmiseen liittyy. Olisi aika outoa jos lähipiiriin putkahtaisi tismalleen samoin nimetty vauva oman lapseni rinnalle, etenkin kun on kyse kolmesta etunimestä, ei yhdestä eikä kahdesta vaan kaikista kolmesta.

Suorastaanhan se kuulostaa fanaattiselle ja pakkomielteiselle jos maailmassa ei mitään muuta nimeä heidän lapselle ole vaihtoehtona. Se on päähänpinttymä, pakkomielle. Minusta omaan lapseen kohdistuva pakkonmielle on todellakin ahdistavaa.

Tottakai se on eriasia jos jossain päin Suomea joku toinen antaa saman nimen :) Ja joskus jos tällaiseen tapaa, tulee aina mieleen, että hassu sattuma. Vaikka koskaan en ole elämäni aikana esim tavannut täysin saman nimistä etu ja toisinenimineen kuin itse,enkä tiedä sukulaisistani tai ystävistänikään sen nimistä, että olisi missään elämäntilanteessa kävellyt toinen täysin saman niminen eteen. Eli kaipa se yleensä on melko harvinaista toimia niin, että kopioidaan joku nimi täysin. Yleensä tuota tekevät amerikassa tavikset idoliensa tai heidän lasten mukaan ja sekin on vähän kummallista.

Yhteistyössä