Suuttuisitko isovanhemmille tästä?

Oho, täähän herätti keskustelua. 2-vuotiasta poikaa ei näy eikä isovanhemmat vastaa puheluihin eikä viesteihin. Suuttuvat aina kun jostain sanotaan mitään negatiivissävytteistä.

Joo, pohdittiin aika lailla taannoin kun poikaa kysyivät matkalle mukaan, että jaksaakohan noin rankan reissun, mutta aateltiin antaa isovanhemmille mahdollisuus kun 1. kertaa ikinä pyysivät poikaa mihinkään mukaansa. Olisi toki ollut kiva, että ekalla kerralla oisivat vaikka ottaneet päiväksi kotiinsa pojan tms, mutta parempi tämä kuin ei mitään. Ja juu, silloin en tosiaan luvatessani pojan reissuun muistanut, että tarhaan oli sovittu eka päivä loman jälkeen huomenna. Mutta se nyt jää. Poika jatkaa 2x viikossa 5 tuntia tarhassa VAIKKA meillä onkin vauva kotona kanssani. Ihan täysin itsekkäistä syistä pidän pojan tuossa ihanassa pienessä tarhassa, etten menetä mahtavaa paikkaa ;) Ajatelkoot kuka mitä haluaa, lapsi tykkää mielettömästi ja samoin minä kun voin sopia kaikki neuvolat ja muut sitten näille päiville. Ja tosiaan en aio huomenna herättää poikaa 8.00 jos pääsee keskellä yötä vasta nukkumaan. Mies jää pojan kanssa kotiin ja minä pienen kanssa lääkäriin menen.

Ollaan molemmat yritetty soittaa, mutta ei vastata. Soitan varmaan kohta poliisit.

En mä nyt tiiä onko tuossa suuttumisen aihetta. Hyvin meillä on pieniä poikkeuksia 2v sietäny. Olisin maininnu asiasta, mutta ei se lapsi siitä rikki mene. Sopimus on kyllä aina sopimus, että siitä pitäs pyrkiä pitämään kiinni, koska se luottamus menee äkkiä.
En veisi seuraavana pvänä tarhaankaan, kun pienikin on, vaan ottasin mukaan sinne minne olisinki vauvan kans menossa.

Oho, eivät ole vieläkään kotiutuneet? Eivät vastaa puheluihin ja viesteihin? Tuossa vaiheessa mulla hirttäis kiinni. Ei isovanhemmat tuollasta voi tehdä kuitenkaan.
Oli sun viimesin vastaus tullu ennen kuin ehdin lukea sen.

Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Oho, täähän herätti keskustelua. 2-vuotiasta poikaa ei näy eikä isovanhemmat vastaa puheluihin eikä viesteihin. Suuttuvat aina kun jostain sanotaan mitään negatiivissävytteistä.

Joo, pohdittiin aika lailla taannoin kun poikaa kysyivät matkalle mukaan, että jaksaakohan noin rankan reissun, mutta aateltiin antaa isovanhemmille mahdollisuus kun 1. kertaa ikinä pyysivät poikaa mihinkään mukaansa. Olisi toki ollut kiva, että ekalla kerralla oisivat vaikka ottaneet päiväksi kotiinsa pojan tms, mutta parempi tämä kuin ei mitään. Ja juu, silloin en tosiaan luvatessani pojan reissuun muistanut, että tarhaan oli sovittu eka päivä loman jälkeen huomenna. Mutta se nyt jää. Poika jatkaa 2x viikossa 5 tuntia tarhassa VAIKKA meillä onkin vauva kotona kanssani. Ihan täysin itsekkäistä syistä pidän pojan tuossa ihanassa pienessä tarhassa, etten menetä mahtavaa paikkaa ;) Ajatelkoot kuka mitä haluaa, lapsi tykkää mielettömästi ja samoin minä kun voin sopia kaikki neuvolat ja muut sitten näille päiville. Ja tosiaan en aio huomenna herättää poikaa 8.00 jos pääsee keskellä yötä vasta nukkumaan. Mies jää pojan kanssa kotiin ja minä pienen kanssa lääkäriin menen.

Ollaan molemmat yritetty soittaa, mutta ei vastata. Soitan varmaan kohta poliisit.

Ja sinun itsekkäistä syistä joku sellainen joka on oikeasti töissä ja tarvitsee lapsellensa päivähoitopaikan ei nyt saa sitä sieltä ihanasta pienestä tarhasta;) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Ja sinun itsekkäistä syistä joku sellainen joka on oikeasti töissä ja tarvitsee lapsellensa päivähoitopaikan ei nyt saa sitä sieltä ihanasta pienestä tarhasta;) ;)

Näinkin sen voi nähdä, mutta nyt oli kyse eri asiasta.

Olen ihan samaa mieltä, että kannattaisi hyödyntää äitiysloma kun kerrankin saa itse olla omien lasten kanssa. Ja säästää hoitopaikka todella tarvitseville.

Niin ja kärkkäille superäideille tiedoksi, että kyllä me ihan kimpassa molempien poikien kanssa käydään neuvoloissa ja lääkäreissä, mutta kyse oli huomisesta. Aikaisin lääkäri enkä halua väsynyttä esikoista herättää sen takia, että veikalla lääkäri. Nukkukoot matkaväsynsä pois, mikäli saadaan lapsi edes kotiin mulkuilta isovanhemmilta. Olen niin pirun vihainen ja loukkaantunut, etten tiedä miten olla. Soimaan kyllä suuresti itseäni ja omaa tyhmyyttäni, että annoin pojan matkalle mukaan, vaikka tiesin sen olevan rankka. Sovittu oli, että poika tulee 20 mennessä kotiin, tapahtuman kun piti päättyä viim. 16.00. Tämän vuoksi en antanut sen kummempia ohjeita illan varalle. Onneksi laitoin tutin ja rätin mukaan...Miehen vanhemmat kai harjoittelevat isovanhemmuutta poikamme kanssa, eivätkä ymmärrä, että me olemme pojan vanhemmat ja meidän rutiineja ja tapoja ja toiveita tulisi kunnioittaa vaikka kuinka ärsyttäisi. Ovat sellaisia juntteja ja epäsosiaalisia, itsestään epävarmoja olevia ihmisiä, jotka ottavat kaikesta nokkiinsa eivätkä näe syytä, miksi me saisimme olla loukkaantuneita.

Voi vittu mitä käytöstä isovanhemmilta, siis eivät enää vastaa teidän puheluihin tai viesteihin? Ja kyydissä heillä kuitenkin teidän pieni lapsi!?! Minä varmaan soittaisin poliisit (tosin en osaa ikinä kuvitella että lasteni isovanhemmat jotain noin tyhmää keksisivät).

Toivottavasti saatte pienen pian kotiin nukkumaan! Ja toiste en lastani tuollaisille isovanhemmille antaisi!

Olisiko eri asia jos veisin pojan vaikka srk:n päiväkerhoon 2 päivänä viikossa? Onko paino sillä, että vien joltain tarvitsevalta paikan vai sillä, etten ole joka sekuntia lapseni kanssa? Onneksi lapsen tarhassa yli puolilla on pienempiä sisaruksia kotona äidin kanssa ja ovat osa-aikaisina tarhassa. En ole yksin :kieh:

Ohhoh, kello on jo vaikka mitä ja lasta ei ole tuotu kotiin! Minä suuttuisin niin perkuleesti enkä antaisi enää koskaan lasta isovanhemmille. Älä nyt itseäsi soimaa enää, sinä halusit luottaa heihin kerrankin. Tuohan on törkeetä!

Olisiko eri asia jos veisin pojan vaikka srk:n päiväkerhoon 2 päivänä viikossa? Onko paino sillä, että vien joltain tarvitsevalta paikan vai sillä, etten ole joka sekuntia lapseni kanssa? Onneksi lapsen tarhassa yli puolilla on pienempiä sisaruksia kotona äidin kanssa ja ovat osa-aikaisina tarhassa. En ole yksin :kieh:

Helsingissä ja muissa suurissa kaupungeissa tää on ihan yleistä. Pikkukaupunkilaiset eivät ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:

Kun lapset oli pieniä,pidin päivärytmistä kiinni,vaikka reissussa oltiinkin. Lapsi kärsii tullaisesta pitkästä päiväreissusta.Ei kyllä paljon päätä pakota isovanhemmilla.Niin ymmärtäähän sen,ei niillä ole ollut pitkäänaikaan pieniä hodettavana.En kyllä sietäisi tuollaista käytöstä isovanhemmilta.

Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
Pistä viesti että minuutti aika soittaa tai tekstata tai soitat poliisille koska olet julmetun huolissasi.

Ihan oikeasti pistät miehen soittamaan, ja jollei vastata, niin tällainen viesti. Onhan se nyt kumma että ei enää puhelimeen vastata.

Oletko kokeillu soittaa tuntemattomasta numerosta? Vaikka se tuskin auttaisi? Entä kyläpaikka, jossa olivat kyläilemässä?
Yks vaihtoehto on se, että laittaa sms menemään, et jos ei ala kuulumaan mitään eivätkä ilmottele, niin täytyy ottaa yhteys poliisiin. Kyse on kuitenkin teidän lapsesta.

Varsinkin kun sinä asut Helsingissä ( missä on huutava pula ph paikoista ) niin harkitsisin tosissani niitä srk-kerhoja!! Minun ystävälleni kävi niin ettei hän saanut omaa lastaan mihinkään lähipk, kun lähti töihin:( Tarhoissa niin paljon äippälomalaisten muksuja yms ja ne joilla on oikeasti tarve saada lapsi tarhaan jäävät nuolemaan näppejään!

Sitten kun itse lähdet takaisin työelämään voi käydä niin ettet saa nuorimmaista samaan tarhaan esikkosi kanssa! Ja sitten voi olla ettet ymmärrä niitä jotka vievät paikat, joita työssäkäyvät vanhemmat tarvitsevat!

Ja se on erittäin harmillista ettet ole tilanteessasi yksin:(

Aivan hirveät appivanhemmat ap:lla. Mitä mies ajattelee? Onko huolissaan ja yrittääkö soittaa. Tuohan voisi olla jo poliisiasia, kun ei lasta tuoda kotiin, vaikka vanhemmat haluavat.

Kysymys ei ole siitä ettet vietä joka sekuntia 2veen kanssa vaan siitä että moni muu tarvitsee niitä hoitopaikkoja. Helsingissä on pula paikoista ja ei ihme, kun äidit hoitavat vauvaa kotona ja vievät vanhemmat skidit tarhaan.

Jos lapselle on suositettu paikkaa esim. nla toimesta niin asia erikseen. Tai sellaiset sossu tapaukset jossa lapsi saa ainoan tuen ja turvan päivähoidossa. Näitä mammalomalaisia en ymmärrä!

Yhteistyössä