Suuttuisitko isovanhemmille tästä?

Huomasin että sulla on kaksi poikaa!!! Toivottavasti poikiesi tulevat vaimot suhtautuvat sinuun eri tavalla kuin sinä suhtaudut miehesi vanhempiin. Olen lukenut joskus ennenkin sinun kirjoituksiasi ja niistä paistaa läpi se ettet tule toimeen appivanhempiesi kanssa:( Surullista....

Minkä ihmeen takia, edes annoit lapsen lähteä noin pitkälle matkalle, vaikka tiesit, että huomenna on eka tarhapäivä?!? Ja vauva saa olla kotona, mutta 2 vuotias tökätään pois tieltä tarhaan, että äiti ja vauva saa olla kahdestaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä muakin ihmetyttää miksi 2 vuotias viedään tarhaan vaikka itse on kotona vauvan kanssa?? Ei varmaan virikkeiden takia tarvitse viedä? Ja kuullostaa tosiaan siltä että vihaat appivanhempiasi yli kaiken, surullista:(

Sinun vanhempi poikasihan on vasta täyttänyt 2v ja sinä raahaat "mussukan" tarhaan ja hoidat vauvaa kotona. Nyt surkuttelet täällä sitä, että miehesi vanhemmat ovat vieneet rassukan rankalle reissulle:( Ei ymmärrä.... Minusta sinä teet poikasi elämästä rankan viemällä häntä tarhaan!!! Sori nyt vaan:D

Huono päivä oli näemmä valittu, en kiellä ollenkaan. Jos vielä miehesi joutuu huomenna kotiin jäämään, jne.. MUTTA... Lapset kyllä tarvitsevat rutiineita, mutta jos joskus päikkärit, yöunet sun muut ei osu juuri kohdalleen, se ei ole niin hirveän vakavaa! Ja melko varmasti poika nukkuu takaisintulomatkalla, voipi olla, että herääkin huomenna aikaisin. Älä nyt vielä maalaa piruja seinille.

Isovanhemmat tahtovat varmasti itsekin olla ylpeitä pienestä pojastanne, ja käydä sukulaisille "näyttämässä" :) Anna heille se mahdollisuus, vaikka ehkä juuri nyt ärsyttääkin. Ja ole iloinen, että halusivat ottaa pojan reissulle mukaan. Kaikilla ei tuollaisia isovanhempia ole ollenkaan... :/

Taitaa tämä kiukkuilu mennä ihan hormoneiden piikkiin ja siihen ettet tykkää miehesi vanhemmista;) Minä en jaksaisi suuttua moisesta, saatikka vihoitella tai estää heitä näkemästä lasta jatkossa.

En olisi antanut 2-vuotiasta tuollaiselle reissulle ollenkaan. Ja kyllä nukkuma-ajat pitää olla ennen tarhapäivää tai koulupäivää, niin isommilla kuin pienemmillä lapsilla. Aikatauluista lipsuminen ei niin haittaisi, jos olisi vapaapäivä seuraavana päivänä.

No mä luultavasti eka vetäisis vähän hernettä nenään ja leppyisin pian.
Ja antaisin asian olla sitten loppujen lopuks..
Enkä veis tarhaan, ollenkaan :saint:

Rutiinit on toki hyvästä, mutta ei lapsi säry vaikka joskus menisikin päivä päälaelleen. Jos antaa lapsensa toiselle hoitoon, luovuttaa myös päätäntävallan hänelle. Ite en urputa siitä, mitä mummoloissa tehdään, jos kerran lapseni olen heille hoitoon antanut. Pojallasi on varmasti ollut kiva päivä. Mutta jos oma asenteesi on tuollainan, mieti tarkoin seuraavaa reissua.

Alkuperäinen kirjoittaja Sepeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä muakin ihmetyttää miksi 2 vuotias viedään tarhaan vaikka itse on kotona vauvan kanssa?? Ei varmaan virikkeiden takia tarvitse viedä? Ja kuullostaa tosiaan siltä että vihaat appivanhempiasi yli kaiken, surullista:(

Sinun vanhempi poikasihan on vasta täyttänyt 2v ja sinä raahaat "mussukan" tarhaan ja hoidat vauvaa kotona. Nyt surkuttelet täällä sitä, että miehesi vanhemmat ovat vieneet rassukan rankalle reissulle:( Ei ymmärrä.... Minusta sinä teet poikasi elämästä rankan viemällä häntä tarhaan!!! Sori nyt vaan:D

Niin miksi ihmeessä 2v ei oo kotona....Suoraan sanottuna ihmettelin sitäkin että miksi jonkun vauvan lääkärireissun takia pitää miehen jäädä 2 vuotiasta hoitamaan. Meillä käydään kaikki perus lääkärireissut lasten kanssa (1.5v/5v/7v) porukalla tyyliin yhtä tutkitaan ja muut on mukana ja iskä töissä.Jos joka lääkärireissun takia pitäisi jäädä töistä pois niin ei iskä tuolla töissä paljon ehtisi sitten ollakkaan...MUTTA sitten ajattelin että jo lääkäri onkin joku polireissu tai muu hankalampi keikkaniin eihän sinne 2v:tä oikein voi mukaan ottaa.

Ja itse asiaan...Varmaan ottaisi pannuun tuo ap:n kuvailema tilanne.Toisaalta en ikinä kyllä antaiskaan tuollaiselle päiväreissulle lähes vieraiden isovanhempien mukaan 2 vuotiasta.

Jep, syyttäisin kyllä itseäni ennemmin kuin isovanhempia. En ajattelisikaan huvin vuoksi laittaa lasta istumaan autoon 250 km sivu samana päivänä. Jos noin pitkiä matkoja mennään niin tosiaan aika painava syy saa olla, enkä isovanhemmille anna ollenkaan kyytiin, itse ajan jos heidän autollaan johonkin mennään.

Ehkä en olisi antanut lasta ollenkaan, jos isovanhemmat sen verran vieraampia. Isovanhemmille tuskin oliin suuttunut, meillä on molemmat tottuneet reissaamaan autolla vauvasta saakka pitkiäkin matkoja yms. Minäkin ihmettelin tuota, että isä joutuu jäämään kotiin... siis miksi? Etkö voi ottaa 2-vuotiastakin mukaan lääkäriin?

Mihin se Rouva nyt hävisi? Tule nyt puolustautumaan tänne!!! Ja kerro ihmettelijöille, että miksi ihmeessä raahaat 2v poikasi tarhaan kun samaan aikaan hoidat vauvaa kotona?

Jos isovanhemmat ottivat lapsen ensimmäistä kertaa hoitoon niin ei kai heiltä voi olettakaan sitä, että he muistavat kuinka noin pienen lapsen päiväunet, rytmi yms. menevät.
Olisit voinut ehdottaa, että he kyläpaikassa antavat iltapalan ja laittavat yöpuvun päälle. Lapsi varmaan nukahtaa noin pitkän paluumatkan aikana ja hänet olisi voinut kantaa nukkumaan omaan sänkyyn.
Varsinkin pitkilllä reissuilla aikataulut liikkuvat aina suuntaan tai toiseen. Eikös se ole pääasia, että lapsi on viihtynyt ja isovanhemmet ovat saaneet viettää aikaa hänen kansaaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen:
Alkuperäinen kirjoittaja ot:
Öö, miksi poika menee päiväkotiin vaikka sä olet vauvan kanssa kotona?

suoraan sanottuna ap:n puolesta vittuako se sulle kuuluu ja onko se niin vaikee pysyä aiheessa?ärsyttää aina tämä sama jankkaaminen jos jonkun lapsi onkin hoidossa.

Ajattelin kyllä samaa, miks päivähoitoon.. MUTTA olisin suuttunut isovanhemmille. Sori ap mutta paskamaisesti tehty heiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerro!:
Mihin se Rouva nyt hävisi? Tule nyt puolustautumaan tänne!!! Ja kerro ihmettelijöille, että miksi ihmeessä raahaat 2v poikasi tarhaan kun samaan aikaan hoidat vauvaa kotona?

jospa on vaikka hoitamassa vauvaa? kerrohan sinä miksi hänen pitää puolustella valintojaan teille? se sinun tapasi ei ole ainut oikea.

Ap kuullostaa aika avuttomalta äiti-ihmiseltä.

Mutta olisin voinut suuttua tuossa tilanteessa kyllä. Mutta olisin kihissyt itsekseni.
Eiväthän isovanhemmat vielä edes tiedä ap:n suuttuneen, mies vaan oli sanonut puhelimessa, että aika rankka päivä pojalla. Niin isovanhemmat heti sanoivat, ettei saa määräillä eivätkä ota poikaa enää mukaansa. Todella epämiellyttäviä isovanhempia minusta, joten ehkä ap:lla on syytäkin ehitä karsastaa.

En kyllä ap:na olisi isovanhemmille kiukkuillet, elleivät itse ensin olisi tuota uhkailua sanoneet, kun itse antoi lapsiraasunsa heidän mukaan koko päiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerro!:

Mitä ihmettä se siulle kuuluu, missä ihmisten lapset on hoidossa?! :o Miksi kenenkään pitäisi puolustella oman perheen arkeen sopivia ratkaisuja?!
Annatpa kypsän kuvan ittestäsi :D

Joo jollei ole pakko viedä hoitoon huomenna, niin ei kannata viedä.

Mä en ois ylipäänsä antanut lasta tuollaiselle reissulle. Ja jos jotain on sovittu, mitä tehdään ja monelta tullaan takaisin, niin täytyisihän niistä sopimuksista pitää kiinni. Luultavasti kaikki oli kumminkin mennyt hyvin, kun halusivat vielä lisää ohjelmaa lapsen kanssa. Mutta tuo, että niin suuttuivat siitä, että heille huomauttaa asiasta,vahvistaa sitä, että jatkossakaan en mielelläni antaisi heille, kun eivät sopimukset pidä heidän puoleltaan, ja siitä vielä aletaan kiukuttelemaan ja räyhäämään. Mitä seuraavasksi tekevät, varmaan kaappaavat koko lapsen

He eivät näköjään tykkää, että heitä "komennellaan"...

Jaa a, meillä on kaksivuotias poika ja en ole kyllä vielä kertaakaan istuttanut häntä noin pitkää matkaa autossa, saatikka heti aamusta asti. Jos olemme jossakin käyneet, olemme ajaneet päiväuniaikaan. Suuttuisin appivanhemmille enkä antaisi lasta enää koskaan heille. Menisin myös itseeni ja ottaisin tästä opikseni. Kaksivuotias on melkeen vauva vielä. Varmaan paljon sai tästä reissusta.

Minulla ei vastaavasta ole kokemustaolen , kun en voisi kuvitellakaan appivanhempieni ottavan tyttöä vastaavalle matkalle mukaan. Olen kuitenkin oppinut, etteivät appivanhemmat kunnioita perheemme arkirytmiä, josta pidämme melko tarkasti kiinni. Nytkin kun tyttö oli yökylässä, anoppi ihmetteli, kun ei ne saa tyttöä ajoissa nukkumaan. Meillä mennään nukkumaan puoli 9 ja puoli 10 välillä, appi oli tullut tytön kanssa metsäretkeltä vasta 9 jälkeen. Mikä ihme, että nukutus meni 11 saakka! Tyttö on kohta 3, ja olen päättänyt, että yksi vuorokausi ei maailmaa kaada kerran kolmessa kuukaudessa (noin). Siinäpähän suheeraavat!

Yhteistyössä