sukset solmussa miehen kans. apuja kaivataan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yx

Vieras
mulla alkaa mennä hermot tohon mieheen. ite olen ollu viime kevään jälkeen työtön, olkapää leikkauksen jälkeen, joka epä onnistu. nyt odotan kelan päätöstä uudelleen koulutuksesta. mieheltä loppu koulu jouluna ja on nyt työtön. odottaa tietoa työpaikasta pääseekö vai ei. jos pääsee tietää se muuttoa toisellepuolelle suomea.

miehestä tullu aivan mahdoton. aamuin nukkuu pitkää, sitten juo kahvin istuu tietokoneella ja tuijottaa telkkaria ja sitten menee takaisin nukkumaan. päivät menee siis nukkuessa. iltapäivästä tekee ruuan, muita kotitöitä ei tee. eilen imuroi kun olin jo alkuviikosta sanonu et viikonloppuna on pakko imuroida. minä teen kaikki muut kotityöt ja hoidan pojan ja leikin pojan kans, ulkoillaan ym (poika 5,5v), mies ei osallistu enää mihinkään pojan juttuihin. pojan kans miehellä menee hermot vähän väliä, ihan turhasta. poika saattaa kysellä jotain asiaa tarkkaan tai haluaa auttaa miestä ruuanlaitossa, kahvinkeitossa jne, niin mies alkaa ärjyä et mene siitä hän tekee itse. poika jos leikkii kova äänisemmin niin mies komentaa poikaa omaan huoneeseen, poika ei haluu mennä kun ei mitään oikeeta syytä miks pitäs mennä ja sota on valmis.

poika pahottaa mielensä monta kertaa päivässä miehen takia. oon asiasta sanonu mut viesti ei mene perille.
minua mies ei huomioi millään tavoin enää oikeestaan. seksiä kyllä pitäs olla. oon asioista sanonu, mut mies ei osaa keskustella. välillä valittaa kun ei ole mitään tekemistä. en vaan jaksas enää......

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pyy:
oisko miehes masentunut?

no oon sanonu et menee käymään mielenterveystoimistossa, mut ei suostu. hänessä ei kuulemma mitään vikaa. tiedä sitten...

Kuullostaa kyllä jonkinlaiselta masennuksen alulta. Tuo jatkuva nukkuminen ja mitääntekemättömyys. Ei se oikein kenellekään sovi, päähän siinä hajoaa. Ja yleensäkin jos on ilman työtä, teillä molemmat, niin rankkaahan se on.

masennusta tuo on, kokee itsensä arvottomaksi, kun työtä ei ole eikä näe arvoa itsessään olemalla kunnon isä. Millainen miehen malli on kotoa? Sun ei saa hyysätä häntä eikä puolustella. Tukea hän tarvii, mutta erittäin jämäkkää sellaista. Eli haet tietoa masennuksesta esim. täältä netistä, tulosta ja anna miehelle luettavaksi. Jos ei lue, lue hänelle ääneen. Tee selväksi, ettei masentuneen kanssa ole helppoa elää. Ja oikea lääkehoito voi saada hänet ns.terveeksi ja jälleen nauttimaan elämän oienistäkin asioista työttömyydestä riippumatta. Ja pojan syy ei ole millään isän paha olo!!Poika tulee kantamaan sitä itsetunnossaan aina, jos isä "hylkää"ilman syytä pojan läheisyydestään. Hylkääminen voi siis olla ihan emotionaalisestikin erittäin vakavaa, vaikka fyysisesti olisikin länsä. Entä perheneuvola? Suostuisiko hän sinne yhdessä sinun kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
masennusta tuo on, kokee itsensä arvottomaksi, kun työtä ei ole eikä näe arvoa itsessään olemalla kunnon isä. Millainen miehen malli on kotoa? Sun ei saa hyysätä häntä eikä puolustella. Tukea hän tarvii, mutta erittäin jämäkkää sellaista. Eli haet tietoa masennuksesta esim. täältä netistä, tulosta ja anna miehelle luettavaksi. Jos ei lue, lue hänelle ääneen. Tee selväksi, ettei masentuneen kanssa ole helppoa elää. Ja oikea lääkehoito voi saada hänet ns.terveeksi ja jälleen nauttimaan elämän oienistäkin asioista työttömyydestä riippumatta. Ja pojan syy ei ole millään isän paha olo!!Poika tulee kantamaan sitä itsetunnossaan aina, jos isä "hylkää"ilman syytä pojan läheisyydestään. Hylkääminen voi siis olla ihan emotionaalisestikin erittäin vakavaa, vaikka fyysisesti olisikin länsä. Entä perheneuvola? Suostuisiko hän sinne yhdessä sinun kanssa?

ei tuo helposti mihinkään lähde. on kuulemma aikasemmin ollu joskus masentunu (ennen kun tunnettiin), ja siitä oli selvinny ilman hoitoa. väittää et hänen nukkuminen johtuu vaan siitä et hänellä ei mitään tekemistä. ja minäkään en tekemistä ihmeemmin keksi.
mies ei ole pojan isä, poika mun edellisestä suhteesta. mut se ei silti oikeuta häntä kohtelemaan poikaa huonosti. itse vaan en jaksa enää tätä. ja os mies saa töitä toiselta puolelta suomea ja sinne muutamme, niin muuttuuko tää tilanne mihinkään. vai meneekö vaan niin et mies käy töissä ja nukkuu....

tuossa tapauksessa sun kannattaa miettiä suhteen hyvät ja huonot puolet. voittaako hyvät? siinä olet oikeassa, pidät lapsesi puolia, hyvä!! oletteko naimisis. jos ei, mieti miksi. jos olet, aika varma olet naimisiin mennessäsi ollut, että haluat nykyisen miehesi rinnalla elää! eli silloin aikaa ja työtä suhteen eteen! kysypä mieheltäsi, nauttiiko tämä masennuksestaan, silloin kun sellainen jakso oli hänellä ennen sinua? joku vika ajatusmallissa, ellei halua siihen apua! vaikka menisikin itsestään ohi esim. vuoden parin kuluessa, elämä voisi olla mielekkäämpää, jos kuitenkin hakisi masennuslääkkeet ja / tai terapiaa ja toipuisikin nopeampaa. siis punnitse nyt eri vaihtoehtoja. Mies kuitenkin sinulle tärkeä?? Et kuitenkaan saa sivuuttaa sinun ja lapsesi hyvinvointia! vaikka tuntuisi miltä, on olemassa ratkaisu, että kaikki voivat hyvin! sitä sinä et voi yksin tehdä, ei miehesi eikä lapsi, vaan yhdessä ja ongelmahan on nyt miehesi masennus, vaikka hän sen kieltääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:

ei tuo helposti mihinkään lähde. on kuulemma aikasemmin ollu joskus masentunu (ennen kun tunnettiin), ja siitä oli selvinny ilman hoitoa. väittää et hänen nukkuminen johtuu vaan siitä et hänellä ei mitään tekemistä. ja minäkään en tekemistä ihmeemmin keksi.
mies ei ole pojan isä, poika mun edellisestä suhteesta. mut se ei silti oikeuta häntä kohtelemaan poikaa huonosti. itse vaan en jaksa enää tätä. ja os mies saa töitä toiselta puolelta suomea ja sinne muutamme, niin muuttuuko tää tilanne mihinkään. vai meneekö vaan niin et mies käy töissä ja nukkuu....

Minua eniten tuossa mietityttää tuo poika, ja hänen saamansa kohtelu. Onko aina ollut noin nuiva lasta kohtaan?

onko teillä mitän yhteistä harrastusta? otat jonku illan ja sanot et nyt lähetään luisteleen.. ja miehellä ei ole vaihtoehtoja jäädä kotiin..
tekemättömyys ja tunne ettei ole tarpeellinen saa kierteen aikaan ja mitä seksiin tulee et saa suostua, jos itellä ei tee mieli! onneks ei sentään ryyppää.. soitatyökkäriin et alkakaa keksiä jotain työtä ja heti..etes joku kurssi..

Mikä miestäsi kiinnostaa? Voisiko nyt olla aikaa toteuttaa jotain sellaista, mihin ei aika työssäkäynnin ohella riitä? Elämän mielekkyys pitää löytää myös kotioloista ja normaalista arjesta. Pitää miettiä ne hyvätkin asiat siitä, että "joutuu" olemaan vain kotona, mitä hyvää siitä on esimerkiksi sinulle ja lapsille? Aikaa lapselle?

Yhteistyössä