Suuttuiko mun mies aiheesta?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
Ilkimys.
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Enhän mä olekaan ilmoittanut, että asia menee näin ja piste. Johan ylempänä kirjoitin, että yhdessä sovittiin alunperin, että syksyyn asti olen kotona lapsen kanssa, ja sitten katsomaan muutetaanko, menenkö töihin vai kouluun, vai mitä tehdään. Vai tehdäänkö toinen lapsi, siitäkin kun on ollut puhetta. Ja sitten, tulee tällainen tilanne, että mies peruukin sanansa, ja haluaa, että menen töihin paikkakunnalla, jossa ei kiinnosta asua, töihin mikä ei miellytä, vuorotyöhön, jossa en psyykkeen kanssa jaksa, onko se oikein!!!???
Ei ole oikein. Sääliksi käy miestäsi.
 
sivusta...
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Aika jännä muuten, että täällä saa lukea keskustelua niiiiin paljon siitä, että miten paha ihminen äiti on, kun vie lapsen hoitoon. Sitten kun tulee keskustelu, jossa äiti haluaakin jäädä lapsen kanssa kotiin, varsinkaan kun mitään taloudellista estettä sille ei ole, niin sittenkin se äiti on paska! No, toinen nainen on susi toiselle naiselle... Niin kai se menee...
Nuo asiat pitää sopia sen puolison kanssa yhdessä.
Taloudellinen este se on silloinkin jos mies ei halua olla perheen ainoa palkansaaja eli elättäjä. Kotihoidontuella ja lapsilisällä ei makseta omaa osuutta vuokrasta, ruuasta, omia vaatteita, laskuja sun muita, kyllä siinä väkisin jää työssäolevalle paljon enemmän maksettavaa.

Eikä lapsen hoitaminen kotona ole työtä vaan normaalia elämää. rankkaa kyllä joskus mutta ei se palkkatyötä ole.
Kyllä muuten maksetaan. Nähnyt olen! Jos mies on niin ahne kusipää, niinkuin tässä minun tietämässäni suhteessa, niin nainen maksaa kodinhoidontuesta ja lapsilisästä oman osuutensa vuokrasta, omat laskut, ruokaa ja lapsen vaatteet. Lapsen isä on näin halunnut. Naiselle ei kyllä mitään jää käteen.. Kirpparilta ostaa omat ja lastenvaatteet, mutta hyviä löytöjä, niin ei kukaan ihminen katukuvassa erottaisi paljon tää nainen "tienaa".
miten se mies on ahne paska jos haluaa että nainen maksaa oman osuutensa? lapsen vaatteet tulisi kyllä maksaa yhdessä, tai sitten nimenomaan tuolla lapsilisällä...
Pimeis töis, niitten lisäks vielä omia "kivoja pikku sivubisneksiä" "työajan" ulkopuolella ja kelan rahat siihen päälle. On se mun mielestä aika ahnetta. Puhutaan kuitenkin useimmista tonneista puhtaana käteen..??

Pointti oli kuitenkin siinä, että sillon kun pitää selvitä niinkin pienillä rahoilla, niin kyllä hätä keinot keksii. (Nainen on halunnut tän lapsen takia olla yhdes, mut ei se mies näytä nyt ees pahemmin siitä lapsesta välittävän, saatika naisesta, ei siis muusta kuin itestään. Varmaankin ovat eroamassa pian.)
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ei hyvänen aika naiset ja äidit. Millä ihmeen ilveellä te elätätte nyt ja tulevaisuudessa ne kullannuppunne jos teillä on tällaisena aikana vara karttaa tytä kuin ruttoa?!

Tässä keskustelussa on kuultu niin monia puolustuksia siitä, miksei töihin voi mennä... Liekö ne kuitenkaan ihan päteviä? Kyllä, lasta on hyvä hoitaa kotona mutta vaatisiko se keskustelua miehen kanssa ja hoidon sovittelua?
Lapsesi olisi jo heinäkuussa puolitoistavuotias, onko se nuori siihen nähden kun joidenkin on pakko viedä lapsen sa hoitoon heti äitiysloman loputtua? Muitakin vaihtoehtoja on kuin suuret päiväkodit.
Selvästikään miehesi ei ole sinut päätöksesi kanssa hoitaa lasta kotona vielä x ajan...

Ap puolustelee kantaansa kyllä niin raivokkaasti ettei hän kyllä sinne töihin mene, vaikka mies vittu pakottaakin. ;)
Hienoa, elättäähän Kela lapsesi. Nyt ja iänkaikkisesti kaiketi.
Hohhoijaa tällekin. Mä en voi mitään sille, että joku joutuu viemään 9 kk ikäisen mukelonsa hoitoon taloudellisen tilanteen takia, mutta onko minun pakko tehdä niin, jos meidän taloudellinen tilanne ei niin vaahi???
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mun suora näkemys asiaan on, että on kohtuutonta tulla vaatimaan toiselta, että menet sinne ja sinne työpaikkaan. En minäkään vaatisi miehestäni menemään töihin, jotka ei kiinnosta.


Niin, vai pitäskö sitteki vaatia, että lähtee sekin johonki mistä maksetaan 5000 kuussa, vaikka se ei siitä pitäs. Töitä tehdään oikeesti elämässä melkeen puolet valveilla olo ajasta, joten minusta sen pitää olla sellainen, josta pitää!
no teillä on kummallakn vähän outo asenne. eli kai olette puhuneet jo etukäteen ajatuksianne toiselle?

ja kummallista sinun käydä koulua ja silti et aio hoitotyötä tehdä. kerroitko miehelle että käyt vain muuten vain koulua? eli et aiokaan töihin. ehkä hän luuli sinun opiskelevan jotta saisit töitä ja ammatin?
 
Ilkimys.
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ei hyvänen aika naiset ja äidit. Millä ihmeen ilveellä te elätätte nyt ja tulevaisuudessa ne kullannuppunne jos teillä on tällaisena aikana vara karttaa tytä kuin ruttoa?!

Tässä keskustelussa on kuultu niin monia puolustuksia siitä, miksei töihin voi mennä... Liekö ne kuitenkaan ihan päteviä? Kyllä, lasta on hyvä hoitaa kotona mutta vaatisiko se keskustelua miehen kanssa ja hoidon sovittelua?
Lapsesi olisi jo heinäkuussa puolitoistavuotias, onko se nuori siihen nähden kun joidenkin on pakko viedä lapsen sa hoitoon heti äitiysloman loputtua? Muitakin vaihtoehtoja on kuin suuret päiväkodit.
Selvästikään miehesi ei ole sinut päätöksesi kanssa hoitaa lasta kotona vielä x ajan...

Ap puolustelee kantaansa kyllä niin raivokkaasti ettei hän kyllä sinne töihin mene, vaikka mies vittu pakottaakin. ;)
Hienoa, elättäähän Kela lapsesi. Nyt ja iänkaikkisesti kaiketi.
Hohhoijaa tällekin. Mä en voi mitään sille, että joku joutuu viemään 9 kk ikäisen mukelonsa hoitoon taloudellisen tilanteen takia, mutta onko minun pakko tehdä niin, jos meidän taloudellinen tilanne ei niin vaahi???
Minua ei ihan täysin vakuuta sinun käsityksesi teidän taloudellisesta tilanteesta. Tuossa pari sivua sitten kerroit, että "vuokra 200 euroa, kännykkä 20 euroa, vettä ja sähköä menee niin vähän, että voin maksaa puolet niistäkin". Vähän kuulostaa siltä, että et ole ikinä omillasi asunut.
 
ap.
Meidän tulot/menot, suunnilleen:

Vuokra 400, minä maksan puolet, eli 200 ?
Oman puhelinlaskuni maksan (20?kuussa)
sähkö noin 15? kuussa
vesi 5 ? kuussa

Näistä tulee yhteensä 240?. Käteen jää vielä 160 ? + lapsilisä, pärjään oikeen hienosti, mies taas maksaa puolet vuokrasta, oman puhelinlaskunsa, auton verot, bensat kaikki, ja oikeestaan kaikki mikä autoon liittyy. Joten, pärjään hienosti noilla omilla rahoillani, miksi pitäs mennä töihin? Siksi, että mies saa uusia vaatteita ja pääsee baariin ryyppäämään. Itsepähän on autolainansa ottanut ja muitakin lainoja, ja minähän en niitä maksele, jos en halua, ei kuulu minulle. Hoidan ennemmin lapsemme kotona siihen saakka kuin haluan. Joten, mitä ongelmia näette tässä???
 
blaa
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja blaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Kovin realistisen kuuloinen suunnitelma. Odotetaan syksyyn ja katsotaan sitten, huvittaako rouvaa mennä töihin vai opiskella. Ai hitto, milloinkas niihin kouluihin piti hakea? Voi harmin paikka!
No, sä et taida tietää, että kouluihin voi hakea syksylläkin, ja aloittaa opiskelut vuoden alusta.
eli sä et oo päättänyt mitä haluat tehdä ja milloin... kunhan olet ja hengailet kun miehes käy töissä.. kait kuulut viel niihin naisiin jotka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin palkkatyön lisäks..
Parhaat naurut vähään aikaan! "kunhan olet ja hengailet kun mies käy töissä" ja vielä sellainen nainen, joka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin! Buahahahahahah!

Herää pahvi, nyt eletään 2000-luvulla!
Niinpä! 60 vuotta sitten olisikin ollut ihan normitilanne, että mies hankkii sen elannon ja vaimo on kotona lasten kanssa. Nyt 2000-luvulla pariskunnan pitäisi päättää asioista yhdessä, eikä ole itsestäänselvää, että vaimo voi päättää kaiken lapsiin liittyvän. Naiset usein haluaa kuoria kerman kaiken päältä: kiva vaalia perinteisiä arvoja ja olla kotona mahdollisimman pitkään, mutta nykyaikaisen tasa-arvon nimissä halutaan päättää itse kaikesta, sillä tämähän on MINUN elämäni. Esim. tämä tapaus, oliko sillä miehellä sitten oikeutta sanoa mielipidettään yhtään mihinkään: hänhän ei saa sanoa sanottavaansa lapsen hoitoa koskeviin asioihin, vaimon työssäkäynti ei kuulu hänelle, vaimon mahdollisesti monta vuotta kestävät opiskelut tulee ilman muuta sopia hänelle ilman mielipiteen ilmaisuakaan.

Tarkoitan vaan sitä, että aika huono asenne yhteiselämään, jos ajattelee voivansa päättää kaikesta kuuntelematta toista. Tietty ei mieskään voi komentaa vaimoaan töihin, mutta yhdessä noista pitäisi voida päättää. Jos miehen mielestä rahaa on liian vähän, niin kyllä vaimon pitäisi jollain tavalla osallistua (ja ne lapsilisät EI ole osallistumista) .
Puurot ja vellit sekasin.

Naiset haluaa kuoria kaiken kivan päältä...

Onko lapsen hoitaminen ja kasvattaminen kotona on raakaa duunia. Siitä saa yhteiskunnalta palkkaa. Ja se on jokaisen naisen omantunnon kysymys viekö lapsensa 1-vuotiaana hoitoon. Aika älytöntä, että kannustetaan toimimaan arvojansa vastaan. Ja joo, yhdessä pitää sopia ja keskustella, mutta ei se ole tasa-arvoa, että toista painostetaan toimimaan tahtonsa vastaisesti.Ja jos miehen mielestä rahaa on liian vähän niin asioista voi kertoa ennen kuin toinen jää kotiin.
 
MiuMau
Ehkä teidän pitäis keskustella asiasta ja sun perustella se miksi haluat kasvattaa lasta kotona ja mitä etua siitä on lapselle. Järkisyitä on niin paljon että itsekin olen kotona hoitamassa vaikka oikeasti ei edes olisi varaa ja mies on silti sitä mieltä että näin on parempi.
Ymmärrän että mies painostaisi tienaamaan jos se talouden kannalta on välttämätöntä, mutta muussa tilanteessa epäilen ettei hän oikeastaan ymmärrä kotihoidon etuja lapsen kannalta.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ei hyvänen aika naiset ja äidit. Millä ihmeen ilveellä te elätätte nyt ja tulevaisuudessa ne kullannuppunne jos teillä on tällaisena aikana vara karttaa tytä kuin ruttoa?!

Tässä keskustelussa on kuultu niin monia puolustuksia siitä, miksei töihin voi mennä... Liekö ne kuitenkaan ihan päteviä? Kyllä, lasta on hyvä hoitaa kotona mutta vaatisiko se keskustelua miehen kanssa ja hoidon sovittelua?
Lapsesi olisi jo heinäkuussa puolitoistavuotias, onko se nuori siihen nähden kun joidenkin on pakko viedä lapsen sa hoitoon heti äitiysloman loputtua? Muitakin vaihtoehtoja on kuin suuret päiväkodit.
Selvästikään miehesi ei ole sinut päätöksesi kanssa hoitaa lasta kotona vielä x ajan...

Ap puolustelee kantaansa kyllä niin raivokkaasti ettei hän kyllä sinne töihin mene, vaikka mies vittu pakottaakin. ;)
Hienoa, elättäähän Kela lapsesi. Nyt ja iänkaikkisesti kaiketi.
Hohhoijaa tällekin. Mä en voi mitään sille, että joku joutuu viemään 9 kk ikäisen mukelonsa hoitoon taloudellisen tilanteen takia, mutta onko minun pakko tehdä niin, jos meidän taloudellinen tilanne ei niin vaahi???
Minua ei ihan täysin vakuuta sinun käsityksesi teidän taloudellisesta tilanteesta. Tuossa pari sivua sitten kerroit, että "vuokra 200 euroa, kännykkä 20 euroa, vettä ja sähköä menee niin vähän, että voin maksaa puolet niistäkin". Vähän kuulostaa siltä, että et ole ikinä omillasi asunut.
No se ei ole minun ongelmani, mikä sinut vakuuttaa...
 
--
Se on yleensä elämä, joka pakottaa ihmiset töihin! Yleensä siihen ei edes miehiä tarvita, eriasia tollast työtä välttevät "kotiäidit".
Kuulostaa ap:lla olevan tulevaisuuden suunnitelmat vakaalla pohjalla kun syksyllä rupeaa pohtimaan mille alkais. Helppoa asioiden siirtoa.
Esim. ammattikorkeean on yhteishaku keväällä (siellä opiskella fysioterapeutiksi), jos tärppää niin sitten syksyllä niitä opiskeluja voi varmasti miettiä oman tilanteen mukaan. Esim. roikuttaa opiskelupaikkaa vuoden.

Mutta kuten sanottua, kuulostaa ettei ap:lla ole mitään intressejä ottaa taloudellista vastuuta tai sitoutua työksi kutsuttuun ruttoon, kumma kun mies vähän potkii.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja MiuMau:
Ehkä teidän pitäis keskustella asiasta ja sun perustella se miksi haluat kasvattaa lasta kotona ja mitä etua siitä on lapselle. Järkisyitä on niin paljon että itsekin olen kotona hoitamassa vaikka oikeasti ei edes olisi varaa ja mies on silti sitä mieltä että näin on parempi.
Ymmärrän että mies painostaisi tienaamaan jos se talouden kannalta on välttämätöntä, mutta muussa tilanteessa epäilen ettei hän oikeastaan ymmärrä kotihoidon etuja lapsen kannalta.
Puhuttu onkin, ei tässä siitä ole kysymys. Osataan kyllä puhua asioista, ei olla mitään pentuja, vaan tässä onkin nyt kysymys siitä, että vaikka taloudellinen tilanne ei vaadi minun paluuta töihin, niin miksi ihmeessä mies vaatii minua töihin...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Minua ei ihan täysin vakuuta sinun käsityksesi teidän taloudellisesta tilanteesta. Tuossa pari sivua sitten kerroit, että "vuokra 200 euroa, kännykkä 20 euroa, vettä ja sähköä menee niin vähän, että voin maksaa puolet niistäkin". Vähän kuulostaa siltä, että et ole ikinä omillasi asunut.
niinpä niin....

jos kotihoidontuella maksaa puolet vuokrasta joka on yleensä kyllä enemmän kuin 200? vaikka ap:n tapauksessa toki se puolet voi olla noin vähän, jää silti maksettavaksi sähkölaskut, ruoka, siivousvälineet, lapsen vaatteet ja tarvikkeet, bussliput, auton kustannukset jos on auto, vakuutukset, netti, mahdollinen tv-lupa jne.

en yhtään ihmettele että perheen mies haluaa puolisonsakin töihin jotta rahaa olisi käytössä vähän enemmän kuin välttämättömyyksiin. sillä jos jotain muuta kun ihan välttämättömyydet nakitaan, niihin ei kyllä riitä kotihoidontuki vaan kyllä se miehen palkasta menee siinä vaiheessa. Minä nimittäin olen miehen kannustuksella ja suostumuksella elänyt viimeiset 5 vuotta kotihoidontuella joten luulisin hieman tietäväni mihin ne rahat riittävät ja vastaus on että eivät juuri mihinkään muuhun kuin välttämättömään jos kaikki maksettaisiin oikeasti puoliksi.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja MiuMau:
Ehkä teidän pitäis keskustella asiasta ja sun perustella se miksi haluat kasvattaa lasta kotona ja mitä etua siitä on lapselle. Järkisyitä on niin paljon että itsekin olen kotona hoitamassa vaikka oikeasti ei edes olisi varaa ja mies on silti sitä mieltä että näin on parempi.
Ymmärrän että mies painostaisi tienaamaan jos se talouden kannalta on välttämätöntä, mutta muussa tilanteessa epäilen ettei hän oikeastaan ymmärrä kotihoidon etuja lapsen kannalta.
Näin juuri. Muista myös kuunnella miehesi perustelut ja mielipiteet. Jos tyrmäät hänet heti kuuntelematta, niin hän tekee saman sinulle.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Se on yleensä elämä, joka pakottaa ihmiset töihin! Yleensä siihen ei edes miehiä tarvita, eriasia tollast työtä välttevät "kotiäidit".
Kuulostaa ap:lla olevan tulevaisuuden suunnitelmat vakaalla pohjalla kun syksyllä rupeaa pohtimaan mille alkais. Helppoa asioiden siirtoa.
Esim. ammattikorkeean on yhteishaku keväällä (siellä opiskella fysioterapeutiksi), jos tärppää niin sitten syksyllä niitä opiskeluja voi varmasti miettiä oman tilanteen mukaan. Esim. roikuttaa opiskelupaikkaa vuoden.

Mutta kuten sanottua, kuulostaa ettei ap:lla ole mitään intressejä ottaa taloudellista vastuuta tai sitoutua työksi kutsuttuun ruttoon, kumma kun mies vähän potkii.

Just joo. Jos sä näkisit tän tilanteen käsin, mä vannon, että olisit toista mieltä. Ja kyllä, ammattikorkeissakin voi koulut aloittaa tammikuussa... Niin se vaan menee. Ja syksyllä on muuuten haku ;)
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja MiuMau:
Ehkä teidän pitäis keskustella asiasta ja sun perustella se miksi haluat kasvattaa lasta kotona ja mitä etua siitä on lapselle. Järkisyitä on niin paljon että itsekin olen kotona hoitamassa vaikka oikeasti ei edes olisi varaa ja mies on silti sitä mieltä että näin on parempi.
Ymmärrän että mies painostaisi tienaamaan jos se talouden kannalta on välttämätöntä, mutta muussa tilanteessa epäilen ettei hän oikeastaan ymmärrä kotihoidon etuja lapsen kannalta.
Puhuttu onkin, ei tässä siitä ole kysymys. Osataan kyllä puhua asioista, ei olla mitään pentuja, vaan tässä onkin nyt kysymys siitä, että vaikka taloudellinen tilanne ei vaadi minun paluuta töihin, niin miksi ihmeessä mies vaatii minua töihin...
esim. mies voi haluta säästää asuntoa, haluaa joskus oman. haluaa päästä autoveloistaan, kyllä, autolla kuljetaan töissä usei...
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Meidän tulot/menot, suunnilleen:

Vuokra 400, minä maksan puolet, eli 200 ?
Oman puhelinlaskuni maksan (20?kuussa)
sähkö noin 15? kuussa
vesi 5 ? kuussa

Näistä tulee yhteensä 240?. Käteen jää vielä 160 ? + lapsilisä, pärjään oikeen hienosti, mies taas maksaa puolet vuokrasta, oman puhelinlaskunsa, auton verot, bensat kaikki, ja oikeestaan kaikki mikä autoon liittyy. Joten, pärjään hienosti noilla omilla rahoillani, miksi pitäs mennä töihin? Siksi, että mies saa uusia vaatteita ja pääsee baariin ryyppäämään. Itsepähän on autolainansa ottanut ja muitakin lainoja, ja minähän en niitä maksele, jos en halua, ei kuulu minulle. Hoidan ennemmin lapsemme kotona siihen saakka kuin haluan. Joten, mitä ongelmia näette tässä???
Miten sä kuvittelet, että se lapsilisä on juuri SUN tuloa?
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Meidän tulot/menot, suunnilleen:

Vuokra 400, minä maksan puolet, eli 200 ?
Oman puhelinlaskuni maksan (20?kuussa)
sähkö noin 15? kuussa
vesi 5 ? kuussa

Näistä tulee yhteensä 240?. Käteen jää vielä 160 ? + lapsilisä, pärjään oikeen hienosti, mies taas maksaa puolet vuokrasta, oman puhelinlaskunsa, auton verot, bensat kaikki, ja oikeestaan kaikki mikä autoon liittyy. Joten, pärjään hienosti noilla omilla rahoillani, miksi pitäs mennä töihin? Siksi, että mies saa uusia vaatteita ja pääsee baariin ryyppäämään. Itsepähän on autolainansa ottanut ja muitakin lainoja, ja minähän en niitä maksele, jos en halua, ei kuulu minulle. Hoidan ennemmin lapsemme kotona siihen saakka kuin haluan. Joten, mitä ongelmia näette tässä???
Kuka maksaa ruuat, vaipat, vakuutukset?
 
tsemppiä ap:lle
Mun sympatiat on ap:n puolella. Vaikka ymmärrän miehen suuttumuksen, ymmärrän myös miksi ap ei hae työpaikkaa.

Ei ole pakko tehdä työtä josta ei pidä.
Kenenkään ei ole pakko tehdä vuorotyötä jos ei halua.
Kenenkään ei ole pakko asua jossain missä ei viihdy.
Ei ole pakko vaikka joku omaan elämäänsä kyllästynyt palstalainen niin sanoo.

Jokaisen psyyke on tärkeä asia ja oman jaksamisen takia saa tehdä päätöksiä vaikka ne muista tuntuisi vääriltä.
Se, miten parisuhde tämän kestää onkin jo eri juttu.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Minua ei ihan täysin vakuuta sinun käsityksesi teidän taloudellisesta tilanteesta. Tuossa pari sivua sitten kerroit, että "vuokra 200 euroa, kännykkä 20 euroa, vettä ja sähköä menee niin vähän, että voin maksaa puolet niistäkin". Vähän kuulostaa siltä, että et ole ikinä omillasi asunut.
niinpä niin....

jos kotihoidontuella maksaa puolet vuokrasta joka on yleensä kyllä enemmän kuin 200? vaikka ap:n tapauksessa toki se puolet voi olla noin vähän, jää silti maksettavaksi sähkölaskut, ruoka, siivousvälineet, lapsen vaatteet ja tarvikkeet, bussliput, auton kustannukset jos on auto, vakuutukset, netti, mahdollinen tv-lupa jne.

en yhtään ihmettele että perheen mies haluaa puolisonsakin töihin jotta rahaa olisi käytössä vähän enemmän kuin välttämättömyyksiin. sillä jos jotain muuta kun ihan välttämättömyydet nakitaan, niihin ei kyllä riitä kotihoidontuki vaan kyllä se miehen palkasta menee siinä vaiheessa. Minä nimittäin olen miehen kannustuksella ja suostumuksella elänyt viimeiset 5 vuotta kotihoidontuella joten luulisin hieman tietäväni mihin ne rahat riittävät ja vastaus on että eivät juuri mihinkään muuhun kuin välttämättömään jos kaikki maksettaisiin oikeasti puoliksi.
Joo, mulle on ihan sama mitä sä uskot. Me asutaan maalla, joten täällä on halpaa asua, mun ongelmani on, jos sä asut kaupungissa. Meidän vuokra on 398,30, muistaakseni, saattaa olla vähemmän tai enemmän muutamia kymmeniä senttejä, mutta ton verran suunnilleen, ja mä maksan siitä 200 ja sillä selvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja MiuMau:
Ehkä teidän pitäis keskustella asiasta ja sun perustella se miksi haluat kasvattaa lasta kotona ja mitä etua siitä on lapselle. Järkisyitä on niin paljon että itsekin olen kotona hoitamassa vaikka oikeasti ei edes olisi varaa ja mies on silti sitä mieltä että näin on parempi.
Ymmärrän että mies painostaisi tienaamaan jos se talouden kannalta on välttämätöntä, mutta muussa tilanteessa epäilen ettei hän oikeastaan ymmärrä kotihoidon etuja lapsen kannalta.
Puhuttu onkin, ei tässä siitä ole kysymys. Osataan kyllä puhua asioista, ei olla mitään pentuja, vaan tässä onkin nyt kysymys siitä, että vaikka taloudellinen tilanne ei vaadi minun paluuta töihin, niin miksi ihmeessä mies vaatii minua töihin...
Jospa kysyt sen miehesi mielipiteen, mutta minusta kuulostaa sille, että mies on eri mieltä teidän taloudellisesta tilanteesta kuin sinä...
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja MiuMau:
Ehkä teidän pitäis keskustella asiasta ja sun perustella se miksi haluat kasvattaa lasta kotona ja mitä etua siitä on lapselle. Järkisyitä on niin paljon että itsekin olen kotona hoitamassa vaikka oikeasti ei edes olisi varaa ja mies on silti sitä mieltä että näin on parempi.
Ymmärrän että mies painostaisi tienaamaan jos se talouden kannalta on välttämätöntä, mutta muussa tilanteessa epäilen ettei hän oikeastaan ymmärrä kotihoidon etuja lapsen kannalta.
Puhuttu onkin, ei tässä siitä ole kysymys. Osataan kyllä puhua asioista, ei olla mitään pentuja, vaan tässä onkin nyt kysymys siitä, että vaikka taloudellinen tilanne ei vaadi minun paluuta töihin, niin miksi ihmeessä mies vaatii minua töihin...
esim. mies voi haluta säästää asuntoa, haluaa joskus oman. haluaa päästä autoveloistaan, kyllä, autolla kuljetaan töissä usei...
Mutta entä jos mä en halua koskaan omaa asuntoa? Onko mun pakko sitten miehen kanssa se asunto ostaa, ja alkaa siihen säästämään menemällä töihin paikkaan johon en halua ja laittaa lapsi vasten tahtoani hoitoon??? Ja autovelat ei minulle kuulu, kun en autoa tarvitse enkä sitä käytä.
 
Ilkimys.
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Meidän tulot/menot, suunnilleen:

Vuokra 400, minä maksan puolet, eli 200 ?
Oman puhelinlaskuni maksan (20?kuussa)
sähkö noin 15? kuussa
vesi 5 ? kuussa

Näistä tulee yhteensä 240?. Käteen jää vielä 160 ? + lapsilisä, pärjään oikeen hienosti, mies taas maksaa puolet vuokrasta, oman puhelinlaskunsa, auton verot, bensat kaikki, ja oikeestaan kaikki mikä autoon liittyy. Joten, pärjään hienosti noilla omilla rahoillani, miksi pitäs mennä töihin? Siksi, että mies saa uusia vaatteita ja pääsee baariin ryyppäämään. Itsepähän on autolainansa ottanut ja muitakin lainoja, ja minähän en niitä maksele, jos en halua, ei kuulu minulle. Hoidan ennemmin lapsemme kotona siihen saakka kuin haluan. Joten, mitä ongelmia näette tässä???
Kyllähän noilla rahoilla ruokaa ja vaatteita saa. Mutta teillä ilmeisestikään ei ole nettiyhteyttä. Tai vakuutuksia. Teillä ei ole myöskään televisiota ettekä tilaa yhtään lehteä. Sinä et käytä julkisia kulkuneuvoja. Ette käy lääkärillä. Kodinkoneita ei tarvitse hankkia. Vai käyköhän se pikkurouva sittenkin miehensä pussilla...?

Päällimmäisenä ongelmana minä näen sen, että sinä yrität päättää yksin perheen yhteisistä asioista.
 

Yhteistyössä