Suuttuiko mun mies aiheesta?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Valmistuitko lähihoitajaksi vuonna 2008 vai aiemmin? Jos aiemmin, niin olisi jo korkea aika hakea töitä. Jos lähihoitajan työ ei kiinnosta, niin sitten jotain muuta.

Millaiset suunnitelmat sinulla on tulevaisuuden suhteen? Mies hyväksyy ajatuksesi varmasti paremmin, jos voit esittää hänelle jonkinlaisen suunnitelman siitä, mitä aiot tehdä tulevaisuudessa ja milloin.
Suunnitelmat ensinnäkin on, että lähtisin kouluun. Mutta mies ei anna mennä, koska siellä ei tienää :/ Olisin tahtonut lukea itselleni toisen ammatin, joka kiinnostaa. Fysioterapeutti kiinnostaa ihan sikana!
Lähihoitajan työssä saisit hyvää työkokemusta fysioterapeutin ammattia varten. Siinä mielessä sinun ei kannata heittää kokonaan lähihoitajan työtä pois mielestä.

Onko miehesi ottanut huomioon, mitä vuorotyön tekeminen vaikuttaa miehen menemisiin? Hänhän joutuisi hoitamaan lasta ja viemään lasta hoitoon.
Kuulostaapa oudolta lauseelta... Eikös vanhemmat muutenkin vie ja hae vuorotellen lasta. Ja "joutuisi hoitamaan"... auts!
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mies siis saa mielestäsi päättää, mihin töihin nainen menee, millä palkalla, milloin ja mihin vuoroihin? Paskat sanon minä. Ja tuo sinunkin väitteesi menee aika lailla metsään, meidän perheessä katsos mullakin on tulot, vaikka olenkin kotona. Ja mies ei todellakaan ole AINOA elättäjä!
Kuka se teidän perheen elättäjä miehen ohella on? Exä? Yhteiskunta?
Minä olen toinen elättäjä.
Hoitovapaalla kerroit olevasi. Pimeänäkö teet töitä?
Kuule, mulla ainakin on hoitoraha, lapsilisä... En tiedä sit susta. Ehkä kela ei vaan pidä susta ;)
niin no, ethän sä siis itse elätä ;)
ja ne rahat ei ole paljoa.. lapsilisä on lapsen rahoja, ei sun.. eli miehellä ihan yhtä suuri oikeus käyttää niitä kuin sullakin...
TÄH? Lapsilisällä kuules ostan sen toisen puolikkaan ruokaa, ja toki vielä hoitorahallakin, mutta lapsilisällä mm. Lapsilisät ei minusta ole lapsen. Tässä yhteiskunnassahan olis ihan helvetin rikkaita lapsia, kun täyttävät 18, jos kaikki lapsilisät laitetaan lapsen tilille! 21600? pesämuna lapselle, sillähän onki hyvä alottaa elämä. Ei, kyllä ne minusta on lapsen elättämiseen tässä ja nyt, eli ruokaan. Ja mistäs sä tiedät, paljonko mun hoitoraha on?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mlps:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mun suora näkemys asiaan on, että on kohtuutonta tulla vaatimaan toiselta, että menet sinne ja sinne työpaikkaan. En minäkään vaatisi miehestäni menemään töihin, jotka ei kiinnosta.


Niin, vai pitäskö sitteki vaatia, että lähtee sekin johonki mistä maksetaan 5000 kuussa, vaikka se ei siitä pitäs. Töitä tehdään oikeesti elämässä melkeen puolet valveilla olo ajasta, joten minusta sen pitää olla sellainen, josta pitää!
Joo, mut sitä voi vaihtaa työpaikkaa sitten kun löytää mieleisemmän. Ja paremmat mahikset on löytää töitä, kun on takana työkokemusta...vaikka sitten ihan eri alaltakin. Irtisanomisaika on kuukausi kun työntekijä haluu vex ja jos on lomia pitämättä saattaa päästä aiemminkin eli jos työ alkaa korpeemaan liikaa niin aika äkkiä siitä eroon pääsee.
Jep, työnantajat palkkaavat mieluiten sellaisen, jolla on jo töitä kuin työttömän (poikkeuksena ne työpaikat, joissa käytetään harjoittelijoita ja muuta ilmaista työvoimaa) .

Ehkä ap:n kannattaisi miehen mieleksi hakea työpaikkaa. Siitä saisi hyvää kokemusta tulevien työpaikkojen hakemiseen. Jos työhaastattelussa ei osoita innostusta työhön pääsemisestä, niin on erittäin epätodennäköistä, että tulisi palkatuksi. Monet hakevat tosissaan, eivätkä silti saa hakemaansa työpaikkaa :(
 
blaa
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Kovin realistisen kuuloinen suunnitelma. Odotetaan syksyyn ja katsotaan sitten, huvittaako rouvaa mennä töihin vai opiskella. Ai hitto, milloinkas niihin kouluihin piti hakea? Voi harmin paikka!
No, sä et taida tietää, että kouluihin voi hakea syksylläkin, ja aloittaa opiskelut vuoden alusta.
eli sä et oo päättänyt mitä haluat tehdä ja milloin... kunhan olet ja hengailet kun miehes käy töissä.. kait kuulut viel niihin naisiin jotka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin palkkatyön lisäks..
Parhaat naurut vähään aikaan! "kunhan olet ja hengailet kun mies käy töissä" ja vielä sellainen nainen, joka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin! Buahahahahahah!

Herää pahvi, nyt eletään 2000-luvulla!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja asiat voisivat olla toisinkin:
kyllä suuttui. mitäs oot vaan kotona löhöämässä miehes elätettävänä.
No ei kyllä ihan noinkaan ole. MÄ HOIDAN MEIDÄN YHTEISTÄ LASTA!
Et sinä voi silti yksin päättää jääväsi kotiin hoitamaan lasta ja että miehen täytyy maksaa eläminen. Kotihoidontuella kun suurin osa kuluista menee sen työssäkäyvän piikkiin ihan siksi että kotihoidontuki on todella pieni summa.
 
lilleri
No, tuota, sanon vaan, että ymmärrän myös miehesi näkökulman... Lasta voi vuorotyössä ollessa hoitaa pääasiallisesti kotona (kokemusta on) :) En kyllä ymmärrä, miksi et voi edes hakea... Jos meillä olisi käänteisenä tuo tilanne, niin palot nokkaan vetäisin jos isäntä ei edes hakisi oman alan töitä.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mies siis saa mielestäsi päättää, mihin töihin nainen menee, millä palkalla, milloin ja mihin vuoroihin? Paskat sanon minä. Ja tuo sinunkin väitteesi menee aika lailla metsään, meidän perheessä katsos mullakin on tulot, vaikka olenkin kotona. Ja mies ei todellakaan ole AINOA elättäjä!
Kuka se teidän perheen elättäjä miehen ohella on? Exä? Yhteiskunta?
Minä olen toinen elättäjä.
Hoitovapaalla kerroit olevasi. Pimeänäkö teet töitä?
Kuule, mulla ainakin on hoitoraha, lapsilisä... En tiedä sit susta. Ehkä kela ei vaan pidä susta ;)
niin no, ethän sä siis itse elätä ;)
ja ne rahat ei ole paljoa.. lapsilisä on lapsen rahoja, ei sun.. eli miehellä ihan yhtä suuri oikeus käyttää niitä kuin sullakin...
TÄH? Lapsilisällä kuules ostan sen toisen puolikkaan ruokaa, ja toki vielä hoitorahallakin, mutta lapsilisällä mm. Lapsilisät ei minusta ole lapsen. Tässä yhteiskunnassahan olis ihan helvetin rikkaita lapsia, kun täyttävät 18, jos kaikki lapsilisät laitetaan lapsen tilille! 21600? pesämuna lapselle, sillähän onki hyvä alottaa elämä. Ei, kyllä ne minusta on lapsen elättämiseen tässä ja nyt, eli ruokaan. Ja mistäs sä tiedät, paljonko mun hoitoraha on?
lapsilisä on lapsen menoja varten... eli se ei ole mikään sellainen summa millä voit maksaa oman osuutesi elämisestä ;)
enhän mä sun hoitorahoista tiedä.. mutat tiedän että kun äitiysloma ja vanhempainvapaa loppuu niin siirrytään kht joka on sen 300?
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Kovin realistisen kuuloinen suunnitelma. Odotetaan syksyyn ja katsotaan sitten, huvittaako rouvaa mennä töihin vai opiskella. Ai hitto, milloinkas niihin kouluihin piti hakea? Voi harmin paikka!
No, sä et taida tietää, että kouluihin voi hakea syksylläkin, ja aloittaa opiskelut vuoden alusta.
eli sä et oo päättänyt mitä haluat tehdä ja milloin... kunhan olet ja hengailet kun miehes käy töissä.. kait kuulut viel niihin naisiin jotka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin palkkatyön lisäks..
Hohhoijaa, älä viitsi, kun tiedät vallan mainiosti, että lapsen hoitaminenkin on työtä! Ja kyllä, olen päättänyt mitä halua tehdä, mutta kun mies ei anna mun tehdä niin, vaan pakottaa vittu töihin. Ja joo, minä teen suurimman osan kotitöistä, mutta kyllä mies joutaa astiansa laittamaan koneeseen ja viemään roskat lenkille lähtiessään, aij että miten paska vaimo oon!


Aika jännä muuten, että täällä saa lukea keskustelua niiiiin paljon siitä, että miten paha ihminen äiti on, kun vie lapsen hoitoon. Sitten kun tulee keskustelu, jossa äiti haluaakin jäädä lapsen kanssa kotiin, varsinkaan kun mitään taloudellista estettä sille ei ole, niin sittenkin se äiti on paska! No, toinen nainen on susi toiselle naiselle... Niin kai se menee...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Aika jännä muuten, että täällä saa lukea keskustelua niiiiin paljon siitä, että miten paha ihminen äiti on, kun vie lapsen hoitoon. Sitten kun tulee keskustelu, jossa äiti haluaakin jäädä lapsen kanssa kotiin, varsinkaan kun mitään taloudellista estettä sille ei ole, niin sittenkin se äiti on paska! No, toinen nainen on susi toiselle naiselle... Niin kai se menee...
Nuo asiat pitää sopia sen puolison kanssa yhdessä.
Taloudellinen este se on silloinkin jos mies ei halua olla perheen ainoa palkansaaja eli elättäjä. Kotihoidontuella ja lapsilisällä ei makseta omaa osuutta vuokrasta, ruuasta, omia vaatteita, laskuja sun muita, kyllä siinä väkisin jää työssäolevalle paljon enemmän maksettavaa.

Eikä lapsen hoitaminen kotona ole työtä vaan normaalia elämää. rankkaa kyllä joskus mutta ei se palkkatyötä ole.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
[
Onko miehesi ottanut huomioon, mitä vuorotyön tekeminen vaikuttaa miehen menemisiin? Hänhän joutuisi hoitamaan lasta ja viemään lasta hoitoon.
Kuulostaapa oudolta lauseelta... Eikös vanhemmat muutenkin vie ja hae vuorotellen lasta. Ja "joutuisi hoitamaan"... auts!
Omasta kokemuksesta puhun. Silloin kun olin kotona lasten kanssa, niin mies tuli töistä kotiin miten sattuu. Hänellä ei ollut minkäänlaista kiirettä kotiin, vaan saattoi jatkaa töitä illalla seitsemään tai pitempäänkin (hänellä oli normaali 8 tunnin päivätyö). Kun menin töihin, niin kuljimme työmatkat samalla autolla. Vaikka minä hoidin lapset autoon ja päiväkotiin (mies ei osallistunut) , niin ei miehenkään elämä ollut enää helppoa, kun vapaus oli mennyttä. Minun mieheni ei olisi varmastikaan kestänyt, jos olisi vakituiseen joutunut itse kuljettamaan lapsia ja vielä hoitamaan heitä illat ja yöt.

 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja blaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Kovin realistisen kuuloinen suunnitelma. Odotetaan syksyyn ja katsotaan sitten, huvittaako rouvaa mennä töihin vai opiskella. Ai hitto, milloinkas niihin kouluihin piti hakea? Voi harmin paikka!
No, sä et taida tietää, että kouluihin voi hakea syksylläkin, ja aloittaa opiskelut vuoden alusta.
eli sä et oo päättänyt mitä haluat tehdä ja milloin... kunhan olet ja hengailet kun miehes käy töissä.. kait kuulut viel niihin naisiin jotka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin palkkatyön lisäks..
Parhaat naurut vähään aikaan! "kunhan olet ja hengailet kun mies käy töissä" ja vielä sellainen nainen, joka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin! Buahahahahahah!

Herää pahvi, nyt eletään 2000-luvulla!
joo, nyt eletään 2000-luvulla ja silti täällä vielä on valloillaan ajatus että se on äiti joka päättä lasta koskevat asiat, voi halutessaan päättää jäädä kotiin hoitamaan sitä lasta ja mies on se perheen elättäjä... ja koska siihen sitten sotketaan tasa-arvo niin myös miehen pitää tehdä niitä kotitöitä sen vaimon haluamina ajankohtina, sen vaimon vaatimalla määrällä... eli miehellä ei ole sananvaltaa tähän...

faktahan on se että jos mies, lapsen isä ei tee töitä vaan miettii mitä sitä haluaisi tehdä ja milloin.. täällä annetaan tuomio, paska mies jätä se..
mutat naisen on niin kiva piiloutua sen lapsen hoidon taakse... ei tarvitse mennä töihin,hakea opiskelu paikkaa tai muutakaan kun voi olla sen määrittelemättömän ajan kotona ja odottaa että on valmis menemään työelämään...
 
lilleri
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
[
Onko miehesi ottanut huomioon, mitä vuorotyön tekeminen vaikuttaa miehen menemisiin? Hänhän joutuisi hoitamaan lasta ja viemään lasta hoitoon.
Kuulostaapa oudolta lauseelta... Eikös vanhemmat muutenkin vie ja hae vuorotellen lasta. Ja "joutuisi hoitamaan"... auts!
Omasta kokemuksesta puhun. Silloin kun olin kotona lasten kanssa, niin mies tuli töistä kotiin miten sattuu. Hänellä ei ollut minkäänlaista kiirettä kotiin, vaan saattoi jatkaa töitä illalla seitsemään tai pitempäänkin (hänellä oli normaali 8 tunnin päivätyö). Kun menin töihin, niin kuljimme työmatkat samalla autolla. Vaikka minä hoidin lapset autoon ja päiväkotiin (mies ei osallistunut) , niin ei miehenkään elämä ollut enää helppoa, kun vapaus oli mennyttä. Minun mieheni ei olisi varmastikaan kestänyt, jos olisi vakituiseen joutunut itse kuljettamaan lapsia ja vielä hoitamaan heitä illat ja yöt.

Hieno mies kaikessa kestävyydessään sulla, oikea vuoden iskä :)

 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja asiat voisivat olla toisinkin:
kyllä suuttui. mitäs oot vaan kotona löhöämässä miehes elätettävänä.
No ei kyllä ihan noinkaan ole. MÄ HOIDAN MEIDÄN YHTEISTÄ LASTA!
Et sinä voi silti yksin päättää jääväsi kotiin hoitamaan lasta ja että miehen täytyy maksaa eläminen. Kotihoidontuella kun suurin osa kuluista menee sen työssäkäyvän piikkiin ihan siksi että kotihoidontuki on todella pieni summa.
Niin, mutta mies ei myöskään voi päättää, että mun pitää mennä töihin. Mun oman elämän päätösvalta on mulla, ei miehellä. Jos ei kelpaa, ovi on tuossa. En mäkään pakottais miestäni töihin, joka ei kiinnosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
[
Onko miehesi ottanut huomioon, mitä vuorotyön tekeminen vaikuttaa miehen menemisiin? Hänhän joutuisi hoitamaan lasta ja viemään lasta hoitoon.
Kuulostaapa oudolta lauseelta... Eikös vanhemmat muutenkin vie ja hae vuorotellen lasta. Ja "joutuisi hoitamaan"... auts!
Omasta kokemuksesta puhun. Silloin kun olin kotona lasten kanssa, niin mies tuli töistä kotiin miten sattuu. Hänellä ei ollut minkäänlaista kiirettä kotiin, vaan saattoi jatkaa töitä illalla seitsemään tai pitempäänkin (hänellä oli normaali 8 tunnin päivätyö). Kun menin töihin, niin kuljimme työmatkat samalla autolla. Vaikka minä hoidin lapset autoon ja päiväkotiin (mies ei osallistunut) , niin ei miehenkään elämä ollut enää helppoa, kun vapaus oli mennyttä. Minun mieheni ei olisi varmastikaan kestänyt, jos olisi vakituiseen joutunut itse kuljettamaan lapsia ja vielä hoitamaan heitä illat ja yöt.
Okei. Tarkoitinkin normaalitilannetta. Teillä sellainen ei selkeästi vallitse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Niin, mutta mies ei myöskään voi päättää, että mun pitää mennä töihin. Mun oman elämän päätösvalta on mulla, ei miehellä. Jos ei kelpaa, ovi on tuossa. En mäkään pakottais miestäni töihin, joka ei kiinnosta.
sun miehellä on ihan tasan sama oikeus päättää että hän jää kotiin lapsen kanssa tai vaikkapa vaan lopettaa työnteon koska ei huvita mennä töihin...

Mutta sulle varmasti olisi ihan ok että miehen tulot tippuisivat vaikkapa parin sadan euron työttömyyskorvaukseen kuukaudessa itseaiheutetun työttömyyden takia, ja se muutama satanen siis vasta karenssiajan jälkeen?

Et sinä ihan oikeasti yhteisessä elämässä voi päättää että sinä et halua mennä töihin ja miehen on elätettävä tai lähdettävä muualle, se menee jo aika törkeäksi kiristämiseksi sillä harva miehs haluaa jättää lapsensa. Suurin osa ihmisistä joutuu tekemään töitä joista ei pidä, ainakin siihen asti kunnes löytyy parempaa.
 
vanaha työläisakka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Niin, mutta mies ei myöskään voi päättää, että mun pitää mennä töihin. Mun oman elämän päätösvalta on mulla, ei miehellä. Jos ei kelpaa, ovi on tuossa. En mäkään pakottais miestäni töihin, joka ei kiinnosta.
sun miehellä on ihan tasan sama oikeus päättää että hän jää kotiin lapsen kanssa tai vaikkapa vaan lopettaa työnteon koska ei huvita mennä töihin...

Mutta sulle varmasti olisi ihan ok että miehen tulot tippuisivat vaikkapa parin sadan euron työttömyyskorvaukseen kuukaudessa itseaiheutetun työttömyyden takia, ja se muutama satanen siis vasta karenssiajan jälkeen?

Et sinä ihan oikeasti yhteisessä elämässä voi päättää että sinä et halua mennä töihin ja miehen on elätettävä tai lähdettävä muualle, se menee jo aika törkeäksi kiristämiseksi sillä harva miehs haluaa jättää lapsensa. Suurin osa ihmisistä joutuu tekemään töitä joista ei pidä, ainakin siihen asti kunnes löytyy parempaa.
Tähän täysi peesi sata kertaa ja kukkakimppu :)

 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Kovin realistisen kuuloinen suunnitelma. Odotetaan syksyyn ja katsotaan sitten, huvittaako rouvaa mennä töihin vai opiskella. Ai hitto, milloinkas niihin kouluihin piti hakea? Voi harmin paikka!
No, sä et taida tietää, että kouluihin voi hakea syksylläkin, ja aloittaa opiskelut vuoden alusta.
eli sä et oo päättänyt mitä haluat tehdä ja milloin... kunhan olet ja hengailet kun miehes käy töissä.. kait kuulut viel niihin naisiin jotka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin palkkatyön lisäks..
Hohhoijaa, älä viitsi, kun tiedät vallan mainiosti, että lapsen hoitaminenkin on työtä! Ja kyllä, olen päättänyt mitä halua tehdä, mutta kun mies ei anna mun tehdä niin, vaan pakottaa vittu töihin. Ja joo, minä teen suurimman osan kotitöistä, mutta kyllä mies joutaa astiansa laittamaan koneeseen ja viemään roskat lenkille lähtiessään, aij että miten paska vaimo oon!


Aika jännä muuten, että täällä saa lukea keskustelua niiiiin paljon siitä, että miten paha ihminen äiti on, kun vie lapsen hoitoon. Sitten kun tulee keskustelu, jossa äiti haluaakin jäädä lapsen kanssa kotiin, varsinkaan kun mitään taloudellista estettä sille ei ole, niin sittenkin se äiti on paska! No, toinen nainen on susi toiselle naiselle... Niin kai se menee...
lapsen hoitaminen ei ole työtä.. ei se ole millään tavalal verrattavissa palkkatyötön.. lisäksi, lapsen hankiminen on vapaaehtosita, kun lapsen päättää hankkia niin sen jälkeen lapsen hoitaminen on elämää...
sä et yksin voi päättää siitä oletko kotona vai et.. se nyt vaan on ikävä tosiasia..

noi on asioita mitkä päätetään yhdessä, molempien mielipiteet huomioidaan ja lasketaan plussat ja miinukset, tehdään ratkaisu yhdessä... ei niin et nainen ilmoittaa asian menevän näin. piste.
 
sivustaseuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Aika jännä muuten, että täällä saa lukea keskustelua niiiiin paljon siitä, että miten paha ihminen äiti on, kun vie lapsen hoitoon. Sitten kun tulee keskustelu, jossa äiti haluaakin jäädä lapsen kanssa kotiin, varsinkaan kun mitään taloudellista estettä sille ei ole, niin sittenkin se äiti on paska! No, toinen nainen on susi toiselle naiselle... Niin kai se menee...
Nuo asiat pitää sopia sen puolison kanssa yhdessä.
Taloudellinen este se on silloinkin jos mies ei halua olla perheen ainoa palkansaaja eli elättäjä. Kotihoidontuella ja lapsilisällä ei makseta omaa osuutta vuokrasta, ruuasta, omia vaatteita, laskuja sun muita, kyllä siinä väkisin jää työssäolevalle paljon enemmän maksettavaa.

Eikä lapsen hoitaminen kotona ole työtä vaan normaalia elämää. rankkaa kyllä joskus mutta ei se palkkatyötä ole.
Kyllä muuten maksetaan. Nähnyt olen! Jos mies on niin ahne kusipää, niinkuin tässä minun tietämässäni suhteessa, niin nainen maksaa kodinhoidontuesta ja lapsilisästä oman osuutensa vuokrasta, omat laskut, ruokaa ja lapsen vaatteet. Lapsen isä on näin halunnut. Naiselle ei kyllä mitään jää käteen.. Kirpparilta ostaa omat ja lastenvaatteet, mutta hyviä löytöjä, niin ei kukaan ihminen katukuvassa erottaisi paljon tää nainen "tienaa".
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja lilleri:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
[
Onko miehesi ottanut huomioon, mitä vuorotyön tekeminen vaikuttaa miehen menemisiin? Hänhän joutuisi hoitamaan lasta ja viemään lasta hoitoon.
Kuulostaapa oudolta lauseelta... Eikös vanhemmat muutenkin vie ja hae vuorotellen lasta. Ja "joutuisi hoitamaan"... auts!
Omasta kokemuksesta puhun. Silloin kun olin kotona lasten kanssa, niin mies tuli töistä kotiin miten sattuu. Hänellä ei ollut minkäänlaista kiirettä kotiin, vaan saattoi jatkaa töitä illalla seitsemään tai pitempäänkin (hänellä oli normaali 8 tunnin päivätyö). Kun menin töihin, niin kuljimme työmatkat samalla autolla. Vaikka minä hoidin lapset autoon ja päiväkotiin (mies ei osallistunut) , niin ei miehenkään elämä ollut enää helppoa, kun vapaus oli mennyttä. Minun mieheni ei olisi varmastikaan kestänyt, jos olisi vakituiseen joutunut itse kuljettamaan lapsia ja vielä hoitamaan heitä illat ja yöt.
Hieno mies kaikessa kestävyydessään sulla, oikea vuoden iskä :)
Työnarkomaani jonka oma lapsuus oli väkivaltaisessa alkoholistiperheessä. Työhön on helppo paeta, kun ei halua kohdata omia tunteita. Onneksi hänellä on kuitenkin tahto korjata omaa olemistaan, mutta meidän pikkulapsivuodet menivät hänellä täysin työn merkeissä.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Aika jännä muuten, että täällä saa lukea keskustelua niiiiin paljon siitä, että miten paha ihminen äiti on, kun vie lapsen hoitoon. Sitten kun tulee keskustelu, jossa äiti haluaakin jäädä lapsen kanssa kotiin, varsinkaan kun mitään taloudellista estettä sille ei ole, niin sittenkin se äiti on paska! No, toinen nainen on susi toiselle naiselle... Niin kai se menee...
Nuo asiat pitää sopia sen puolison kanssa yhdessä.
Taloudellinen este se on silloinkin jos mies ei halua olla perheen ainoa palkansaaja eli elättäjä. Kotihoidontuella ja lapsilisällä ei makseta omaa osuutta vuokrasta, ruuasta, omia vaatteita, laskuja sun muita, kyllä siinä väkisin jää työssäolevalle paljon enemmän maksettavaa.

Eikä lapsen hoitaminen kotona ole työtä vaan normaalia elämää. rankkaa kyllä joskus mutta ei se palkkatyötä ole.
Kyllä muuten maksetaan. Nähnyt olen! Jos mies on niin ahne kusipää, niinkuin tässä minun tietämässäni suhteessa, niin nainen maksaa kodinhoidontuesta ja lapsilisästä oman osuutensa vuokrasta, omat laskut, ruokaa ja lapsen vaatteet. Lapsen isä on näin halunnut. Naiselle ei kyllä mitään jää käteen.. Kirpparilta ostaa omat ja lastenvaatteet, mutta hyviä löytöjä, niin ei kukaan ihminen katukuvassa erottaisi paljon tää nainen "tienaa".
miten se mies on ahne paska jos haluaa että nainen maksaa oman osuutensa? lapsen vaatteet tulisi kyllä maksaa yhdessä, tai sitten nimenomaan tuolla lapsilisällä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja blaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Kovin realistisen kuuloinen suunnitelma. Odotetaan syksyyn ja katsotaan sitten, huvittaako rouvaa mennä töihin vai opiskella. Ai hitto, milloinkas niihin kouluihin piti hakea? Voi harmin paikka!
No, sä et taida tietää, että kouluihin voi hakea syksylläkin, ja aloittaa opiskelut vuoden alusta.
eli sä et oo päättänyt mitä haluat tehdä ja milloin... kunhan olet ja hengailet kun miehes käy töissä.. kait kuulut viel niihin naisiin jotka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin palkkatyön lisäks..
Parhaat naurut vähään aikaan! "kunhan olet ja hengailet kun mies käy töissä" ja vielä sellainen nainen, joka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin! Buahahahahahah!

Herää pahvi, nyt eletään 2000-luvulla!
Niinpä! 60 vuotta sitten olisikin ollut ihan normitilanne, että mies hankkii sen elannon ja vaimo on kotona lasten kanssa. Nyt 2000-luvulla pariskunnan pitäisi päättää asioista yhdessä, eikä ole itsestäänselvää, että vaimo voi päättää kaiken lapsiin liittyvän. Naiset usein haluaa kuoria kerman kaiken päältä: kiva vaalia perinteisiä arvoja ja olla kotona mahdollisimman pitkään, mutta nykyaikaisen tasa-arvon nimissä halutaan päättää itse kaikesta, sillä tämähän on MINUN elämäni. Esim. tämä tapaus, oliko sillä miehellä sitten oikeutta sanoa mielipidettään yhtään mihinkään: hänhän ei saa sanoa sanottavaansa lapsen hoitoa koskeviin asioihin, vaimon työssäkäynti ei kuulu hänelle, vaimon mahdollisesti monta vuotta kestävät opiskelut tulee ilman muuta sopia hänelle ilman mielipiteen ilmaisuakaan.

Tarkoitan vaan sitä, että aika huono asenne yhteiselämään, jos ajattelee voivansa päättää kaikesta kuuntelematta toista. Tietty ei mieskään voi komentaa vaimoaan töihin, mutta yhdessä noista pitäisi voida päättää. Jos miehen mielestä rahaa on liian vähän, niin kyllä vaimon pitäisi jollain tavalla osallistua (ja ne lapsilisät EI ole osallistumista) .
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Niin, mutta mies ei myöskään voi päättää, että mun pitää mennä töihin. Mun oman elämän päätösvalta on mulla, ei miehellä. Jos ei kelpaa, ovi on tuossa. En mäkään pakottais miestäni töihin, joka ei kiinnosta.
sun miehellä on ihan tasan sama oikeus päättää että hän jää kotiin lapsen kanssa tai vaikkapa vaan lopettaa työnteon koska ei huvita mennä töihin...

Mutta sulle varmasti olisi ihan ok että miehen tulot tippuisivat vaikkapa parin sadan euron työttömyyskorvaukseen kuukaudessa itseaiheutetun työttömyyden takia, ja se muutama satanen siis vasta karenssiajan jälkeen?

Et sinä ihan oikeasti yhteisessä elämässä voi päättää että sinä et halua mennä töihin ja miehen on elätettävä tai lähdettävä muualle, se menee jo aika törkeäksi kiristämiseksi sillä harva miehs haluaa jättää lapsensa. Suurin osa ihmisistä joutuu tekemään töitä joista ei pidä, ainakin siihen asti kunnes löytyy parempaa.
En mä ole sanonutkaan, että miehen pitää lähteä, mikäli mä menen töihin, siis miehelle en ole näin sanonut. Ja mä en ole myöskään sanonut, että mies ei saisi jäädä kotiin, vaan olen sanonut, että siinäpähän jää, siinä tapauksessa minä menisin töihin, enkä edelleenkään siihen työpaikkaan mikä on nyt avoinna. Mutta, miespä ei haluakkaan jäädä kotiin, vaan tekee ennemmin töitä, koska on sanonut, että se on helpompaa.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Kovin realistisen kuuloinen suunnitelma. Odotetaan syksyyn ja katsotaan sitten, huvittaako rouvaa mennä töihin vai opiskella. Ai hitto, milloinkas niihin kouluihin piti hakea? Voi harmin paikka!
No, sä et taida tietää, että kouluihin voi hakea syksylläkin, ja aloittaa opiskelut vuoden alusta.
eli sä et oo päättänyt mitä haluat tehdä ja milloin... kunhan olet ja hengailet kun miehes käy töissä.. kait kuulut viel niihin naisiin jotka vaatii miestä osallistumaan kotitöihin palkkatyön lisäks..
Hohhoijaa, älä viitsi, kun tiedät vallan mainiosti, että lapsen hoitaminenkin on työtä! Ja kyllä, olen päättänyt mitä halua tehdä, mutta kun mies ei anna mun tehdä niin, vaan pakottaa vittu töihin. Ja joo, minä teen suurimman osan kotitöistä, mutta kyllä mies joutaa astiansa laittamaan koneeseen ja viemään roskat lenkille lähtiessään, aij että miten paska vaimo oon!


Aika jännä muuten, että täällä saa lukea keskustelua niiiiin paljon siitä, että miten paha ihminen äiti on, kun vie lapsen hoitoon. Sitten kun tulee keskustelu, jossa äiti haluaakin jäädä lapsen kanssa kotiin, varsinkaan kun mitään taloudellista estettä sille ei ole, niin sittenkin se äiti on paska! No, toinen nainen on susi toiselle naiselle... Niin kai se menee...
lapsen hoitaminen ei ole työtä.. ei se ole millään tavalal verrattavissa palkkatyötön.. lisäksi, lapsen hankiminen on vapaaehtosita, kun lapsen päättää hankkia niin sen jälkeen lapsen hoitaminen on elämää...
sä et yksin voi päättää siitä oletko kotona vai et.. se nyt vaan on ikävä tosiasia..

noi on asioita mitkä päätetään yhdessä, molempien mielipiteet huomioidaan ja lasketaan plussat ja miinukset, tehdään ratkaisu yhdessä... ei niin et nainen ilmoittaa asian menevän näin. piste.
Enhän mä olekaan ilmoittanut, että asia menee näin ja piste. Johan ylempänä kirjoitin, että yhdessä sovittiin alunperin, että syksyyn asti olen kotona lapsen kanssa, ja sitten katsomaan muutetaanko, menenkö töihin vai kouluun, vai mitä tehdään. Vai tehdäänkö toinen lapsi, siitäkin kun on ollut puhetta. Ja sitten, tulee tällainen tilanne, että mies peruukin sanansa, ja haluaa, että menen töihin paikkakunnalla, jossa ei kiinnosta asua, töihin mikä ei miellytä, vuorotyöhön, jossa en psyykkeen kanssa jaksa, onko se oikein!!!???
 
--
Ei hyvänen aika naiset ja äidit. Millä ihmeen ilveellä te elätätte nyt ja tulevaisuudessa ne kullannuppunne jos teillä on tällaisena aikana vara karttaa tytä kuin ruttoa?!

Tässä keskustelussa on kuultu niin monia puolustuksia siitä, miksei töihin voi mennä... Liekö ne kuitenkaan ihan päteviä? Kyllä, lasta on hyvä hoitaa kotona mutta vaatisiko se keskustelua miehen kanssa ja hoidon sovittelua?
Lapsesi olisi jo heinäkuussa puolitoistavuotias, onko se nuori siihen nähden kun joidenkin on pakko viedä lapsen sa hoitoon heti äitiysloman loputtua? Muitakin vaihtoehtoja on kuin suuret päiväkodit.
Selvästikään miehesi ei ole sinut päätöksesi kanssa hoitaa lasta kotona vielä x ajan...

Ap puolustelee kantaansa kyllä niin raivokkaasti ettei hän kyllä sinne töihin mene, vaikka mies vittu pakottaakin. ;)
Hienoa, elättäähän Kela lapsesi. Nyt ja iänkaikkisesti kaiketi.
 

Yhteistyössä