Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
No itse asiassa siinäkin on syynä juuri se, ettei ole tarpeeksi pätevä valitsemaan itselleen sopivan kumppanin. Minut olisi ainakin erittäin vaikeeta saada mihinkään väkivaltaiseen parisuhteeseen. Ja jos yhtäkkiä muuttuis väkivaltaiseksi, niin yhtä yhtäkkiä ois lentänyt myös ulos. Enkä silloin olisi ainakaan itse heti neuvomassa muita parisuhdeasioissa, kun on vastikkain oma parisuhde kariutunut.
Oletko nyt ihan vakavissasi? (Tuon väkivaltainen mies lentäisi pihalle kohdan voin vielä uskoa, mutta muuten)
Minäkään en tiedä, itkeäkö vai nauraa näitä kommentteja lukiessani. Ihmeellistä mustavalkoisuutta ja rankkaa yleistämistä.
Osaisitpa itsekin kommentoida muuta kuin "ihmeellisiä kommentteja ja olen sanaton".. Vissiin ei sullakaan tosin ole kovasti neuvomisen varaa, jos mä oikein muistan, mitä säkin sun parisuhdetaustasta (tai pikemminkin sen puutteesta) oot ennenkin kirjoitellut.
Ehkä. En kuitenkaan arvostele täällä yksinhuoltajien parisuhdetaitoja, kykyä valita itselleen sopivaa kumppania tms.
Niinpä, enkä itseasiassa arvostele minäkään, pikemminkin kyseenalaistan. Miten ihminen voi olla pätevä neuvomaan muita, jos ei ole omassa elämässään onnistunut siinä, mihin nyt neuvoja jakelee ja tarjoutuu opettajaksi? Miten ihminen, joka on tuhonnut omat parisuhteensa ja on nyt yksin, voi jaella neuvoja hyvään parisuhteeseen? Miten joku voi opettaa ruoanlaittoa, jos itse ei sitä osaa? Miten joku voi opettaa kieltä, mitä ei itse hallitse? Ei tarvii uskoa ketään, ei tarvii niellä mitään "totuutena", välillä pitää osata myös kyseenalaistaa.
Mainitsin jo tuolla aiemmin, että mm. psykologit, seksuaaliterapeutit, neuvolan tädit ym. neuvovat ihmisiä, vaikka heillä saattaa itsellään olla taustalla liuta katkenneita ihmissuhteita, kaikilla neuvolan tädeillä ei välttämättä ole edes lapsia ja silti kertovat mielipiteitään/neuvojaan lasten kasvatuksesta jne. Ihmisellä voi olla paljon tietoa, viisaita ajatuksia/mielipiteitä, vaikka ei itse omissa ihmissuhteissaan olisi aina täydellisesti onnistunut (kukapa meistä olisi). Minä en ainakaan nosta ketään jalustalle sen suhteen, onko "onnistunut pitämään parisuhteensa kasassa". Sekään ei ole aina itsestä kiinni. Puoliso voi pettää, jättää, menehtyä, muuttua/näyttää todellisen luonteensa (väkivalta tms.) ja vaikka mitä voi tapahtua. Siinä olen toki samaa mieltä, että ratkaisu ap:n kysymykseen löytyy varmasti jostain ihan muualta kuin täältä. =)