Suuseksi

• Viestiketjun aloittaja öö..
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
No siinäpä juuri se. Jos ei ekoilla treffeilla turpiin ota, niin ottaako sitten vuoden tai muutaman vuoden kuluttua? Ja jääkö sen jälkeen vielä suhteeseen, jotta voi puhua väkivaltaisesta parisuhteesta? Jokainen meistä joutuu päivittäin tekemään valintoja. Valitsetko väkivaltaisen parisuhteen vai lähdetkö menemään heti ensimmäisen kerran jälkeen? Jos lähdet heti, niin et voi sanoa eläneesi väkivaltaisessa parisuhteessa ja jos taas jäät kärsimään siitä väkivaltaisesta parisuhteesta, niin olet erittäin väärä henkilö neuvomaan muita parisuhdeasioissa.

Itsehän sen sanoit, toiset ottaa opikseen, toiset eivät. Kuitenkin ne, kellä menee päin helvettiä omassa elämässään yleensä ovat ensimmäisten joukossa neuvomassa muita, miten muiden pitää elää omissa elämissään. Ja hyvät neuvot on joskus arvokkaita, mutta hyviä neuvoja tulee niin harvoin vastaan ja yleensä ihan muualta kuin keskustelupalstoilta, missä suurin osa porukasta on koko ajan valittamassa oman elämänsä kurjuutta.
Siitä voin kyllä olla samaa mieltä, että kaikki jaetut neuvot eivät aina ole hyviä. Keskustelupalstat eivät ainakaan tee tässä suhteessa poikkeusta.

Mutta meinaatko, että asiat ovat aina niin yksinkertaisia, että puoliso käyttäytyy täysin esimerkillisesti x vuotta, ja sitten yhtäkkiä kiskaisee turpaan niin pahasti, että veri roiskuu? Vai olisiko mahdollista, että tilanne saattaisi kehittyä pikkuhiljaa, eikä olisi helppoa sanoa tiettyä rajakohtaa, missä suhde muuttui loistavasta surkeaksi?
En meinaa. Vaan meinaan sitä, että kun kokee elävänsä väkivaltaisessa parisuhteessa, silloin on ollut suhteessa liian kauan. Kannattais nimittäin lähteä jo ennen sitä kuin suhde tosiaankin muuttuu väkivaltaiseksi. Kun alkaa tulla pientä kinaa, kannattaisi jo silloin alkaa panostaa suhteeseen tuplateholla ja kahden edestä ja keskustella, keskustella ja vielä kerran keskustella. Jos taas nyrkit alkaa heilua, niin eihän se enää ole parisuhde eikä mikään, mitä siinä turhaan roikkua?

No en sitä tarkoittanutkaan sillä, että yksinhuoltajat eivät harrastaisi seksiä tai suuseksiä, vaan enemmänkin sitä, että harvemmin yksinhuoltajiksi jäädään täysin ilman syytä. Useimmiten yksinhuoltajat ovat niitä, kellä on takana kariutuneita pitempiä tai lyhyempiä parisuhteita, joista ei kuitenkaan osattu huolehtia ja pitää kiinni, sen takia ne onkin entisiä. Ja jos ei itse osaa, niin on turha mennä muita neuvomaan.

:D Voi elämän kevät.

neuvoja
Tutustut ihan rauhassa siihen elimeen. Voit nuoleskella ja pusutella, myös palleja. Riittävästi sylkeä mukaan. Kysy neuvoa.
Tutustumista vaatii tämäkin taide, osaa lukea miestä paremmin jne. Hauskaa hommaa, pöksyt on märkinä mulla hyvän imuttelun jälkeen :)

Olen nainen, mutta tässä mun neuvot. (Myös YH ja hyvä suikkaroitsija)

pena
Alkuperäinen kirjoittaja neuvoja:
Tutustut ihan rauhassa siihen elimeen. Voit nuoleskella ja pusutella, myös palleja. Riittävästi sylkeä mukaan. Kysy neuvoa.
Tutustumista vaatii tämäkin taide, osaa lukea miestä paremmin jne. Hauskaa hommaa, pöksyt on märkinä mulla hyvän imuttelun jälkeen :)

Olen nainen, mutta tässä mun neuvot. (Myös YH ja hyvä suikkaroitsija)
Suikkaroitsija :D :p

minä
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.minervakustannus.fi/kirjat/kirja.php?kirja=553
Hommatkaa parisuhdeopas niin kaikki menee hyvin
Linkin taakse kurkkaamatta, peesailen tätä. Kirjallisuuden pariin kääntymistä oon tässä yrittänyt neuvoa jo keskustelun alussa.
Matti Nykäsen parisuhdeopas - Myötä- ja vastamäessä

Meikäläinen on nykyään avioliittoneuvoja. Jos menee hyvin niin ei kun meikäläinen paikalle.
Se on seittemän sekuntia ja kaikki on päin persettä.

miu
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
No en sitä tarkoittanutkaan sillä, että yksinhuoltajat eivät harrastaisi seksiä tai suuseksiä, vaan enemmänkin sitä, että harvemmin yksinhuoltajiksi jäädään täysin ilman syytä. Useimmiten yksinhuoltajat ovat niitä, kellä on takana kariutuneita pitempiä tai lyhyempiä parisuhteita, joista ei kuitenkaan osattu huolehtia ja pitää kiinni, sen takia ne onkin entisiä. Ja jos ei itse osaa, niin on turha mennä muita neuvomaan.
:eek:
Ja se syykö on suuseksissä, että erotaan?
Kyllä mä erosta huolimatta koen, että mä todella tämän puuhan osaan :flower: Ja kernaasti voisin antaa siitä vaikka tunteja :xmas:
No vaikka hyvä olenkin niin aina on parantamisen varaa...
*ilmoittautuu ekaksi oppilaaksi*
Hyvä :D aina voi oppia jotain uutta.
Mulla olis meille oikein hyvä treenikaverikin, joka osaa takuulla antaa myös samalla mitalla takaisin.
mäkin voisin sit tulla opiskelemaan...:snotty: tää olis sit sitä aikuiskoulutusta, onko oppisopimus vai ihan kurssiluontoinen juttu?

lurps((
Meillä myös harrastetaan ja olen tottunut aina ottamaan "loppuun asti". saan myös mieheltäni suuhoitoa ja ihanina orkkuja. Karvat vaan on pidettävä poissa, ja sekin tullut tavaksi.

Linkin taakse kurkkaamatta, peesailen tätä. Kirjallisuuden pariin kääntymistä oon tässä yrittänyt neuvoa jo keskustelun alussa.
Hah hahaaaa huutonaurua, uskon kyllä että sinä peesailet nykäsmasaa :D

heh
Siis mitä, nyt yh:t onkin niitä, joilla ei oo seksiä ollut parisuhteessakaan?

Yyhoidenhan piti olla niitä miestennielijöitä, kuten täältäkin on saatu lukea...

koittakaa nyt jo päättää! :D

Neuvojesi 'tasokkuudesta' päätellen oletkin Merkka.

:LOL:

Ja muutenkin sen täytyy olla niin, että suhde, joka ei ole päätynyt eroon, on täydellinen. Tai ainakin hyvä. No toimiva. Ja siinä on hyvää suuseksiä!

Näin on Mervin ja Matin, ja siksi Matti on loistava antamaan parisuhdeneuvoja, toisin kuin kukaan, jonka parisuhde on eroon päätynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
:LOL:

Ja muutenkin sen täytyy olla niin, että suhde, joka ei ole päätynyt eroon, on täydellinen. Tai ainakin hyvä. No toimiva. Ja siinä on hyvää suuseksiä!

Näin on Mervin ja Matin, ja siksi Matti on loistava antamaan parisuhdeneuvoja, toisin kuin kukaan, jonka parisuhde on eroon päätynyt.
No joo, en kyllä katsonut ollenkaan tuota linkkiä, kuten jo aiemmin sanoin. En ees tiennyt, että Matti ja Mervi on mitään kirjoja kirjoittaneet. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että parisuhdeasioissa ei kannata luottaa sellaisten ihmisten neuvoihin, ketkä eivät itse osaa omista parisuhteistaan huolehtia.
Jos taas osaa hoitaa parisuhdetta, niin on itsekin onnellisessa parisuhteessa elävä. Jos taas sellainen ihminen, joka ei itse ole onnistunut hyvää parisuhdetta luomaan, menee muita neuvomaan, niin pahimmassa tapauksessa näitä neuvoja kuuntelevat ja noudattavat tulevat onnistumaan juuri siinä, missä nämä neuvojatkin ovat onnistuneet -- eli tuhoamaan oman parisuhteensa. Vähän sama juttu, kuin jos ruoanlaittotaidoton kokki, joka on erotettu töistään sen takia, ettei osaa tehdä ruokaa, menee muille opettamaan ruoanlaittoa. Toinenhan oppii juuri saman, minkä tuo kokkikin osaa -- eli tekemään pahaa ruokaa. Jokaisen oma asiahan on se, kenen neuvoja kuuntelee, mutta tällä palstalla ihmiset, ketkä olisivat päteviä muita neuvomaan parisuhteen asioissa ovat yksittäistapauksia ja niitä on harvassa.

Ja kyllä, minäkin olen kerran eronnut pitkästä suhteesta (7v), nyt onnellisessa parisuhteessa 5 v, enkä todellakaan mene muille opettamaan parisuhteen hoitamisen saloja, koska itsekin olen vasta oppimassa. Sen takia suosittelen edelleen mieluummin oikeita parisuhdeoppaita (ei mitään Nykäspelleilyä ) eikä todellakaan tuntemattomien ihmisten neuvoja, kenestä ei tiedä, miten ovat omissa suhteissaan onnistuneet ja mitä oikeassa elämässä edes ovat (palstallahan voi olla mitä vaan, Blume on vissiin tuorein esimerkki tästä ).

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Löytyykö netistä jostain listaa siitä, ketkä parisuhdeoppaiden kirjoittajat elävät riittävän hyvissä ja onnellisissa parisuhteissa ollakseen päteviä neuvomaan muita :xmas:
Ei löydy (tai en ainakaan tiedä, että löytyy ). Mutta jos itse yhtään luet kirjoja, niin huomaat varmaan itsekin, että parisuhdeoppaiden alussa kirjoittajat itse kertovat yleensä aika vapaasti ja rehellisesti omista parisuhteista ja omasta elämästään. Siitä voikin sitten päätellä, että kenen neuvoja kannattaa kuunnella ja kenen ei.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokeilemalla oppii! Pyydä miestäsi opastamaan.
Ja tää oli paras neuvo tähän mennessä. :)
Ei pitäisi mennä metsään, jos itse siltä partnerilta kysyy millaisesta tyylistä hän pitää. Ei se mies oikeasti siitä pahastu, jos et osaa valmiiksi. Luultavasti on vain mielissään, että tahdot kuitenkin kokeilla ja opetella tämän mukavan jutun. :)

:eek: Oletko ihan tosissasi? Olen sanaton.

Kokeilemalla oppii! Pyydä miestäsi opastamaan.
Ja tää oli paras neuvo tähän mennessä. :)
Ei pitäisi mennä metsään, jos itse siltä partnerilta kysyy millaisesta tyylistä hän pitää. Ei se mies oikeasti siitä pahastu, jos et osaa valmiiksi. Luultavasti on vain mielissään, että tahdot kuitenkin kokeilla ja opetella tämän mukavan jutun. :)
Juuri näin. Kokeilemalla oppii ja kysymällä neuvoja omalta kumppaniltaan, saa parhaiten tietää, mikä juuri häntä miellyttää eniten. :flower:

Yhteistyössä