Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.minervakustannus.fi/kirjat/kirja.php?kirja=553
Hommatkaa parisuhdeopas niin kaikki menee hyvin
Linkin taakse kurkkaamatta, peesailen tätä. Kirjallisuuden pariin kääntymistä oon tässä yrittänyt neuvoa jo keskustelun alussa.
Hah hahaaaa huutonaurua, uskon kyllä että sinä peesailet nykäsmasaa
Ja muutenkin sen täytyy olla niin, että suhde, joka ei ole päätynyt eroon, on täydellinen. Tai ainakin hyvä. No toimiva. Ja siinä on hyvää suuseksiä!
Näin on Mervin ja Matin, ja siksi Matti on loistava antamaan parisuhdeneuvoja, toisin kuin kukaan, jonka parisuhde on eroon päätynyt.
No joo, en kyllä katsonut ollenkaan tuota linkkiä, kuten jo aiemmin sanoin. En ees tiennyt, että Matti ja Mervi on mitään kirjoja kirjoittaneet. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että parisuhdeasioissa ei kannata luottaa sellaisten ihmisten neuvoihin, ketkä eivät itse osaa omista parisuhteistaan huolehtia.
Jos taas osaa hoitaa parisuhdetta, niin on itsekin onnellisessa parisuhteessa elävä. Jos taas sellainen ihminen, joka ei itse ole onnistunut hyvää parisuhdetta luomaan, menee muita neuvomaan, niin pahimmassa tapauksessa näitä neuvoja kuuntelevat ja noudattavat tulevat onnistumaan juuri siinä, missä nämä neuvojatkin ovat onnistuneet -- eli tuhoamaan oman parisuhteensa. Vähän sama juttu, kuin jos ruoanlaittotaidoton kokki, joka on erotettu töistään sen takia, ettei osaa tehdä ruokaa, menee muille opettamaan ruoanlaittoa. Toinenhan oppii juuri saman, minkä tuo kokkikin osaa -- eli tekemään pahaa ruokaa. Jokaisen oma asiahan on se, kenen neuvoja kuuntelee, mutta tällä palstalla ihmiset, ketkä olisivat päteviä muita neuvomaan parisuhteen asioissa ovat yksittäistapauksia ja niitä on harvassa.
Ja kyllä, minäkin olen kerran eronnut pitkästä suhteesta (7v), nyt onnellisessa parisuhteessa 5 v, enkä todellakaan mene muille opettamaan parisuhteen hoitamisen saloja, koska itsekin olen vasta oppimassa. Sen takia suosittelen edelleen mieluummin oikeita parisuhdeoppaita (ei mitään Nykäspelleilyä ) eikä todellakaan tuntemattomien ihmisten neuvoja, kenestä ei tiedä, miten ovat omissa suhteissaan onnistuneet ja mitä oikeassa elämässä edes ovat (palstallahan voi olla mitä vaan, Blume on vissiin tuorein esimerkki tästä ).