suurperhekuumeilijat tammi-helmikuussa 2012

Moikkelis ja hyvää maanantaiaamua :wave:
Mäki ymärrän toivoliiniä oikein hyvin. itsekkin aina pelkään että vauvalla olisi jokin sairaus, vaikka yhtä rakas lapsi hän silti olisi vaikka jotain olisikin, mutta silti alkaa pelottaa heti ku uusi raskaus alkaa ja koko ajan miettii et onko kaikki hyvin. mitä enemmän lapsia niin sitä suurempi pelko aina on, jotemii vaan tuntuu et ei enää voi mennä kaikki hyvin kun jo terveitä lapsia saanut.. en tiiä ymmärsittekö ollenkaan mitä meinaan ku niin sekavasti kirjoittelin. Mut siis munki mielestä down lapset ovat todella aurinko-lapsia niinkuin jokinorsukin mainitsi mutta mä pelkään ennemmin et vauvalla olis joku todella vakava juttu.

Toivoliinilla alkaakin oleen pikkuhiljaa jännät paikat, pääsette pian yritykseen makuun :)

missä on äiti88n ja muitakin kyllä kaipailen jotka ei ole hetkeen kirjoitellut :wave: olisi mukava kuulla kuulumisia.

ON Täällä edelleen epätietoisuus siitä olisi vuoto josta kerroin niin menkat vai ei. Mulle pitäis tulla tänään mammaksilta tilaamia raskaustestejä niin ajattelin viimeistään huomenaamun viel tehä yhden testin.. ja jos tai siis kun sieltä nega pamahtaa niin sitte ajattelen et ne oli menkat ja alan elään tätä uutta kiertoo.. huoh ompa vaikeeta..

Äiti maa kuinka voit? samoin suurperheellinen?
 
mä vaihdoin nyt nuo mun kp:t olettaen niin että ne oli menkat se vuoto mitä oli..eilinen r-testi nega.. eli nuo kp:t ei ole nyt mitkään varmat mut niiden mukaan nyt elän ainaki seuraaviin menoihin asti..

Missä te suurperhemammat ootte kaikki???? Uudetkin tervetuloa mukaan vaan, tylsää höpistä yksin täällä ja tähän pinoon kuitenkin eniten tunnen kuuluvani.
 
heipodei piitkästä aikaa:D mä hävisin sisustus innon pariin:D oon koittanut hillitä sillä vähän vauvakuumetta kun meillä tässä on ihan pikkuinen tyttö niin ettei mies täysin menetä muhun hermoja:D

just lykkäsin isommat lapset pihalle ja pikkuisin on vielä yöunilla... itelle on sitte tullu vuoteen eka flunssa, olo on aika raihnanen... mutta eiköhän se tästä,kun ei tulis muksuille!

olikos se crocus ku oli plussannu?! paaljon tarrasukkia teille:D onnea!

oon nyt täs yrittäny puhua että ei tars ehkäsyä (kumi) käyttää kun vielä imetänkin ja ei menkkoja ja rakautuminen ennenkin kestänyt noin 6 kiertoa(7kk) mutta katotaan jos isäntä suostuis ettei ostettas enää tän paketin jälkeen lisää:D
 
Täällä minä ainaki oon!

Samoja pelkoja mulla ku teilläki IK ja Toivoliini! Se vaan taitaa kuulua tähän raskauspelkojonoon kaikkien muitten juttujen kans. Mää oon aina ollu semmonen että osallistun jokaiseen tutkimukseen ja ultraan mikä meille on mahdollista. En siksi että jos pikkuiselta niissä jotain löytyis, niin lähtisin häntä abortoimaan vaan että mää voisin itse ja muutkin sukulaiset valmistautua henkisesti ja ehkä hoitohenkilökuntakin ehkä jotenkin muuten. Niin ja yhdyn ehdottomasti siihen myös että down-lapset ovat aurinkolapsia!
Meidän edellisen vauvan rak.ultrassa kätilö ei löytänyt ollenkaan sydämestä keuhkovaltimoa vaikka kuinka etti ja siinä oli muutama päivä pelonsekaisia hetkiä...mutta lopulta kaikki oli hyvin. Tuossa ajassa sitä kuitenkin kerkes jo ettiä kaikkia mahdollisia hoitokeinoja eikä taas kaikkein pahimpia kauhuskenaarioita!

Jokinorsu: no on kyllä vähän jo liikaa yhelle! :hug:
Mun ystävälläni on kans diabetes, keliakia ja järkky määrä allergioita ja astmaa..Eli monisairauksien kanssa eläminen onnistuu kyllä mutta kyllä se vaatii monenmoista hoitamista ja jaksamista. Mulla on ollut lapsuudesta saakka vaikea migreeni ja nivelereuma 15v, joka on onneksi pysynyt jotenkin siedettävänä, mutta tuo migreeni on mulla liikaa elämää haittaava tekijä.

IK: no höh! Oispa ollu ihana sellanen ylläriplussa! Toivottavasti kierto ois nyt oikean mittainen!

äiti88: juu, kiitos vaan! :) Ihmeiden aika ei näköjään ole vielä ohi! Toivotaan että teillä jäis uudet paketit ostamatta!

Toivoliinille onnea yrityksen aloittamiseen!

ON: pitäs alkaa pakkailemaan sitä ens viikon lomareissua varten. Meinaa vähän hirvittää tän porukan lastaaminen lentokoneeseen kamojen kans, huh! Pahimpaan aikaa mennään tän raskauden näkökulmasta ku viikot 6-8 ollaan menossa..toiv ei tuo pahoinvointi kovin lisäänny..
Varasin ens viikolle ennen lähtöä ar-ultran ihan vaan tarkistusmielessä että voin hyvällä mielellä lomalle mennä, eihän sillon vielä sykettä tms näy mutta jospa näkys pikkuinen oikeassa paikassa.
Aamupahoinvointia ei oikeastaan oo, närästystä kylläkin ja iltaa kohden pahenevaa...menkkajuilinnat on kamalia ja sekös pelottaa..:(

Plussatuulia kaikille!

Crocus 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Heips!:wave: Mahtuisikos mukaan yksi viidennestä kuumeileva. :) En nyt tiedä, että luetaanko meidät neljän lapsen kanssa jo suurperheeksi, mutta toivottavasti sellainen vielä jonain päivänä olisimme. ;) Itsellä ikää olisi 25v. ja lapsia tosiaan ennestään täältä löytyy neljä ja nyt kovasti se viides toiveissa. :heart:
Lueskelen tässä vielä läpi teidän juttujanne ja palailen asiaan. :wave:
 
Tervetuloa omasta puolestani Lynette mukaan! Mukavaa ku tulee porukkaan lisää!
Eiköhän se nykymittapuun mukaan suurperhe ole jo ku on kolme lasta, vaikkei ehkä itse sitä tuntis niin! :whistle: Millainen perhe teillä siellä jo on?
 
Kiitos Crocus :) Ja suuret onnittelut plussasta! :heart: Koska sulla oli se ultra? Tuuhan kertoon sitten kuulumisia. :)

toivoliinille myös täältä onnea yrityksen aloittamiseen :)

äiti88 toivottavasti pääsette miehen kanssa yhteisymmärrykseen siitä, että kumit jää kauppaan :)

ikuinen kuumeilija oliko sinulla myös nuorin vielä vauva? Minkä ikäinen, jos saa udella? :)

Mutta nyt lapsille iltapalaa...
 
Viimeksi muokattu:
Voi kuinka ihanaa kun meitä tulee lisää!!! Tervetuloa kovasti Lynette Juu meidän muksut on 5-v. 1,5v ja 6kk eli nämä kaks viimeisintä tullu ihan perätyste. :) Niin ja kyl mä koen meidätki jo jonkinlaiseksi pieneksi suurperheeksi, vaikka lapsia vasta kolme, mutta tulevaisuudessa vielä monta lisää toivottavasti :D
Nyt pakko mennä ku vauva tuolla yskii niin kovin sängyssään, mul oli kyl viel jotai asiaa mut palaan kun ehdin :9 :wave:
 
ikuinen kuumeilija voi, teillä onkin kakkosen ja kolmosen välissä tosi pieni ikäero :heart:

Tänne ei sen ihmeempiä kuulu, ei ainakaan vielä oo ollu ovistuntemuksia, toivottavasti olis nyt pian kuitenkin tulossa...
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
tervetuloa mukaan Lynette!
Taudit on toistaseks selätetty.
crocus76
mulla alkaa pahoinvoinnit vasta 6-7vkolla.
Tiedän että on tuskaisaa odotella ekaa ultraa,saadakseen kuulla uutisia! Tsemppiä!!

Kyllä niin tekis mieli tehä testi :) Vaikkei mitään oireita olekkaan :LOL:
Viimeksi tehnyt ennen joulua. Kyllähän siellä voi jo jotain olla :LOL: juu, varmaankin niin :LOL:
Se on vaan niin ihanaa pissiä tikkuun ja odottaa värin leviämistä, josko se antais ylläriä :D

Mutta, nyt tämä suurperheellinen lähtee extremeilemään 5 muksun kanssa uimahalliin. Ikäjakauma on 4-9, että ei kauhean paha. Katotaan tulenko elävänä takaisin :D

:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Hei suurperheen äipät!
Minäkin tulisin mukaan jos sopii? :) Olen 35-vuotias viiden lapsen äiti. Lapset: kaksospojat -98 ja tyttäret -00, -06 ja -08. Mies on minua vuoden vanhempi. Viidennen piti ehdottomasti olla viimeinen, mutta mulla on taas kova vauvakuume. Meidän vauva kun täyttää keväällä jo neljä! Ongelmana tässä on vain mies ;) Se kun ei isommin kuumeile ja laittaa kovasti kapuloita rattaisiin. Tosi ihana se on ja lapsirakas, mutta sen mielestä viisi riittää oikein hyvin. Onhan se tietenkin totta, että nyt on jo helpompaa ja jää omaakin aikaa harrastaa jne.. Mutta minun mielestä meille mahtuisi vielä oikein hyvin kuudeskin kullanmuru :heart: Yritystä meillä ei siis vielä ole, kumiukkeleilla mennään ;) Ensimmäinen raskaus aikoinaan antoi odottaa ja sitten saatiinkin kaksoset. Tytöt kaikki kolme ovatkin sitten tulleet eka yrittämästä... tai ylläreinä =) Ylläriä toivon nytkin... Se lienee ainoa toivoni? :ashamed:

Vilkutukset kaikille! Ihana lukea juttujanne! :) Onnea kaikille plussanneille ja hirrrmuisesti tsemppiä kaikille yritykseen!! :)
 
Tervetuloa mukaan ÄitiViidelle :flower: Jee, kivaa kun tulee lisää meitä tänne :)

Kuinka jokinorsu selvisi uimahalli-reissusta? :D Ja onneksi ootte selättänyt taudit, meillä nuorimmainen täällä kovasti kipeenä. Se on aina niin surkeeta katteltavaa, kun lapset sairastaa... :(

Joo, siis täälläkin sairastetaan ja ovistakaan ei oo vielä näkynyt. Taitaa venähtää aikalailla tämä kierto, taitaa olla vielä hormonitoiminta hakusessa imetyksen jäljiltä. No, ehkä parempikin jos se ovis ei nyt vielä tähän sairastelun keskelle tuliskaan tai muuten se jää kyllä tässä kierrossa hyödyntämättä.

Mitäs muille suurperhekuumeilijoille kuuluu? :)
 
:wave:
Hengissä selvisin sittenkin :D
Meidän pikkupojat halusivat olla isoja ( 7ja8v) ja menivät miesten puolelle. Uikkarit oli unohtuneet laittaa, kun saapastelivat tyynesti hallin puolelle :LOL:
Muuten löhöilin lastenaltaassa :)
Oli se kiva reissu, muksut ihan mielissään. Minä voin sitten erikseen mennä oikein uimaan.

Tervetuloa joukkoon mukavaan äitiviidelle!!

Mulla on ennen tullut menkat n.kk jälkivuodosta, mutta nyt on olleet pois 8kk! Ihan täysillä olen nauttinut rätittömyydestä :D
Vauva on siirretty omaan sänkyyn, mutta aina sen viereeni nostan aamuyöstä tissille.
Ja on se muutenkin niin ihana lussuttaja, etten millään raaski 2kk kuluttua lopetella imetystä. Tai ei kai sitä vielä tiedä, jos vaikka onkin silloin jo ihan kypsä ja haluaa tissit itelleen taas :D

Mutta onnea ovisten metsästykseen ja miesten päiden kääntämisiin! Ja niille joille ajankohtaista, onnea testauksiin! Ja erityis tsempit crocus76 ! Paranemisia kipeille!
:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Mahtuuko uusi kuumeilija mukaan tai mahdollisesti saatan jo odottaa keskiviikkona tein apteekin testillä haamuviivan, mutta prediktor taas jäi yhteen viivan joten odotellaan. viime marraskuulta jäi pelko kun kaks testiä haamun piirsi ja menkat tosi myöhässä mutta sittenpä alko tosi reipas vuoto. yritystä on nyt ollu kesästä asti. eli tosi kauan kun muut lapset ovat aikasta helposti tulleet.
Niin minä olen siis 32-vuotias ja viidettä kuumeillaan. lapset ovat tyttö -05, tyttö -06, tyttö -08 ja poika -10. meillähän mies oli jo tyytyväinen tähän lapsi määrään ja nie miekin aluksi aattelin kun viimisimmän synnytin että tämä perhe on nyt tässä. Mutta sitten iskikin ihan älytön vauvakuume että ihan sydämmeen sattu. joten tässä nyt jännäillään.
teillä oli täällä niin mukavan kuuloista keskustelua joten päätin kuitenkin liittyä mukaan, jos huolitte ryhmään. :)
 
Tervetuloa mukaan sunnychild :flower: Tosi kivaa saada lisää väkeä tänne! :) Pidetään peukkuja, että olisi ihan oikea plussa ja lähtisi siitä vaan vahvistuun.

jokinorsulla olikin mukavan kuuloinen uimareissu. :D mulla imetys on pitänyt menkkoja loitolla ja oon ollu kans tyytyväinen siihen helppouteen ;)

Mutta nyt taas hoitamaan pientä potilasta. Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille suurperheellisille! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kurkkaan tänne,mukava nähdä paljon positiivista ja aktiivista porukkaa.Minä ollut sen verran maassa etten ole jaksanut kirjoitella km:n jälkeen..nyt alkoi taas menkat eli ei tässäkään kierrossa tärpännyt.Ehkä meidän lapsiluku on todellakin täynnä,ei nuita näytä lisää siunaantuvan: (
 
Kovasti voimia suurperheelliselle :hug: Toivottavasti teille vielä kuitenkin pikkuisia suodaan.

Ihania uutisia sunnychild :heart: Oikein suuret onnittelut ja nyt vaan peukut pystyssä, että pikkuinen jaksaa tiukasti mukana. :)

Ja itse tässä mietiskelen, että miksi, oi miksi tämän vauvakuumeen pitää olla sellainen "tauti", että sitä ei saa mielestään, vaikka mitä tekisi... Olisi vaan niin paljon helpompaa, kun ei edes ajattelisi koko asiaa... :ashamed:
 
:wave: taas!

Ensin tervetuloa ja samantien menoa sunnychild :D
Onnea kovasti odotukseen!

Ja tervetuloa äitiviidelle!!
Tämä on sellaisten hurahtaneiden pino :D
vauvoihin hurahtaneiden nääs :D

Jaksamista ja voimia suurperheelliselle
Vaikka en ole itse varhaista keskenmenoa kummempaa kokenut, olen läheltä seurannut ystävien km.
Toivon tuhannesti teille vielä pientä kullannuppua! :hug:

Lynette mahtavaa, teillä päästään jo oikein tositoimiin, jes!!!
Innolla odottelen uutisia.
Eka kierto voikin olla hakemista hormoonirintamalla imetyksen jälkeen, mutta kyllä se siitä suttaantuu :)

ON
Minä tein testin :LOL:
Haluatteko kuulla tuloksen :LOL:
se oli nega :LOL:
Ei harmita yhtään, olisi se ollut ihan huippua jos oiski tullu 2 viivaa, mutta kun sen tiedän etten raskaudu ennen kuin imetys on loppu ja maidontuotanto myös.
Ei osaa pettyä kun ei odottanutkaan mitään :D
Tai... tein sen testin kumminkin, että kai sitä vähän odotti toista tulosta :LOL:

Mites crocus76 jakselee? Onko oireet lisääntyneet?

Voi kuulkaa te jotka olette plussanneet, tai ennen mua plussaatte, tulkaa nostattaan kuumetta täällä, jos vaikka saisin nuorimman omaan sänkyyn siirrettyä :D ;)

Plussa tuulosia teille kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
Joo kappas kun toivottelen teidät kaikki tänne kirjottelemaan :LOL:
Että tervetuloa vain!
Huomaa, että on muutama yö mennyt taas valvoessa :D

Mutta kuulkaa kun oikein eduskuntaan kirjoitin palautetta siitä kotihoidontuen lyhentämisestä!
Niin otti kaaliin se. Ai minunko aliarvostetusta työstä vähennetään vuoden palkka, hyh hyh.
Lapsista on hyvä säästää, he kun eivät valita.
Eikä sitä palautetta kukaan varmaan lue, mutta kunhan nyt sain asiani sinne höyryttyä.
Että ihan joku voisi haluta kasvattaa veronmaksajia kotonansa :D

Juu, mutta minä voisin höyrytä siitä aiheesta vaikka romaanin, joten päätän tähän.
:) :wave:
 
Heipat kaikki..
Me täällä mökillä lasten kanssa..Ihana ilma ja aurinko paistaa. Parin viikon päästä lähtee kierukka.. eilen kattelin ku noi lapset sääti tuol saunassa, limut kaatu, saunan ovi oli auki koko ajan, sauna täys lunta, huutoa, kikatusta ja käkätystä, vaatteet hukassa, märkiä ja mytyssä ja ja ja..Niin ihan mielessäni oikein nauratti ajatus siitä kierukan poistosta :D, Sanoin miehellekki et ollaan me kyllä ihan totaali idiootteja..

KODINHOITOTUESTA: Toiv. ei esitys menis läpi, just ku mä olen ajatellut, et jos vitosen saan, ni hänen kanssa olen sen 3 vuotta kotona. En edes jaksa alkaa papattaa siitä, ku nii v***taa. Täällä meillä ei saa hoitopaikkoja muutenkaan, ni saati sitte.. aaaark.

Nyt me lähdetään hiihtämään ja ulkoilemaan, palataan illalla!

Voimia keskenmenon saaneelle ja tsemppiä uuteen kiertoon. Plussatullia KAIKILLE!
 
Minä olen NIIIIN samaa mieltä teidän kanssanne tuosta kotihoidontukiasiasta!!! Pistää kyllä kiukuttamaan :kieh: Ihan niinkuin jokinorsu jo sanoikin, niin joku tosiaan voisi ihan haluta kasvattaa lapset itse kotona!! Ja toivoliini samoin mullakin on ajatuksena hoitaa lapset kotona siihen kolmeen ikävuoteen asti...että kiitos vaan sitten taas päättäjille, lyhentäkää ihmeessä sitä kotihoidontukea, sillä varmasti asiat ratkeavat!!! :kieh:
jokinorsu mun mielestä oli tosi hieno juttu, että sinne eduskuntaan pistit menemään hiukan palautetta! :flower: Lukevatpa sitä sitten tai ei, niin ainakin olet omalta osaltasi asian puolesta jotain tehnyt. Hienoa! =)

toivoliini tuli niin tuttu tunne, kun sanoit, että väliin tuntee ittensä idiootiksi, kun kaiken touhun keskelle haluaa vaan lisää lapsia, mutta on meitä muitakin :D niinkuin jokinorsu sanoikin, että tää on vähän tälläinen hurahtaneiden pino :LOL:

Ja hei, miettikääpä kuinka tylsää se elämä kuitenkin olisi ilman noita lapsia. :) Meillä on kolme vanhinta kyläilemässä mummulassa ja nuorin vain täällä kotona ja mä en osaa tehdä mitään!!!! :LOL: Tuntuu niin hiljaselta ja ankeelta ja pyörin vaan täällä ympäri kämppää, kun on aivan toistaitonen olo... :LOL: Pitäis varmaan yrittää nauttia näistä pienistä rauhallisista hetkistä, mutta kyllä nuo lapset vaan niin paljon sitä sisältöä elämään tuo. :heart:

Ja joo, tuun kyllä heti kertomaan kuulumisia. ;) Tiedä sitten vaan todella, että kuinka se hormonitoiminta vielä hakee sitä paikkaansa... eilen illalla oli aikamoista menkkajomotusta ja kirosinkin jo miehelle, että jos nyt jo alkaa menkat niin ei tuu mitään. Kun siis ovulaatiohan oli vajaa viikko sitten, niin kierto olis kyllä todella pahasti hakusessa, jos nyt jo menkat lykkäis. Mutta tänä aamuna ei oo ollu enää mitään "jomotuksia"...

jokinorsu hyvähän se on kuitenkin varmistaa, et jos kuitenkin olis sattumalta päässy käymään niin että kaks viivaa pärähtäisikin. :D Eihän sitä koskaan ihan varmaksi voi tietää :D
 
Viimeksi muokattu:
Lynette
Jos joskus olen yksin tai nuorimman kera kotona, mulla on aivan sama ongelma, pyörin ympäriinsä enkä osaa tehdä mitään järkevää :LOL:

Aatelkaapa sitten kun nämä on isoja ja lähtevät omille teilleen ja jäädään sen rakkaan kanssa kahden...:O
Siinä saa varmaan tutustua toiseen ihan uudestaan :D

crocus taitaakin olla siellä reissussa, toivottavasti oli hyviä uutisia ultrasta ennen lähtöä!

Joo pakko oli jotain tehä, kun aikovat mun palkan viedä :D
Oon ollut nyt 10v kotona lasten kanssa.
Vanhin on ollut 1-2vuotiaana hoidossa, mutta kotona hoidettiin silloinkin.
Eikä ole mitään kiirettä töihin, musta ois ideaalia jos saisin hoitaa kaikki omani kotona ja sit tulis jatkumona lapsenlapsia mummolle hoitoon :LOL:
Siis jos vaan terveyttä riittää, se ois mun unelma.
Pähkähullu eukko :LOL:

Mut tiettekö mikä siinä on.
Laiskuus!
Vaikka on kättentöitä paljon, minä saan lähes itse määrätä päivänkulun.
Jos laiskottaa, luen tai kudon enemmän, kukaan ei vaadi tehokkuutta muutoin kuin kakanpesuun ja ruoka-aikaan. Kukaan ei vahtaa jos pidän kahvitaukoja enemmän tai menen pienten kanssa päikkäreille :D
Minä viihdyn kotona.
Kuka täällä sitten siivoaa ja pesee pyykit jos olen töissä? Kuka kolaa,leikkaa nurmikon, huolehtii koululaisten asiat, jne.
Minä oon sellainen monitoimikone :LOL:
Huomaatteko, tästä riiiiiiittää mulla paasoota :D

Mut hei, plussia kaikille! Minä lähden nyt hoitamaan parisuhdetta välillä ;)
:wave:
 
Voisin minäkin liittyä tänne vaikka täällä vasta kuumeillaan sitä kuudetta eli ei ole yritys vielä alkanut täälläkään :)

Tässä mun tietorimppsuni listaan: taaperotx5/29v.......?..........?...........6.
(LAPSET: T/04, T/05, T/07,P/08 ja P/09)
 

Yhteistyössä