suurperhekuumeilijat tammi-helmikuussa 2012

Kerrassaan ihana päivä, ollaan pulkkailtu, hiihdetty, tehty hyppyrimäkeä, oltu aarteen metsästystä tuol pitkin mettiä, ja löytyhän ne aarteetki (karkkipäivä karkit), syöty, saunottu, pelattu... Kyllä mä taas tossa äsken mietin, että KYLLÄ, tämä on mun juttu. Kyllä mä saan tästä valtavasti onnea ja rikkautta.. Yksi pieni piipertäjä mahtuu oikein hyvin joukkoon hurjaan. Mä olen niin onnellinen.

Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille :flower:

Omaa napaa sen verran, että mun menkat ovat jo kohta viikon myöhässä, viime ke tein testin, joka oli ihan selkeä nega, sen jälkeen en ole tehnyt, koska muissa raskauksissa testi on näyttänyt jo pari päivää aikaisemmin plussaa, jos olen ollut raskaana.. eilen ja tänään on tullut jotain vaaleanpunaista/ruskeaa limaa, voisiko olla jotain kiinnittymisvuotoa vai mitä ???? Milloin semmoista edes tulee, jos on tullakseen?? No, ajattelin huomenna testata uudelleen, jos menkkkoja ei ennen sitä kuulu....

Ilman muuta mukaan vaan taaperotx5 vaikka yritys ei olisi vielä alkanutkaan! :)

puolitusinaa mulla ei yhdessäkään raskaudessa ole kiinnittymisvuotoa ollut, joten omakohtaista kokemusta ei löydy, mutta eikö se käsittääkseni juuri sellaista pientä tiputteluvuotoa ole. Siis niukempaa kuin menkat. Tiedätkö koska sulla on ollut ovulaatio vai olisiko se voinut olla tässä kierrossa myöhempään ja siksi testikin vielä nega? Pidän peukkuja, että muuttuisi vielä plussaksi! :) Tuu sit kertomaan miten kävi. :)

Mut tää painuis nyt nukkuun, kun tässä rupee jo kuvittelemaan kaikkia raskausoireita, että muka väsyttäis ja paleltais... :LOL: Vai johtuisko nyt ihan vaan siitä, että rupeen oleen
ihan valmis petiin :D Eiköhän ne "oireetkin" oo sit jo aamuun mennes kadonnut. :D

Öitä :wave:

Eipä muutttunut plussaksi :( vuoto alkoi sitten yöllä.. No raskauden mahdollisuushan oli aikas pieni, kun pelaamme varmoilla päivillä, mutta kun olivat jo viikon myöhässä, niin toive oli jo korkealla...

Nyt kovasti pohdin, jos ei enää pelattaisikaan varmoilla päivillä :LOL:

puolitusinaa voi harmi :( Mutta onhan varmoilla päivillä ne mahdollisuudet pienemmät, muttei kuitenkaan mahdottomat ;) Toivottavasti pian voisitte unohtaa varmoilla päivillä pelaamisen :)

Omaa napaa vielä sen verran, että nyt olis 9 päivää ovulaatiosta ja vähän rupee jännittään, vaikka ajattelin, et yritän olla miettimättä edes koko asiaa... :ashamed: Kai tää aina on vaan piinailua... :ashamed: :D

Nyt on ollut taas vähän hiljaisempaa täällä. Mitä muiden rintamalle kuuluu? :)

Täällä ollaan!
lynette Toivottavasti saat hyviä tuloksia! Koska oot testailemaan alkanut yleensä?
Kohta vois jo jotain näkyäkkin ;)

puolitusinaa käännä varmatpäivät ns väärinpäin :D

taaperotx5 tervetuloa, tänne vaan kirjottelemaan! Meilläkään ei varsinaisesti yritetä kun nuorin tissillä vielä ja silti tosi usein häiriköin täällä :LOL:

ON
ei vieläkään nuorinmies nuku omassa sängyssä...hyi minä :whistle:
Kyllä sen joutaa myöhemminkin.
Laihdutus rintamalla ei edistystä vaikka kuinka kiltisti olen ollut :kieh:

Mutta.... plussatuulia toivottelee yllyttäjä jokinorsu :D :wave:

Ja pöh, eipä tarvitse testailla. :kieh: Menkathan ne sieltä alkoivat ja kyllä vielä jäi vähän lyhyeksi tuo luteaalivaihe, tuskin sillä edes olisi mahdollisuutta raskautua. :( No, mutta osasin kyllä itsekin odottaa sitä, kun ennenkin imetyksen jäljiltä on ollut vähän samaa hakemista tuon hormonitoiminnan kanssa. Täytyy yrittää pitää mieli positiivisena ja toivoa, että ensi kiertoon olisi sitten jo tasoittunut ja tuloksetkin vähän parempia. :) Jouluvauvaa kohti tähdätään siis täällä. :xmas:

Tuosta tulikin mieleen, että miten te ajattelette tuota asiaa, että lapsi syntyisi ihan loppuvuodesta? Kun minulla ainakin on tuttavia, joiden mielestä olisi ihan hirveää jos lapsi syntyisi joulukuussa ja ei suurin piirtein voi edes yrittää siinä kohdin, ettei niin vain vahingossakaan kävisi. :O Kun itse en sitä noin ajattele, vaan tokihan se lapsi saa tulla vaikka sitten joulukuussa.

Mites muuten kuinka nopeesti teillä on yleisesti raskautuminen onnistunut vai onko joutunut yrittään pidempäänkin? Itsellä ykkönen ja kakkonen on lähtenyt ekasta yrityskierrosta, kolmonen tärppäs neljännestä ja nelonen tokasta kierrosta. Eli aika nopeesti, saas nähdä kuinka tällä kertaa sitten käy.

jokinorsu ihanaa, että olet täällä jo mukana "yllyttämässä" :D Varmasti siinä itselläkin kuume kasvaa siinä määrin, että ei paljoa vauvakuumetta tarvi nostattaa kun pääsette myös tositoimiin. :D Minkä ikäinen teillä nuorimmainen nyt olikaan, jos saa udella? :) Meilläkin on nuorin viime vuotinen, nyt kohta jo vuoden. :)

Viimeksi muokattu:
Pistäydyn täälläkin taas..mukava nähdä paljon iloista ja samanhenkistä porukkaa!Kirjotetaan kaikki siitä KHT:n lyhentämisestä!Jo se nyt on kumma että lapset pitää työntää heti kun mahd niin johonkin instituutioon ja tasapäistää isoissa ryhmissä.PLÄÄH.Mulla tulee nyt muuten eka kerta 14 vuoteen niin että en ole jäänyt suoraan kotihoidontuelta äitiysrahalle,mitäs ihmettä.Musta taitaa tulla sitten työtön työnhakija: ((,en varmasti laita 3 vanhana päikkäriin ketään.(Pahoittelut jos asenne loukkaa)

:wave:
Täällä yksi joulukuussa syntynyt!
En ole eläissäni halunnut mitään muuta syntymäkuuta :D
Oikein tosi, olen täysin jouluihminen.
Luulisin silti, että lapsen haluaville voisi olla ihan sama missä kuussa vauva syntyy. Tai mulle on aivan sama, kunhan syntyy elävänä ja mieluiten suht terveenä.
Ja lynetelle vielä, meidän "vauva" on jo 10kk :D
Minne se aika meni???
Harmi kun oli huti kierto teille. Mitenköhän kauan sitä toipuu imetyksestä...
Suurperheellinen olen aivan samoilla linjoilla kanssasi lastenhoidosta.
Eikä täällä viitsi kukaan papuja nenuun vedellä, kaikilla saa olla omat mielipiteet ja omat hyväksi koetut tapansa toimia.
Tunnen sellaisiakin äitejä, jotka eivät todella ole sopivia kotiäideiksi ja toisia, joiden on pakko mennä töihin olosuhteiden pakosta. Se kotiäidin maallinen palkka kun ei kovin kaksinen ole.

Joko crocus76 on siirtynyt odottajien puolelle?
Mitä muille kuuluu? Millaisia fiiliksiä?

Mutta kuulkaa kun kevät on hienoa aikaa! Ja luonnostaan hedelmällistä, joten onnea kaikille yritykseen!!! Saadaan tähän pinoon paljon vauvoja jookosta :D
Ja kun ekan kierroksen vauvat ovat saaneet jalat alleen, tullaan toiselle kierrokselle tähän samaan pinoon ja sitten kolmannelle ja neljännelle ja......:D

Minä myös samaa mieltä kotihoidontuesta :wave: Meillä myös kaikki lapset on hoidettu kotona ja nimenomaan haluan heitä kotona hoitaa, jos se vaan mahdollista on! Meillä kun siis kaikki ovat vielä pieniä, niin kotona ovat olleet,vaikka uusia lapsiakin on tullut. Mulla ei ole tullut mieleenkään, että laittaisin isompia hoitoon, että voisin itse olla vaan vauvan kanssa! No way! Mutta tämä siis minun tapani hoitaa omia lapsiani, ja uskon, että suurin osa vanhemmista hoitaa lapsensa niinkuin se heidän perheensä kannalta parasta on, oli se sitten kotihoito tai päiväkoti ym. Mutta meille paras ratkaisu on, että minä oon lasten kanssa kotona. :)

jokinorsu meidän "vauvoilla" ei isoa ikäeroa sitten olekaan. :) Ja joo, jos tämä viides jossain vaiheessa syliin saadaan, niin katsotaan kauanko ymmärrän pysyä pois ennen kuin olen sitten sitä kuudetta täällä kuumeilemassa. :D Että siis juuri niin, että seuraavaksi tähdätään porukalla tuonne odotuspuolelle ja sitten vauvojen synnyttyä taas tänne yhdessä kuumeilemaan. :D
Niin ja mullahan on ollut ennenkin imetyksen jälkeen samaa, että se luteaalivaihe jää ekas kierros vähän lyhyeksi. Keltarauhanen taitaa vielä nukkua :D Mutta toivottavasti tämä kierto olis sit jo normaalimpi ja tulostakin vois syntyä. ;)

Mutta nyt paljon plussia suurperheellisillekin!!! :heart:

:cool: täällä taas!!!
Lynette
Sitäpä mäkin mietin, että kauankohan menee hormoonien tasaantuessa kun lopettaa imetyksen. Ikää kun itellä alkaa jo olemaan, vaikkei mitään huimia sentään :D
Mut oikein paljon onnea uuteen yritykseen teille!!!

Meillä on vähän vaihtelevasti raskaudet alkaneet, pääasiassa ihan helposti kumminkin.
Jos kohta lopettelis imetystä...oon max 10kk imettänyt ennen, nyt tuntuu venyvän =)
Koittakaa te pitää mun jännitystä yllä ja laitelkaa oireitanne, liittyy ne ovikseen tai raskauteen :D
Tai vaikka vaan suunnitteluun tai arjessa tarpomiseen.
Meillä on liian pieni kämppä ja siksi tuntuu, että joka paikka on täynnä tavaraa ja aina sekaista. Siihen kun laittaa vielä muutaman lapsosen joksemaan, niin toisinaan toivon ettei kukaan tule yllärikahville :D
Ei vain, aina meille saa tulla!
Oletteko huomanneet jotain ns syrjintää kaveripiirissä, kun on lapsia enemmän?
Meillä on tuttavapariskunta, joka ei halua kaikkia kylään, ja huokailee kuinka meitä on jo niin paljon.
Emmekä siis rasita heitä kuin kerran vuodessa.
Mielummin kutsutaan heidät meille, mutta ei sekään monesti kelpaa : /
Heillä on yksi lapsi ja kovin varoitellaan tätä lasta, että katsoppas nyt tavaroidesi perään, kun olemme kylässä...
Vaikka ei meillä olla mitään riiviöitä ja toisten omaa kunnioitetaan kyllä.
Noh, kyläilyt on sitten vähentyneet sinne.

Pääasiassa on hyvin otettu vastaan ja monilla kavereillakin on enemmän lapsia kuin se yksi.

Entäs vanhemmat?
Anoppilassa otetaan meidän vauvauutiset ihan hyvin vastaan, mutta äitini ei hyväksy valintaamme suuresta perheestä. Isäni onkin jo manan mailla.

Siinäpä kyssäreitä pohdittavaksi taas :D

Ja nyt minä menen antamaan iltahömpsyt vaavalle ja painun pehkuihin, kun tuo kainaloinen herättelee aina 06.00 :O:D
Joten, PALAILLAAN TAAS !!
:wave:

Voi kun olisikin jo jotain tuntemuksia jostain... :ashamed: Mutta ehkä reilun viikon päästä se ovis vois olla jo lähellä tai toivottavasti ainakin edes merkkejä siitä. Mullahan on aika pitkä kierto, tuo ensimmäinen kierto imetyksen jälkeen venähti jopa 35 päivään, mutta muistaakseni se on kyllä aiemminkin ollut ainakin sen 30 päivää. Tässä yritysvaiheessa pitkä kierto on vähän tylsä, kun on sitten pidempi aika vaan odottelua, mutta mitäpä tuosta, jos vaan tuottaa tulosta. ;) Nyt mulla siis kiertopäivä 10 ja jos nyt jotain arviota heittäis, niin ovis vois ehkä osua tonne kp20 paikkeille tai vähän yli.

Ja nyt oon tosissaan huomannu, että mulle todella iskee vauvakuume! Se on tää kevät! :)

jokinorsu minä täällä jännäilen, että josko tekin pian pääsette yrityksen makuun. :D Vaikka tosin hyvähän pikku herran on antaa nauttia tissihömpsyistä sen aikaa kun tarvis on :)

sitten tuosta suhtautumisesta lapsimäärään Meillähän nyt ei vielä (huom. vielä :D ) ole kuin neljä lasta, jota en henkilökohtaisesti edes pidä ihan hirveen suurena määränä, mutta ollaan tässä tuttavapiirissä ainoita, joilla on edes se neljä. Ja musta on oikeastaan tuntunut kaikista inhottavimmalta vauvauutisista kertominen. Vastaukseksi kun ei juurikaan onnitteluja tule. Lähinnä vaan näitä olevinaan hauskoja "ei teidän nyt koko maata tarvitse täyttää", "ootteko ehkäsystä kuullu" ja mitä näitä nyt on. :kieh:
Ja sitten jotkut vielä ihmettelee, että miksi en nelosesta enää vauvauutisesta viitsinyt edes kertoa. :O No niin...miksiköhän en...:headwall:
Mutta kyllä sitten toisaalta on tullut niinkin päin, että eräs kaveri sanoi, että nämä meidän kaikki neljä on kuin eri maailmasta kuin toisen tuttava perheen, jossa on kaksi lasta ja ovat aivan mahdottomia. Aina menevät pitkin seiniä, eivätkä vanhemmat saa niihin mitään kuria.

Minä pidän kyllä kuria ja mielestäni kaikki sit hoituukin paljon helpommin kun lapset tietävät pelisäännöt ja sen kuka loppupeleissä määrää. Eihän tästä arjesta mitään tulisi jos kaikki huitelisivat vaan ihan miten sattuu. :D

Ja sitten vielä se, että jotenkin musta on tuntunut, että aina on ollut joku syy, miksi meidän lasten teko on ollut huono juttu. Esikoisen sain muiden mielestä liian nuorena, sit toka tuli ilmeisesti liian pienellä ikäerolla ja kolmas olikin sitten jo liikaa, neljännestä puhumattakaan. :( Kyllä välillä tuntuu, että olisihan se mukava jos tutut oikeasti onnittelisivat, mutta oon yrittänyt ajatella, että me ollaan kuitenkin ihan yhtä onnellisia lapsesta oli se sitten ensimmäinen tai kahdeksas. Ja se on pääasia se! :)

Mun vanhempani eivät oo oikein ikinä riemusta hyppineet kun ollaan vauvauutisista kerrottu, mutta ovat sitten kuitenkin ihan hyvin ottaneet ja mielellään lastenlasten kanssa ovat. Olenkin kyllä jo vähän "varoitellut" että kyllä näitä meille vielä voi tulla. :D Varmaan toivovat kuitenkin, että jäätäisiin tähän neljään. Anoppi on ihan hyvin ottanut kans ja tykkää lasten kanssa hirveesti olla.

Viimeksi muokattu:
Miepä liityn tähän joukkoon!
Elikkäs täällä äippä 34v. Ja muksut olis T/04, T/06, T/07, P/08, P/10 ja T/11. Elikkäs meidän pienin on nyt 8kk. Seiskasta on jo puhuttu, mutta ei vielä olla ihan tarkkaan päätetty milloin nakkaan pillerit nurkkaan. Ehkä tän liuskan jälkeen tai sitten parin kk päästä tai... Hmm. No katellaan. Mie sitten infoon ;) Plussatuulia täältä puhaltelen niitä kaipaaville!

Terkkuja Thaimaasta! :wave:

Lauantaiaamuna tultiin mutta rouva on ollu niin huonovointinen ja väsyny ettei oo jaksanu konetta ees aukastakkaan...:x

Reppasenkelille ja Taaperotx5 mun puolesta kans lämmin tervetulotoivotus! :flower:

Nyt jo pätkii...mitähän te olittekaan jutustelleet...?

Me muutettiin viime elokuussa takaisin kotomaille, joten ed kaverit ja muut jäivät kauas etelään ja täällä ei oo vielä tullut uusia. Pääasiassa ystävät ja muut ottavat varmaan ihan hyvällä uutiset vastaan, ehkä yks voi olla sellanen että aukoo jotain typerää. Mutta meidän kavereilla on 1-10 lapsisia perheitä. Siskolle tulee kesällä no5 joten iso perhe ei meidän suvussa ole mikään ylläri. En tiiä sitte mitä miehen vanhemmat tuumaa ku heille se voi olla enempi yllätys..kohtahan sen tietää...

Kotihoidontuen lyhentämistä vastaan ollaan täälläkin, ihan älytöntä!

Tosiaan oireita on! Pahaolo on 24/7,oksentaa saa useamman kerran päivässä, väsymys on ihan hirveää ja sitä ei tietty helpota tuo jetlag. En tiiä mistä sais energiaa sen verran että sais nuo matkajutut purettua ja pyykit pestyä (ei oo mikään pieni määrä!!), koti on jo menny kamalaan kuntoon ku tuntuu ettei kukaan mukaan näytä jälkiään korjaavan..
Kovasti oon tässä miettiny että tää vitonen taitaa jäädä meidän viimeiseksi, ikää on jo sen verran paljon ja tää alkuraskauden lamaannus ja huonovointisuus on liikaa ku kaikki muut jää huolehtimatta sillä aikaa..voihan olla että mieli taas muuttuu ja kaikki unohtuu, mutta nyt ajatus on tämä ja miehellä myös...
Anteeksi apeat ajatukseni!!

Plussatuulia kaikille, jospa tuo kevät tois niitä paljon tullessaan!

Crocus ja pieni 9+0

Viimeksi muokattu:
Ihanaa kuulla Crocuksen kuulumisia ja tervetuloa takaisin Suomeen :wave: Ja kovasti voimia alkuraskauden uupumuksen keskelle :hug: Toivottavasti parin viikon päästä rupeisi edes vähän helpottamaan! Kuinka sulla aiemmissa raskauksissa on väsymys ja pahoinvointi helpottanut?

Ja sitten omaa napaa... Mä olen nyt vähän hämilläni tän kiertoni kanssa. :O Tai siis kun ajattelin, että kierto olisi aika pitkä ja en odottanut ovista ihan vielä, ehkä vasta ensi viikonlopuksi tai ensi viikon alkuun. Mutta... nyt pieni limajuttuvaroitus :D eli viikonloppuna rupes lisääntyyn limat tosi paljon ja sitten maanantaina havahduin vasta itsekin ajatteleen, että voisko se ovulaatio oikeesti ollakin jo nyt!? :O Silloin siis kp13 eli siis jos kierto olis sen normaalit 28pv niin juuri noina päivinä se ovulaatio pitäiskin olla. Ja siis tunnistan ovulaation yleensä kyllä tosi selvästi oviskivuista. Ja silloin maanantaina oli kyllä nippailua ja juilimista selässä, mutta en nyt kuitenkaan luota omiin tuntemuksiini, kun olin ehtinyt ottaa panadolia päänsärkyyn, niin varmaan se vaikutti siihen "kipujen" tuntemiseen. Ja siis edellisen kerran meillä oli touhuilua makuuhuoneen puolelle perjantaina eli kolmea päivää ennen ja tietty sit vielä silloin maanantai-iltana meillä oli miehen kanssa molemmilla kova kiire saada lapset ajoissa nukkumaan. :LOL: Mutta nyt harmittaa se, että jos se ovis nyt jo menikin, niin oltiinkohan vähän jo myöhässä. Mutta sit vois ehkä pieni toivonkipinä olla, että josko siitä kolmen päivän takaisesta olis voinut tärppi käydä.
Mutta sitten jotenkin sekottaa päätä vielä sekin, että noi limailut ei oo kyllä vieläkään loppunut ja vähän vieläkin silloin tällöin mahaa juilii, että voisko se kuitenki olla ovis vielä tulossa :ashamed: Tunnen itteni aivan sekopäiseksi kun tälläisiä täällä mietiskelen :ashamed: Mutta eipä se auta kuin seurailla tilannetta... Kyllä vähän sitten vaan harmittaa, jos tämäkin kierto menee hudiksi ihan omasta syystä, kun en voinut ajatella, että se kierto voisi ollakin lyhyempi kuin ennen...plaah...

Että sellaista tänne :)

Viimeksi muokattu:
Siis jos en jo viimeksi ollut ihmeissäni kroppani toiminnasta, niin nyt sitten ainakin pää on aivan sekaisin... :headwall:

Eli eilen illalla ajattelin, että kun tää on nyt jotenkin niin outoa, niin teenpä raskaustestin ihan muuten vaan, kun yksi kaapista löytyi. Tietenkin ajattelin, että tosi tyhmää, eihän siihen voi tulla mitään, koska eilen oli tasan kaksi viikkoa menkoista. No, eipä mitään siihenhän ilmestyi testiajan sisällä aivan hailakka punainen haamuviiva!!!! Siis what..? :O Mietin kaikki, että miten olen voinut testin tehdä väärin, kun tuollainen tulos tuli, kun eihän se täsmää mitenkään mihinkään! Tein tänään uuden erimerkkisen testin ja positiivistahan sekin näytti. Soitin sitten terkkariin ja kysyin, että miten tää on mahdollista, kun itte en saa tähän mitään järjellistä selitystä. Terkka meinas kyllä, että ei sitä raskaustestiä voi "huijata". Plussa on plussa, että kyllä se sitä istukkahormonia vaatii. Toinen juttu onkin sitten että onko kyseessä normaali raskaus, kuinka se etenee tai missä se on ym. Ei tiedä mitään, koska tosiaan toi ajankohta tuolle plussalle on kummallinen. Sain lähetteen sit labraan, et mitataan verestä hcg ens viikolla. Terkka kyllä sanoi, että voihan sitä olla jotain hormonihäiriöö, et ovulaatio tulee vähän "väärään" aikaan tai et olis ollu kuukautiset vaikka olis raskaana (mitä mulla ei ole kyllä koskaan tapahtunut) tai sitten kaikki ei oo ihan kunnossa (tätä mä itse epäilen). Mutta ei siis auta kuin odotella ja katsoa mitä tuleman pitää.

Jos tää plussa olis tullut parin viikon päästä, niin olisin ollut niin onnellinen. Nyt en kuitenkaan osaa mitenkään kääntää tätä omaksi edukseni. :( No aika näyttää...eipä sitä ovulaatioo sit tarviikkaan odotella...että näin...

Tervehdys naiset!

Mahtuisko porukkaan mukaan? :) olen 28v viiden lapsen äiti Pohjanmaalta. Olen kahdelle pojalle (vm -96 ja-00) äitipuoli jo 10nettä vuotta ja meille on siunaantunut kolme muksua lisää, tyttö -07, poika -09 ja tyttö -11.

Nuorin tosiaan on 8kk ikäinen. Yksiäkään menkkoja mulla ei ole ollut synnytyksen jälkeen, mutta imetänkin vielä. Mies rupes sanomaan täs kuussa että vois noita mukuloita tulla lisääkin. Itseä vielä vähän kauhistuttaa ajatus.. Mut ollaan aina puhuttu suuresta perheestä ja on noi murut rakkaita. <3 Poika -09 ollessa 4kk ikäinen, mies rupes puhumaan perheenlisäyksestä ja silloin tuli sama kauhistus olo, mutta se meni ohi aika nopiaa.. Tärppääminen kesti 12kk, kun edelliset sai alkunsa ekasta kierrosta. Eli erittäin harkittu ja odotettu oli tyttö. <3 ehkä senkin takia kauhistuttaa, kun eka synnytys meni 2vkoa yli ja hätäsektio, toinen oli pihtisynnytys ja kolmannen odotus oli yhtä jännitystä ja saikkua.. Jouduin leikkaukseen rv14 vatsakipujen takia ja siitä alkoi saikkukierre äippälomaan asti.

Hui, kun tuli tekstiä jo tähän ekaan viestiin.. :)
Manzu

Heippodei..
Tältä suureperhekuumeilijalta lähtee tänään kierukka. Just laitoin äsken miehelle veistin, että hänellä on nyt viimeinen mahdollisuus perua koko homma:D. Ei kuulema todellakaan halua perua... Mulla se peruminen kävi jo mielessä, kun oli menkkojen aikaa pari "mustaa" päivää tossa viimeviikolla..

Jännittää kyllä kovin se pois otto, vaikka kaikki kyllä on sanonu, että ei ole paha rasti.. Toivottavasti lähtis suosiolla, eikä ole mtn kiinnikkeitä tmv kasvanu.. jaiks.

Tilasin eilen ovulaatio testejä, ikinä ennen en ole niitä käyttäny ja ajattelin, että pitää sekin kokeilla vanhoilla päivillä :D

Että sellasta omaa napaa..

Lynette: Oisko sulla voinu olla ne kuuluisat valemenkat.. ultralla saisvat nyt kurkata jo viikot ja tilanteen.

Crocus: M eollaan lähdössä rodokselle toukokuun alussa, ja jos tärppi käy niin viikkoja silloin 7-8, olenkin miettiny et kuinka kauheen tarkka mun pitää olla syömisissä vai himmaillaanko vielä kuukaus, ettei tarvis varoa..mieli ei malttais kyllä odottaa yhtää:whistle:
Mitä syömisiä sä välttelit reissussa??

Toivoliini menikö kierukan poisto hyvin? :) Nyt tekin pääsette tositoimiin, jee! :D Toivottavasti tärppi kävisi nopeesti.

Niin, ne valemenkathan olis yks vaihtoehto, mutta itse jotenkin epäilen sitä, koska plussa oli kuitenkin vielä sen verran vaalea. Koska jos edellisistä menkoista laskisi viikkoja olisi silloin ke pitänyt olla 7+0 ja kyllähän sen plussan pitäis olla paaaaljon tummempi silloin. :| Jotenkin itsestä tuntuu, että tässä on nyt pahasti jotain häikkää tai sitten mulla on ollut ovulaatio heti menkkojen perään... tai en mä tiedä... jotenki olisi niin helppoa, kun pystyisi olemaan ajattelematta koko asiaa, kun eihän sille itse nyt mitään voi, mutta koko ajan ajatukset pyörii tämän asian ympärillä. Tein eilen vielä uuden testin ja plussa oli vahvistunut edellisestä. Mulla tuolla vielä testi olisi (joo, tunnen itseni vähän sekopäiseksi tämän testailun kanssa :ashamed: ), mutta odotan ainakin huomiseen sen kanssa. Ja ajattelin nyt odottaa siihen verikokeeseen asti et mitä arvoja siinä tulee ja varailen kyllä sitten ultraa. Pelottaa niin hirveesti...oon kuvitellut mielessäni jo kaikki kohdunulkoiset ym. :(
Ja sitten kai se ihmismieli on sellanen, että koko ajan mitä enemmän aikaa kuluu, niin sitä enemmän rupeaa toivomaan, että kaikki olisi kunnossa ja meille vauva tulossa. :ashamed: Ja pelottaa kuinka korkeelta sitä sitten tulee tiputtua... :(

Mutta edelleen ei auta kuin odotella. Tää on jotenki vaan niin stressaavaa kun ei teidä viikkoja, ei yhtään mitään...

Mutta sitten kun tästä hakee niitä positiivisia puolia, niin ainakin raskautuminen tuntuu edelleen onnistuvan. :) Että eiköhän se vauva meille ainakin jossain vaiheessa vielä tule, jos ei vielä...

Missäs muuten on jokinorsu? :) Ei ole hetkeen kuulunut kuulumisia sieltä suunnalta.

Lynette: Kierukan poisto meni hyvin, ei tuntunut missään. Lääkärikin oli niin ihana, oli iloinen meidän höppänä haaveesta ja tsemppas mua, että ikä on oikein hyvä (ei tuominnu mua liian vanhaksi:D), mainitsin myös huoleni painosta ja paino indeksistä, katsoi mua päästä varpaisiin ja sanoi, että kun katsoo minua, ei uskoisi indeksin olevan niin korkea.
Kehoitti vaan katsomaan raskaus aikaista syömistä ja kehui vielä kauniiksikin:D (mitä sitä nainen muuta haluaisi kuullakkaan;) )

Samalla reissulla kävin ostamassa iiiiiiiihanat potkarit, oli pakko. Olin niin onnellinen helpottunu kun se härpäke oli viimein poissa. Bussipysäkilläkin seisoin muiden hapannaamojen kanssa, sillä erotuksella, että mä huomasin itseni koko ajan hymyilevän (hullun hymyä).

Ovistikkuja rupeen tikuttelemaan heti, kun ne saapuu, varmaan maanantaina.
Jaa niin, meidän piti himmailla vielä kk kun on se matka ja kaikki..No ei ole himmailtu, sisuksiin on ruikittu ja huolella..Enhän mä malta:whistle:.

Lynette: sulla on kyllä jännät paikat, mutta tollanen epätietoisuus on raastavaa, pääsisitkö yksityiselle ultraan, onko mahis mennä??? Onko sulla raskausoireita??

Mitäs muille "hihhuleille" kuuluu?:heart:

• Tykkää
Reactions: Lynette
Toivoliini sulla oli kyllä aivan ihanan kuuloinen lääkäri :) Ja hienoa, että kierukan poisto sujui ongelmitta. Mua ihan nauratti, kun ajattelin sua seisomassa bussipysäkillä "hullu vauvakuumeisen" hymy naamalla. :D On tämä vauvakuume vaan sellainen "tauti" ;) Tuuhan sitten kertomaan kun ovistikkuihin ilmestyy plussa niin pääsee myös mukaan jännäilemään. ;)

Ja yksityiselle oon ajatellut varaavani aikaa ultraan. Mutta tää tilanne on kyllä vaan niin raastava, kun ei oo hajuakaan edes niistä viikoista!!! Et koska siellä ultrassa edes näkyis mitään, mutta kait se täytyy vaan katsoa mitä tuomioo tulee...

Ja kyllä mulla jotain oireitakin on ja on niitä ehkä jo viikon verran ollutkin, mutta oon vaan jotenkin sivuuttanut ne, kun ei käynyt tälläinen mahdollisuus mielessäkään. :ashamed: Mutta siis pissalla saa käydä tosi usein, valkkaria tulee kans tosi paljon, mahassa on sellanen paineen tunne ja jatkuvasti pientä nippailua ja vihlontaa. Ja sit oon ihan hirveen väsynyt! |O Mutta tuntuu, että olisin kyllä varmaan muutenkin, kun nukkuminen ei oo ollu mitään ihan parhainta, kun nää asiat pyörii mielessä. :headwall: Aamulla heräilen tosi aikasin ja sit en enää saa unta, kun nää jutut tulee mieleen. Nyt mies on vielä viikonlopun ollut töissäkin, niin oon lasten kanssa yksin, mutta ajattelin nyt kyllä laittaa isommille jonkun dvd:n pyöriin, kun nuorimmainen on päiväunilla ja ihan hetkeksi oikaista sohvalle. :)

Ehkä sit huomenna taas testailen, vahvistuuko plussa.... ;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä