Suurperheelliset Odottajat

^no ei täälläkään,oon isompi kuin koskaan:OMulla on ennen ollut masunympärys synnyttämään mennessä(tai jossain siinä hiukan ennen mitattuna )n.95cm ja sinne on matkaa vielä 14 viikkoa:OHuh!
No mutta,kaipa tästäkin selvitään:heart:

Mites sun poikafiilikset?:heart::D
 
Mulle tuli se pelkopoliaika,on maaliskuun alussa jolloin rv:t n 32.Jännittää käynti jo nyt,mutta ilahduttaa että pääsee varmasti myös ultraan silloin ja vähän vauvan kokoa katsomaan.=)
Mä oon nimittäin ihan kamalan suuri,mun maha on ihan mahtava ja täynnä vauvaa joka kohta:OJa painoa tullut nyt 15kg:'(Painan tarkalleen sen mitä muista synnyttämään mennessä...Ja vielä olis 13 viikkoa jäljellä....Yyhhh!

Lily rv 26+
 
lily-rose Mikä sua pelkopolilla käynnissä jännittää? Hienoa että olet saanut sinne ajan!
Äläkä nyt mistään tulleista kiloista ressaa. Tulee mitä tulee ja ne sitten meneekin ajallaan :) Mullakin on maha niin suuri jo että ihmiset kyselee onko H-hetki jo käsillä ;D Vielä ois kymmenen viikkoo :p

Kuudes ihme :) 30+1
 
Lily - kiitos kysymästä - pojan saaminen tuntuu erikoiselta. Olen jotenkin niin asennoitunut siihen että olen tyttöjen äiti ja en mitenkään voinut kuvitella odottavani poikaa. Mutta kuitenkin olen onnellinen pojasta ja yhtä tervetullut hän on kun tytötkin mutta vaatii totuttelua :heart:
Hyvä että sait ajan pelkopolille, varmasti vime synnytyksen dramaattisuus kolkuttelee taka-alalla - pääset keskustelemaan asioista. Varmaankin synytyksen tapahtumien uudelleen eläminen on terapeuttista mutta yhtäaikaa vaikeaa :hug:

Tuo paino on jännä juttu, tuntuu että sitä tulee just niin paljon kun on tullakseen ja siihen ei paljon voi vaikuttaa. sulla tietty sen hyvä puoli että olet niin pienikokoinen että sun varressa ei paljotkaan kilot haittaa. Kyllä ne sitten arjen aherruksen myötä katoavat.
Mullakin maha suuri ja painoa tulee, en tiedä paljon vaaka toukokuussa näyttää :ashamed:

4D ultra varattu 2 vkon päähän, ihan vaan varmistuksen vuoksi =)
 
kyllä sulla lily on jo viikkoja hyvin kasassa =) Mulla nyt 24+1. Me ollaan vissiin ihan kaksin täällä, missähän kaikki muut? mietin yksi päivä, että missähän Oliivitar on? Toivottavasti tää pino ei ihan kasaan kuivu : /
 
oon minäkin täällä :attn: :wave:

Eipä mitään uutta auringon alla :) Pähkäilen että mitä sitä tarttis uudelle tulokkaalle hankkia. Vaunuja ei tarrttis mutta himottais. En taida kuitenkaan raattia ostaa. Hoitolaukkua nyt sitten kuitenkin huutelen vaikka "ihan hyvä" on jo olemassa :whistle: Pieniä vaaleanpunaisia kuiteita on kuitenkin muutama hankinnassa kun poikia ovat nuoo edelliset. Muuten tässä mennään päivä kerrallaan.

Kuudes ihme :) 31+1
 
Heippa!

Mahtuisko mukaan? Täällä ois P-Pohjanmaalta mitä ilmeisemmin viidettä odottava vailla juttuseuraa!
Perjantaina tein ekan haamutestin ja tänään äsken testi oli jo vahva plussa eli kaippa sitä nyt ootellaan lokakuista vaavia meille :) Kellekkään en oo vielä kertonu, itekseni täällä pompin ilosta!
Synnäri ois ilmeisesti OAS ja LA 23.10. Ikää mulle tulee kohta 36v ja ukkokullalle pari vuotta enempi. Lapsia on ennestään 02/95, 08/99, 08/07 ja 11/10 kolme ekaa on poikia ja tuo reilu vuosikas on rimpsessa :)

Crocus ja pikkuinen hippunen 3+6
 
Kiitos Kuudes Ihme :)

Yritin tuossa vähän lueskella juttujanne taaksepäin ja ilmeisesti suurin osa on siirtynyt tuonne FB:n puolelle..Itse en ole siellä ollenkaan, meidän perheen turinoinnit siellä hoitaa tuo meitin 17v..

Te muut taidatte ollakin jo piiitkällä ootuksissanne! Mulla on neljä km:a taustalla joten en tiiä millon tohtii olla pelkäämättä, voiko koskaan? :( Jokaista risahdusta ja "lorahdusta" kuuntelee ja vessassa ravaa, samalla nautin ja ihastelen noita kahta vahvaa viivaa jotka tän päivän testistä sain. Oon ihan älytön testifriikki, nytki testejä oon tehny paljon! Tän päivänen oli jo ns.normitesti, nuo aiemmat on ollu herkkiä...ja ihan ku tähän tän päiväseen ois tullu vahvin viiva :) Eli testien mukaan olen vahvasti raskaana!

Jokohan HotMilk kävi 4d ultrassa? Me ollaan kahen ed kans käyty ja saatu filmipätkää pikkuisista, kyllä ne vetää herkäksi..Ovat kyllä niin sulosia siellä omassa yksiössään..

Mulla sitä painoa tulee varmaan taas se 20kg, jostain syystä sitä tulee vaan tekis mitä tahansa...huono vaan ku tuota painoa on jokaiselta jääny 10kg riesaksi eli ylipainoa on rutkasti ja jos ja kun sitä tulee taas lisää niin millanen tynnyri sitä sitte onkaan..? HUI!

Pakko varmaan kömpiä tuonne kylmään, yksinäiseen petiin..Ukkokulta on taas työmatkalla tän viikon...Laittelin hälle eilen kuvaviestin testistä...tais olla melkonen ylläri, hih!

Crocus ja "Lahja-Toivo" 4+0
 
Onnea ja tervetuloa Crocus:heart:

Pitäiskö jonkun meistä tehdä uusi pino meille jotka täällä kirjoitamme ja aika moni on jo vauvansa saanutkin,eikä varmaan siksi enää kirjoita?

(.)Itsellä 29 viikko kulumassa.Nla lääkärissä olin maanantaina.Kaikki ok.Kohdunsuu lähtenyt aukeamaan,mutta ihan norm tilanne uudelleen synnyttäjälle ja niin mulla on mennyt kolmannesta lapsesta alkaen,kohdunsuu ollut useamman sentin auki jo kauan ennen synnytystä.
Sf oli 27 ja kauniisti ja tasaisesti kasvaa keskikäyrän yläpuolella.
Seuraavaksi sitten 3 viikon kuluttua tyksiin.

Väsymys on ihan hurjissa lukemissa,olo on aika saamaton ja väsähtänyt.
hb:a ei oon hetkeen tarkastettu.

Esikoinenkin leikkauksen jäljiltä täysin autettavissa,että kyllä sitä puuhaa riittää täällä päässä.

Kevättä odotan enemmän kuin koskaan:D
 
Heippa!
Tervetuloa Crocus :flower:
Minäkään en ole fb:ssa enkä juurikaan ole kiinnostunut siihen ryhtymäänkään.

eilen oli 4d ultra. Voi miten hellyyttävää olikaan :heart: vauva ilmehti kovasti ja parhaasta nenän nyrpistyksestä saatiin kuvakin. Täysin aukottomasti kuulemma POIKA, joten rahapussikin keveni mukavasti lastenvaatekaupoilla =)
Minulla nyt siis rv 25, sf-mitta 27 cm, vauva oli n.850g. Minulla kohdunsuu täysin kiinni ja ihan täysimittainen - ultralla mitattuna 5,5 cm eli ennenaikaisuuus ei riskinä.
Jospa Lily sun hb on laskenut, noilla viikoillahan se voi olla alimmillaan. Esikolle toipumista ja äidille voimia :hug:
 
Heipati Heit Ihunaiset pitkästä aikaa

Tervetuloa uusille ja Onnittelut :heart: :heart:

Täällä sitä vaputaan viikoilla 34+2 =) Kohdunpohjankorkeus on innostunut kasvamaan ennätyksellisiin mittoihin, Rv33 oli 34. Korkeimmillaan ollut sen 34 joten Äpolille kokokontrolliin kahden viikon päästä. Jännäksihän tämä menee joka kerta! Olo on ollut kerrassaan väsynyt ja vaivainen (loppuviikkojen valitusvirsi :D ) Ja hämmästellen mennään eteenpäin; tällaistäkö se olikin! Vallaton vauva masussa pyörii ja asentoa vaihtelee... Nyt olen hikan bongannut alhaalta kahdesti peräkkäin, joten olisikohan pieni asettunut jo aloilleen... Eli vaikka tämän rumban olisi kokenut jo monesti, jokainen kerta on niin ainutlaatuinen :heart:

Hotmilkillä ja Lily-rosellakin ovat viikot aivan karanneet käsistä!!! Onnittelut :kiss:

Oliivitar
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :wave:
Voi että, te ootte kaikki noin pitkällä jo! Ihania ultra- ja lekuriuutisia olitte saaneet! :heart:
Osaiskohan joku enempi täällä pörrönnyt tehä sen uuden listan..? Mää oon vielä vähän tumpelo näitten kans...:whistle:

HotMilk: sitä 4d-kuvaa voisi töllötellä pitempäänkin! :p Mulla on kaks cd:stä videokuvaa kahdesta edellisestä, ja varmaan mennään tälläkin kertaa sinne jospa vain sinne asti päästään!

Lily-Rose: (aivan ihana nicki muuten) Mää oon syöny kahen ed kans tuota Multivita raskaus (vaimikäsenytoli) ja sillä oon saanu tuon hb:n piettyä suht aisoissa. Kyllähän se väsy tulee taas ja kauhulla sitä ootan ku ei emännästä oo sitte mihinkään...|O
Pikaista toipumista esikollesi! :flower:

Oliivitar on jo viimeisillään viikoilla, ai että kohta loppuu kaikki vaivat saat pikkuisen jo syliisi! :saint:
Tuntuu että tuonne lokakuun lopulle tai syyslomalle on vielä piiiiiiiiiiiitkä matka, niinku onki! :O

ON: tänään taas sellanen olo kuin ei raskaana oiskaan, pientä närästystä lukuunottamatta...alapääki on ku sahara ei siitä kamalasta valkkarivuodosta tietoakaan...Miksei sitä vois olla hermoilematta koko ajan? :stick:

Crocus ja "Lahja-Toivo" 4+2
 
Crocus76 oikein paljon onnea plussasta :flower:

Meillekkin ois elokuun vauva tullu jos kaikki ois hyvin mennyt,mutta keskenhän se meni jo alussa ja nyt on vauvanteko tauolla :) Mutta ehkä vielä jonain päivänä se kuudes meillekkin tulee :)
 
Voi kurjuus Taaperotx5! Teilläki on noita keskenmenoja ollu ihan tarpeeksi! Toivotaan, että pääsette kohta taas yrityksen makuun!
Kiitos onnitteluista!

Mitäs muille kuuluu? :wave:

On ruvennu hirvittämään tuo ens viikolla alkava hiihtolomareissu...mihin sitä on ittensä pistänyt! Tuo meidän 1v on sellanen tättähäärä ettei paikallaan pysy ja unet tykkää nukkua yksin ja lennolla hänen pitäis nukkua mun sylissä :O ja lentohan kestää sen 11h! Samalla hirvittää tää mun oma olotila siis tuolla reissulla ku periaatteessa raskausoireiden mukaan pahimmat viikot ollaan reissussa. Aamupahoinvointia ei tällä kertaa (vielä) ole mutta iltaa kohden kyllä taas tuntee oottavansa, närästys on samaa luokkaa ku edellisen kans eli alusta asti, poikien ootuksessa närästystä ei ollu ollenkaan..mutta tämähän ei vielä kerro vauvan sukupuolesta mitään!
Ens viikon ti käyn ar.ultrassa vaan varmistamassa ennen lomaa että mitä tuonne masuun kuuluu..

Ihania vointeja kaikille!

Crocus ja "Lahja-Toivo" 5+1
 
Huhhuuta kaikille?!?

Jatkan tätä yksinpuhelua siinä toivossa jos joku tänne tulis mun kaveriksi :) Taitaa vauvoja alkaa tänne pian taas putkahtelemaan jos noita viikkoa oikein laskin..

Oireista tänään: Tänne on pahoinvointi löytänyt kunnolla! Pahaolo on 24/7, oksennus tuli eilen vaikka kuinka yritin sen välttää. Tänään on ollu taas todella huono olo, oksennuksen vältin ihmeen kaupalla. Rannekkeet on ollu yötä päivää torstaista alkaen, en tiiä mikä olo ois ilman niitä, ku ainaki viimes se vei ihan pahimman olon. En tiiä mutta musta tuntuu että tällä kertaa tää olo on alkanu aiemmin muihin raskauksiin nähden..Miten tähän ei totu koskaan???
Aiemmin pelkäsin sitä sahara-oloa alakerrassa, noh siitä ei enää oo pelkoa...

Huomenna meen alkur.ultraan, eihän siellä taida vielä mitään näkyä mutta ku me to lähetään sinne lomalle niin pakko käydä etukäteen tarkistamassa mitään masuun kuuluu..

Ihanaa talvista viikkoa kaikille! Voikaa hyvin!

Crocu ja "Lahja-Toivo" 5+6
 
Hei!
Mahtuisinko minäkin mukaan? meillä olis viides tulollaan maailmaan. muutaman haamun on päivällä testtin tehny ja tänä aamuna sitten vahempiki viiva tuli. Ainakin raskausoireet ovat jo mekoiset vaikka testit ei vielä raskautta näyttäneet . vatsaa on vihlonnu, väsyttää allöttää oksentanutkin olen jo usiamman kerran. ja valkovuoto ihan mahoton. eli raskausoireet alkannu kyllä melkeen heti raskautmisesta. La mulla siin ehkä ompi 5.11. Voi tuo pahoin vointi kyllä kauhistuttaa kun se on kestäny melkeen 20vkolle. ja joka raskaudessa pahentunu. saa nähä pysyykö enää mitään sisällä.
Lapset meillä siis ennestään ovat. tyttö -05, tyttö -06, tyttö -08 ja poika -10 (jolla ihan kamala uhma). minä olen itse vielä 32 ja mies vielä 43. joten innolla odotamme uutta tulokasta. :D
 
Sunnychildonnea ja tervetuloa:heart:
HotMilk voimia:hug:
(.) 30+ viikoilla mennään ja tänä aamuna nousin käsivarsi särkien,flunssanpoikanen päällä ja vauva painaa todella ilkeästi kohdunsuulle...Kaiken laista vihlontaa ja kipuilua ja väsymys painaa.Kovasti ei ole intoa ollut kirjoittaa,lukemassa oon kyllä käynyt!
Voimia kaikille tasapuolisesti:hug:
Lily
 
Tervetuloa rauha räppääjä ja sunnychild :)

Mäkin käyn kyllä lueskelemassa juttujanne mutta tuntuu ettei mulla oo mitään sanottavaa. Mä oon ihan saamaton. Tää kämppä pitäis laittaa ihan uuteen uskoon ennenku vauva tulee mutta ei vaan inspiraatio iske :( Olo on ihan ällön paksu, ootan vaan että pääsen eroon tästä tuskastuttavasta olosta! Ei oikein tahdo pysyä noitten ipanoitten perässä. Vauva pyörii ja hyörii masussa vielä ihan hulluna. Koskaan ei tiedä miten päin se sielä löytyy potkuttelemasta. Ois aika jo asettua aloilleen lähtökuoppiinsa ;)

Kuudes ihme :) 34
 
Ihanaa! Tänne oli tullu juttuja! :) Tervetuloa uudet mukaan! :wave:

Onnea Sunnychild plussasta!

Joko Rauha räppääjä on käynyt np-ultrassa?

Pikaista paranemista HotMilk ja lily-Rose, jaksuja!

Kuudes Ihme: sulla onki jo kivasti viikkoja kasassa, ei mee enää kauaa niin pääset siitä loppuajan tuskastuttavasta olotilasta! Jaksuja sinnekin!

Ultrassa käyty tänään. Pikkuinen sydän siellä jo pomppaili. Kaikki ok miten nyt näillä viikoilla voi vaan ultrassa nähdä.
Eilen oli niiiiin kamala päivä! Yölläki piti käydä oksentamassa, kyllä laitto jännittämään että löytyykö masusta kaks ku näin huonona oon, ukkokultaki oli itekseen "pelänny" ei siitä mulle ollu tohtinu sanoa mitään..
Nyt sitte pitäs mennä pakkaamaan, ei kyllä oo mitenkään lomafiilis tän pahoinvoinnin kans, toivottavasti ei mee loma piloille..:|

Crocus ja "Lahja-Toivo" 6+0
 

Yhteistyössä