Suurperhe kuumeilijat kesäkuussa

Hellurei :wave:

Lisää porukkaa!!! Tervetuloa vaan kaikki! Eiks tunnukkiin ihan lottovoitolta kun löytää samanlaisia ihmisiä ja näin monta?! :heart: Mä olin ainakin ihan täpinöissäni kun eksyin tähän ketjuun. hehkutin miehellekkin että "NYT löyty mun ketju"

Kerttu: Tuttuja asioita olet mietiskellyt, ne tuli mietittyä vuosi sitten... Ja ressattua kaikkien sukulaisten kauhistelut ym samaan syssyyn :D

Isäni kuolema vuosi sitten sysäsi ajatukset meihin itseemme: elämä on liian lyhyt siihen että elää murehtien mitä muut on mieltä meidän elämästä.

Raskauteen valmistautuminen oli ollut myös pohdinnassa: mä syön E-vitamiinia (vehnänalkioöljyä) akneen, Senhän pitäis olla ns. hedelmällisyysvitsku...muuta en ole vielä alkanut.
Mutta tosiaan se foolihappo vois olla hyvä aloittaa! Muuten elellään aika terveellisesti, persaukisia kun ollaan niin herkuttelu ei onnistu joka päivä, koiran kanssa tulee lenkkeiltyä ja lasten ansiosta ruokailuajatkin on säännölliset. Tupakoinnin olen lopettanut 6v sitten ja alkoa käytän tosi vähän (olen niin kranttu etten tykkää oikein minkään mausta) :LOL:

Sain lahjaksi vyöhyketerapiakerran, vähän olen skeptinen asian suhteen mutta ihan mielenkiinnosta menen tietysti kokeilemaan! eihän sitä tiedä vaikka olisi kuinkakin hyvä kokemus :rolleyes:

Saatte sitten perusteellisen analyysin kun olen käynyt :kieh:

Mulla on tosiaan edelliset raskaudet alkaneet helposti: esikoinen tärppäs ekasta kierrosta, kakkonen toisesta kierrosta... Keskenmenon jälkeen 3. tärppäs kolmannesta ja keskenmenon jälkeen neljäs 4.-5. kierrosta.
Mutta se kierukan pentele... nyt on TJOT:tailtu vuoden alusta ja ajoitettujakin kiertoja on ollu monia. Mutta kyllä mä toiveikas olen! kyllä se vielä tärppää! =)


Äitiyspakkaus otetaan, on otettu kaikille lapsille!

ÄssÄ5 3/26
 
Viimeksi muokattu:
Taas aamun kuulumisia:wave:

No niin, nyt ollaan siis kuitenkin harkinta aikaa viettämässä....tai siis minullehan on kaikki selvää; Haluan vauvan, mutta mies tarvitsee miettimisaikaa. Lupasin antaa aikaa ensi keskiviikkoon (jolloin siis on kierukan poisto/ vaihto uuteen). Nyt ollaan viettty jo yksi puhumattomuus aamupala....mä tiedän olevani lapsellinen ja mököttäminen ei auta:headwall: ja pitäisi ajatella järjelläkin...

Kaikki asiat vain puhuvat vauvan puolesta; nuorimman eskariaika sujuisi hyvin, kun olisin vauvan kanssa kotona, isompien olisi mukava tulla koulusta kotiin, kun kotona olisi vanhempi paikalla. Olisi ihanaa nauttia vauva ajasta erilailla, kuin silloin kun kaikki kolme edellistä oli tehty 2 - vuoden välein (5v, 7v ja 9v)..

ÄssÄ5 sinulla siis on ollut kierukka ja nyt yrityskertoja muutamia poiston jälkeen? Se vähän itseäkin pelottaa miten tällä kertaa mahdollisesti käy. Kakkosen ja kolmosen välissä minulla oli kierukka 1 1/2 vuotta ja seuraavaan raskautumiseen meni 4kk ja tarvitsin terolutitkin kiertoa tasaamaan, nyt kierukka on ollut 4 1/2 vuotta eli voihan olla että lapsilukumme jää tähän kolmeen...

Tällaisia ajatuksia tänään, hauskaa viikonloppua:hug:
 
Kertulle pikana: 11yk menossa :O kohta vuosi siis tahkottu...

Kadun niin sen kierukan laitattamista, enkä pässi älynnyt otattaa sitä pois vaikka kroppa yritti kertooo että hittoon se värkki...Ovulaatiokivut oli aivan tajuttomat, mulle oli tullut kystia munasarjoihin (joillekkin kierukka tekee sitä)

ÄssÄ5
 
Kerttu2013: meillä on tuolla nelosta kuumeilevillekin pino,jos haluat sinnekin liittyä=)

Nimistä:muutama tytön nimi valmiina,tietääkseni tällä kylällä/paikkakunnalla ei sen nimisiä vielä ole,pojalle myös muutamia nimiä pyöritelty:D
Esikoisella tytöllä harvinainen nimi,tosin samalla luokalla toinen saman niminen tyttö;)Toisella tytöllä yleisempi,muttei top 10 nimi,samoin pojalla ei niin harvinainen nimi,mutta ei löydy top10 listalta=)

Raskauteen valmistautumisesta
: aloitin jo ennen ehkäsyn pois jättöä multitabsit,alkoholia en juuri muutenkaan käytä,päivittäin tulee liikuttua lasten ja koirien kanssa.Herkut on ainut mun pahe,tosin paljoa en pysty syömään,alkaa närästää.
 
Viimeksi muokattu:
petronella09 Kiitos kutsusta...tarkoitus onkin ollut rantautua myös sinne, en vain ole saanut aikaiseksi:) ja toisaalta nelosesta kuumeileva ei kuulosta niin katasrofaaliselta kuin suurperhe kuumeilija:LOL: Sukulaiset nimittäin haukkovat henkeään, jos joskus kerrotaan vielä vauva uutisia. Saattaa mummolla mennä pullat väärään kurkkuun:)
 
petronella09 Kiitos kutsusta...tarkoitus onkin ollut rantautua myös sinne, en vain ole saanut aikaiseksi:) ja toisaalta nelosesta kuumeileva ei kuulosta niin katasrofaaliselta kuin suurperhe kuumeilija:LOL: Sukulaiset nimittäin haukkovat henkeään, jos joskus kerrotaan vielä vauva uutisia. Saattaa mummolla mennä pullat väärään kurkkuun:)
:DVähän samanlaisia aavistuksia minullakin on omista ja miehen sukulaisista,jos jossain vaiheessa kuulevat vauvauutiset:LOL:Minulla on kyllä yksi serkku jolla 6 lasta,ettei ihan outoa ole,että jollain voi olla enemmän,kuin 2 lasta;)
 
...hätäisesti minäkin nyt käyn, kaverin muksut hoidossa, joten vipinää on!

Kuulin eilen kauhisteluita meidän perheen koosta. "Miten sulla voi olla noin monta?" "Meinasitko kansoittaa koko kylän?" " Ethän vain tee enempää?" ihan hirveitä kommentteja! Mut mä annoin palaa suusta niin rajusti, että oksat pois!

ÄssÄ5 Mä olen kuullut tosi paljon positiivista vyöhyketerapiasta =) Moni käynyt ja jäänyt koukkuun, hah. Itse en ole kokeillut. Toivotaan sitä plussaonnea nyt pian teille :heart:

Kerttu2013 Joskus se mököttäminenkin voi helpottaa mieltä....Tunteille on hyvä antaa valtaa välillä! Ja olet ajatellut tuota vauva asiaa aika perusteellisesti joten lippu korkealle vain!

Me vihdoin saatiin puhuttua eilen siitä vitosesta ja kyllä helpotti mieltä! Mies sanoi, että " Eikö me puhuttu tästä jo aikasemmin että kyllä semmonen vielä tehdään?!" "Mietitään vaan koska" jiiiih...sydän vain pomppoili!

Aurinkoista mieltä kaikille!
 
Heikaikille!
Onnea onnistujille ja pahoittelut kaikille joita murhe on kohdannut menkkojen muodossa.
Meidän elämäntilanteemme on muuttunut niin, että vetäydyn taustalle. Vauva tulee, mutta aika ei ole vielä.
Tulen taustalta sitten kun aika on otollinen.
Lueskelen teidän juttuja ja iltojen pimetessä ehdin varmasti joskus kommentoimaankin.
Siihen asti: PLUSSA TUULIA KAIKILLE!!!
 
Jokinorsu: toivottavasti kaikki teillä hyvin kuitenki. Tsemppiä ja ilmottelehan itestäs.

on: tänää kp 32/30-34 ja juuri sain testiin hailakan haamun, on kyllä toooosi haamunen näille päiville mutta toivotaan, että lähtis vahvistuu.

Ohhoh, taitaa olla meille vitonen tulossa:heart:
 
Kyllä minä taidan se sama kassu olla. Niin kauna olen täällä pyörinyt.Lapsia meilä 5: 9v, kohta 8v, 6v, 5v ja kohta 3v. Olen palannut kokopäivätöihin ja vieläpä vastuullisiin sellaisiin vuodenvaihteessa ja hetken ajattelin, että kyllä tämä on tässä. Mutta ehkei sittenkään.....mieskin EKAA KERTAA olisi heti mukana!!!! Kierukka on yhä paikallaan.....mutta kuinka kauan. Huhhuh! Mitä teen????
 
Iltaa kaikille :flower:

Oli ihan pakko tulla pyörähtämään...vitsit Toivoliini haamu, upeeta! Iso onnittelu ja toivotaan, että se haamu vahvistuu! Mitkä on fiilikset? Oliko mones yk teillä tämä?
...olen ihan kade...

Pakko kommentoida myös kassu jos vain tuntuu, että ehkä vielä ja kun mieskin mukana, niin mitä ajattelet vielä! Sullahan ihanteellinen tilanne mielestäni. Olet hetken kerennyt töitä tehdä ja sulla muksut jo sen verran "isompiakin" ...hmmm

Mitä muille?

Itse mietin koska sitä uskaltaisi sitten alkaa yrittelemään...ikäerot on ollut meidän kaikilla neljällä niin pienet. ensin 1,4v eroa ekan ja tokan välissä, sitten 2v tokan ja kolmannen ja sitten 2v kolmannen ja neljännen...ikäähän mulla on 31v joten vielä olisi vuosia edessä jolloin voisi yritellä....
 
Hei kaikille:D
Meillä on juhlittu eilinen päivä meidän nuorimmaisen 2vuotis synttäreitä:popcorn: Jotenkin hassua että mun "vauva" on jo 2v :) Mutta ihana tietää että meille ois tulossa vielä vauvakin jos vaan yritys tuottaa tulosta.Onhan tuo juuri 2vuotta täyttänytkin vielä niin pieni ja pienemmältä tuntuu kun ei vielä paljoa puhukkaan..paitsi just eilen alko hirveenä matkia kaikkia sanoja.Puheripuli heti 2v päivänä :D Käytiin kahestaan ensin aamulla taaperouinnissa niin sielläkin yritti jo vaikka mitä selitellä ja kotona sama jatkui.Toinen oli niin oottanut kakkua(edellisenä iltanakin nukkumaan mennessä hoki vaan "kakku" ja kyllähän se kakku sitten eilen maistuikin.Meillä ei oo vielä pienimmäinen saanut karkkia joten tuo kakku oli sitten sellasta tosi herkkua.Mutta on silti saanut suklaarusinoita ja eilen sai suklaa patukoitakin joten ees jotain karkin tyylistä(ja onhan se suklaakin herkkua mutta ei oo väriaineita mitä on karkkipussejen karkeissa).Ihanat juhlat oli kyllä ihanalla pikkumiehellä :heart: Meinas vaan olla eka hirmu väsyksissä aamun sukelteluista ja kun mies herätteli päiväunilta ulkoa niin jatkoi unia isänsä sylissä vieraiden hälistessä vieressä...

Mulla on nyt aikalailla puoliväli kierrosta menossa ja kokoajan tulee mietittyä että onkohan ovulaatio jo vai kohta:D kauheesti ei oo kyllä vielä mitään ovulaatio tuntemuksia ollut.paitsi no eilen oli vähän maha kipee mutta tuli kyllä syötyä vähän liikaa herkkuja ja ei ollenkaan päiväruokaa,joten en ihmettelis vaikka ois vähän huono olokin siitä tullut.Varsinkin kun yleensä syön tunnollisesti lasten kanssa kaksi lämmintä ruokaa ja siihen päälle kunnon aamu,ilta ja välipalat.Mutta kun ei vaan kerinny syyä ja juhlissa oli suolastakin niin niillä sitten maha tuli täytettyä.

Kauheesti toivon että nyt tuun raskaaksi,mutta vaikka yritystä on nyt ollut kovastikkin ja siittiöitä pitäs olla tuolla jossain uimassa kokoajan,niin silti epäilyttää kovasti että raskaudunko.Toiveet on silti korkealla kovan yrityksen vuoksi ja en aijo kyllä yritystä vieläkään lopettaa,vaikka iltasin kyllä väsyneenä on tuntunut että vois mieluummin alkaa nukkumaan.Sekun on vähän hankalaa kun aina pitää odotella että lapset nukkuu...

Kerttu2013 ihanaa että olet selvinnyt syövästä :hug: :heart: Mun ystävälläni todettiin syöpä hänen pienimmän vasta synnyttyä ja hänkin on nyt toipunut siitä :heart: Toki käy säännöllisissä kontrolleissa,mutta nyt kaikki näyttäisi olevan hyvin.Vaikuttiko sulla syöpähoidot hedelmällisyyteen?

miab5 mulla kans vähän hävettänyt kun olen kolmella kerralla raskautunut lähes heti,mutta jotenkin ajattelen olevani siihen ihan oikeutettukkin kun kärsittiin kolme vuotta siitä lapsettomuudesta.Ja eihän siihen edes tarvitse mitään oikeutusta olla:) vaan kannattaa vaan nauttia siitä jos tulee helpolla raskaaksi..eihän se kuitenkaan oo keltään pois.On se silti vaikea mennä esim lapsettomuudesta kärsivälle ystävälle kertoon jos ite heti raskautuu ja toinen yrittää jo monetta vuotta.Muistan ku yhen ystäväni kans yritettiin esikoisia yhtä aikaa ja ystäväni kerkes sinä meidän lapsettomuusaikana saada sen esikoisensa ja myös toisenkin lapsen ennenkuin tulin raskaaksi.Samoin kävi myös yhden toisen kaverini kanssa.Sillon se särki sydäntä.Ei päästy yhdessä vaunulenkeille.heillä oli esikoisensa ja mulla vaan kauhea tyhjän sylin tuska:'( Sen tuskan muistaa vielä niin hyvin,joten ymmärrän tosi hyvin lapsettomuudesta kärsiviä tai niitä jotka joutuu yrittämään kauan.Nyt oon onnellinen siitä että oon tullut niin nopeaa raskaaksi,mutta on ollut vaikea kertoa raskauksistani ystävälleni joka on yrittänyt monta vuotta saada vauvaa jona aikana minä sain kaksi lasta ja hän ei ole vieläkään raskanaana.Nyt on sellanen olo että hänelle voi olla vaikea kertoa jos nyt raskaudun.Mutta toisaalta hän itsekkin kyselee vauvahaaveistamme ja vaikuttaa ainakin olevan aidosti onnellinen aina kun kerron hänelle raskauksistani.Mutta toisaalta osasin minäkin salata tuskani ja onnittelujen jälkeen itkin sitten kotona.Mullahan on ollut myös keskenmeno ja kohdunulkoinen raskaus sillon lapsettomuusaikana.ne oli tosi rankkoja kokemuksia kun vauvaa odotti niin kovasti.Mulla on nyt isompi riski saada kohdunulkoinen raskaus ja se on vähän pelottanut joka kerta.
Olitpa saanut inhottavia kommentteja :hug: Voi ku niistä osais olla vaan välittämättä,mutta kyllä muakin on ne harmittanut.Eihän se kellekkään kuulu montako lasta meillä on!Meillä anoppi snaoi jo kolmannen lapsen jälkeen että "nyt ei enempää" ja sillon tuntu että miten tuo luulee voivans avaikuttaa miedän elämään ja valintoihin,mutta nyt en välitä.En oo kertonut hälle vauvahaaveistamme,enkä aijo kertoa raskaudestakaan.huomatkoon sitten itse kun maha on suurensuuri.Voikin tulla sitten melkonen yllätys kun yhtäkkiä tuun ison mahani kanssa.Anoppi kylä tykkää hirveenä lapsistamme ja haluaisi nähä meitä vaikka kokoajan(ite en todellakaan jaksa),mutta mua harmittaa ku ei oo kiinnostunut raskausaikoina tulevasta vauvasta(tuntuu niinkuin tuleva vauva ei ois tärkeä) muutakuin esikoista oottaessa(puhu aina pojasta ja tuli tyttö) ja jonkin verran toista oottaessa jota myös luuli myös pojaksi(osti jopa pojan vaateitakin hälle!!!),mutta tuli tyttö.
Siis myydäänkö jotain foolihappo valmistetta jota syötte?Mää en oo koskaan syöny sellasta,mutta eikös sitä saanu esim kurkusta ja parsakaalistakin?Niitä oon syöny runsaasti. Alkoholia käytän tosi harvoin(ehkä kerran kaksi vuodessa) ja tupakoinut en oo koskaan.Meillä on suvussa vyöhyketerapeutti jolla oon käyny ja mulla oli ennakkoluuloja aijemmin mutta ei oo enään.Moni kaveri käyttäny myös koliikkivauvojaan hällä ja itkut loppunu siihen.

kuumeilevä äippäx3 Mulla kans äippäpakkauksesta jääny kestovaipat käyttämättä :ashamed: Jotenki en jaksais sitä pyykkirumbaa ku muutenki talo hautautuu pyykeihin.Tai no ainakin kodinhoitohuone.Enkä oo myöskään tykänny yhtään niistä järkyistä toppalakesita mitä tuli kahelle ekalle lapselle,mutta onneksi näille kahelle pienemmälle tuli ihanat pipot pakkauksesta.

Ässä5 joo tää ketju on niin ihana kun muillakin on monta lasta ja haaveissa vielä lisää :) kuulostaapa kyllä inhottavalle se kierukka:( Eipä taida tulla mulla ikinä laitettua sellasta,mutta en kyllä pillereitäkään alota ku nekään ei mulle sopinu..mikä lie ehkäsy sitten viidennen jälkeen.

toivoliini ONNEA plussasta:heart: toivotaan että pian vahvistuu!! Millon aijot uudelleen testata? Mullaki kyllä alussa ollu tosi hailakat plussat.usein niin haamut että on saanu tosissaan miettiä että näkyykö siinä muka oikeesti kaks viivaa.Mutta toisaalta tästä neljännestä tein testin tosi aikasessa vaiheessa(menkkojen ei varmaan ollu ees pitäny vielä alkaa) ku mulla alko pahoinvointi jo noin viikko ovulaation jälkeen(en tajua miten se pysty oleen mahollista).

Nyt taas tuonne pihalle lasten kans ja keräilemään viinimarjoja joita vielä pensaat notkuu tännä.melkeen yksin oon niitä yrittäny keräillä ja nyt alkaa jo paniikki iskeä että jääkö taas nuin paljon keräämättä.Haravoidakkin pitäs ku maa täynnä värikkäitä lehtiä mutta en haravoi kyllä vielä ku marjat on kiireempi saada pakkaseen.

rakkaudesta äiti kp 13/28 (välillä myös26)
 
Rakkaudesta äiti Onneksi minulla ei syöpähoidot ole vaikuttaneet raskautumiseen, toki varoittelivat aikoinaan mahdollisuudesta etten tulisikaan raskaaksi, mutta toisin kävi.
Terveen papareita tuskin tulen koskaan saamaan, mutta sairauden kanssa on nyt pärjätty jo 16 vuotta. Leikkauksia ollut kolme, jodihoidot ja sädehoidot.Ehkä ainoa miinus asiassa on se, että lähes kaikki raskauden ajan kontrollit ovat Naikkarilla ja synnytys tapahtuu myös siellä.

Toivoliinille hurjan paljon onnea haamusta:hug:

.....kierukanpoistopäivä lähestyy:whistle:
 
Heipparallaa!

On se ihanaa kun syksy kolkuttelee ovella jo...mä rakastan kun saa kynttilöitä laittaa iltaisin palamaan ja tunnelmoida sisällä kun ulkona sataa vettä :flower:

Kiitos ihanan pitkästä kirjoituksesta rakkaudesta äiti Eikös se mene niin, että anoppi on aina anoppi....hmmm meidän tapauksessa ainakin. Hän on varmaan ainut ihminen kenen kanssa mulla menee ajatuksen juoksu niiiiin ristiin että huh hei...et tosiaan ei meilläkään anoppi, eikä kukaan muukaan kyllä tiedä vielä yhden haaveilusta. En oikein viitsi kuulutella sitä kirkossa, koska tiedän ne tekstit mitä sieltä tulee :LOL:

Foolihaposta en kyllä tiedä mitään....:ashamed: kertokaa jos joku tietää jotain...

Mitenköhän toivoliini vahvistuiko haamu jo? onnea vielä :hug:

Ja kerttu2013 aikamoisen rulianssin olet syövän kanssa tehnyt. Upeeta, että olet selvinnyt siitä. Tuttu aihepiiri myös minulle, syöpä on koskettanut kahta ystävääni. Taistelu se ei koskaan taida loppua ja vahvuutta se vaatii. Hatun nostoa!!!! :hug:

Minä se pyörittelen samoja ajatuksia....koska olisi sopiva aika?...pitäisikö kropan antaa levätä vielä ensi kevääseen?...maltanko...? kuume kasvaaaa....

...iloista päivää kaikille....
 
Tuosta foolihaposta: itse syön multitabs raskaus ja imetys monivitamiini ja hivenainevalmistetta,niissä on ainakin foolihappoa,rautaa,E-vitamiinia,erilaisia B vitamiineja,C-vitamiinia,Magnesiumia,Sinkkiä jne...tuota valmistetta söin edellisessä raskaudessa myös ja en kärsinyt yhtään suonenvedoistakaan,niinkuin aiemmissa.

Anopeista: oma anoppi ei koskaan ole pahemmin kysellyt raskauksistani(ei kai kiinnosta),oma äiti kyllä elänyt kaikissa raskauksissa mukana alusta asti ja luulisin,että niin nytkin,jos nelonen meille tulee:DOlenkin miettinyt,jos sukulaisille ei kerrotakaan(paitsi minun vanhemmille ja sisarukselle),kun vasta,kun itse huomaavat mahan,oon nyt hoikassa kunnossa,niin varmaan alkaa näkymään aikaisin
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ois nyt otolliset yrityspäivät menossa niin kuka tulee kylään..anoppi tietysti ja vielä yö kylään ja viimeksi oli pe-la välisen yön ja sillonkin oltiin aloteltu jo yritystä ku mulla tosiaan ollu tuo kierto vähän sekasin niin ovulaatio on voinu tapahtua ehkä loppuviikosta tai sitten se tapahtuu nyt alkuviikosta.Nuo anopin kyläilyt sotkee kyllä nyt meidän yritykset|O oho nyt se tuli joten täytyy sulkea kone:LOL: ..mutta onnea yritykseen muille ja jospa tuo anoppi huomenna lähtis...
 
Pakko kommentoida tuohon anoppi asiaan....meillä taitaa olla toisinpäin, eli anoppi on ihana ja osaa oikeasti iloita jokaisesta lapsenlapsestaan minkä sukuun saa. Mutta luulen, että oma äitini esittää ensimmäisenä kysymyksen; Oliko vahinko???? miten te nyt tuolla tavalla: ) olen kyllä jo suunnitellut valmiiksi miten sitten ilmoitamme mahdollisesta neljännestä;

Nyt sulateltavaksi suuri uutinen:
näkyi ultrassa syke pienen sydämen!
_____kuussa meitä on kuusi,
kun syntyy perheeseemme jäsen uusi!

...ja tämä ei ollut vahinko: )
 
Hih Kerttu tuolla samaisella viestillä ilmoitimme meidän nelosesta paitsi ei ollut tota viimeistä kommenttia :D

meillä ei taida olla kummankaan vanhemmat iloisia jos/kun vauvauutisia olis kerrottavana, mutta ei meitä kiinnosta :D yksi tuttavaperhe on ainakin iloisia meidän tulevasta uutisesta :)

Rakkaudesta äiti ompa vinkeä tilanne ;) teidän täytyy vaan ihan Hissuksiin you know :rolleyes:

Mut kohta lähden sinne vyöhyketerapiaan ja ovistikuttelun aloitin tänään, O on luultavasti loppuviikosta jos kierto pysyy samana.

vilkutuksia kaikille ja tuokoot tämä kuukausi toivojille plussia!!!:heart:

ÄssÄ 9/26
 
Heips!

Täällä on vähän omituista oloa ilmassa.. mulla on ollut useampana päivänä huonovointisuutta ja ajattelin että vaan kuvittelen kun niin raskautta toivon,kun eihän nyt pahoinvointi voi alkaa ennen ovulaatiota tai sen kanssa yhtä aikaa:LOL:
Eilen sitten alkoi aika kovat oikean puoleiset mahakivut ja kun ne nukkumaan mennessä jatkuivat niin vähän rupes pelottamaan kohdunulkoinen raskaus,joka mulla on ollut ennen esikoista.Aamulla maha oli yhä kipeä ja mietin pitääkö kutsua päivän aikana mies kiidättään mut sairaalaan,mutta kun ei nuo kivut oo yltyneet enempää niin ajattelin että oisko kuitenkin ovulaatio kipuja(en muista kyllä aijemmin olleen näin kovia).Toivon hiljaa mielessäni että nää ois jotain alkuraskauden kiinnittymiskipuiluja,mutta en oikeen usko tohon itekkään ku kierto on vasta noin puolivälissä menossa.Inhottavia vaan tämmöset selittämättömät kivut ku heti rupee miettiin kaikkea vakavaakin.Mulla oli kyllä ennen esikoista(lapsettomuusaikana) yhdyntäkipuja(kävi mahaan) ja sitten muutenkin maha oli arka ja sattui joskus käveleminenkin.Nyt nää kivut on pelottavan samanlaisia.Oikealle puolelle vatsaa sattuu kun kävelee.Ja sen takia pelottaa kun jotenkin yhditän nuo kivut lapsettomuuteen.Meillä todettiin "selvittämätön lapsettomuus" sillon kun vauvaa oli yritetty lähes 3v ja sillon oli tosiaan nuita outoja vatsakipuja.
Mutta jospa nää ois vaan jotain ovulaatiokipuja ja loppus pian ni sais lopettaa stressaamisen.Jos nää jatkuu niin sittenkai pakko mennä tutkimuksiin ja sekin nyt stressaa että jos tuun/oon tullu nyt raskaaksi ja joudun heti johonkin tutkimuksiin niin keseytyykö raskaus.
Ääh mutta nyt toisiin aiheisiin...anoppi lähti eilen niin yritys sai taas jatkua :D mutta vähän silti harmitti kun anoppi oli just sen yön meillä millon piti olla laskujen mukaan ovulaatio.

ÄssÄ5 kyllä me jouduttiin vaan ihan kiltisti nukkumaan,kun meillä on niin pieni talo että varmaan ois jotain ääniä kantautunut ja jotenkin ei ollut miellyttävä ajatus hommailla kun anoppi nukkuu viereisessä huoneessa :kieh:
Miten meni vyöhyketerapia?

petronella09 En muistanutkaan että multitabs raskaus ja imetysajan vitamiineissa oli tuota foolihappoa.Sitä minäkin oon raskausaikoina syönyt.Paitsi esikoiselta minä raukka söin lady vitaa(vai olikohan se ton niminen) ja se maistu ihan kauheelle ja sitä piti vielä ottaa muistaakseni 2tablettia aamulla ja 1 illalla.Mulla oli hirvee pahoinvointi esikoisesta ja oksenin viidennelle kuulle ihan joka päivä ja lähes kaiken mitä pistin suuhuni.Meinasin jotua tiputukseenkin kun alussa paino vaan laski,mutta sitten en jotunutkaan kun paino oli alkanu pysyä samana.Siinä vaiheessa oisin todellakin jo halunnut kun olin niin heikossa kunnossa.Mutta tosiaan nuo vitamiinit maistu niin pahalle että oksennus tuli usein niiden takia.

kerttu2013 tosi hyvä tuo viesti tulevasta vauvasta :D Taidan kopioida sen ja laittaa kans menemään jossain vaiheessa raskautta.Jos siis raskaudun.Paitsi aijoin kyllä olla kertomatta niin kauan kun maha pysyy piilossa,mutta voinhan mää sitten tuon viestin laittaa kun maha on jo esillä jos sitä vaan ei oo huomattu tai uskallettu huomioda.Mulla vatsan muodosta on heti kaikki huomannut että se on vauvavatsa eikä lihomista.Neljännestä jopa kymmenennellä viikolla eräs puolituttu sanoin kaupungilla että "oi teille tulle vauva" Mutta tuo oli jotain alun turvotusta..ei mulla yleensä nuin aikasten näy vielä yhtään mitään :)

Anopista ja omasta äidistä Mulla on ollut tosi vaikea äitisuhde,mutta nykyään ollaan hyvissä väleissä.Äiti suhtautuu osaksi ihanasti mun äitiyteen.Ei määräile,ei jakele omia neuvojaan parempina ja antaa omaa tilaa.Mutta kyllähän mää toivosin että mulla ja äidillä ois ollut aina rakastavat välit ja nytkin oltas enempi yhteydessä.Ois ihanaa kun äiti ois oikeesti kiinnostunut ja kävis leikkiin lastenlasten kanssa,mutta meillä on niin että äiti käy pelkästään lasten syntymäpäivillä.Ja muut kyläilyt jää meidän tehtäväksemme.On siis hyvinkin etäinen mummu.Onneksi mun mummu on korvannut hyvän äitisuhteen puuttumista.On mun elämäni "äitihahmo" ja ihanne :heart: Mummu on hoitanut mua jo ihan pienenä(menin hälle perhepäivähoitoon 8kk iässä).Vieläkin tuntuu että olen heille(ukille ja mummulle) se pikkutyttö,mutta se on vaan ihanaa kun tiedän että he rakastavat aidosti.Kyllä mun sydän särkyy jos ajattelen menetettyjä vuosia(hankalia aikoja) äidin kanssa,mutta en pysty ajattelemaan sitä liikaa:'(Olen oppinut suojelemaan itseäni siltä.
Mummu on isovanhemmista ehdottomasti minun kannalta ihanin.Tukee minua kasvatuksessa.Jos sanon lapsille jostain niin mummu ei mee sanomaan toisinpäin vaan tukee minun kantaani.Ja aidosti myös rakastaa lapsiani :heart: Kyllä äitinikin varmasti rakastaa,mutta hän on vain erilainen mummu ja näyttää sen erilailla.Hän on sellainen "menomummu".Reissailee paljon ja elää ehkä vähän omaa nuoruuttaankin vielä.
Anoppi sitten taas aiheuttaa tykkäämisen tunteiden lisäksi raivon tunteita:kieh:
Osaa olla niin ihana ja rakastaa lapsenlapsiaan,mutta puuttuu ihan liikaa elämäämme ja tekemisiimme.Kun esikoisemme syntyi suunnitteli ristiäiset heille ja päätti tarjoilun,vauvan juhlavaatteet(kauheet jättisuuret hörhelövaatteet) ja haki jopa vauvan keskenkaiken tissiltä pois!! Appivanhemmat puuttuivat myös menemisiimme ja kavereihimme.Tai yrittivät puuttua.ei tietenkään välitetty mutta mua ärsytti se salailu.Appiukko ei esimerkiksi koko elämänsä aikana saanut tietää että olimme käyneet kaksi kertaa ulkomailla ja musta tuo tuntuu yhä tosi pahalle.Toisaalta hän ois suuttunut kauheesti sellasesta rahan tuhlauksesta mutta musta appivanhemmilla oli kamala käydä kun sai ruokapöydässä pelätä ihan kauheesti millon joku lapsistamme möläyttää jotain ihanasta ulkomaanreissustamme.Samoin kaupunkireissut oli sellasia mistä ei heille passannut puhua.Rahantuhlausta sekin.Ja kun saimme yhden uuden kaveriperheen he kysyivät että eiväthän he vaan oo mitään sellasia jotka tykkäävät nauttia alkoholia.En voi ymmärtää tuota kantaa,vaikkeivat itse juokkaan.Ja mekään ei siis todellakaan juoda usein.Ehkä kerra-kaksi vuodessa kun käydään jossain.Itse en tykkää ottaa mitään saunajuomaakaan mitä monet ottaa.
Mutta muuten appivanhemmat oli ja on ihania.Huolehtivat lapsenlapsistaan,soittelivat kuulumisia,kävivät leikkimässä,auttoivat tarvittaessa rahallisesti,toivat leipomuksia tullessaan ja ottivat avosylin vastaan jos menimme kyläilemään.Mennyt aikamuoto siksi kun lasten pappa on kuollut,mutta anoppi toki yhä tekee nuita samoja asioita.
Ja nykyään olen tehnyt selväksi että minä päätän lastani koskevat juhlavaateasiat(alussa tuli kyllä joka synttäreille ja muihin juhliin asuja,joista en tykännyt kun meillä niin eri maku mutta en kehdannut sitä sanoakkaan,mutta aloin sitten etukäteen ilmottaa että juhlavaatteet on jo hankittu) ja muut juhlavalmistelut ja tissiltä en todellakaan oo enään antanut lasta viedä.

Talvivaateasiaa Oon ihan mielissään kun pienimmäisellä oli nyt ne 2v synttärit niin hän sai lahjaksi lelujen lisäksi rahaa ja uudet talvikinttaat.Itse sitten sillä rahalla sain ostettua vikingin talvikengät ja kunnon talvihaalarin.Nyt ois istten pienimmäiselle kaikki talvivaatteet oottamassa :) Isoimmilta puuttuu vielä toppahousut ja kengät.Paitsi 4vuotiaalta vaan kengät.Tuntuu että nyt oon nuissa talvivaatehankinnoissa ajoissa,kun niitä pitää ostaa aina pikkuhiljaa.En todellakaan pysty mennä ostamaan kerralla 4toppavaatekertaa,4kenkäparia ja yleensä myös uusia kinttaita ja hattuja.Eli niitä ostellaan monta kuukautta ennen talvea.

Mahakipu yhä jatkuu joten tässä ei nyt auta kun seurailla tilannetta ja toivoa parasta että se loppuis.Sillon ku mulla oli se kohdunulkoinen raskaus niin ne kivut ylty tosi nopeeta ja ajettiin nopsaan sairaalaan jossa mua seurattiin kipulääkityksen kans useampi päivä jonka jälkeen leikattiin raskaus munanjohtimesta pois.Onneksi munanjohdin säästyi ja tuon jälkeen olemme saaneet neljä lasta :heart: Huonomminkin ois voinut käydä jos ois menettänyt sen munanjohtimen

rakkaudesta äiti kp 28/16
 
Heippa! Saankohan tänne kirjoitella, vaikka vauva asia vasta ajatuksena onkin? Ja jos sitä päätyisi vielä ainakin yhtä yrittämään, niin se voisi olla vaikka vasta vuoden päästä, mutta ei tiedä, vaikka aiemminkin. Meillä nyt 3 lasta.

omppulipomppuli
 
rakkaudesta äiti kiva lukea sun juttuja, osaan samaistua, kun meilläkin lapsettomuus tausta. Ekat lapset saatiin IVF:llä, 3. luomuylläri ja salaa 4. haaveillaan... ja vähän samaa kun monilla täällä, että "hävettää" taas haluta vauvaa, kun muutkin vielä pieniä. ja eihän sitä tiedä saadaanko edes. Meillä kyllä 4. kohdalla ois perhe "valmis". saa nähdä miten käy.
 
rakkaudesta äiti: minullakin ollut viime syksynä tuollaisia kipuja ovulaation aikaan,minulle tehtiin neuvolassa raskaustesti,pissanäyte tutkittiin,gyne otti papanäytteen,ultras alamahan ja munasarjat,missään ei mitään vikaa,gynen arvio olikin,että kyse oli ovulaatiosta,mutta kyllä ne kivut pelästytti: /

Joo kp 23 tänään ja malttamattomana ootellaan kierron loppua,rintoja on aristellu,jatkuva pissa hätä,mahaa turvottaa,menkka jomotusta mahassa,välillä paleltaa(on kyllä flunssa),voi liittyä ihan kumpaan loppu tulokseen vaan:whistle:

Onnea Toivoliini plussasta:heart:
 
Tuolta O-puolelta kurkin ja mitäs täältä löytyykään!! Oikein paljon onnea Toivoliini plussasta! Nyt vaan hurjan paljon tarrasukkia ja enkeleitä pikkuiselle matkaan mukaan! Tuuhan meidän kans pinoilemaan!

Ja kaikille muille oikein oikein paljon plussatuulia! Olette niin lämpimästi tervetulleita meidän kanssa jutustelemaan tuonne toiselle puolelle. Sieltä löytyy pino "suurperheen kasvattajat", hiljaista siellä on joten tarttistaisiin vähän lisää porukkaa :LOL:

Ihanaa syksyn jatkoa kaikille!

Crocus ja Pikkumies 34+3 (entinen kuumeilija)
 

Yhteistyössä