Suurperhe kuumeilijat kesäkuussa

Samaa tulin kurkkimaan kuin Soja :rolleyes:

muoks no nyt mun kroppa on ihan sekasin... äsken vessassa käydessäni, paperiin tuli jotain tuhrua... : / mitä helv... jäiköhän mun luteaalivaihe näin lyhyeksi?? Mulla on aina ollu se 14pvää
voi hemmetin hemmetti... :(

ÄssÄ 22/26 dpo10

Viimeksi muokattu:
menkkakiukkua ilmassa.Aamullakin heittäydyin ihan lapselliseksi kun 8v alkoi kiukutella ettei laita ulkohousuja jalkaan kun kuulemma 8vuotiaat ei enään käytä ulkohousuja(ne on kuulemma vauvoille tarkotettuja).En antanut periksi kun täällä oli aamulla ihan pakkasen puollella ja lapsella on tänään koulussa ulkoilupäivä.No esikoinen sitten puhui inhottavalla äänellä minulle josta suuttuneena sanoin(en kuitenkaan tosissani ollut:LOL:) että jos et pyydä äitiltä nyt anteeksi tuota huonoa käytöstä niin saat kävellä kouluun.Tyttö pääsi kuitenkin auton kyydillä ja ehkä me tuosta housuasiasta voidaan jo kypsemmin keskustella koulun jälkeen.Ollaan kupikin vähän sellasia tuittupäitä suuttuessamme.Liian samanlaisia ja kupikaan ei halua antaa periksi.Minäkin jos heittäännyn 8vuotiaan tasolle niin siitä ei hyvä seuraa:LOL: Juu mutta oikeesti tympii ku osa tytön luokkakavereista kuulemma puhuu tähän tyyliin koulussa "mää en enään ikinä käytä ulkohousuja.näin isot ei enään käytä.en käytä ees sateella" ja sitten tää mun tyttäreni haluais mennä joukon mukana,olla iso,eli ilman ulkohousuja|O Pakkasella en siihen kuitnekaan suostu ja ihan säälittää ne lapset jotka oon nähnyt koulunpihalla hytisemässä ohuet leggarit jalassa ja yhellä koulumatkalla näin yhen "koviksen" ajamassa pyörällä kaatosateessa likomärät kolitsihousut jalassaan.Sillon sanoin tytölleni että eikö kannatakkin olla fiksu ja laittaa veenpitävät ulkohousut jalkaan niin ei tarvi koulupäivää istua läpimärissä vaatteissa:whistle: Nuista vaateasioista saa kyllä vääntää kunnolla kuhan lunta tulee....

Menkat ei oo vieläkään alkanu mutta ilmassa on kiukun lisäksi sellasta oloa että ne alkaa.vähän menkkajuilintaa ja tunne että kohta lirahtaa:'( Jos oon väärässä eikä lirahakkaan ni sit testaan aamulla

rakkaudesta äiti kp28/28

rakkaudesta äiti: sulla jännät päivät menossa,plussatuulia kovasti:heart:Minullakin 8v tyttö ja samanlaisten vaate asioiden kanssa väännetään, ja lisäksi märillä keleillä ei halua laittaa saappaita,kun muilla on lenkkarit:DAina on jotain vääntöä päähineistä,takeista yms..,vaal pun vaatteita ei enää halua laittaa jne...

Jos ketään ei haittaa,niin kirjottelen vielä täällä,vaikka olenkin jo plussannut;)Neuvolaan tekis jo mieli soittaa,mutta vasta viikot 4+6,mietin vaan,että jos ei sitten meinaa enää löytyä aikoja,jos vielä monta viikkoa odottelen: /Pienellä paikkakunnalla,kun asutellaan,niin ultraava lääkärikin tulee muualta varmaan pari kertaa kuussa.

Menkat ei oo vieläkään alkanu ja yleensä ne alkaa heti aamusta tai viimestään aamupäivästä?? Voisko tää sittekin tarkottaa sitä että oon raskaana?? =) Huono olo ollut tänäänkin mutta oon pannut sen kuvittelun piikkiin.Voi että on nyt malttamaton olo.Haluttas tietää HETI!!!!!! Mahan kipristelyjä ja menkkamaisia tunteita on yhä joten yritän olla vielä liikaa innostumatta,mutta väkisinkin hymy hiipii huulille mitä enempi päivää kuluu ilman vuotoa=)

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih voi kun nyt oiskin heti tärpännyt meidän kesävauva:heart: ihana ajatus!!

Petronella09 ei todellakaan haittaa! Kiva vaan ku oot vielä täällä jutustelemassa vaikka raskauduitkin=) Minäkin oon jo miettinyt että jos olisin raskaana ni missähän välissä sinne neuvolaan kehtais soitella.Eka aika on aina niin ihana saada vaikkei siellä välttämättä kuulu ees vielä sydänäänet.Meillä vaan tosiaan ihana ku joskus sieläkin ultrattu että saa nähä että kohdussa todella joku on. Lasten vaatetus asioista vielä.Hain eskarilaista koulusta ja näin että 8v oli toteuttanut uhkauksensa riisua ulkohousut heti koulussa.Siellä se juoksenteli ulkona leggingsit jalassa,HUOH! Pinkkejä vaatteita en oo minäkään ostanut enään tytöllemme vaikkei oo kyllä kieltänyt,mutta oon ihan varma että kohta tulee se vaihe että pinkki on vauvojen väri ja sitten ne vaatteet jäis ;)pitämättä Pinkki ei muutenkaan oo ollut tytön lempiväri pitkiin aikoihin enään.Vaan sillon prinsessa iässä =)

mutta nyt taas tunne että jotain valuu,pakko mennä tarkistaan.....

rakkaudesta äiti kp 28/28

Täällä kävin kurkkimassa joko olisit testaillut rakkaudesta äiti!!! Jännitellään täälläkin!!!!

Hengaile mukana vain petronella09 =)

Meillä tyypillinen viikko taas lähtenyt käyntiin, mies töissä aamusta ilta myöhään ja mie kuskailen muksuja harrastuksiin ja kylille :| monta kertaa olen miettinyt et vitsit yksi nyytti tähän vielä...huoh...ei ainakaan tekeminen lopu kesken!

Ystäväni soitti äsken, että teki positiivisen raskaustestin! Olen niin onnellinen hänen puolesta, lisää vauvoja vain ympärille :LOL:

Apua nyt mää oon ihan hepuleissa.Alan jo kallistua siihen että taidanmpa sittenkin olla raskaana:heart::heart: Menkat ei vaan ala vaikka mahan kipristelyjä on ollut ja osa noista kipristelyistä on erilaisia kuin menkkakivut.Mua jännittää niin etten varmaan saa koko yönä nukuttua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mulla ei oo vielä testiä kaapissa niin en pääse testailemaan,vaikka nyt todella sen tekisin jos testi ois:D
Voi voi miten tässä voi nukkumaan mennä ku oottaa vaan sitä testin tekoa.... Enään en kyllä usko että menkat alkaa tälle päivää.En usko että ne vois myöhässäkään tulla ku mulla ei oo kertaakaan ollu kierto 29 päivää.
Ei auta ku yrittää nyt mennä nukkumaan ja testata aamulla kuhan apteekki aukeaa.Huomenna taidan oottaa oven takana apteekin ovien aukeemista:LOL:

rakkaudesta äiti kp 28/ 28 ehkä sittenkin raskaana:heart:

oma: en tiedä miksi, mutta taas ois hinku testata.... lopetin siis imetyksen tasan 8vrk sitten ja olin vähentänyt niin hissukseen että rinnat ehti kyllä sopeutua (mulla ollu maidontuotanto varsin runsasta, aikoinaan jäi kaksosiltakin yli luovuttaa asti). Mutta nyt on alkanu rintoja pakottaa ja tuntuu että maitoa pakkaa jo toista päivää... tosin kuopus nukkuu aina aamuyön mun vieressä, että voisko se tehdä? vai... josko sittenkin..... no, lähen unille, ja jatkan taivastelua! Mieskin on reissussa, joten en mie nyt yksin ala testailla, saa olla tukena. (tai sitten testaan ja toivon että saan kivan yllätyksen hälle järjestää...)

Hymyilee sisäisesti ja ulkoisesti kestohymyä =) Ei menkkoja =) Nyt tää ei voi tarkottaa kuin sitä yhtä asiaa =) Lähen pian apteekkiin ja tuun sitten kertoon ku oon testaillu.Märy kyllä pääsee jos en sitten ookkaan raskaana ja tää mun kroppa on jotenkin seonnut.Mutta jotenkin en sitä nyt usko.Silti vähän pelottaa että jatkuuko tää raskaus loppuun asti.Varmaan se negatiivinen testi vaikuttaa tohon ajatukseen..nyt on vaan totuteltava siihen että se luultavasti näytti väärin ja oonkin raskaana..

Sori tää pelkkä oma napa:ashamed: Luin kyllä teidän muidenkin jutut ja kommentoin myöhemiin.Nyt ei oikeen ajatukset luista muuhunkuin raskaus raskaus raskaus

rakkaudesta äiti kp 28/29 vau!! Alapäässä muuten tuntunut vihlontaa niiden mahan kipristelyjen lisäksi...

Ihanaa rakkaudesta äiti mä olen ihan satavarma, että plussa sieltä pärähtää:) menes nyt sinne apteekkiin ja testaa pikaisesti, saadaan ihania uutisia vielä syyskuun lopulle.
Ja totta kai petronellakin saa hengailla täällä ihan niin kauan kun haluaa;)
Eilen sitten kävimme juniorin kanssa siellä sydäntutkimuksissa, kaikki toistaiseksi hyvin.Muutaman viikon kuluttua laitetaan holtteri ja otetaan uä: / toivotaan ettei mitään ihmeellistä löydy.
On se vain ihmeellistä, kun välillä tuntuu ettei ole mitään tuntemuksia yhtään missään, ei edes tulevien menkkojen tuntua. Eilen MUKA oli etova olo, mutta luulen sen johtuvan alkaneesta flunssasta...sitä vain kuvittelee kaikenlaista, menkkojen pitäisi alkaa perjantaina-sunnuntaina.

Kerttu "kurkku kipeänä" kp20/23-25

Huh huh eilen oli synkkä päivä... Etsin vertaistukiryhmästä 3 ja 4 raskautumisen aikaan kirjoittamiani tekstejä, ja löysin tietysti myös ne tekstit joita olin kirjoittanut keskenmenojen aikaan... siitä itkusta ei meinannut tulla loppua millään.. :'(
Siihen samaan itkuun itkeskelin tämänkin kierron pettymkset, sillä tunnen kroppani niin hyvin että tiedän täti-puneisen jo kolkuttelevan ovella. Ei tullut meille kesäkuun vauvaa... yk 12 pärähtää pian käyntiin

Toisaalta yritän etsimällä etsiä jotakin positiivista millä selvitä eteenpäin, niin työn aloitus 2 vkon päästä sujuu mukavammin kun ei ole huono olo... melko laiha lohtu : /

Meillä juhlitaan viikonloppuna neiti 5v, lasten riemu auttaa pahana päivänä :)

ÄssÄ 23/26 dpo11 (ei just nyt tuhrua, mutta menkat on tulossa-tunne)

Viimeksi muokattu:
Ässä5:hug: virtuaalihaleja paljon, itse en ole koskaan kokenut keskenmenoa enkä varmaan osaa edes kuvitella kuinka kamalaa se on...mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon raskautumisen suhteen, onhan monilla menkkaoireita vaikka olisivatkin raskaana:) täällä päässä kun ei ole oireen oiretta, huonompi se on:ashamed:
Meillä molemmilla on kolmisen päivää odotettavaa, tuleeko täti vaiko ei.

Piipahdin kurkkimaan onko rakkaudesta äiti testaillut jo :heart: Mä olen varma, että plussa sieltä pärähtää! Miten jännää oikeesti!

ÄssÄ5 piti kirjottaa ihan samaa kuin kerttu2013 että menkkakipuhan on kyllä yksi mahdollinen raskausoire! Ja jos ei tässä kierrossa niin on aina seuraava :hug: lohdutuksia ja toiveita nyt pidetään yllä sinne!!!!!

Täällä niin moni jolla jännät paikat tai ainakin kaikilla yritystä päällä, olen niin kade :ashamed: tuntuu ihan hassulta tänne kirjoitella kun tuntuu muilla olevan niin eri tilanne kuitenkin...me kun ei yritystä vielä olla aloitettu, vaikka viides onkin päätetty jonkin ajan kuluttua tehdä.

Plussailkaahan naikkoset nyt :flower:

Tein testi ja se oli POSITIIVINEN:heart: Meille tulee siis kesäkuussa vauva jos kaikki menee hyvin :heart:
Oon ihan sekasin(onnesta pelkästään),enkä osaa nyt oikeen mitään kirjottaakkaan.Tuntuu samalla epätodelliselle ja samalla sille,että määhän oon tienny jo kauan.
Voi ku kaikki nyt vaan menis hyvin.Tiiän että jossain vaiheessa alan taas pelätä keskenmenoa ja kohdunulkoista(mulla ollut ne kumpikin),mutta tällä hetkellä on jotenkin luottavainen olo.
Voiko mun sisällä todella kasvaa vauva=) Nyt vaan pitkä odottelu ekaan neuvolaan,mutta sen kestää kun tietää että vauva on tulossa ja kasvaa ja kehittyy koko ajan(toivottavasti!!)
Hassua kun kaveri on viimesillään raskaana ja odottaa että syntyspä nyt heti ja minä taas toivon että tämä pikkuinen pysyy kohdussa kesäkuuhun asti.
Aivan uskomatonta,me ehkä sittenkin saadaan se kesävauva ja heti eka yrityslkierrolla tärppäs...Kyllä mun hedelmällisyys muuttui ekan raskauden jälkeen ja hyvä niin=)

Niin ja vaikka aika vasta mietimme että haluammeko vielä viidettä lasta vai joskus myöhemmin niin nyt tää ratkasu tuntuu just oikeelle.Just tämän vauvan kuulu tulla meille:heart:

Menkkakivuista..mullahan niitä tuntu eilen ihan selvästi mutta ne olikin jotain raskauskipuiluja ja alapäässä myös väliin tuntuu jotain vihlontaa.

halauksia kaikille joilla oli jotain huolia tai murheita:hug: ja plussatuulia teille ihan kaikille!!!!!! Toivon niin että pian ollaan kaikki siellä odottavien puolella.
Kirjottelen tänne vielä jonkin aikaa ku määkään en osaa vielä vaihtaa paikkaa ja te ootte niin kivojakin=) Nyt on pää myös niin sekasin ettei musta oo vielä ilmottautuun mihinkään uuteen paikkaan:whistle:

Mutta nyt pitää päästää teidät jännityksestä ja mennä kurkaamaan taas kahen viivan testiä=) Ei muuten ollu tumma viiva mutta kuitenkin ihan selkeä.

rakkaudesta äiti kp 28/29 vissiin kolmannella viikolla raskaana? :heart:

Rakkaudesta äiti ONNEA isosti!!

kovasti olette mua koittaneet tsempata... vaan on se kirves jo kaivossa... niin monesti olen pettynyt, ja niin tuttuja on nää menkkaoireet...:'( toivon vaan niin kovin ettei se meidän haave jää ikuiseksi haaveeksi...

Mä ehin jo muutaman viestin kirjottaa eri nikillä omppulipomppuli, kun en halunnu kenenkään vaan vahingossa tunnistavan, mutta eipä sillä enää olisi väliä, niin otan nyt vanhemman vielä käyttöön, kun toi toinen on niin pitkäkin :)

Täällä odotellaan, että kierto alkaisi ja pääsisi yrittämään hissukseen :) Nyt kp jotain n. 32/30-34, mutta nyppyjä on jo naamassa, että hetkenä minä hyvänsä :)

Rakkaudesta äiti oikein paljon onnea ja tarrasukkia pienelle! :heart:

ÄssÄ5 :hug: ja ikinä ei saa luovuttaa :) Ihan tosi menkkojen tulon tunne voi olla hyvinkin raskaus oire. Tsemppiä kovasti!

Kerttu2013 paljon plussatuulia sinnekin!

Ja Soja sullakin jotain tuntemuksia siellä :) Muuten niihin en osaa ottaa kantaa, että mitä voisi tarkoittaa, mutta testillähän se selviää :) Jokos testasit?

Kaikille muillekin tietty paljon plussatuulia! ++++:whistle:

omppunen

Onnea kaikille teille joilla yritys on johtanut plussaan!

En tiedä teinkö porukkaanne tulon ihan asian mukaisesti (esittäydyin pari sivua sitten), mutta neuvokaa toki, jos pitää jotakin hoksata vielä tehdä, että pääsen joukkoonne.

Testasin ovulaatiotestillä nyt maanantaina 24.9. plussan ja nyt sitten jännitetään, kuinka kävi. Kummasti se vaan jännittää vielä viidettäkin lasta yrittäessä!

Kultatiuku

kultatiuku tervetuloa vaan kirjottelemaan ja kuumeilemaan joukkoon! oisko päivittäjällä jääny siun esittely huomaamatta, kun et oo listalla etusivulla? Enhän tuolla näytä olevan minäkään, mutta sujuvasti täällä keskustelen :LOL: teillä onkin sitten jännät pari viikkoa tässä.... peukut pystyssä!

Omppunen höh ja pöh.... meninpäs halpaan omien "oireideni" kanssa.... kyllä ne nää kolotukset ja tukkosuus on ollu ihan vaan flunssaa... testasin sitten (pöljä,pöljä!!!) ja ihan tyylipuhdas negahan se oli. No, saipahan ainakin taas muutamaksi viikoksi mielenrauhan asiasta. Olen yksin kotona ja vedän hirveet lohtumässyt nyt sit sen kunniaksi :x

Yhteistyössä