Alexmama paljon onnea raskautumisen johdosta :heart:
Lantionpohjanlihaksista tahtoo aina välillä unohtua treenata niitä mutta välillä taas muistan monena päivänä peräkkäin.Eli säännöllistä se treenaaminen ei kyllä mulla oo:ashamed: Pitäs todellakin muistaa useammin treenata ku näin monta lastakin oon alakautta synnyttänyt.... Raskausaikoina se aina paremmin muistuu mieleen että jotain niillekkin pitäs tehä :kieh:
Mää oon nyt jotenkin tosi jännittynyt ja innoissaan siitä että huomenna pitäs alkaa menkat ja sitten voikin alkaa yritys kunhan ne on ohi(vielä ei oo siis yritetty).Perhosia lentää mahassa ku ajattelen raskautta ja sitä kaikkea ihanaa mitä siitä seuraa :heart: Uusi ihana ihminen meidän perheeseen!
Empä oo ennen näin kovasti menkkoja oottanutkaan
..yleensä niitä oottaa kauhulla tai tosi ärtyneenä.
Nyt ei oo yhtään enään semmonen olo että miten jaksan tai pärjään yleensäkkään viiden lapsen kanssa.Oon asennoitunut niin että kyllä pärjään.Mieshän mulla tekee pitkää työpäivää joten oon aika yksin lasten kans viikot,ku tulee noin tuntia ennen kotia ennenkuin alotetaan iltahommat.Eli eipä paljon kerkee lastenhoidossa auttaa.Illalla saan omaa aikaa kun lähen kahestaan koiran kans lenkille ja saliharrastuksenkin haaveilen taas aloittavani.Viimeksi siellä kävin talvella:ashamed: Jotenki ihan hävettää ku ostin kalliin salikortin ja sitten en oo siellä pitkään aikaan käynyt.Mutta jotenki sitä vaan väsähti ku mies lähti pitkältä sairaslomalta töihin ja jäin yhtäkkiä yksin lasten kans.
Ainut mitä oon nyt tuossa vauva asiassa pähkäillyt on se että onko sisaruksista leikkikaveria jos ikäeroa tulee melkeen se 3vuotta.
Onhan sillä pikkuisella kuitenkin sitten vuotta vanhempi serkku(jos siis tuun ihan hetikohta raskaaksi) ja muitakin kavereita tulee olemaan jos ei omien sisarusten kans mee leikit yksiin.Mutta rakkautta siltä vauvalta ei ainakaan tulisi puuttumaan.Meillä kaikki lapset on hulluna vauvoihin ja pikkusiin yleensäkkin ja tykkäävät kovasti hoidella esim serkkuvauvaa.
Meillä muut lapset on tosiaan syntyneet tämmösillä ikäeroilla: esikois tytön ja seuraavan tytön välillä oli vain 2v1kk, Sitten toisena syntyneen ja kolmannen lapsen(poika) välillä oli 2v3kk ja kolmannen lapsen ja kuopuksen(poika) välillä oli 2v5kk.
Nyt jos heti raskautuisin niin ikäeroa tulis pienimpien välille 2v9kk...eihän se kyllä oo kuin 4kuukautta enempi kuin nuiden tämän hetken pienimpien välillä ja niilläkin leikit sujuu jo nyt aika hyvin.Eli kyllä varmaan leikkeihin mahtus jollei sitten oo eri sukupuolta ja leiki hyvinkin vaan prinsessaleikkejä
Jotenkin musta tuntuu että se viides lapsi tulee olemaan tyttö,mutta tunnothan ei vielä tarkota mitään
Sukupuolelle on kyllä ihan sama.Ja on aina ollutkin.Kuhan vaan sais vielä yhden lapsen.
Joku kirjotti tuosta lapsimäärästä ja siitä miten muut suhtautuu.. Mulle on tärkeintä että mun rakas mummu sanoi että meille vois tulla vaikka kuinka paljon näin ihania lapsia.Joten muiden sanomiselle ihan sama
opcorn: Tietenki mielen voi pahottaa jos joku sanoo jotain inhottavaa,mutta ite tiiän että haluamme lapsen ja meillä rakkautta ja huolenpitoa riittää,joten koitan jättää inhottavat puheet huomiotta. Raskastakin voi olla välillä mutta sitähän voi olla jo kahdenkin lapsen kanssa.Ja tuntuu että mitä enempi lapsia sitä rennommin asiat osaa ottaa.Meillä on kuitenkin säännöt ja rutiinit joten isonkin lapsiperheen kanssa pärjää kun asiat tehdään tietyllä tavalla,mutta turhista en stressaa ja joskus säännöistä ja rutiineitastakin voi poiketa.
Tuosta ikäero ja sisarus asiasta vielä sen verran että meillä tosiaan nuo nuorimmat ovat poikia ja he leikkivät aikapaljon autoleikkejä ja pihalla juoksuleikkejä tai sitten ajelevat potkuautoilla ympäri pihaa ja sitten taas vanhimmat tytöt leikkivät paljon nukeilla,barbeilla ja piirtävät ja ulkona keksivät kans useimmiten rauhallisempia leikkejä kuin pojat.Leikkivät silti usein myös porukallakin,mutta juuri tuon takia kun pojat leikkivät usein "poikamaisia" leikkejä ja tytöt "tyttömäisiä" leikkejä,mietin että jos vauva olisi tyttö niin miten mahtuu nuiden pienimpien poikien leikkeihin.pikkuinen serkkukin on poika ja toinenkin pienistä serkuista on poika.Meille vois siis tulla tosi poikamainen prinsessa jollei sitten isosiskot,äiti tai kaverit opeta rinsessa juttuja
Joo mutta nyt täytyy lähtä tästä koneelta haaveilemasta laittaan esikoisen hiuksia ja lähtee kuskaamaan harrastuksiin.
Toivottavasti tosiaan tästä eka kierrosta tulisin raskaaksi.Vähän huolettaa nään mun suuret haaveet,että tuunko pettyyn tosi kovasti jos en alakkaan raskautua yhtä nopeesti ku kolmella kerralla.Esikoista ennekun oli se lapsettomuusaika niin se yhä kummittelee mielessä..............................