Suurperhe kuumeilijat kesäkuussa

Heippa,tulin taasen kirjoittelemaan,sappileikkaukseen pitäs päästä elokuun lopulla,josko sen jälkeen pääsis yrittämään uutta vauvaa:)Mies ei oo kyllä sanonut mitään suoraan,mutta vihjaillu on kovasti,että ei haittaa vaikka raskaaks tulis jne....:heart:

Meillä siis omakotitalo,makuuhuoneita 4,joista tällähetkellä yksi meidän makkari,vanhimmalla oma huone ja pienemmillä kahdelle yhteinen,yksi makkari on työhuoneena.Kaappitilaa on aivan liian vähän,ollaan mietitty,jos tekis kuistista lämpöisen,sain sinne lisää kaappeja.Auto on tila-auto 7 henkeä mahtuu,ainut vaan,että jos neljäs tulee,niin vaunut/koirat ei mahdu kyytiin kovin hyvin yhtäaikaa,pitäskö laittaa peräkärry perään: /

Me ei matkustella,kuin kotimaassa ja yleensä max. yhden yön reissuja 1-2/krt vuodessa,tuntuu välillä,että rahat ei meinaa riittää edes arjen pyöritykseen: /Kaikki on niin kallista ja nuorinkin käyttää vielä vaippoja.

En tiedä mikä olis järkevintä,mennä hetkeks töihin ennen neljättä,vai tehdä nyt ja mennä sitten sen jälkeen töihin:|Kuume on kyllä niin kova,että haluisi ensi kesänä/syksynä nyytin syliin:heart:

Lähisukulaisella on pieni vauva ja kertaakaan en oo saanut sitä pidellä,eivät anna muiden syliin(heidän esikoinen),en oo kyllä pyytänytkään,kun niin omistavasti pitelevät:ashamed:.
 
Heissan.. täällä vietellään jännäpäiviä..dpo 9 ja testi kyllä näytti negaa, mutta toivoa vielä on..kai.

Mut asumisesta, meillä on 5h+k+khh+saunaosasto, n.140 neliötä, meillä on yksi makkarilla vanhemmilla, yhdessä on 8v ja 10v tytöt (parhaat ystikset:heart: jotka ei kuulema ikinä haluis eri huoneisiin kun kerran mietittiin huone järjestelyjä), yhdessä 5v poika ja yhdessä 12v poika. Jos meille se vitonen suodaan, ni hän on aluksi meidän makkarissa ja siirtyisi siitä ton 5v:n kaveriks sitte joskus.

Säilytystilaa meillä on riittävästi, meillä on alakerrassa kellarivarasto, ja sitten on 2 vaatehuonetta, ja kodinhoitohuoneessa, ja makkareissa riittävästi kaappeja.
Yksi iso miinus on se,että meillä on 1 vessa, ajatus ois, että kylppäri rempan yhteydessä sinne laitettais toinen wc.

Auto on ongelma, meillä on 6 paikkanen auto, ja se menis sitte vaihtoon, ollaa jo katteltu mut ei nyt viel olla jaksettu suoda sille ajatusta (auto pitäis vaihtaa muutenkin kun on kuulema liikaa kilometrejä).

Matkustelemisesta oliko joku kysellyt? Me käydään etelässä kerran vuodessa tai joskus on jäänyt se vuosa välistä, että välillä 2 vuoden välein. Nyt kun ei ole enää aikoihin ollut vauvaa (kuopus 5) niin ollaa vuoden välein käyty. ja kerran vuodessa vähän pohjosissa reissussa. Me vähitellen säästetään reissuihin, niin yllättävän pian sitä rahaa kerääntyy.
Sitte taas asia on vähän toinen, kun tai jos jos jää kotiin äippäloman jälkeen.

Mommy monsters: mullakin on sellanen PAKKO olo, mä en enää tahdo odottaa, yk 4 nyt menossa;)
 
Heissan!
Täällä ei uutta.
Huomaa että satelee, kun ehtii koneelle :D

Meillä on (vielä) 100m2 talo ja 10 hlöä.
Kyllä talvisin menee järki kun porukka viettää aikaa sisällä enemmän.
Mutta olen ajatellut että sitten kun ovat lähteneet kotoa, eipähän ole paljoa siivottavaa ja lämmitettävää.
Tosin vähän ollaan ajateltu laajentaa.
Tytöt on samassa huoneessa ja pojat samassa,meidän makkarissa nukkuu pienimmät.
Tilaa ei liiemmälti ole, mutta sopu sijaa antaa :D


Eipä kauheasti rahoilla leveillä, joten ulkomaan matkat on jääneet. Tietysti jos lapsenvahtia saisi, voitaisiin kahdestaan matkustella kerran kaksi vuodessa.
Mutta kotimaan matkoja tehdään jonkun verran kesäisin. Meillä kun on asuntovaunu.

Nyt voisi alkaa seuraava pienokainen ilmoitella tulostaan, alkaa kuume kasvamaan täälläkin huippuunsa.

Plussaonnea kaikille, käyköön tärppi kaikilla !!
 
Täällä dpo5 ja malttamaton fiilis.

Me asuntaan kerrostaloasunnossa 90 neliötä 4h+k Yksi makkari on meidän ja nuorimmaisen, kaks nukkuu täl hetkel samal huoneessa ja yksi huone on miehen työhuone. Heti kun vaan on aikaa ja rahaa rakennutamme oman talon taikka ostamme :) ja maalle lähdemme. Tähän kämppään mahtuis vielä hyvin yksi pikkuinen, mutta kun esikoinen lähentelee kouluikää niin sit tarttis tilaa enemmän :)
 
Heippa.Piti tulla taas kirjottamaan,viimeksi tänään sain kaupassa päivittelelyä siitä,kun monta lasta ja kommentin,että "älä vaan enää tee lapsia,voi tulla vaikka kaksoset",sitten tämä sama ihminen kysyi,kuinka pärjätään ja onko lähellä apua yms...:kieh:

Hain tänään apteekista multitabs raskausvitamiineja,jos alkais niitä napsimaaan jo,jos syksyllä päästäs yrittämään;)
 
Hei! Ihanan paljon olitte kirjoitelleet =) Oli hauska lukea nukkumis ja asumis järjestelyistä.

MommysMonsters Onnea uuteen kotiin :flower: Pienille on tosiaan helpompi järjestää tilaa kuin isommille.Meillähän on kivasti syntynyt ensin tytöt kahden vuoden välein ja pojat sitten kahden vuoden ikäerolla ja kummatkin parivaljakot leikkivät jo tosi hyvin yhdessä ja leikkivät myös nelistäänkin.Kun saamme joskus laajennettua niin olisi tarkoitus että tytöillä olisi oma huone ja pojilla oma.Yksi makkari jäisi sitten ylimääräiseksi joten siihen joko pienin(jos saamme vielä yhden lapsen) tai sitten joku isommista.Tai sitten se yksi huone voisi olla alkuun leikkihuoneena.
Minäkään en pidä meitä suurperheenä,mutta suurin osa ihmisistä pitää kun kuulevat että meillä on neljä lasta.
Meillä on jonkinlainen rytmi nyt kesäaikanakin kun pienin nukkuu ulkona vielä noin 3tunnin päiväunet.Sitä ennen yleensä ulkoillaan ja syödään ja sitten kun herää niin otetaan välipalaa ja taas ulkoillaan.Nyt kesällä ollaan elelty vapaammin mutta kun koulut taas syksyllä alkaa ja joudun kuskaamaan pienten kans tyttöjä koulussa niin joudutaan herään tosi aikasten ja sitten tulee varmasti aika kellon kans tehtyä nuo ruuatkin että kerkeevät ajoissa päikkäreillekin.4v meillä nukkunut myös tähän asti päiväunia mutta nyt kesällä ollut aika vaikea saada päikkäreille.Sisälle ei nukaha millään ja kärryissä on jo tosi ahasta(on nukkunu meidän isoissa tuplakärryissä)

Toivoliini Teillähän on ihanan paljon tilaa =) Me on kans mietitty kylppäriin toista vessanpönttöä sitten joskus kun sitä remppaamme.

petronella Meillä on 7hengelle rekisteröity farmari(sellanen pitempää mallia oleva farmari).Ennen oli tila auto mutta mies halus sen ehottomasti vaihtaa tuohon ja tuo on kyllä ollut tosi hyvä ja tuntuu paljon turvallisemmaltakin.Mutta tilaa siinä ei kyllä oo.Nyt mahutaan ja mahtuu joko kärryt tai koira kyytiin mutta jos lähetään esim koko porukalla mökille niin menemme kahella autolla tai sit peräkärryn kans.Jos vielä vauva tulis niin sitten ei mahtus koirakaan kyytiin muutakuin jalkatilaan.Heh ja meillä on uros kultainennoutaja eli ei ihan mikään pikkukoira siellä jaloissa läähättäis :LOL:
Kallista kyllä kaikki on :| Me saatiin miehen onnettomuuden jälkeen viimekesälle tuoettu loma ja se oli kyllä ihan huippua.Ei maksanut paljon mitään ja saatiin siellä ruokaa mahat täyteen ja majoituskin oli niin luksus majoitusta etten ois voinut ikinä kuvitella että semmoseen pääsemme.Ohjelmaakin oli yllin kyllin.Tuon jälkeen ei oo juuri missään käytykkään,mutta nyt ois haavenna päästä jukujukumaassa lapsia käyttään että pääsisivät edes johonkin mökkireissujen lisäksi tänä kesänä.Onhan se kivaa että lapsille jää kivat kesäloma muistot =) Tosiasiassa kuitenkin nämä pienet on niin tyttyväisiä ihan pikku juttuihin.Mökkireissut voi ihan hyvin olla kesän kohokohtia.Tuo ulkomaanmatkailu on vaan mulle ja miehelle tosi tärkeetä(ja kyllä meidän lapsetkin sitä oottaa kovasti ku ovat kahesti käyneet ja tykkäsivät hirmusesti).Kaks kertaa ollaan käyty ulkomailla koko perheellä ja nautittiin siitä niin suunnattomasti että nyt siitä haaveilee koko ajan.Se oli lomailua mulle ja miehellekkin kun ei tarvinu muutakuin altailla ottaa aurinkoa ja katsoa samalla lasten riemua.Kummallakaan reissulla(ei ees kahen viikon)ei kukaan riidellytkään joka on kyllä tosi outoa :LOL: Mutta kauan pitää säästää.Monta vuotta näillä tuloilla :| Onneksi se säästäminen joskus palkitaan.Minähän oon ollut tosi pitkään kotihoidontuella.Mietin kans että jos lähtis opiskelemaan tässä välillä mutta sitten päätin etten uskalla ton meidän lapsettomuustaustan takia ja sen takia kun ikää tulee koko ajan lisää.Katusin aina jos en sitä viidettä saiskaan sen takia et ootin liian pitkään.Toisaalta jos sen viidennen saamme niin olen vielä pitkään työelämästä/koulusta pois,ku haluasin hoitaa lapseni kouluikään kotona.Voinhan toki sitten välillä ottaa vaikka hoitolapsia kun perhepäivähoitajana oon ollut silloin kun esikoiseni oli pieni ja samoin kakkosen ollessa pieni.Myös ennen lapsia olen ollut perhepäivähoitajana.
Harmi kun et saa pidellä lähisukulaisen vauvaa :| Minä olen onnekkaassaa asemassa nyt kun pikkusisko asuu tässä lähellä ja hän on hoitanut kauheasti meidän lapsiamme niin nyt minäkin saan sitten hoidella hänen kolmiviikkoista vauvaansa.Silti kuitenkin haluan myös omankin vauvan vaikka sisarustenkin lapsia saan hoivata.Minä olen omassa elementissäni kun lapsia on ympärillä lauma =) Pienestä asti oon hoidellut naapurienkin lapset =) Mutta oon tyytyväinen että sitten kun meille ei enään tuu lapsia niin luultavasti saan kuitenkin hoivata sisarusten lapsia.MUlla on viisi sisarusta ja vain kahdella on lapsi.Kummallakin vasta yksi ja tiedän että ainakin siskoni haluaa useamman lapsen.Sitten joskus on lauma myös lapsenlapsia :heart: Mutta nyt jään haaveilemaan tästä meidän viidennestä ja toivon että teillä muillakin on hyvä onni raskautumisen suhteen.Mulla loppu just kuukautiset ja odotan vielä kahdet(jotka tulee kummatkin elokuussa) ja sitten vauva saa tulla jos on tullakseen ja toivottavasti on tullakseen :heart:
 
rakkaudesta äiti: Niin tämä lähisukulainenkin on hoitanut meidän lapsia monta kertaa. Kerran jo hoitoapua heille tarjottu,mutta ei kelvannut,kun äiti imettää ja ei oo pulloa annettu ollenkaan:|En sitten tiedä luulevatko,että meillä on niin kädet täynnä työtä omien kanssa,ettei haluta sylitellä heidän vauvaa,mutta useinhan ihmiset haluaa sylitellä ja lepertää vauvoilla,kun omat on jo isoja,tai vaikka ei olisikaan...

Mulla siis työpaikka mihin palata,mutta kun tuntuu,ettei lapset oo vielä tehty ja hyvä olis tehdä vielä yksi ja sitten ajatella töihin paluuta,tosin tuo toimeentulo hieman mietityttää,vaikka onhan se äp raha parempi,kun kotihoidon tuki: /Vaikka eihän sekään oo sanottu tuleeko enempää lapsia,vaikka kolme aiempaa on tullutkin aika helposti:whistle:ja nyt oon ollut jo aika kauan ilman hormonalista ehkäsyä,niin toivo on korkealla:D
Sitä vaan aina välillä miettii,mitä muut ajattelee,esim.molempien vanhemmat,mutta meidänhän asia se on miten monta lasta halutaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon ollut tän 8 vuotta minimirahoilla, jotenkin tottunut siihen penninvenyttämiseen :)

Auto meidän tarvisi vaihtaa jossain vaiheessa, sitten kun vauva on niin ei mahduta koko perhe kyytiin :) Meillä on siis nyt 7hlön tila-auto ja suksiboxi katolla :)

Täällä alkaisi olla ovis aika, jee :D Ollaan kyllä hyödynnettykkin näitä päiviä ;)
Tarvii varmaan laittaa taas mammaxille tilausta niin on sitten tukkupakkaus testejä:whistle:
 
Heippa kaikille! Mä haluan kanssa mukaan porukkaan. Olen 36 vuotias ja lapsia on seitsemän: pojat 13v, 6v, pian 2v ja tytöt: 11v, 10v, 8v ja pian 4v. Ja kasia kuumeillaan. Yritystäkin on ollut jo tammikuusta alkaen. Maaliskuussa oli yksi keskenmeno ja sitten ei ole enää tärpännyt (olenkohan jo liian vanha.....).

Asumme maalla ja olen aika yksinäinen, ei ole kavereita saati ystäviä ja ollaan kummajaisia täällä suuren perheemme kera. Vink vink, haluisiko joku tutustua??Tukiverkostosakaan ei ole minkäänlaista. Nyt onneksi sain kunnalta perhetyöntekijän kerran viikossa kolme tuntia, niin pääsen joskus hammaslääkäriin, kampaajalle yms.
 
Hei kaikille!
Omaksikin yllätyksekseni löysin tämän palstan... :O
Olen 32-v., mieskin samanikäinen. Neljä lasta meillä on jo, kaks poikaa, kaks tyttöö...
Kodissa on tilaa, rakkautta riittää...
Jos vielä ehkä jos vaikka joskus viides lapsukainen.........?
Se vaan, kun vielä imetän 9kk ikäistä eikä esim. kuukautisista ole tietoakaan?
 
Tervehdys kaikille!

Olin jonkin aikaa poissa palstalta ja päätin jo hetkellisesti, että emme yritä enää viidettä. No se päätös piti n.3vkoa :LOL: Eli kuume on ja pysyy.

Paljon onnea Nimendille.:flower:

Ja tervetuloa Serah ja miiak75.

Luin viestit läpi ja kommentoida voisin minkä muistan. Meille ei ilkeitä kommenttaja ole vielä tullut, ainoastaan yksi lääkäri oli töykeä, kun odotin neljättä lastani. Oletti automaattisesti, että koska olen nuori(silloin 25v.), niin minulla ei ole työpaikkaa, koulutusta ja hänen käsityksensä mukaan myös kaikilla lapsillani on todennäköisesti eri isät. Kun sitten kerroin, että minulla on koulutu ja työ ja että olen saman miehen kanssa ollut yhdessä 8v. ja kaikki lapsetkin ovat hänen, niin lääkäri tuhahti ja tuumasi, että minä olen ylipainoinen:LOL:
Jos meille viiden lapsi suodaan, niin sukulaiset eivät varsinaisesti riemusta kyllä kilju, mutta eipä se meitä haittaa. Ollaan kyllä muutenkin suunniteltu kertovamme raskaudesta vasta kun sitä ei voi enää peittää.

Matkustelusta oli puhetta. Ollaan käyty lasten kanssa lähinnä mökkeilemässä ja risteilyilla, mutta nyt syksyllä ehdään ensimmäinen ulkomaanmatka. Rahaa siihen kyllä kuluu, mutta ollaan sitä jo kauan suunniteltu.

Asuntona meillä on kerrostalossa 4H+k, tilaa on ihan kivasti ja meillä on vielä sellainen luksus, että vessoja tosiaan on kaksi ja molemmissa on suihku.

Omaa napaa sitten: Ehkäisyrengas tosiaan ollut pois ja sen jälkeen yhden luomu menkat tulleet. Nyt 16.7 oli ovulaatio ja peitot heilui ahkerasti.
Mulla on lasten jälkeen ollut sellaisia kohtalaisia oviskipuja, mutta nyt tämä viimeisin oli aivan järkyttävän kipeä:O En pystynyt istumaan kunnolla ja särkylääkettä sai ottaa pariin otteeseen.
Reilu viikko pitäisi jaksaa odottaa tulosta ja olen niin kärsimätön kyllä.

Hyvää viikonloppua kaikille =)

-bigmama-
 
Viimeksi muokattu:
bigmama2013 Mä tajusin just, että olen vielä 24v kun nelonen syntyis :D Elikkäs nuori äitee suurperheellisenä täällä :D

Kaveripiiri ja sukulaiset tulee lyttäämään mut omalla tavalla, mutta neuskitäti jo odottaa milloin pääsen äitiyspuolen asiakkaaksi hänen luo :)

Nimendi & Masumatkaaja 4+0
 
Onnea sinulle Nimendi! Ja kuulostaapa kivalta äippäneuvolan täti..

Meillä on nyt ehkäisy jätetty pois... Kun ei ole kuukautisia, niin epäilen, että vie kauan ennen kuin tulen raskaaksi, jos meille vielä pienokainen annetaan. Me ollaan saatu helposti kolme lasta ihan peräkkäin alle 25-vuotiaina(01,02,04). Sitten opiskelin ja olin töissä, kunnes viime vuonna syntyi pieni poika, joka on nyt 9kk. Tällä kertaa odotuksen odotusta kesti pidempään. Meidän koti on iso talo maalla, auto on 7paikkainen farmari. Uudesta vauvauutisesta kertominen olisi tyrmistys lähes koko suvulle ja useille läheisillekin ystäville, vaikka ovat kai jo huomanneet, että olen suurperheenäiti-tyyppiä... Varmaan joku kysyisi olemmeko vaihtaneet uskonnollista vakaumusta. Mies on ihana, ollaan oltu yhdessä tosi nuoresta lähtien ja parisuhteessa ollaan nyt tosi läheisiä. Mies on paljon isompien lasten harrastuksissa mukana. :)
 
Hei kaikille!

Kaikille uusille tervetuloa !! :flower:
Ja Nimendille oikein paljon onnea ja tarroja matkaan :heart:

Meillä kesäkiireitä edelleen ja taas huomaa päivän olevan sateinen kun koneelle joudan :D

bigmama2013 vai että semmoinen kokemus :mad: Hyi olkoon mikä lekuri :mad:

ON:
Mulla on kierto nyt imetyksen jäljiltä hieman venähtänyt kun se on 38vrk. Eipä tuo haitanne jos tulosta syntyy :LOL:
Nyt on kierron mukaan ovis ens vkolla, mutta en tiedä vaikka olisi jo ollutkin. Yhtenä aamuna oli sellainen valtava limaplöräys pöksyissä ja voisi kuvitella että sinä pnä olisi ovis ollut. ehkä :D

Mutta nyt alkaa olemaan kuume jo aika korkealla, ei malttaisi odottaa yhtään enään.
Meillä lapsetkin jo kyselee koska meille tulee vauva :heart:

Plussaisia päiviä teille kaikille:heart::heart::heart:
 
Heips vaan kaikille.

Nyt seuraa melko omanapainen viesti, mutta koittakaa kestää:D

Mullahan oli nyt viimeksi todella voimakas ovis ja sen jälkeen onkin sitten ollut paineen tunnetta mahassa ja särkyä alaselässä. Olenkin ollut melko varma siitä, että tärppi olisi käynyt.
Malttamattomana menin sittten ja testasin eilen ( dpo9) ja uskomatonta kyllä testiin ilmestyi haamu! Ajattelin ensin, että silmäni pettävät, mutta meidän isäntäkin näki sen ja se on melko lupaava merkki ( yleensä näkee/myöntää vasta, kun viivan väri lähentelee tummuudeltaan kontrolliviivan väriä)

Olo on hieman epäuskoinen kyllä, enkä uskalla tuulettaa ennenkin saan kunnon selkrän viivan. Tosin hajuaisti on vuorokauden aikana herkistynyt huomattavasti ja nyt tuntuu, että kuvituskin meinaa saapua vieraakseni: /

Lisäksi pohdituttaa, että miten jaksan, kun teen pelkkää yövuoroa ja pahentaako se mahdollisesti tuota pahoinvointia? No askel kerrallaan ja toimunta sitten sen mukaan. Endimmäiseksi on saatava viiva vahvistumaan.

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti:heart:

-bm-
 
bigmamalle Onnea haamusta, toivotaan että viiva vahvistuu!! Kummastelinkin tuota kirjoituksesi kellonaikaa jonka yövuoro selittää.. Toivottavasti on mahdollista vaihtaa vuoroa, jos jatkuva yövuoro käy liian raskaaksi. Miten se rytmi sitten vapaapäivinä menee? Mukava lukea noista ensimmäisistä oireista. Itse asiassa, mulla on ollut tuota samaa. Eilen tehdessäni vauvan kalaruokaa tuoreesta kuhafileestä se paistettu kala otti nenään. Meinasin yökätä. Meillä siis myös viidettä toivotaan. Ja ehkäisy jätettiin pois 12.7. Tosin en usko että sentään ois niin heti tärpännyt, kun ei ole niitä menkkojakaan. Kuvittelen vain...
 
ON: Sain ovistestiin kaksi selkeää viivaa.. Siis tänä iltana lempimään vai oisko tuo peräti jo sitä, että raskaustesti pitäis tehdä. Luin että ovistesti voi näyttää varhaisen vaiheen raskauden...
 

Yhteistyössä