suuri kasa ongelmia!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hukassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuosta voi olla montaa mieltä mut mä oon sitä mieltä että jos pitäs valita ruoka vai kalja niin sillon se on ongelma jos valittee kaljan. Ja jos vielä lapsista on kyse....

[QUOTE="vieras";28900020]Tuosta voi olla montaa mieltä mut mä oon sitä mieltä että jos pitäs valita ruoka vai kalja niin sillon se on ongelma jos valittee kaljan. Ja jos vielä lapsista on kyse....[/QUOTE]

Niin, totta helvetissä on ongelma, mutta se ongelma ei todellakaan ole alkoholiongelma(kirkas viina on halvempaa kännin vetämiseen, mitä kalja).

Ongelma on se, että mies ei osaa käyttää rahaa ja hahmottaa rahan käyttöä. Se vasta onkin iso ongelma, eikä se että talousasioissa erittäin pätevä ja hyvinhoitava mies ottaa arkena vähän viinaa.

[QUOTE="Vieras";28900007]Se ettei pysty ja ei tahdo on ihan 2 eri asiaa. Jos ei pysty olemaan ottamatta 2 olutta, tarkottaisi sitä, että siirtyisi juomaan tiukkaa viinaa saman tien. Eli käytännössä ei voi kärsiä alkoholismista, jos se jää muutamaan kaljaan per viikko. Kalja maksaa 1-3 euroa per tölkki, riippuu juoko pimpin vai 0,33dl tölkin.

Eli kaljaan viikossa menee 3 tölkkiä per päivä x 7 päivää x 4 viikkoa = 84 kpl

84 kpl 0,33 dl x 1e = 84e /kk kaljaan

Pinttejä 2,5e pintti x 84 kpl = 210e / kk kaljaan.

Väitän, että n. 100-200e välillä jos mies kuluttaa "omiin" juttuihin kuussa rahaa eli kaljaan, ei ole todellakaan alkoholisti. Virosta jos ostaa kaljat pääsee 50-100e/ kk kuluihin. Kuinka moni palstamamma pistää kk haisemaan 200e "omiin juttuihin" ?

Ainakin mun rouva pistää reilusti yli 200e omiin vaatteisiin, meikkeihinsä...yms mun mielestä ihan silkkaa paskaan rahaa kiinni.[/QUOTE]

No mutta kun se ei ole sitä et muutama kalja per viikko vaan muutama per ilta! Kyllä se mejän pussissa näkyy jos eletään vaan minun pv-rahoilla. Minä en oo ostanu itselleni oikiasti pariin vuoteen yhtään rääsyä/meikkiä. Kaikki menee lapsiin ja elämiseen.

Siks toisekseen miltä se lasten silmissä näyttää ku isä hilluu aina tölkki kourassa ajatteleppa näin päin!!

En sitä sano että ei sais koskaan ottaa mitään mut kyllä tuo syö hermoa tosissaan.

Siis hetkinen, en nyt ihan ymmärrä: jos mies on työttömyyskorvauksella tai pienillä rahoilla, onhan hänellä summat tiedossa? Sunko tilille ne miehen korvaukset tulee, vai miten muuten mies voi olla tietämätön rahatilanteestanne? Kuka teillä laskut maksaa ja kenen tililtä? Kuka tekee ruokaostokset? Miten on mahdollista, että mies ei tiedä, mihin rahaa menee ja paljonko sitä on?

siis ei mies saa tällä hetkellä mistään mitään kun ei saa aikuseksi haettua ees työt.pv oottaa vaan että minä hoidan kaiken ... ja olen kyllä sanonu nätisti ja rumastikki että pitää senki tehä asiotten eteen itte ees jotain mutta ei vaan tee... niinku sanoin rallattelee vaan menemään =/

Onko mies ollut siis aina samanlainen, eka lapsesta saakka? Mikäö motivoi hankkimaan vielä neljännenkin lapsen, jos tilanne on ollut hankala jo edellistenkin kanssa?

No viimeisin tuli ihan vahigossa...(ehkäsy petti) ja ei ole ollut sama tilanne, viime vuonna kaikki lähti lapasesta ja nyt ollaan tässä pisteessä.. Koko yhteis elon ajan mies on ollu aika saamaton enkä tosiaan osaa sanoa miksi oon kattonu sitä näinki kauan. ehkä halu siitä että lapsilla on molemmat vanhemmat =/

Ehkä mies ajattelee, että hyväksyt saamattomuutensa, koska olet ollut valmis perheen hänen kanssaan perustamaan. Aika hankalaa toista on lähteä muuttamaan. Ei ainakaan kannata alkaa elämää perustamaan sille pohjalle, että tuostapa muokkaan itselleni sopivan puolison ja lapsille sopivan isän.

Anteeksi mutta mulle on aina ollut todella vaikea ymmärtää miksi hankkia lapsia jos vanhempien suhde ei toimi. Tai lapsi, pari saattaa vasta näyttää sen todellisen yhteiselon toimimisen, mutta että vielä lisää jos ei ennestäänkään homma toimi. Onkop se lapsillekaan hyväksi ja oikein?

Kyllä jos ei pysty olemaan ilman olutta niin onhan siinä ongelma. Mutta sille ei toki mitään voi jos ei se miehelle ole ongelma. Asumuseroa harkitsisin, olisko joku sukulainen tai kaveri joka voisi auttaa käytännön järjestelyissä? Ja ehkäisy kuntoon nyt ettei enää vahinkoraskauksia.

[QUOTE="hukassa";28900058]No mutta kun se ei ole sitä et muutama kalja per viikko vaan muutama per ilta! Kyllä se mejän pussissa näkyy jos eletään vaan minun pv-rahoilla. Minä en oo ostanu itselleni oikiasti pariin vuoteen yhtään rääsyä/meikkiä. Kaikki menee lapsiin ja elämiseen.

Siks toisekseen miltä se lasten silmissä näyttää ku isä hilluu aina tölkki kourassa ajatteleppa näin päin!!

En sitä sano että ei sais koskaan ottaa mitään mut kyllä tuo syö hermoa tosissaan.[/QUOTE]

Eli siis:

2 olutta 0,33dl x 7 = 14 kpl / viikko

Laskennallisesti kk:ssa viikkoja on 4, eli 14 x 4 = 56 kpl oluttölkkeä

0,33dl oluttölkki maksaa noin 1€, eli kk:ssa tulee noin 56e kuluja miehesi oluenjuomisesta. On ihan paskapuhetta väittää, että miehelläsi on ALKOHOLI ONGELMA, jos siis juo vain 2 tölkkiä per päivä. Sitä paitsi miehesi pystyy juomaan 2 kpl 0,33 dl olutta ja lähtemään vielä autoa ajamaan ja vaikka poliisi puhalluttaisi miehesi, niin hänellä olisi vain 0,4 promillea, vaikka juuri äsken olisi juonut 2 kaljaa, eli alle lainmukaisen promillerajan ja ei siis ole edes rikkonut lakia.

Toisekseen mitä tulee siihen, että lapset näkevät huonoa esimerkkiä, kun isä on "kokoajan" tölkki kourassa, se on kanssa ihan paskapuhetta. Keski-Euroopassa, esim. Saksassa normaalia on se, että perheen isä tai äiti juovat ruokapöydässä olutta/viiniä noin 2-3 annosta ruuan kanssa. Se on sivistynyttä alkohon käyttöä ja tälläistä suomalaisille lapsille tulisi opettaa, jotta ei se suomalainen "juodaan pullo viinaa ja ollaan sekaisin"-kulttuuri siirtyisi eteenpäin.

Miehelläsi on saamattomuusongelma ja hän ei halua osata/ei hahmota mihin teidän perheen rahat menevät ja mihin on rahaa ja mihin oikein ei ole. AA-kerhoon miestäsi on turha raahata, kun se ongelma ei kye siellä. Sen sijaan velkaneuvoja...yms talousvalistaja tai miksei terapeutti on se taho, josta miehesi tulisi apua hakea.

Ja kyllä minäkin jättäisin sinuna miehesi, kuka tuollaista saamatonta laiskaa työtä pelkäävää miestä jaksaa katsoa. Kun ei edes halua työttömyyskorvausta hakea, vaikka on 4 lasta elätettävänä. Se on ongelma tässä, arvon horsmapillut.

Yhteistyössä