mies joutui linnaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minua mietityttää ja ahdistaa myös se miten suhteellemme käy.en tiedä myöskään miten tästä jatketaan normaalia elämää. Tiedän että läheiseni huomaavat luultavasti sen pian minusta, että joku on huonosti, olen niin masentunut,alakuloinen ja surullinen. En viitsisi enempää miehen rötöksen yksityiskohdista puhua..törkeäksi se luokitellaan ja sitä se olikin. En puolustele häntä, mutta rakkauteni määrän vuoksi en häntä jätä.

Suhteelle ei käy mitenkään, jos ei niin halua, elämä jatkuu vapautumisen jälkeen. Älä salaile asiaa, se pahentaa sun oloa ja heijastuu lapsiin.
Kyllä se siitä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Taposta ei selviä kolmella vuodella. Todennäköisimmin kyseessä törkeä pahoinpitely (esim. vakavan aivovamman tuottaminen) tai vastaavasti tapon yritys. Omaisuusrikoksista voi saada vastaavan kolmen vuoden tuomion, mutta kun ap puhui yksittäisestä tapahtumasta, kyseessä todennäköisimmin törkeä pahoinpitely tai tapon yritys. Jos näin on, niin suosittelen ap:ta hakemaan eroa kiireen vilkkaan.

Itse veikkaisin törkeää raiskausta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymmärrä kuinka voi olla noin monen mielestä kamalaa, jos joku joutuu vankilaan. Mieheni oli ennen meidän seurustelua päässyt pari kuukautta aiemmin siviiliin, linnassa on istunut pitkälti yli 4v. Ei tullut mieleenkään seurustelun alkaessa miettiä, että voiko tuon kanssa olla tekemisissä, kun on kerran vankilassakin ollut :D
Mutta ap:n tapauksessa kyllä kertoisin läheisille totuuden, todella raskasta salailla. Minäkin kerroin miehen taustasta heti kun suhde vakavoitui, vaikka kaikki olikin silloin menneisyyttä. Hyvin on mies otettu vastaan.
Oliko miehesi aiemmin rötöstellyt vai onko tuo yhdestä kerrasta tullut tuomio?

Mä en ymmärrä kuinka voi olla jonkun mielestä ihan ok, että mies on ollut linnassa!? Ja mulle kyllä TODELLA tulisi seurustelun alussa mieleen miettiä, että voiko tuon kanssa olla tekemisissä, kun on kerran vankilassakin ollut! Eikä naurata yhtään. Rikollinen on rikollinen. En nyt äkkiseltään keksi mitään syytä joutua (useaksi vuodeksi) vankilaan, minkä hyväksyisin...

Mitäpä tuo nyt jos vähän isukki joutuu vankilaan tai vaikkapa äiti?? mitäs sitten,elämäähän tää vaan on?? Joutuu mielisairaalaan vankilaan tai tavan sairaalaan niin mitäs pahaa siinä on?syyttömänähän sinne joudutaan ja lapset ehdottomasti vaan mukaan!! Huh ja hei minkälaisessa maailmassa täälä eletään :headwall: ei muuta voi sanoa ku et järkkyä!! MIKÄÄN ei enään oo kummallista ja KAIKKI hyväksytään! ei oo lapsilla mitään hääviä perhemallia tällä menoo ei!HUOH!

Mitäpä tuo nyt jos vähän isukki joutuu vankilaan tai vaikkapa äiti?? mitäs sitten,elämäähän tää vaan on?? Joutuu mielisairaalaan vankilaan tai tavan sairaalaan niin mitäs pahaa siinä on?syyttömänähän sinne joudutaan ja lapset ehdottomasti vaan mukaan!! Huh ja hei minkälaisessa maailmassa täälä eletään :headwall: ei muuta voi sanoa ku et järkkyä!! MIKÄÄN ei enään oo kummallista ja KAIKKI hyväksytään! ei oo lapsilla mitään hääviä perhemallia tällä menoo ei!HUOH!

Onko noi sun mielestä jotenkin samalla viivalla :o ???

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Onko noi sun mielestä jotenkin samalla viivalla :o ???

no ei kyl tuo VANKILA on se pahin,mutku näyttää siltä että joidenki mielestä nää kaikki on samaa!! millään ei oo merkitystä,vaikka linnassa istus nii sama asia ku noi kaks muuta siltä vähä vaikuttaa ämmien kirjotuksista!

Ap varmaankin olis kertonut jo tuomion syystä, jos ois halunnut. Menkää uteliaat muualle vatvomaan, lukekaa vaikka iltsikkaa tai alibia, ja paheksukaa oikeen porukalla. Tässä ketjussa oli kai kyse siitä, miten tukea ap:ta ja miten ja mitä hän voisi kertoa lapsille. Mutta ei, pitää vaan jankuttaa siitä, mitä ap:n mies teki... hohhoijaa.

...mitä tekopyhää jengii täällä on... mulle se on ihan sama onko toinen lusinu jossain vaiheessa elämää, ihminen voi muuttua ja sitä paitsi, rikoksiakin on miljoonaa eri tasoa... laitatko sukuusi välit poikki jos joku on joskus varastanut jotain? tai vaikka saanut sakot... ei vittu

Oletko ap jutellut miehesi kanssa, mitä mieltä hän on, mitä hän tahtoo itsestään, olinpaikastaan ja tähän tilanteeseen johtavista syistä kertoa lapsilleen? Onhan hän isä, toinen vanhempi, miten hän asian ottaa, vai pystyykö vielä käsittelemään asiaa? Hänellä ainakin on siellä aikaa miettiä :( Älä jää yksin, ota yhteyttä vaikka sinne perheneuvolaan tai kaupungin perhetyöntekijään ja pyydä heiltä asiantuntija-apua, mitä ja miten kertoa lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja no voi vittu:
...mitä tekopyhää jengii täällä on... mulle se on ihan sama onko toinen lusinu jossain vaiheessa elämää, ihminen voi muuttua ja sitä paitsi, rikoksiakin on miljoonaa eri tasoa... laitatko sukuusi välit poikki jos joku on joskus varastanut jotain? tai vaikka saanut sakot... ei vittu

Sakot on vähän eri asia kuin useaksi vuodeksi vankilaan. Ja hmm, jos mun mies saisi sakot, niin kyllä sekin jo laittaisi miettimään että missä vika. Pysäköintisakon vielä sentään sulatan, mutten sitäkään tahallisesti otettuna ;)
Ja en tiedä miten isommissa rikkeissä toimisin, eipä ole tullut tilannetta vastaan, että olisi suvussa tai muutoin lähellä vankilaan jouduttu.

Miksi pidät minua (ilmeisesti minua) tekopyhänä? Sulle voi olla ihan sama, mitä miehesi on menneisyydessä tehnyt, mutta älä todellakaan oleta että kaikille on! Se ei tee ihmisestä tekopyhää.

Alkuperäinen kirjoittaja no voi vittu:
...mitä tekopyhää jengii täällä on... mulle se on ihan sama onko toinen lusinu jossain vaiheessa elämää, ihminen voi muuttua ja sitä paitsi, rikoksiakin on miljoonaa eri tasoa...

Harvemmin ihminen kuitenkaan muuttuu.
Mä en tiedä yhtään, joka olisi muuttunut loppujen lopuksi.
Ja parkkisakkojen maksamatta jättämisestä tms ei joudu kolmeksi vuodeksi vankilaan. Eikä siitä, että kävelee punaisia päin, tai siitä että "unohtaa" maksaa tv-lupansa. Viitaten tuohon kommenttiisi siitä, että rikoksiakin on miljoonaa eri tasoa.
Mä melko varmasti ottaisin eron samantien, jos mies tekisi jotain niin törkeää että joutuisi vankilaan. Tekopyhää tai ei, mutta mä en halua olla tietynlaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Ja asioita harvoin vain tapahtuu, yleensä niitä tapahtuu siksi että ihminen itse haluaa niin tehdä...

Ap:lle :hug: Kyllä mun mielestä sun kannattaisi käyttää lapsia tapaamassa isäänsä, jos isä siis ei heitä kohtaan ole koskaan käyttäytynyt uhkaavasti tms, isäsuhde on kuitenkin sen verran tärkeä ja tuomion kärsittyäänhän miehen pitäisi periaatteessa päästä aloittamaan elämä puhtaalta pöydältä.

Meidän entisen naapurin mies oli vankilassa (en tiedä syytä) eikä vaimoa ja lasta ainakaan oman pihan hiekkalaatikolla mitenkään syrjitty, eihän miehen teot ole heidän vikansa.

Perhetapaamiset

Normaalien tapaamisten lisäksi vangilla on mahdollisuus myös perhetapaamiseen. Nimensä mukaisesti perhetapaaminen voidaan sallia ainoastaan vangin perheenjäsenten kanssa.

Perheenjäsenenä pidetään vangin vanhempien ja sisarusten lisäksi useimmiten sellaista puolisoa, jonka kanssa vanki on elänyt vakituisessa suhteessa ja samassa taloudessa jo ennen vankilaan tuloaan. Avioliitto ei siis ole ehdoton edellytys. Naimisissa olevilla pitkäaikaisvangeille, jotka eivät voi saada poistumislupaa, pyritään kuitenkin myöntämään perhetapaaminen. Turvallisuusnäkökohtien on perhetapaamisissa kuitenkin aina täytyttävä.

Perhetapaamisia ei valvota. Oikeudesta perhetapaamiseen päättää vankilan johtaja. Vankiloilla on perhetapaamisen keston suhteen eri käytäntöjä: joissakin talossa perhetapaaminen on pidempi kuin toisissa. Käytännöt vaihtelevat parista tunnista kuuteen tuntiin.

Vankiloilla on perhetapaamisille omat, kodinomaisiksi sisustetut huoneet. Niissä on mahdollista keittää kahvia tai muuta pientä tarjottavaa. Huoneissa on myös leluja lapsia varten, sänky ja peseytymistilat.

Alkuperäinen kirjoittaja evvk:
Ap varmaankin olis kertonut jo tuomion syystä, jos ois halunnut. Menkää uteliaat muualle vatvomaan, lukekaa vaikka iltsikkaa tai alibia, ja paheksukaa oikeen porukalla. Tässä ketjussa oli kai kyse siitä, miten tukea ap:ta ja miten ja mitä hän voisi kertoa lapsille. Mutta ei, pitää vaan jankuttaa siitä, mitä ap:n mies teki... hohhoijaa.
peesaan täysin!!
minäki käsitin että ap halusi kysellä mistä saisi apua jne.
ja hyvähän se on jonnekkin saada purkautua!!

toivottavasti ap saat asiat selvitettyä,uskoisin että kun kerrot totuuden saat varmasti suvulta ja ystäviltä roimasti tukea
jaksamisia sinulle ja lapsillesi
:hug:

Taposta ei selviä kolmella vuodella. Todennäköisimmin kyseessä törkeä pahoinpitely (esim. vakavan aivovamman tuottaminen) tai vastaavasti tapon yritys. Omaisuusrikoksista voi saada vastaavan kolmen vuoden tuomion, mutta kun ap puhui yksittäisestä tapahtumasta, kyseessä todennäköisimmin törkeä pahoinpitely tai tapon yritys. Jos näin on, niin suosittelen ap:ta hakemaan eroa kiireen vilkkaan.

Noin suosittelisin minäkin. Jos vaika erota meinaa, saatta lähteä henki äidiltä ja lapsilta, onhan näitä tapauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja huolestuttavaa:

Noin suosittelisin minäkin. Jos vaika erota meinaa, saatta lähteä henki äidiltä ja lapsilta, onhan näitä tapauksia.

herranjumala :o

Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti:
kaikki vankilassa olevat ja olleet ei ole kylmöverisii murhaajia ja raiskaajia...vaikka olisikin pidempi tuomio...

No ei ne pidempää tuomiota vankilassa istuvat täysin rehellisiä ja kunnon kansalaisiakaan ole, vaikkei tuomion syynä olisikaan murha tai raiskaus.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Ihan oikeesti mä en ymmärrä näitä jotka puolustelee ap:n miehen tekemää tappoa??

Istuuko hän taposta vai?
Missä ap niin on sanonut?

ei ole semmosta sanonut!

Sitä mäkin.
Oikeesti mä en ymmärrä tollasia jotka vääristelee ja olettaa ja kertoo niitä absoluuttisena totuutena!

Ei taposta saa ekakertalainen kolmea vuotta ehdotonta. Ei ainakaan joudu koko aikaa istumaan hyvällä käytöksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja on se:
Alkuperäinen kirjoittaja huolestuttavaa:

herranjumala :o
Mun ystäväni mies istui törkeästä pahoinpitelystä linnassa.Oli muuttunut mies kun ystäväni hänet tapasi.Menivät sitten naimisiin ja mies muuttui,alkoi tulla selkäsaunoja.Kun ystäväni sitten ilmoitti hakevansa eron ja muuttavansa pois,mies tappoi hänet.Ampui haulikolla sänkyyn.Jäi kolme alaikäistä lasta.

Yhteistyössä