mies joutui linnaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:
Alkuperäinen kirjoittaja mun tuttavapiiristä ainakin kaikkoaa:
linnakundit ja niide ämmät,ei voi mitään.Sääli lapsia,ei ole helppoa heilläkään kun asia tulee julki,sillä se tulee ennemmin tai myöhemmin.

Toivottavasti et ole joskus itse vastaavassa tilanteessa... Aikas armotonta menoa täällä, kun ei edes koko tarinaa tiedä :(

se ainaskin on tullu selväksi ettei mitään hyvää ja kivaa ole ukko tehnyt ja arvatakkin sen voi 3vuoden kakusta että ei ole ihan pieni näpistyskään kyseessä...

3 vuotta on pitkä aika salailla. Kerro totuus lähimmillesi, kerro heille, että itsesi takia olet jotain valeita kertonut heille (siis jos ymmärsin oikein).
Muista, että sinä et ole ko.virheitä tehnyt, mistä mies linnaan joutui. Häntä pystyyn! Ja kerro lapsillekin totuus.

riippuu siittä minkä ikäsiä lapset on, kertooko niille totuuden vai ei, tuttavani kertoi lapsilleen että isä on työssä. Ja pääseehan miehesi kai joskus avovankilaankin ja sinne voi mennä kyllä katsomaan!!!!!!!! Ei se elämä siihen lopu että ukko vankilaan joutuu, se ne rikokset on tehnyt et sinä ja sossusta saat vaan apua,ei ne sua syytä!!!!!!!!!

Kyllä lapset sinne tapaamisiin voivat mennä, helposti minunkin 4 vuotias siskon poikani on käynyt tapaamassa yhtä sukulaistamme vankilassa eikä minkäänlaisia traumoja!! Siellähän saa myös niitä perhetapaamisia, pääsee halaamaan ja juttelemaan ihan kunnolla useemman tunnin kestää ne perhetamaapiset, kun vaan normaali tapaamiset 45 minuuttia pöydän yli keskustelua ja silloin ei saa koskea ja on muitakin vankeja paikalla..

Veikkaan että laheisesi suuttuvat enemmän valheista jos meinaat tosiaan 3 vuotta valehdella, ja jossain vaiheessa varmastikkin jäät valheesta kiinni.
Varmasti omaakin oloasi helpottaa jos kerrot mitä on ollut, saat sitten ainakin purkaa itseäsi eikä tarvitse jatkuvassa valheessa elää. Uskon myös että saat samalla tukijoukkoja itsellesi ja niin päin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Veikkaan että laheisesi suuttuvat enemmän valheista jos meinaat tosiaan 3 vuotta valehdella, ja jossain vaiheessa varmastikkin jäät valheesta kiinni.
Varmasti omaakin oloasi helpottaa jos kerrot mitä on ollut, saat sitten ainakin purkaa itseäsi eikä tarvitse jatkuvassa valheessa elää. Uskon myös että saat samalla tukijoukkoja itsellesi ja niin päin pois.

Juuri näin. Oikeat ystävät kyllä säilyvät. :)

Minä olen käynyt tapaamassa vanhempiani vankilassa aivan pikku kersasta asti. Ei se vankila ole lapsille pelottava paikka, ihan normaalin näköistä sielä on, siis ne paikat mihin vierailijat pääsee, pitkiä käytäviä ja mukavia vartioita...
Suosittelisin kyllä kertomaan ainakin läheisimmille tuttavillesi totuuden, helpottaa huomattavasti omaakin oloasi, muille vieraimille voit vaikka sitten sanoa että on jossain työkeikalla... Mutta sitä mieltä olen että kerro lapsillesi, voitte yhdessä keskustella asiasta ja puhua että kun isi on tehnyt sellaisia tuhmia juttuja niin on joutunut vankilaan niitten tekojen takia, mitä sitä asiaa kaunistelemaan kun asia niin on. Ja mieti kuinka vihaisa lapsesi myöhemmin on jos et nyt kerro heille totuutta, olet sitten valehdellut lapsillesi ja sen he kyllä muistavat vähintäänkin seuraavat 30 vuotta!!! Lapsilla on oikeus tietää totuus heidän isästään..

Kiitos kannustuksesta :) En aijokkaan koko 3 vuotta salailla..joka päivä yritän avautua ja kertoa totuuden, mutta aina vain se valhe lipsahtaa. Tässä nyt viikko mennyt, toivottavasti pian rohkaistun. Miten kehtaan sosiaalitoimistoon ottaa yhteyttä? Todellakin tarvitsen apua ja tukea, minkäköhänlaista apua siltä on saatavilla? pelkään että minut leimataan. kuulostaa niin karulta olla lastensuojelun asiakas.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:
linnakundit ja niide ämmät,ei voi mitään.Sääli lapsia,ei ole helppoa heilläkään kun asia tulee julki,sillä se tulee ennemmin tai myöhemmin.

Toivottavasti et ole joskus itse vastaavassa tilanteessa... Aikas armotonta menoa täällä, kun ei edes koko tarinaa tiedä :(
En ole koskaan tuossa tilanteessa,armotonta tai ei,linnassa ei syyttömänä istuta.

Eikö? :)

Voimia :hug:
Ystäväni mies oli myös vankilassa vuosia. Vauvasta asti tyttö kävi häntä tapaamassa. Minä olin monesti mukana, oltiin ensin lapsen kanssa. Sit mä lähin lapsen kanssa kävelylle tai autoon syöttämään ja kaverini vielä jäi.
Pelsolla hänkin istui tuomionsa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juu pelsollapa hyvinkin:
Alkuperäinen kirjoittaja vanki:
porvoon vankilassa?

Hän on pelsolla

voi vi**u, ääliökin vielä. kai sää oot jättänyt sen ukkos ettei tyhmyys enepää tartu.. *tuli bannia tai ei*

Ette te mua näillä saa suuttumaan..pitkän pinnan omistan :)

se on hyvä et pinnaa riittää. 3v on pitkä aika ja varmasti selän takana paskaa sataa jos ei eessä päinkin. eipä käy kateeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja juu pelsollapa hyvinkin:
Alkuperäinen kirjoittaja vanki:
porvoon vankilassa?

Hän on pelsolla

voi vi**u, ääliökin vielä. kai sää oot jättänyt sen ukkos ettei tyhmyys enepää tartu.. *tuli bannia tai ei*

Ette te mua näillä saa suuttumaan..pitkän pinnan omistan :)

se on hyvä et pinnaa riittää. 3v on pitkä aika ja varmasti selän takana paskaa sataa jos ei eessä päinkin. eipä käy kateeksi.

Kiitos kannustuksesta :) En aijokkaan koko 3 vuotta salailla..joka päivä yritän avautua ja kertoa totuuden, mutta aina vain se valhe lipsahtaa. Tässä nyt viikko mennyt, toivottavasti pian rohkaistun. Miten kehtaan sosiaalitoimistoon ottaa yhteyttä? Todellakin tarvitsen apua ja tukea, minkäköhänlaista apua siltä on saatavilla? pelkään että minut leimataan. kuulostaa niin karulta olla lastensuojelun asiakas.
Eipä sinulla taida vaihtoehtoja olla.Riippuen varmaan paljon siitä mitä miehes on tehnyt,jos jotain varkauksia,huumeita niin kotonasi ne hyppäävät sitten sossut.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
vankilaan mennään sinne minne käsketään...ne on ihan lääneittäin...ja AINA ensin kivitaloon!!!

Tää on totta, avovankilaan pääsee todella harva vanki. Pitää olla pitkä näyttö hyvästä käyttäytymisestä, pitää olla ahkera, siis työ maistuu ja pitää olla käyty vankisuunnitelma niinkui se on määrätty. Ja siltikään ei välttämättä pääse avovankilaan...

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
vankilaan mennään sinne minne käsketään...ne on ihan lääneittäin...ja AINA ensin kivitaloon!!!

no jos tässä sen verran paljastais että mies pääsi tutkinnan jälkeen joksikin aikaa vapaaksi.sitten passitus pelsolle.
en nyt ihan ymmärtänyt pointtiasi?

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=2&_forum_WAR_perhe_action=viewThread&_forum_WAR_perhe_treeView=0&_forum_WAR_perhe_forumThreadId=1000784264&_forum_WAR_perhe_d-5873117-p=1&_forum_WAR_perhe_d-5873117-o=1

kun joku tossa päivitteli että ihan Pelsoon...tarkoitin että menee lääneittäin mihin vankilaan joutuu...ja sulla ei oo mitään hätää, sossut on sun puolellasi!!!!!!!!!

kestilähän on siinä lähettyvillä (avovankila) mutta sinne ei taida vielä aikoihin päästä :( uskon kyllä että hän hyvin käyttäytyy.

Eipä varmasti heti sinne pääse kun pitää olla pitkä näyttö ja yhdestäkin virheestä aina tippuu pahnan pohmissaiseksi...

Yhteistyössä