nyt vietiin sit se viimeinenkin joulumieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en uskalla omalla nikillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en uskalla omalla nikillä

Vieras
Ei näköjään riitä et raha asioiden kans huolia kun nyt se vie sit lopunkin terveyden. Kävin tänään lääkärillä ja keuhkoahtauma pahentunut sen verran et voi olla et 5vuoden päästä en enään pääse talosta ulos. Nyt tarvittas joku persauksille potkija joka tulis piristää mut mistäs sellaisen ihmisen saan pakko yrittää jaksaa lasten takia.
Kiitos että sain avautua eipä muutakaan paikaa ole ja miehelle en uskalla kertoa ainakaan vielä.

Voi miten kurjaa! Älä välitä noista poltatko tupakkaa -kyselijöistä, tauti on sinulle tullut oli syy mikä oli, ja taudit usein tulee ihan ilman syytä. Sitä paitsi pahoja tapoja on jokaisella! Toivon sinulle valoisaa mieltä, muuten en kyllä taida voida auttaa... :( HALAUS!

Pahoitteluni. Muuta en oikein osaa sanoa, kuin että kyllä sun nyt ennemmin kannattaa lkaa nauttimaan elämästä senkin edestä mitä ennen, jos sitä ei ole yhtä laadukkaana luvassa enää montaa vuotta.

Mä olen itse pohtinut monasti sitä, että mitä tekisin, jos saisin tietää että kuolen vuoden päästä. Ja olen tullut siihen lopputulokseen, että eläisin täysillä. Olisin lasten kanssa, lähellä ja läsnä niin paljon, kun ihminen voi vaan olla...paljon otettaisiin viudeokuvaa, jotta lapsille jää muistoja äidistä. Elettäisiin arkea 110% ja vähän juhlaakin ihan loppuun saakka.

No mä en käsitä mikä maailmanloppu joulu muka on kun siitä niin vaahdotaan. Ja kyllä, keuhkoahtaumatauti pahenee jos tupakointia ei lopeta.
Mutta kerro toki ap jos olet saanut sen jotenkin muutoin.

[QUOTE="Noora";25226567]Voi miten kurjaa! Älä välitä noista poltatko tupakkaa -kyselijöistä, tauti on sinulle tullut oli syy mikä oli, ja taudit usein tulee ihan ilman syytä. Sitä paitsi pahoja tapoja on jokaisella! Toivon sinulle valoisaa mieltä, muuten en kyllä taida voida auttaa... :( HALAUS![/QUOTE]

Kiitos. En jaksakkaan yhtään ylimääräistä ja ei se mun tauti tullut tupakasta vaan homepaikassa työskentelystä ja nyt kun rupee olee kauhea stressi raha huolien kanssa niin se pahenti tilannetta.

Mä olen itse pohtinut monasti sitä, että mitä tekisin, jos saisin tietää että kuolen vuoden päästä. Ja olen tullut siihen lopputulokseen, että eläisin täysillä. Olisin lasten kanssa, lähellä ja läsnä niin paljon, kun ihminen voi vaan olla...paljon otettaisiin viudeokuvaa, jotta lapsille jää muistoja äidistä. Elettäisiin arkea 110% ja vähän juhlaakin ihan loppuun saakka.

Jännä juttu, että monet on tuota mieltä. Miksei sitä elämää voisi elää täysillä muutenkin, ilman että kuolema kolkuttaa ovella? Olla läsnä lapsilleen ja lähellä koko ajan. Mikä sen estää?

Alkuperäinen kirjoittaja en uskalla omalla nikillä;25226622:
Kiitos. En jaksakkaan yhtään ylimääräistä ja ei se mun tauti tullut tupakasta vaan homepaikassa työskentelystä ja nyt kun rupee olee kauhea stressi raha huolien kanssa niin se pahenti tilannetta.

Onpa kurjaa kun tuollaisen taudin oot tuolla tavoin saanu. Tätini mies sairastaa samaa tautia (tosin hän on sen saanu kun on polttanu kymmeniä vuosia) ja ei oo hääviä katteltavaa...

Onpa kurjaa kun tuollaisen taudin oot tuolla tavoin saanu. Tätini mies sairastaa samaa tautia (tosin hän on sen saanu kun on polttanu kymmeniä vuosia) ja ei oo hääviä katteltavaa...

Mulle aluks vaan puhuttiin et normaalia astmaan mut epikriisi kun tuli niin siinä selvis totuus ja olen nyt tienyt itse vasta sairaudesta 4kk ja voin kertoa et ei ole helppoa ollut ja sit kun tajusin mitä sairastan niin iski jonkin moinen masis mut pakko yrittää eteenpäin.

Mun naapuri sai ahtauman tupakasta. Oli kymmenen vuotta polttamatta, tauti eteni vain minimaalisesti. Aloitti uudelleen tupakoinnin ja meni puolessa vuodessa.

Ahtauma ei pahene radikaalisti jos sitä pahentavat asiat lopetetaan. Stressi ei pahenna tautia minkään lukemani lähteen mukaan.

95% potilaista tupakoi.

[QUOTE="vieras";25226651]Jännä juttu, että monet on tuota mieltä. Miksei sitä elämää voisi elää täysillä muutenkin, ilman että kuolema kolkuttaa ovella? Olla läsnä lapsilleen ja lähellä koko ajan. Mikä sen estää?[/QUOTE]

Kysytkö sä tuota ihan tosissasi?

Melko monessa perheessä sen jatkuvan läsnäolon ja läheisyyden estää se, että töitäkin on tehtävä, jos meinaa saada leipää ja voita pöytään.

Ja kyllä mä näkisin, että välillä on ihan tervettä tehdä muutakin kuin olla sen 24/7 lasten kanssa. Mä ainakin kaipaan myös ytsäviä ja harrastuksia.

Mutta jos kuolema kolkuttelisi ovella, ei sillä harrastuksella olisi enää väliä. Ainoa asia mikä tuossa kohtaa merkitsisi olisivat ne lapset.

Mun naapuri sai ahtauman tupakasta. Oli kymmenen vuotta polttamatta, tauti eteni vain minimaalisesti. Aloitti uudelleen tupakoinnin ja meni puolessa vuodessa.

Ahtauma ei pahene radikaalisti jos sitä pahentavat asiat lopetetaan. Stressi ei pahenna tautia minkään lukemani lähteen mukaan.

95% potilaista tupakoi.

Väitätkö sä siis, että ap valehtelee? Siltä toi sun viestisi kuulostaa. Jotenkin taas vähän veemäinen viesti sulta, tollanen töksähtävä.

[QUOTE="hohhoijaa";25226795]Väitätkö sä siis, että ap valehtelee? Siltä toi sun viestisi kuulostaa. Jotenkin taas vähän veemäinen viesti sulta, tollanen töksähtävä.[/QUOTE]

En väitä.

olipa taas mukavia viestiä mut enpä vaivaudu sit enään tälle palstalle kun heti syytellään vaikka ei tunne tapausta ja minua eikä näköjään välitetäkkään mitä sanon.

Mua kiinnostaa ihan oikeasti, että miksi sun ennuste on noin huono? Altistutko jollekin edelleen, jos ahtauma pahenee? Hometalo tms? Kuitenkin puhutaan 5 vuodesta -eikö olisi keinoa pysäyttää/hidastaa taudin etenemistä? :(