Surullista mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FeeLme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

FeeLme

Vieras
totta, tämä maailma on sairas ja oksettavia ihmisiä pullollaan!
Luin tuossa juuri vinon pinon tunnustuksien luolassa tekstejä kuin ihmiset on pettänyt, tahtoo pettää jne sairasta paskaa.. miten tässä enää ite uskoo mihinkään. Miten ihmiset voi seurustella ja ajatella noin..?

Itse ajattelen että minussa on paljon vikaa. Minulla on joku ihme kasvain ja nestettä kohdussa niin että luultavasti koskaan en saa lasta, minut on raiskattu ja sain siitä parantumattoman taudin. Seksi sujuu meillä erinomaisesti, mutta minä en kestä paljon sängyssä, vatsa menee kipeäksi varmaankin johtuen juuri tästä endometrioosista, mitä minulla epäillään olevan ja pelkään että mieheni jättää minut kun väsyy tähän sairasteluuni. Vuosien kuluessa mulle on tehty vaikka ja mitä, olen aivan hajalla. Enkä millään voi uskoa enkä luottaa että oma mieheni pysyisi kanssani eikä pettäisi minua. Ollaan tosin seurusteltu jo kaks vuotta, mutta pelkään että sille tulee vastaan parempi.
Toisaalta tiedän että hän rakastaa minua ja rakastan häntä, mutta olen muutenkin huono luottamaan ihmisiin ja tuntuu että tätä menoa se vain hupenee.
Poikaystäväni on aivan ihana, loistava minulle, mutta en voi olla ajattelemaatta mitä sellaista on olemassa tai tapahtunut, mistä en tiedä.. Onko hän pettänyt? Ja, uskokaa pois, tämä on pirullisen hajottavaa, kun tahtoisin jo elää ihan normaalia hiljaista elämää ilman että seinät romahtaa niskaan jatkuvalla syötöllä..

Apua.

No kukapa voi kumppanistaan 100% varmuudella mitään tietää. En mäkään TIEDÄ onko mieheni mulle uskollinen vai pettääkö. Sanoo rakastavansa ja osoittaakin sen teoillaan, mut mistä sitä ikinä tietää... Kun ei tiedä, pitää vain luottaa, kunnes osoitetaan ettei kannatakaan luottaa - ehkä koskaan ei osoitetakaan.

Mä en jaksa edes miettiä onko miehelläni joku säätö sivussa meneillään vai ei. Mulle riittää, että meillä menee keskenämme hyvin. Ei toista voi joka askeleella kytätä ja vahtia eikä pidäkään. Eihän hänkään tiedä mitä minä itsekseni touhuilen. Voin vain LUOTTAA ja toivoa, että hän on yhtä sitoutunut minuun kuin minä häneen. Se mitä en tiedä, ei voi minua satuttaa. Ja jos joskus saan jotain tietooni, niin elän sen tiedon mukaan.

Sun kohdalla elämä on ollut julmaa ja jättänyt ikuiset jäljet fyysisesti ja henkisesti. Muistuttaisin kuitenkin, että jokaisella meillä on vikamme ja moni kakku on vain päältä kaunis. Opettele hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet - vikoinesi kaikkinesi. Kukaan ei jaksa itsesäälissä ja itseinhossa rypevää ihmistä loputtomiin. Mustasukkaisuuskin on sairaus, kun se lyö yli. Siinä vaiheessa kun sinulla ei ole aineksia epäillä miestäsi, niin ei kannata antaa noille typerille ajatuksille siipiä.

Kovien kokemustesi vuoksi neuvoisinkin sinua keskustelemaan näistä tunteista vaikkapa jonkun ammattiauttajan kanssa. Voisit sitä kautta kehittää itsetuntoasi ja purkaa noita turhautumisen ja riittämättömyyden tunteitasi. Yksi vaihtoehto on myös etsiä kirjastosta kirjallisuutta, jossa neuvotaan vahvistamaan omanarvontuntoa yms.

Ja kyllä: elämä on usein julmaa, mutta mahtuu joukkoon hyviäkin asioita. Yritä puhaltaa ja puhkua ne mustat pilvet pois... Auringosta pitää nauttia aina silloin kun siihen on mahdollisuus ;)

Nooh.. sain just (nykyään entisen) kaverini on-off-poikakamulta (mun kaveri ollut kauan)kuulla, että mun mieheni ja se mun ""kaveri"" on lähteneet yhdessä reissuun. Kumpikaan ei vastaa puhelimeen.
Ja että mun mies on soitellu tälle tytölle joka päivä (mun ollessa töissä tms)...
Mä tiesin kyllä että mieheni lähti eilen reissuun, sitä en tienny että siihen reissuun kuuluu tää tyttönen.
Täytyy lopetella tähän, pakkaaminen on kesken.
Niin että se siitä auringon paisteesta!

No turha on jäädä rypemään tuollaiseen suhteeseen. Loppujen lopuksi olet todennäköisesti onnellisempi ilman tuollaista miestä. Totta kai aikansa tuollainen kohtelu kirpaisee, mutta yritä koota itsesi ja jatkaa elämää.

Kirjoitukseni pointti olikin, että etukäteen on turha kuitenkaan koskaan murehtia, jos siihen ei ole todellista aihetta. Sinulla oli näköjään aihetta, mutta kirjoituksessasi et antanut siihen viitteitä vaan valitit vain kuinka huono itse olet... :(

Muista nyt kuitenkin, että sinä et ole se huono osapuoli tuollaisessa tilanteessa, vaan kyllä se on sinun (ex?)miehesi ja ""kaverisi"". Vain läheisriippuvaiselle kumppani on elämän ainoa aurinko... Eli kyllä sitä onnea sinullekin suodaan joskus, jos vain päästät sen tulemaan muodossa tai toisessa.

Tsemppiä nyt kuitenkin ja voimia tilanteeseesi! Äläkä missään nimessä syyttele itseäsi! Ansaitset parempaa :)

Yhteistyössä