Surullista kun isovanhemmille sukupuoli on kaikki kaikessa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei voi ymmärtää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei voi ymmärtää

Vieras
Appivanhemmila on 3 poikaa, meillä 2 poikaa. Nyt miehen veljelle ja tämän tyttöystävälle varmistui että he saavat tytön. Tänään on tarjotaan kakkukahvit sen kunniaksi. Miehen mummo ja vaari ei pysy nohoissaan, sanoivat että vihdoin se kauan odotettu tyttö tulee. Hyvä että edes te pystyitte tekemään tytön.

On niin käsittämättömän paska fiilis. Eikö se ole pääasia että lapsi on terve, niin kuin meillä on 2 tervettä ihanaa POIKAA!!!!!! Ei meille järkätty kakkukahveja kun saivat tietää että odotamme poikia...on vaan niin käsittämätöntä :(
Varmasti lapsen synnyttyä käy niin, että meidän lapset syöstään sivuun. Onneksi heillle jää vielä minun puolelta poikia rakastava mummi ja täti.

Miun appivanhemmilla on 4 poikaa. vanhimmalla pojalla on 2 poikaa ja meillä on yksi poika. Anoppi joskus kysy, et millos se tyttö tehdään tähän sukuun, ni totesin sen olevan aikas mahdotonta, mut jos antaa 10 000?, ni voin Kiinasta käydä hakemassa tytön... Siihen loppu kyselyt :D

No eihän se sitä tarkota, että ne pojat ei edelleen olis yhtä rakkaita kuin ennen tai että sukupuoli on kaikki kaikessa. Varmasti uusi lapsenlapsi olis ollurakas, vaikka olis ollu tas poika!
Mä olisin sinuna ihan yhtä intona hypistelemässä vaaleanpunaisia vauva tavaroita kun isovanhemmatkin ja innoissani kun tulee vaihteeksi prinssessakin :hug: Vitsejähän noi tavallaan on että "ai te teette vaan tyttöjä/poikia"

ja meillä neljä tyttöä (yksi pieni enkeli kylläkin) ,ja edelleen jaksaa anoppi kysyä että "kai te vielä sen pojan teette??"
Ei taida tulla kun tyttöjä :)
Mä kyllä totesin että joo mähän teen näitä lapsia vaikka kuinka,mut tuu sä sit hoitamaan ne..

En uskokkaan että vitsailevat asiasta....heille se tyttö vain on niin tärkeä. Toivon todella että lapsemme eivät jää unohduksiin. Jokatapauksessa asia tuntuu pahalta..:( Minulle on kaikkein tärkeintä että lapsi on terve.

Varmasti tuollainen tuntuu itsestä pahalta. Kuitenkin tavallaan ymmärrän isovanhempia. Luulisin, että monikin samassa tilanteessa oleva (myös vanhemmat joilla on pelkästään samaa sukupuolta olevia lapsia) ainakin salaa toivoo toistakin sukupuolta. En todellakaan tarkoita, että tämä uusi tulokas olisi sen "arvokkaampi" mitä toiset. Toivottavasti ei näin käy isovanhempienkaan kohdalla vaan pitäisivät kaikki lapset yhtä rakkaina.

Mun äitini koko odotusajan jauhoi tytöstä kun kuuli että pojalta näytti ultrassa. Jospa se oiskin tyttö, ois se tyttö kiva, eihän sitä edes osaa olla pojan kanssa jne.... :o No, poika tuli ja mummin sydän suli kun näki pikkumiehen. Mulla kaksi siskoa ja toisella kaksi tyttöä, ei varmaan ollutkaan helppo ajatella että tuleekin poika tyttöjen perään, mutta ois voinut pitää mölyt mahassaan eikä kokoaika tolkuttanut hänelle passaavaa sukupuolta. Miehen puolella sama määrä poikia+yksi tyttö, eikä siellä kukaan koskaan puhunut mieleisemmäsät sukupuolesta. Nykyään äiti on täysillä mummi pojalle ja vaari tietysti innoissaan kun vihdoin tuli poika naistenlauman keskelle.

Olisikohan vain vaihtelun vuoksi, koska itsellä ei ollut tyttöjä ja poikia on. Hyvähän se on, että meitä naisia juhlitaan.

Mitä tahansa anopit ja appiukot tekee, ei tällä palstalla olla tyytyväisiä. Ovatko ihmiset toisiaan noin kateellisia toisilleen? Tosin mun anoppi on ihan hysteerisen tarkka siitä, että esim sen molemmat pojat ja miniät saavat täsmälleen saman kohtelun. Siis ne laskee sentilleen joululahjojen arvon. Eli ehkä siinä on sitten perää, aidan takana on "aina" ruoho vihreämpää. Toki ainoa lapsenlapsi saa eniten huomiota ;=)

Ainoastaan siitä olen sanonut omalle anopille, kun hän lupasi jonkun perintökorun "jos mulle tulee poika". Koru kuulemma oli siirtynyt juuri tällä periaatteella aikaisemminkin. Poika tuli, ja korua en ottanut. En hyväksy sukupuolen mukaan tulevaa lahjontaa.

Voe voe... anopilla on 2 poikaa ja meidän esikko oli poika ja kun kakkonen syntyi ja oli tyttö niin voi sitä riemun rajaa :heart: . Mutta, ei jäänyt poika kakkoseks tai epäsuosituksi, mulla ei tullut yhtään sellanen olo että VAAN tää tyttö merkkaa jotain.

Mä olin itekki onneni kukkulilla kun sain tytön...Olihan mulla nyt tyttö ja poika :heart: .

Anoppi oli vuoskaudet salaa toivonu tyttöa ja poikia vaan pyöräytellyt.
Sanokin näin jälkeenpäin että, hyvinhän hällä kävi kun ihanien poikien mukana tuli ihania tyttöjä :D

Anna olla toisten onnellisia..Älä ota ole kateellinen..

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
Ainoastaan siitä olen sanonut omalle anopille, kun hän lupasi jonkun perintökorun "jos mulle tulee poika". Koru kuulemma oli siirtynyt juuri tällä periaatteella aikaisemminkin. Poika tuli, ja korua en ottanut. En hyväksy sukupuolen mukaan tulevaa lahjontaa.

Mullakin on perintösormus, jonka aina vanhin tytär sa. Tosin nyt sen sai vanhimman pojan vanhin tytär, koska mummullani ei ollu yhtään tyttöä. Mutta en aio katkasita perinnettä, sormus kuuluu vanhimmalle tyttärelle ja vaan jos ei tytärtä ole, vanhimman pojan tyttärelle/vaimolle.

Yhteistyössä