Lähdin tähän ketjuun kun se kosketti myös mua. Ehkä johdatin sen pois alkuperäisestä aiheesta. Anteeksi!
Vaki-Elli. Miehesi on varmaan vihdoin tajunnut sun olevan tosissaan ja nyt tule sitte reaktiota. Ohje kokemuksen syvällä rintaäänellä: Älä edes yritä keskustella mistään syistä. Sanoit mitä tahansa niin miehen päässä se johtaa vaan kostotoimenpiteisiin sua kohtaan. Jätä syiden pohtiminen hänen kanssaan. Mitä niillä syillä on enää väliä? Jos itse haluut niitä pohtia, niin pohdi jonkun toisen kanssa. Tai korkeintaan pohdit miehen kanssa sitte vasta kun omaisuus on saatu jaettua, molemmilla on katto pään päällä eikä kumpikaan oo enää riippuvainen toisesta (ulkoisesti ainakaan). Yritä olla iloinen (mutta älä liioitellusti, ettei mies ymmärrä sitä vittuiluksi). Hoida asiasi, pidä lupauksesi, puhu rauhallisesti ja asiallisesti, selkeesti. Pistäkää paperille mitä ootte sopineet. Tää on ehdottoman tärkeetä!!!!!!!!!!!! Monet kerrat oon nähnyt että selvästi sovittu muuttuu toisen päässä ihan muuksi vähintään vuoden sisällä.
Toinen mahdollisuus joka kylläkin on epärehellisempi on se, että annat miehen ymmärtää, että ehkä sittenkin voisit vielä harkita yhdessäoloa, mutta että tarvit nyt breikin. Näin saisit omaisuuden jaettua rauhan vallitessa ja totuus tulisi miehelle ilmi vasta sitten, kun et enää olisi millään lailla hänen vallasssaan. En haluu pelotella, mutta pari naista pääsee vuosittain hengestään siinä vaiheessa kun ovat hakemassa kamojaan entisestä yhteisestä kodista.
Pointterille. Pysyt näköjään käsityksessäsi, että kaikista näkee heti, mitä ovat miehiään, tai että ainakin sinä siihen pystyisit. En ole samaa mieltä. Esim. narsistiset ihmiset pystyvät aivan varmasti sinuakin huijaamaan. Ehkä sulle olisi terveellsitä törmätä sellaseen ja huomata, että maailma ei ookkaan ihan niin yksoikonen kun olit luullu