supistusten takia saikulle

hei!
kyselisin sellaista et kuin helposti kannattaa jäädä töistä saikulle supistusten takia?

mulla eilen supisteli ihan vähän illalla, tänään kun menin töihin niin alko uudestaan ja nyt kun tulin töistä niin taas supistaa.
ei kipeitä mut epämukavia nuo on ja alhaalla on sellanen paineen tunne.

kiitti vastauksista kun ei tiedä miten pitäis toimia.
 
vieras
Joo, mutta riippuu kyllä kovasti lääkäristäkin kirjoittavatko edes. Mulla kaksi kertaa ollut etinen istukka ja supistelujen takia hankalat raskaudet. En saanut saikkua kummassakaan raskaudessa ennen kohdunsuun muutoksia. Mun kokemuksen mukaan tk- ja neuvolalääkärit on varovaisempia ja antavat helpommin, äitipolin lääkärit taas sanovat että normaalia elämää vaan, ei nämä vielä ole mitään muutoksia aiheuttaneet...
 
vieras
Ihmeessä sairaslomalle, jos supparit tuntuu jo tuossa vaiheessa. Itse olin rv 24 saikulla äitiysloman alkuun saakka, koska teen seisomatyötä. Kuitenkin ihan normaalia elämää muuten sai elää, kunhan liikoja seisomisia vältti ja oman kunnon mukaan teki juttuja.
 
Jos työ selkeesti aiheuttaa noita supistuksia ja tosiaan tuntuu ikävältä, niin kävisin tarkistuttamassa tilanteen. Ite oon kummassakin edellisesssä raskaudessa ollu saikulla niiden takia: ekassa joskus rv30 lähtien, tokassa rv21 lähtien. Ekalla kerralla en tajunnu huolestua kun ei mullakaan ne oikeestaan oo kipeitä ollu, epämukavia ja tekee vatsan painavan oloseks ja aiheuttaa painetta.
Mulla on siis kummallakin kerralla paikat auenneet etukäteen, mutta kipeiks niitä suppareita ei voinu varsinaisesti sanoa. Ei siis mitään tekemistä synnytyssupistusten kanssa tai mitään menkkakivun tyylistä, kuten joillakin on.
Nyt tällä kolmannellakin kierroksella alko supparit jo ennen rv12, mut en oo töissä tällä hetkellä.
 

Yhteistyössä