Suomeen tulee pakkorokotuslaki ensi vuonna!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomatonta!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei kai oikeesti ketään voida rokottaa vasten omaa tahtoaan? vai tullaanko minut kotoa hakemaan ja väksin rokotetaan ja uhataan kenties vankilalla jos en suostu, siis eikö ihminen saa itse päättä enää omasta kehostaan...

Voi jessus.. Jos laki on ollut voimassa 24 vuotta ilman yhtäkään pakkorokotusta, niin hienoinen lain viilaaminenko sisältöä oleellisesti muuttamatta yhtäkkiä alkaisi pakkopiikittää influenssat ym. vuosittain ihmisiin? Anna mun hieman nauraa..

[QUOTE="vieras";22555512]ei kai oikeesti ketään voida rokottaa vasten omaa tahtoaan? vai tullaanko minut kotoa hakemaan ja väksin rokotetaan ja uhataan kenties vankilalla jos en suostu, siis eikö ihminen saa itse päättä enää omasta kehostaan...[/QUOTE]

Laki koskee alaikäisiä eli koululaisia, ei ole pakko ilmoittaa mitään vanhemmille kun antaa testirokotteen lapselle kun ei ole ilmoitusvelvollisuutta sillain se laki muuttuu 1.1.2011. Ja kaiken takan oli hyssälä vielä toimiessaan, Halonen hyväksyi tuon lain allekirjoittamalla sen.

Laki koskee alaikäisiä eli koululaisia, ei ole pakko ilmoittaa mitään vanhemmille kun antaa testirokotteen lapselle kun ei ole ilmoitusvelvollisuutta sillain se laki muuttuu 1.1.2011. Ja kaiken takan oli hyssälä vielä toimiessaan, Halonen hyväksyi tuon lain allekirjoittamalla sen.

Näytätkös sen lainkohdan jossa noin määrätään, tässä kun on nyt kyse aivan muusta :) Mutta hysteriaa hysteriaa, sitä on kiva aina lietsoa..

[QUOTE="vieras";22555512]ei kai oikeesti ketään voida rokottaa vasten omaa tahtoaan? vai tullaanko minut kotoa hakemaan ja väksin rokotetaan ja uhataan kenties vankilalla jos en suostu, siis eikö ihminen saa itse päättä enää omasta kehostaan...[/QUOTE]

Ei näköjään Suomessa saa.

Voi jessus.. Jos laki on ollut voimassa 24 vuotta ilman yhtäkään pakkorokotusta, niin hienoinen lain viilaaminenko sisältöä oleellisesti muuttamatta yhtäkkiä alkaisi pakkopiikittää influenssat ym. vuosittain ihmisiin? Anna mun hieman nauraa..

Onkos tuollaisia sikaflunssa hysterioitakaan luotu aiemmin? Arvaas mihin tuolla pelottelulla tähdätään?

Ennen muinoin lehdistö ja viranomaiset rauhoittelivat kansalaisia, nykyään kiihdyttävät hysteriaan, että saavat tuikattua säikyteltyihin kansalaisiin piikkejä, joiden valmistajiin ovat itse kytköksissä.

Ei ole pakko olla noin sinisilmäinen ja naivi kuin mitä sinä.

Onkos tuollaisia sikaflunssa hysterioitakaan luotu aiemmin? Arvaas mihin tuolla pelottelulla tähdätään?

Ennen muinoin lehdistö ja viranomaiset rauhoittelivat kansalaisia, nykyään kiihdyttävät hysteriaan, että saavat tuikattua säikyteltyihin kansalaisiin piikkejä, joiden valmistajiin ovat itse kytköksissä.

Ei ole pakko olla noin sinisilmäinen ja naivi kuin mitä sinä.

No siis jos sun mielestä on sama asia median toimesta painostaa ihmisiä johonkin tai todellakin lakiin vedoten fyysisesti pakottaa johonkin niin ei varmaan ole paljon keskusteltavaa ;) Jokainen saa tosiaan olla ihan niin lammas kuin haluaa, mutta jos nyt joku ruttoa vastaava tauti Suomeen hyökkäisi, niin kyllä mä olisin erittäin iloinen että rokotusvastaiset sekoilijat pakotettaisiin sinne piikille jos sillä säästettäisiin siinä vaiheessa oletettavasti tuhansia-> henkiä. Alkaa vaikuttaa tuohon talouteenkin jo aika pahasti jos kolmasosa työikäisistä yhtäkkiä kupsahtaa, saati sitten tulevista muurahaisista..

Meillä käsitellään meidän työtä koskettavia uusia asetuksia ja suosituksia säännöllisesti, vaikka niitä ei ole otettu tai vielä oteta käytäntöön. "Pakkorokotuksia" on esim. MPR ja polio- rokotteet, joita kuntien on pakko _tarjota_ asukkailleen, mutta ei kenelläkään ole pakkoa ottaa niitä. Lakimuutos tarkottaa miun tulkinnan mukaan sitä, että rokotteita voidaan lisätä näihin "pakkorokotteisiin", jolloin ne tulevat pakollisiksi kunnalle tarjota. Esim. kun sikainfluenssa oli tuloillaan Suomeen, täällä oli kuntia, jotka päättivät, että rokottavat ilmaiseksi vain riskiryhmiin kuuluvat ja loput saavat ostaa rokotteensa apteekista. Tulevalla lailla kunnat voidaan velvoittaa rokottamaan kaikki asukkaat. Kenenkään ei silti ole pakko ottaa mitään rokotetta!

Siu ei nyt käsitä suomenkieltä. Pakollinen rokotus on pakollinen. Vapaaehtoinen rokotus on vapaaehtoinen. Ja NIMENOMAAN nyt puhutaan potilaasta, ei hoitajista jotka rokottavat. Eikä kunnista.

Onhan tässä selvä ajallinen yhteys sikainfluenssarokotukseen. Viranomaiset tietävät, että tulevaisuudessa ihmiset on rokotettava pakolla, koska muuten suuri osa ei ottaisi rokotetta vakavien haittavaikutusten takia.

tuohan on näköjään ollut aiemminki voimassa tuo laki, eikä mua ainakaan oo kertaakaan pakolla tähänkään mennessä rokotettu.. en usko että kenenkään tarvii ottaa mitään rokotetta jos ei halua, eikä tästä lue missään uutisissa yhtään mitään.

[QUOTE="vieras";22556237]tuohan on näköjään ollut aiemminki voimassa tuo laki, eikä mua ainakaan oo kertaakaan pakolla tähänkään mennessä rokotettu.. en usko että kenenkään tarvii ottaa mitään rokotetta jos ei halua, eikä tästä lue missään uutisissa yhtään mitään.[/QUOTE]

No sitähän uutisissa reposteltaiskin jos valtio tämmöistä puuhaa? Eihän media käsittele mitään oikeasti tärkeätä aihetta koskaan jos tiedetään että suurin osa kansasta on asiaa vastaan. Mutta ei nyt mitään normi influenssarokotetta voidakaan laskea tähän kastiin, itseasiassa tän mittaluokan rokotteilla torjuttavaa tautia ei ole koskaan ollut. Mutta voi tulla.

Voi herrajumala sentään. Ei teidän jutuille voi muuta kuin nauraa. Ketään ei todellakaan tulla väkisin rokottamaan vaan nämä tietyt rokotteet on oltava jokaisen saatavilla! Miten esimerkiksi sitten pakkorokottaisitte ne ihmiset, jotka ovat allergisia rokotteen jollekin apuaineelle? Esim. minä en pystyisi ottamaan perusinfluenssarokotetta koska olen allerginen siinä käytettävälle apuaineelle.

[QUOTE="vieras";22556237]tuohan on näköjään ollut aiemminki voimassa tuo laki, eikä mua ainakaan oo kertaakaan pakolla tähänkään mennessä rokotettu.. en usko että kenenkään tarvii ottaa mitään rokotetta jos ei halua, eikä tästä lue missään uutisissa yhtään mitään.[/QUOTE]

No sittenhän on kaikki kunnossa kun sinä et tuohon lakiin usko eikä lehdissäkään mitään lue... :D

[QUOTE="vieras";22556419]Voi herrajumala sentään. Ei teidän jutuille voi muuta kuin nauraa. Ketään ei todellakaan tulla väkisin rokottamaan vaan nämä tietyt rokotteet on oltava jokaisen saatavilla! Miten esimerkiksi sitten pakkorokottaisitte ne ihmiset, jotka ovat allergisia rokotteen jollekin apuaineelle? Esim. minä en pystyisi ottamaan perusinfluenssarokotetta koska olen allerginen siinä käytettävälle apuaineelle.[/QUOTE]

Allergisille on olemassa omat mömmöt.

Toisekseen, harva on oikeasti ja todella allerginen joten jos 5 miljoonaa ihmistä pakkorokotettaisiin ja pari tuhatta jäisi ilman niin voitaisiin silti sanoa että koko kansa rokotettiin.

Aikuista ihmistä ei voi pakkorokottaa. Tässä maassa voi tuoda julki oman tahtonsa esim. hoitotestamentin muodossa ja ihmiselle annetaan oikeus päättää omasta hoidostaan esim. syöpäsairauksien kohdalla. Lääkäri esittää vain faktat hoidoista ja potilas itse päättää jatkon. Ja jos hoitoja ei halua niin se on yksin ihmisen oma päätös ja muita on silloin turha syyllistää omasta tilastaan, olipa sairaus mikä tahansa.

Valtio ei voi tässä asiassa viedä kansalaisiltaan itsemääräämisoikeutta.

[QUOTE="tina";22556769]Aikuista ihmistä ei voi pakkorokottaa. Tässä maassa voi tuoda julki oman tahtonsa esim. hoitotestamentin muodossa ja ihmiselle annetaan oikeus päättää omasta hoidostaan esim. syöpäsairauksien kohdalla. Lääkäri esittää vain faktat hoidoista ja potilas itse päättää jatkon. Ja jos hoitoja ei halua niin se on yksin ihmisen oma päätös ja muita on silloin turha syyllistää omasta tilastaan, olipa sairaus mikä tahansa.

Valtio ei voi tässä asiassa viedä kansalaisiltaan itsemääräämisoikeutta.[/QUOTE]

Mutta jos sulla on tuberkuloosi tai isorokko, sut hoidetaan väkisin. Ja eristetään samalla. Ei sulla oikeasti tartuntatautien ollessa kyseessä ole mitään sananvaltaa asiaan.

[QUOTE="vieras";22556794]Mutta jos sulla on tuberkuloosi tai isorokko, sut hoidetaan väkisin. Ja eristetään samalla. Ei sulla oikeasti tartuntatautien ollessa kyseessä ole mitään sananvaltaa asiaan.[/QUOTE]

Tubia on erilaista, toinen tarttuu herkemmin kuin toinen ja eristäminen sen mukaan. Yleensä sairastamisen alussa ollaan sairaalassa, jotta varmistetaan lääkehoidon tehoaminen tautiin.

Tossa mun kommentissa oli lähinnä kyse kyllä ns. tavallisista rokotteista.

Siu ei nyt käsitä suomenkieltä. Pakollinen rokotus on pakollinen. Vapaaehtoinen rokotus on vapaaehtoinen. Ja NIMENOMAAN nyt puhutaan potilaasta, ei hoitajista jotka rokottavat. Eikä kunnista.

Ei todellakaan puhuta potilaista! Nyt ihan oikeesti käy lukemassa seuraavasta linkistä, mistä tässä laissa on oikein kyse! Siinä selitetään alussa, että mikä on lain nykytilanne Suomessa ja miten sitä tullaan muuttamaan, selitetty ihan tavan tallukan kielellä ja siinä puhutaan ainoastaan rokotehankinnoista! FINLEX Tuollanen hysterian lietsominen pitäis kieltää lailla! Pelotellaan ihmisiä puolikuoliaaksi asioilla, jotka ei pidä paikkaansa.

Ja ihan turha on tarttua toisten murteeseen, yrittäen sillä jotenkin todistella itseään viisaammaksi. Teet vaan itsestäsi typerän.

Yhteistyössä