suomalainen urheiluvalmetajakin sanoo-karppaus pahasta =)

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"karppinen"
jos hiilariot on pahasta niin miksi esim meidän 18v poika on laiha kun tikku. Hän syö pastaa tosi paljon.
entäs italialaiset, nekin syö pastaa.. eikä siellä ole kaikki lihavia:LOL:

ja muuten rasva ja sokeri ne pahasta vasta onkin. moni karppaajan puolustaja pelkä valkoisia jauhoja mut karkista eivät kieltäydy.
Tiedään eräänkin naisen joka on vannoutunut karppaaj, mutta olutta voi juoda. sitäkään ei saisi juoda
Oluessa on vähemmän hiilihydraatteja, kuin maidossa...
Mä en syö mitään viljatuotteita, koska ne turvottaa vatsaa ja maha tulee kipeäksi ja menee sekaisin. Mulla ei ole keliakiaa, mutta viljatuotteet ei vaan sovi mulle. Ruis on pahin kaikista! Olo on nykyään mitä mainioin ja jopa tuo Rollon mainitsema pieretys on vähentynyt! En edes muista, koska olisin kunnolla töräyttänyt viimeksi!!!
Suomalaiset on pula-ajalla (Rollon lapsuudessa?) opetettu syömään viljatuotteita ja perunoita ja uskoteltu niiden olevan terveellisiä, koska ne oli halpaa ja helposti kasvatettavaa elintarviketta.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Rollolainen
[QUOTE="vihainen";29479080]Voi kele sanon ihan suoraan. Vai on laktoosi-intoleranssi itse keksittyä. Sillä lailla Rollo! Sanonkin seuraavaksi lääkärissä tämän tiedon. Olen viettänyt kolme viikkoa sairaalassa petipotilaana laktoosi-intoleranssin vuoksi. Menin niin heikkoon kuntoon laktoosillisesta ruoasta, että piti olla tipassa. Tämä tapahtui ennen kuin laktoosi-intoleranssista tiedettiin enemmän. Minua tutkittiin paljon ennen kuin laktoosi-intoleranssi paljastui syypääksi. Sen jälkeen olen ollut laktoosittomalla ruokavaliolla ja ongelmia ei ole ollut ellei joku valopää yritä syöttää minulle laktoosillista ruokaa. " Juu, tämä on laktoositonta." Sitten alan kuitenkin kyläilyn jälkeen oksentamaan, ripuloimaan ja kärsimään kauheista vatsakivuista. Kyläpaikkaan soittamisen jälkeen on joka kerta selvinnyt, että sanottiin vain tarjottavien olevan laktoosittomia ja ajateltiin ettei siitä oireita seuraa. Ihan yks lysti onko maito ulkomaista tai suoraan lehmästä niin oireita tulee. Laktoosi-intoleranssi on todellinen ongelma, ei keksitty.

Kiitos sinun kaltaistesi ihmisten, jotkut joutuvat ihan oikeasti kärsimään ja saattavat saada vakaviakin oireita. Toivottavasti et tapa ketään ajattelutavallasi allergioista ja intoleransseista.[/QUOTE]

laktoosi -intoleranssi on SUURIMMALLA OSALLA KEKSITTYÄ. harvalla on noin vakavia ongelmia. jos voi käytää maitoa esim kahvissa ei voi olla laktoosi-intoleranssi, koska samalla tavalla sitä sa oireitajos voi maitoa muuten käyttää normaalisti mutta vain
juomamaito pitää olla laktoositonta niin siloi se on itsekeksittyä.
JA allergia on eri asia , laktoosi-intoleranssi ei ole allergia van maitosokerin imeytymishäiriö.
 
vieras..
[QUOTE="vihainen";29479080]Voi kele sanon ihan suoraan. Vai on laktoosi-intoleranssi itse keksittyä. Sillä lailla Rollo! Sanonkin seuraavaksi lääkärissä tämän tiedon. Olen viettänyt kolme viikkoa sairaalassa petipotilaana laktoosi-intoleranssin vuoksi. Menin niin heikkoon kuntoon laktoosillisesta ruoasta, että piti olla tipassa. Tämä tapahtui ennen kuin laktoosi-intoleranssista tiedettiin enemmän. Minua tutkittiin paljon ennen kuin laktoosi-intoleranssi paljastui syypääksi. Sen jälkeen olen ollut laktoosittomalla ruokavaliolla ja ongelmia ei ole ollut ellei joku valopää yritä syöttää minulle laktoosillista ruokaa. " Juu, tämä on laktoositonta." Sitten alan kuitenkin kyläilyn jälkeen oksentamaan, ripuloimaan ja kärsimään kauheista vatsakivuista. Kyläpaikkaan soittamisen jälkeen on joka kerta selvinnyt, että sanottiin vain tarjottavien olevan laktoosittomia ja ajateltiin ettei siitä oireita seuraa. Ihan yks lysti onko maito ulkomaista tai suoraan lehmästä niin oireita tulee. Laktoosi-intoleranssi on todellinen ongelma, ei keksitty.

Kiitos sinun kaltaistesi ihmisten, jotkut joutuvat ihan oikeasti kärsimään ja saattavat saada vakaviakin oireita. Toivottavasti et tapa ketään ajattelutavallasi allergioista ja intoleransseista.[/QUOTE]

Rollolaisen mukaanhan myös keliakia, ruoka-aineallergiat, masennus ovat itse keksittyjä...
 
[QUOTE="ooooo";29478608]Luomu- ja häkkikanan munan makuero on kyllä vain kuviteltua. Tätä on ihan testattu, sokkotestillä.
Eipä siinä, luomumunia ostan itsekin, mutta en maun takia.[/QUOTE]

Tämä sama on tehty luomu tomaateilla, kurkulla jne jne

Makuero on kuvitteellinen, kysehän on tasan tuotteen laadusta, ei siitä onko se luomua vai ei, kun puhutaan mausta.

Luomu on myyty ihmisille niin satasella, johtuen tästä iän ikuisesti oletuksesta että "luonnollinen" on aina se parempi vaihtoehto, kun se ei oikeasti kerro siitä mitenkään.

Arsenikkikin on luonnollista, arseenia löytyy luonnonvaraisena, ei sitä silti suositella syömään vaikka onkin "luonnollista".

Ihmisen typeryys, rajaton luonnonvara.
 
Rollolainen
Ja yleensä jos edes muutama tulee ja komppaa sua, niin silloin ajattelee että saattaa ollakkin oikeassa, mutta jos kaikki muut väittävät jotain toista, niin kannattaisi ehkä miettiä, että voisko se asia sittenkin olla niin miten ne toiset sanoo...

Mä en karppaamisesta juurikaan tiedä, mutta ärsyttää rollon asenne, että esim niitä kuituja ja kalsiumia EI VOI SAADA tarpeeksi, ellei juo maitoa ja syö vehnää :D
Rasva on epäterveellistä, vaikka ihmiskeho sitä rasvaa tarvitsee, jopa laihtuakseen... :D
en sanonut että pitää syädä VEHNÄÄ saadaksen kuituja, mutta mikä tahansa muukin vilja käy joka on terveellisenmpi
 
"Mari"
Tässä mun "leivän" raaka-aineitten makroja /100g
Ohjeessa siemeniä yht. 400g, leseitä 50g, psylliumia n.5g, suolaa ja vettä 5dl

Kuitu Kalsium Yhteensä/ohje
Auringonkukansiemen 6g 116mg = 12g / 232mg
Pellavansiemen 26.4g 255mg = 26,4g / 255mg
Sesaminsiemen 12,3g 975mg = 12,3g/ 975mg
Vehnälese 37,5g 76mg = 18,75g / 38mg
Psyllium 85g = 4,25g
Yhteensä kuitua ja kalsiumia per ohje = 73,7g kuitua , 1500mg kalsiumia

Ohjeesta tulee yhteensä 955g, josta tulee n.16 palaa, eli yksi pala painaa n.60g. Nyt joku parempi laskia voi laskea, paljon tulee kuitua ja kalsiumia/ pala :D Mulla loppui laskutaito tähän :D

Ei noi kuitu ja kalsiummäärät ihan huonoilta vaikuta : varsinkin kun vertaa tavalliseen ruisleipään
 
Rollolainen
[QUOTE="Mari";29479434]Tässä mun "leivän" raaka-aineitten makroja /100g
Ohjeessa siemeniä yht. 400g, leseitä 50g, psylliumia n.5g, suolaa ja vettä 5dl

Kuitu Kalsium Yhteensä/ohje
Auringonkukansiemen 6g 116mg = 12g / 232mg
Pellavansiemen 26.4g 255mg = 26,4g / 255mg
Sesaminsiemen 12,3g 975mg = 12,3g/ 975mg
Vehnälese 37,5g 76mg = 18,75g / 38mg
Psyllium 85g = 4,25g
Yhteensä kuitua ja kalsiumia per ohje = 73,7g kuitua , 1500mg kalsiumia

Ohjeesta tulee yhteensä 955g, josta tulee n.16 palaa, eli yksi pala painaa n.60g. Nyt joku parempi laskia voi laskea, paljon tulee kuitua ja kalsiumia/ pala :D Mulla loppui laskutaito tähän :D

Ei noi kuitu ja kalsiummäärät ihan huonoilta vaikuta : varsinkin kun vertaa tavalliseen ruisleipään[/QUOTE]
ja on huomattavan paljon kalliimpaa kuin ruis tai näkkileipä.
 
kfkfkf
en ole väittänyt että keliakia on itsekeksittyä, mutta aika moni ruoka-allergia on., Jos siitä ei tuu kun pari näppylää ei se ketään haittaa.....
Ihan oikeesti :D

Mitä sä meinaat, että näille ihmisille tapahtuu jos he vain jatkavat ruoan syömistä vaikka ovat allergisia ja tulee iho-oireita? Meinaatko tosissas, että se aina vain pysyy sellaisena, että tulee "vain" vähän näppyjä?
Jos ei maalaisjärki sano, niin kerron sulle, se allergia voi siitä pahentua jos syö vaan niitä ruokia allergiasta huolimatta :headwall:

Jos sä oot "vähän vaan" allerginen esim kissalle ja nenä alkaa vuotamaan ja silti otat kissan, niin kohta et välttämättä saa enää edes henkeä
 
kfkfkf
ja on huomattavan paljon kalliimpaa kuin ruis tai näkkileipä.
Ai nyt se vaihtuikin siihen, että se on KALLIIMPAA :LOL: anna mun kaikki kestää :D
Vielä hetki sitten se oli epäterveellisempää ja nyt kun joku laittoi raaka-aineita ja huomasit, ettei se olekkaan epäterveellisempää niin keksit, että se onkin kalliimpaa

Mulla pimahtais rollo sun kanssa samantien, vaikka yleensä tuun tosi hyvin toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa :D
 
"Mari"
ja on huomattavan paljon kalliimpaa kuin ruis tai näkkileipä.
Ei ole. Tätä kun ei syödä kuin pala, kaksi päivässä. Eli mulla kestää tuo annos viikon, joskus reilunkin.

Ja mielummin syön laadukkaampaa, terveellisempää, puhtaampaa ja paremmanmakuista vähemmän, kuin halvempaa ja huonompaa enemmän. Toiset panostaa sekä laatuun että määrään.
 
  • Tykkää
Reactions: Nap ja Vaimo-Rakas
kfkfkf
[QUOTE="Mari";29479461]Ei ole. Tätä kun ei syödä kuin pala, kaksi päivässä. Eli mulla kestää tuo annos viikon, joskus reilunkin.

Ja mielummin syön laadukkaampaa, terveellisempää, puhtaampaa ja paremmanmakuista vähemmän, kuin halvempaa ja huonompaa enemmän. Toiset panostaa sekä laatuun että määrään.[/QUOTE]

Laittaisitko ohjeen millä teet, vaikuttaa hyvältä :p
 
annamunkaikki..
no onha tuo ollut tiedosa jo kauan, enhän oelkan käskeyt vaihtaman rasva sokeriin. Ne kevyttuotteet just on pahiksia,.
Ei sen ruuan tarvi olla keinotekopisesti keyttä, mutta ei sitä rasvapaskaakaan. v tältä väliltä löytyy vaihtoehtoja pilvin pimein
Mitä sä luulet, että se kevytmaito on? Luontaisesti kevyttä ja prosessoimatonta?
Entäs ruokakermake, jossa on 10% rasvaa, luonnollisesti ja ilman korvaavia lisäaineita siitä on saatu tuollaista "keskirasvaista"?
 
kfkfkf
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas ja Nap
"viera"
p.s. Veriarvot nimenomaan parantuneet vuosien mittaan kun olemme mittauttaneet. Samoin sisäelimien ympärillä oleva rasvamäärä pienentynyt, kun vaihdoimme kevyttuotteet luomuihin. Ihan tankista haemme lehmänmaidon naapurista. Lisäksi perheestämme on jäänyt 50kg matkan varrelle. Olo mitä loistavin, aamulla heräämme pirteinä ja töiden jälkeen jaksetaan ilman mitään päikkäreitä.
D-vitamiini on ainut mitä käytämme ravintolisänä.
Väitit aiemmin, että olet aina ollut hoikka. Joko meni taas valehtelun puolelle tai sitten sun miehes on (ollut) todella lihava.
 
rollo on oikeessa, onhan se jo niin monesti todettu, että ei se mikään hirmuterveellinen ole. eikä se oikeesti pidä edes nälkää, ja siitä tulee vaan kauhee päänsärky ja huono olo. kokeiltu on. ja ruokalistan mulle oli tehnyt ihan sellainen, joka karppaa ja on karpannut vuosia
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29479748:
rollo on oikeessa, onhan se jo niin monesti todettu, että ei se mikään hirmuterveellinen ole. eikä se oikeesti pidä edes nälkää, ja siitä tulee vaan kauhee päänsärky ja huono olo. kokeiltu on. ja ruokalistan mulle oli tehnyt ihan sellainen, joka karppaa ja on karpannut vuosia
Mulla tulee huhtikuussa 6 vuotta täyteen.
Karpata voi huonollakin tavalla, mutta myös hyvällä.
 

Yhteistyössä