suomalainen urheiluvalmetajakin sanoo-karppaus pahasta =)

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
keliaakikot voi syödä laipää jossa ei ole ohraa, ruista,´ja vehnää ( kaura sopii joillekin) ja laktoosi-intoleranssi ei ole kuin itse keksimä juttu, mutta onhan lakstoositonta maitojuomaa, eikö se akja saman asian. Kutienkin siitäkin saa kalsiumia paremmin kuin pillereistä. Aina ruoasta saatu imeytyy paremmin ja nopeammin, täsätkin on tuytkimustuoksia
Sulle kyllä selitettiin tämäkin juttu :headwall:
Edelleen sitä kalsiumia saa muualtakin kuin vain maidosta

Sulle on kalsium joko MAITO tai PILLEREISTÄ :LOL:
 
"Mari"
Rollolainen, edelleen mä haluan sun analyysin mun ruokavaliosta, josta esimerkiksi aiemmassa viestissä.
Missä kohtaa se on epäterveellinen?
Mitä lisäarvoa mun ravitsemukseen tuo vaikka se leipä tai puuro? Kuituja saan kasviksista ja hiilareita tarpeeksi kasviksista. Mihin mä tarviisin niitä lisähiilareita? Selitä nyt mulle kun kerran kaiken tiedät :D
 
uskot säkin kaikkea älytöntä, esim tuo atkins. hän itte kuoli lopulta kun karppasi, oli lihonnut ja tais munuaoset ja amksa petttää, että se siitä terveellisyydestä.
KAIKKI ruoka lihottaa jos syö liika, mutta terveellinen ruoakvalio käsittä KAIKKIA ruoka-aineita, se on TODISTETTU juttu, johon ei auta sinun vinkumiset, ksoka pelkäät lihoamista !!!'
"Vuonna 2002 ollessaan 71-vuotias Atkins sai sydänkohtauksen, joka hänen lääkärinsä mukaan johtui infektion aiheuttamasta kardiomyopatiasta eli sydänlihaksen heikkenemisestä[4]. Keväällä 2003 Atkins liukastui työmatkallaan jäisellä kadulla, löi päänsä ja vaipui koomaan. Hän kuoli 9 päivää myöhemmin sairaalassa."
 
"Mari"
Ai niin, mulla oli laktoosi-intoleranssi mutta pystyn käyttämän raakamaitoa ja parin vuoden raakamaitoilun jälkeen olen voinut käyttää muitakin maitotuotteita. Tuskinpa tulen vaihtamaan mihinkään kurrimaitoon koskaan takaisin. Maitoa en juo maitona, mutta käytän sitä kahviin ja joskus kun teen kaakaota. Oikeesta kaakaosta tietenkin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Rollolainen
Sulle kyllä selitettiin tämäkin juttu :headwall:
Edelleen sitä kalsiumia saa muualtakin kuin vain maidosta

Sulle on kalsium joko MAITO tai PILLEREISTÄ :LOL:
maito tai maitotaloustuotteita, mutta tosiaankin on niin että Laiin moni LUULEE saavans atrpeekis kalsiumia aj sit kun onkin osteoporoosi niin mitä sitten. Jos et syö Muuta maitotaloustuotetta kuin rahkaa , niin et saa riittäävsti kalsiumia se oin fakta vaikka kuinak väitäiist. sun ravitsemisterapeutti on neuvontu sua väärin, jos sellaisella edes olet koskaan käynyt!
 
Rollolainen
[QUOTE="Mari";29478902]Ai niin, mulla oli laktoosi-intoleranssi mutta pystyn käyttämän raakamaitoa ja parin vuoden raakamaitoilun jälkeen olen voinut käyttää muitakin maitotuotteita. Tuskinpa tulen vaihtamaan mihinkään kurrimaitoon koskaan takaisin. Maitoa en juo maitona, mutta käytän sitä kahviin ja joskus kun teen kaakaota. Oikeesta kaakaosta tietenkin ;)[/QUOTE]
jos pystyt maitoa käyttäämään sulla ei oel lakstoosi-inotleranssia. Suurin osa pystyy, muta kun haitta se jos vähän joskus pierrettää. luullana sen johtuvan maidosta kun normaalitikin ihmiset piereskelee, vaikka varsinkin anaiset sitä häpe'', se on iahn normaalia
 
###
se luomu onkin todellisuudessa huonompaa, tää oli ruotsalistutkimus. luomuporkkanat esin maksavatettiin vanhan mernpoohjan maassa mitkä tuottaa enemmän päästöjä kujin tavallinen savimaa. jos luomutomaatit on kasvatettu aksvihuoneesa ne eivät ole ekolgisempia kuin ulkomaita tuodut, kooska aksvihuone lämmitetää öljyllä. ja siten niitä luomupaketteja kanantta oikeasti lukea niissä on esim jäämiä ym enemmän.
Se, että luomuporkkanat ovat "maksavatettu vanhan mernpohjan maassa, mikä tuottaa enemmän päästöjä, kujin tavallinen savimaa", ei varmaan suomen, eikä ruotsinkaan oloissa ole kovin tavatonta. Suurin osa rannikon pelloista on entistä merenpohjaa aika pitkälle sisämaahan päin. Kyllä siellä kasvaa paljon muutakin, kuin pelkkää luomua, siinä samassa maaperässä.

Maankohoaminen – Wikipedia
 
Rollolainen
"Vuonna 2002 ollessaan 71-vuotias Atkins sai sydänkohtauksen, joka hänen lääkärinsä mukaan johtui infektion aiheuttamasta kardiomyopatiasta eli sydänlihaksen heikkenemisestä[4]. Keväällä 2003 Atkins liukastui työmatkallaan jäisellä kadulla, löi päänsä ja vaipui koomaan. Hän kuoli 9 päivää myöhemmin sairaalassa."
ja msitä tää on otettu, karppaajien sivulta?
sydänkihas heikenee jos syä paljon rasvaa.
 
Rollolainen
Se, että luomuporkkanat ovat "maksavatettu vanhan mernpohjan maassa, mikä tuottaa enemmän päästöjä, kujin tavallinen savimaa", ei varmaan suomen, eikä ruotsinkaan oloissa ole kovin tavatonta. Suurin osa rannikon pelloista on entistä merenpohjaa aika pitkälle sisämaahan päin. Kyllä siellä kasvaa paljon muutakin, kuin pelkkää luomua, siinä samassa maaperässä.

Maankohoaminen – Wikipedia

tämä maa missä nää porkkanat kasvoivat oli kuivatettu ja se oli todistetusti myrkyllistä, mutta kun haluttiin savimaa. se ei ollut van pelkkää mernpohjaa vaan oikeasti paikka jsosa ei olsii sanuit kasvattaa mitään, mutta luomuporkkanaa siinä kasvatettiin
siihen ei vaikuttanut maankohoaminen mitenkään van se oli ihmisen kuivattamaa aluetta ja MYRKYLLISTÄ.
 
"Mari"
jos pystyt maitoa käyttäämään sulla ei oel lakstoosi-inotleranssia. Suurin osa pystyy, muta kun haitta se jos vähän joskus pierrettää. luullana sen johtuvan maidosta kun normaalitikin ihmiset piereskelee, vaikka varsinkin anaiset sitä häpe'', se on iahn normaalia

Ai mä olen kuvitellut kaiken? Kuvittelin vissiin jatkuvan ripulin, turvotuksen, iho-ongelmat, ilmavaivat? jotka KAIKKI lakkasivat kun lakkasin käyttämästä prosessoituja maitotuotteita ja siirryin käsittelemättömään maitoon.

Kalsiumin lähteitä on mm. pähkinät, mantelit ja siemenet, ruotoineen syötävä kala, vihreät vihannekset ja pavut. Lisäksi syön juustoja. Jo noista yksistään saan tarpeeksi kalsiumia päivässä ja tehostan sen imeytymistä syömällä 100mikrogrammaa puhdasta D-vitamiinia päivittäin. Mä en tarvii maitoa siis kaliumin takia!
Ymmärrätkö sä että aika monessa maassa maitoa ei käytetä juomana ja sielläkin saavat ihan tarpeeksi kalsiumia. Ei ihmisen edes kuuluis juoda maitoa oman imeväisiän jälkeen.
 
kfkfkf
maito tai maitotaloustuotteita, mutta tosiaankin on niin että Laiin moni LUULEE saavans atrpeekis kalsiumia aj sit kun onkin osteoporoosi niin mitä sitten. Jos et syö Muuta maitotaloustuotetta kuin rahkaa , niin et saa riittäävsti kalsiumia se oin fakta vaikka kuinak väitäiist. sun ravitsemisterapeutti on neuvontu sua väärin, jos sellaisella edes olet koskaan käynyt!
Sä taidat ihan oikeasti olla vain tyhmä, etkö nyt vieläkään tajunnut, että sitä kalsiumia saa muualtakin kuin maitotuotteista?

Vertasin tuossa aiemmin, että siinä rahkassa jota minä käytän maidon sijasta on jopa enemmän kalsiumia kuin siinä maidossa :headwall:

Opitko sä rollo ikinä täällä palstalla mitään? Tuleeko sulle sellasia ahaa elämyksiä että "tuo voiskin olla helpompi/parempi näin miten noi muut tekee"? Vai pidättäydytkö vaan omassa kannassasi etkä edes ajattele sitä mitä muut sulle kirjoittaa? Esim tää kalsium/kuitu asia?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vihainen"
keliaakikot voi syödä leipää jossa ei ole ohraa, ruista,´ja vehnää ( kaura sopii joillekin) ja laktoosi-intoleranssi ei ole kuin itse keksimä juttu, mutta onhan lakstoositonta maitojuomaa, eikö se aja saman asian. olen itsekin juonut sitä ja maistuu oikealle maidolle. Kuitenkin siitäkin saa kalsiumia paremmin kuin pillereistä. Aina ruoasta saatu imeytyy paremmin ja nopeammin, täsätkin on tutkimustuoksia

Voi kele sanon ihan suoraan. Vai on laktoosi-intoleranssi itse keksittyä. Sillä lailla Rollo! Sanonkin seuraavaksi lääkärissä tämän tiedon. Olen viettänyt kolme viikkoa sairaalassa petipotilaana laktoosi-intoleranssin vuoksi. Menin niin heikkoon kuntoon laktoosillisesta ruoasta, että piti olla tipassa. Tämä tapahtui ennen kuin laktoosi-intoleranssista tiedettiin enemmän. Minua tutkittiin paljon ennen kuin laktoosi-intoleranssi paljastui syypääksi. Sen jälkeen olen ollut laktoosittomalla ruokavaliolla ja ongelmia ei ole ollut ellei joku valopää yritä syöttää minulle laktoosillista ruokaa. " Juu, tämä on laktoositonta." Sitten alan kuitenkin kyläilyn jälkeen oksentamaan, ripuloimaan ja kärsimään kauheista vatsakivuista. Kyläpaikkaan soittamisen jälkeen on joka kerta selvinnyt, että sanottiin vain tarjottavien olevan laktoosittomia ja ajateltiin ettei siitä oireita seuraa. Ihan yks lysti onko maito ulkomaista tai suoraan lehmästä niin oireita tulee. Laktoosi-intoleranssi on todellinen ongelma, ei keksitty.

Kiitos sinun kaltaistesi ihmisten, jotkut joutuvat ihan oikeasti kärsimään ja saattavat saada vakaviakin oireita. Toivottavasti et tapa ketään ajattelutavallasi allergioista ja intoleransseista.
 
Alice harmaana
[QUOTE="Mari";29478970]Ai mä olen kuvitellut kaiken? Kuvittelin vissiin jatkuvan ripulin, turvotuksen, iho-ongelmat, ilmavaivat? jotka KAIKKI lakkasivat kun lakkasin käyttämästä prosessoituja maitotuotteita ja siirryin käsittelemättömään maitoon.

Kalsiumin lähteitä on mm. pähkinät, mantelit ja siemenet, ruotoineen syötävä kala, vihreät vihannekset ja pavut. Lisäksi syön juustoja. Jo noista yksistään saan tarpeeksi kalsiumia päivässä ja tehostan sen imeytymistä syömällä 100mikrogrammaa puhdasta D-vitamiinia päivittäin. Mä en tarvii maitoa siis kaliumin takia!
Ymmärrätkö sä että aika monessa maassa maitoa ei käytetä juomana ja sielläkin saavat ihan tarpeeksi kalsiumia. Ei ihmisen edes kuuluis juoda maitoa oman imeväisiän jälkeen.[/QUOTE]

Kompaan suo Mari! Minulla todettiin lapsena erittäin paha laktoosi-intoleranssi. En pystynyt käyttämään maitotuotteita minkäänlaisessa muodossa. Aikuisiällä tutustuin karppaamiseen ja sitä myötä myös laktoosivaivat ovat vähentyneet. Nykyään pystyn pienissä määrin käyttämään maitotuotteita. Siisi niitä ihan aitoja rasvaisia ei prosessoituja maitojakin.

Olen nyt karpannut viisi vuotta ja olen terveempi kuin ikinä. En ole enää ylipainoinen ja vatsavaivat ovat loppuneet. Olen nyt raskaana, mutta silti karppaan. Olen vain lisännyt normiruokavaliooni hedelmät, koska ne ovat ainoita, jolla saan jatkuvan pahanolon pysymään loitolla.
 
kfkfkf
[QUOTE="vihainen";29479080]Voi kele sanon ihan suoraan. Vai on laktoosi-intoleranssi itse keksittyä. Sillä lailla Rollo! Sanonkin seuraavaksi lääkärissä tämän tiedon. Olen viettänyt kolme viikkoa sairaalassa petipotilaana laktoosi-intoleranssin vuoksi. Menin niin heikkoon kuntoon laktoosillisesta ruoasta, että piti olla tipassa. [/QUOTE]

Pystytkö sä syömään laktoosiruokia, jos laitat sekaan sellaisen jauheen? Vai onko ne jauheet sellaisia, etteivät toimi kaikille?
 
"vihainen"
Pystytkö sä syömään laktoosiruokia, jos laitat sekaan sellaisen jauheen? Vai onko ne jauheet sellaisia, etteivät toimi kaikille?
Ei auta nekään. Kokeiltu on kaikki konstit tosiaan käsittelemättömästä maidosta ja gluteenittomasta dieetistä lähtien. Keliakiakin tutkittiin suolinukasta muutamaan kertaan. Joillekin vaan se laktoosi-intoleranssi on ihan oikea "sairaus".
 
kfkfkf
[QUOTE="siruli";29479113]Ny mä tajuan miks rolloo pidetään hieman jankkaajana tällä palstalla. Mut oikeesti voisit ehkä miettiä joskus että et ehkä aina ole oikeassa kuitenkaan.[/QUOTE]

Ja yleensä jos edes muutama tulee ja komppaa sua, niin silloin ajattelee että saattaa ollakkin oikeassa, mutta jos kaikki muut väittävät jotain toista, niin kannattaisi ehkä miettiä, että voisko se asia sittenkin olla niin miten ne toiset sanoo...

Mä en karppaamisesta juurikaan tiedä, mutta ärsyttää rollon asenne, että esim niitä kuituja ja kalsiumia EI VOI SAADA tarpeeksi, ellei juo maitoa ja syö vehnää :D
Rasva on epäterveellistä, vaikka ihmiskeho sitä rasvaa tarvitsee, jopa laihtuakseen... :D
 
kfkfkf
[QUOTE="vihainen";29479120]Ei auta nekään. Kokeiltu on kaikki konstit tosiaan käsittelemättömästä maidosta ja gluteenittomasta dieetistä lähtien. Keliakiakin tutkittiin suolinukasta muutamaan kertaan. Joillekin vaan se laktoosi-intoleranssi on ihan oikea "sairaus".[/QUOTE]

No tätä vähän meinasinkin, ettei ne jauheet auta kaikilla. Ne ilmeisesti pilkkoo sitä laktoosia, mutta ei ehkä sitten kuitenkaan kokonaan, jos ei sinullakaan auta. Tuleeko siitä aivan yhtä pahat oireet?
Kamalia tuollaiset, ite en oo millekkään allerginen, eikä oo lapsetkaan. Varmaan joka paikassa pitää erikseen tarkistaa ettei ole kiellettyjä aineita, tai sitä maitoa.. Joskus itekkin saanut jonkun väärän annoksen ja oon miettinyt, et kiva jos olis ollut pahasti vaikka allerginen :(
 
"vihainen"
No tätä vähän meinasinkin, ettei ne jauheet auta kaikilla. Ne ilmeisesti pilkkoo sitä laktoosia, mutta ei ehkä sitten kuitenkaan kokonaan, jos ei sinullakaan auta. Tuleeko siitä aivan yhtä pahat oireet?
Kamalia tuollaiset, ite en oo millekkään allerginen, eikä oo lapsetkaan. Varmaan joka paikassa pitää erikseen tarkistaa ettei ole kiellettyjä aineita, tai sitä maitoa.. Joskus itekkin saanut jonkun väärän annoksen ja oon miettinyt, et kiva jos olis ollut pahasti vaikka allerginen :(
Tulee ihan yhtä pahat oireet, joten olen jo aikoja sitten hylännyt kokeilut sen laktaasi-entsyymin kanssa. Oma poikani on niin allerginen pähkinälle ja kalalle, että joutuu kantamaan Epipeniä mukanaan hengenvaaran vuoksi.

Varmaan vielä enemmän pojan vuoksi kuin itseni, suutun aina lukiessani ajattelematonta tekstiä intoleransseista ja allergioista. Sitä alkaa miettimään, että mitä jos joku ei pidä allergiaa oikeasti vaarallisena ja tarjoaa mukamas pähkinätöntä pojalle. En voi oikein enää teini-ikäisen mukana kulkea vahtimassa syömisiä. :D
 
kfkfkf
[QUOTE="vihainen";29479164]Tulee ihan yhtä pahat oireet, joten olen jo aikoja sitten hylännyt kokeilut sen laktaasi-entsyymin kanssa. Oma poikani on niin allerginen pähkinälle ja kalalle, että joutuu kantamaan Epipeniä mukanaan hengenvaaran vuoksi.

Varmaan vielä enemmän pojan vuoksi kuin itseni, suutun aina lukiessani ajattelematonta tekstiä intoleransseista ja allergioista. Sitä alkaa miettimään, että mitä jos joku ei pidä allergiaa oikeasti vaarallisena ja tarjoaa mukamas pähkinätöntä pojalle. En voi oikein enää teini-ikäisen mukana kulkea vahtimassa syömisiä. :D[/QUOTE]

Kurjaa, tiedän myös yhden joka on pahasti allerginen kananmunalle, ei voi edes koskea siihen.. Kananmunaakin kun on vähän joka paikassa.

Mut äkkiä ne lapset varmasti oppivat aina kysymään, että "onks tässä pähkinää"..

Serkkulikka sai joulukalenterista aivan kamalat oireet ja siinä luki, että SAATTAA sisältää pähkinäjäämiä.. On siis myös pähkinälle allerginen, mutta hänellä on se mennyt vähän paremmaksi, ei tule enää niin hirveitä oireita mitä joskus nuorempana tuli
 
Lisä-äänien
Lainaus ei toimi näköjään puhelimella. Eli siis mikä tässä nauratti
"et nyt ihan oikeesti voi olla tosissas
Keliaakikon suolinukka ei kestä KUITUA? nyt kyllä tipahdin ihan sohvalta"
 
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja Lisä-äänien;29479194:
Lainaus ei toimi näköjään puhelimella. Eli siis mikä tässä nauratti
"et nyt ihan oikeesti voi olla tosissas
Keliaakikon suolinukka ei kestä KUITUA? nyt kyllä tipahdin ihan sohvalta"
No mietippä sitä :D
 

Yhteistyössä