Sukset ristissä opettajan kanssa, koko opiskelu kusee :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos kurssimerkinnät ovat myöhässä tai muuten todistettavasti teidän opiskelu estyy, niin neuvon että laitat palautetta opettajalle sähköpostilla. Ja "kopio"-kenttään yksikön vastuuhenkilön nimi.

Ihan asiallisesti voi tiedustella, onko omat tehtävät kenties tulleet perille kun ei näy kurssimerkintää, tai onkohan tiedonkulussa ongelmaa.

Itse laitan aina kun aistin vähänkään epävarmuutta ja kitkaa minun ja toisen henkilön välillä, kolmannen henkilön viestiketjuun. Ei tule itsekään kirjoitettua liian kärkkäästi, ja asiat pysyvät asioina. Sekä niistä jää dokumentti, kirjallinen jälki.

Jos muuten olet palauttanut sähköpostilla tehtäviä, niin toivottavasti sinulla on "lähetetyt" laatikko vielä täynnä? Voit lähettää saman tehtävän sieltä uudelleen.

Ikävää että teidän kohdalle on sattunut "harjoitteleva" opettaja, mutta ei se harjaantumattomuus noita asioita voi kuitata. Kyllä kyse on ihan työtehtävien laiminlyönnistä. Tehtävien laiminlyönti pitää tuoda esimiehen tietoon.

No niin ja tässä palataankin sitten taas viestiin #15. Mitenkäs se menikään se koulun ja muun elämän yhteensovittaminen... :)

Niin? Minä voin viikossa tehdä töitä 20-40 tuntia. Ja työaika on joustava.
Olen sovittanut koulun teoriatunnit ja työn hyvin yhteen, ei ole ongelmaa. SILTI harmittaa jos TEORIAtunteja ei olekaan, sillä ihan yhtä hyvin voisin tuon täysin turhan ajan käyttää työntekoon.
Mutta tuo harmitus on enemmänkin omaa rahanahneuttani :D

"Yleensä näitä "turhia" tunteja voi hyvin käyttää muiden aineiden harjoitusten tekemiseen ym. eli ei se maailmaa kaada"
Tällä tarkoitin niitä hyppytunteja joita tulee kun ei ole ilmoitettu teoriatuntien perumisesta ym. Kun kuitenkaan ei viitti töihinkään mennä pariksi tunniksi ja taas takaisin kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;28352880:
Kyllä moodlen kautta voi palauttaa sähköisesti tehtäviä.

Niin voikin, mutta opettajan pitää ensin tehdä sinne se palautuskansio, ja tää kyseinen opettaja ei ilmeisesti osaa tehdä sitä. Näin mä oon käsittänyt..

[QUOTE="vieras";28352898]Jos kurssimerkinnät ovat myöhässä tai muuten todistettavasti teidän opiskelu estyy, niin neuvon että laitat palautetta opettajalle sähköpostilla. Ja "kopio"-kenttään yksikön vastuuhenkilön nimi.

Ihan asiallisesti voi tiedustella, onko omat tehtävät kenties tulleet perille kun ei näy kurssimerkintää, tai onkohan tiedonkulussa ongelmaa.

Itse laitan aina kun aistin vähänkään epävarmuutta ja kitkaa minun ja toisen henkilön välillä, kolmannen henkilön viestiketjuun. Ei tule itsekään kirjoitettua liian kärkkäästi, ja asiat pysyvät asioina. Sekä niistä jää dokumentti, kirjallinen jälki.[/QUOTE]

Hei! Tuohan on tosi hyvä idea. Tosin kai tuonkin voisi ottaa loukkauksena/hyökkäyksenä
että sekoittaa opettajan ns. esimiehen mukaan soppaan. Mutta tuo täytyy kyllä muistaa siinä vaiheessa jos/kun oikeasti alkaa olemaan ongelmia. Kiitos ideasta :)

Pitäisi muutenkin oponkin kanssa jutella vähän kaikesta. Hän ehkä osaa vähän neuvoa tässäkin tilanteessa. Ja voihan se olla että siellä opettajanhuoneessa puhutaan samasta opettajasta, eihän myö opiskelijat tiedetä mitä siellä ovien takana puhutaan.
Hän on onneksi oikeasti mukava ja maalaisjärjen omaava tyyppi, jonka kanssa keskustelin jo ennen koulun alkua mahdollisista työn ja opiskelun välisistä ongelmista. Hän ei ollut sitä mieltä että siitä koituisi vakavia ongelmia vaikka en saisikaan niitä ihan saumattomasti yhdistettyä, ja hän myönsi että ainakin ekana vuonna on paljon täysin turhaa mihin hän antoi oikeastaan vapautuksen (sanoi että nuo kurssisuoritukset saa puhumalla sit viimeisenä vuonna jos sinneasti pääsee :D ). Ja hän myönsi että tietysti minun pitää ottaa työ tärkeämmäksi kuin opiskelu. Opiskella voi milloin vain, mutta tällaisia työmahdollisuuksia ei nykypäivänä ihan joka kulman takaa tule vastaan.

[QUOTE="Mie";28352936]Niin voikin, mutta opettajan pitää ensin tehdä sinne se palautuskansio, ja tää kyseinen opettaja ei ilmeisesti osaa tehdä sitä. Näin mä oon käsittänyt..[/QUOTE]

Näin. Tai ehkä se sitten näkyy hänelle mutta ei meille tai jotain. Varmasti ihan simppeli pikkuongelma. Minusta tuntuu että hänen ylpeä asenne vain estää häntä kysymästä neuvoja muilta. Tai sitten hän vain olettaa että me ollaan oikeasti niin tyhmiä ettei nähdä sitä palautelaatikkoa.

Mielestäni on kans outoa ettei hän voinut ottaa vastaan sitä s-postilla palautettua tehtävää kun kuitenkin sen voi tehdä käsin tai tulostaa ja antaa paperiversiona. Ihan yhtä vähän nämä kaksi tapaa näkyy siellä moodlessa, eikö? Jotenkin vain jotkut noista ongelmista kuulostaa omaan korvaan niin älyvapailta ettei tosikaan. Tulee sellanen fiilis että oikeasti, mikä se juttu tässä on mitä en vain tajua :D

Mutta, tää ketju ja avautuminen on jo saanuta ressit vähenemään. Tuossa joku tunti sitten vielä melkein pukkas vihankyyneleitä (tai semmosia epätoivon, vai miksi niitä voisi kutsua, ärsytyksen?), mutta nyt alkaa jo naurattaa :D

Moodleen palautetut tehtävät menevät sähköpostiin.

No eivät mene, vaan sähköpostiin tulee ilmoitus siitä, että tehtävä on palautettu.

Ap, onko tullut mieleen, että kyseinen opettaja ei vain yksinkertaisesti OSAA käyttää moodlea? Toisekseen, jos onkin vain sijainen esim. tämän vuoden, voi olla, että käyttöoikeus on rajattu. Jotta koko kokonaisuuden hallitsee, vaatii perehdytystä. Ehkä kukaan ei ole ehtinyt perehdyttää? Ikävää tietysti teidän kannalta.

[QUOTE="vieras";28353744]Ap, onko tullut mieleen, että kyseinen opettaja ei vain yksinkertaisesti OSAA käyttää moodlea? Toisekseen, jos onkin vain sijainen esim. tämän vuoden, voi olla, että käyttöoikeus on rajattu. Jotta koko kokonaisuuden hallitsee, vaatii perehdytystä. Ehkä kukaan ei ole ehtinyt perehdyttää? Ikävää tietysti teidän kannalta.[/QUOTE]

Ei ole sijainen. Sitähän tässä on salaa toivottu että hän ois vain tämän vuoden, esim. äitiyslomasijaisena. Mutta kyllä hän taitaa vielä ensi vuonna ainakin olla talossa.

Ja kyllä on käynyt mielessä ettei vain osaa. Mutta ymmärtääkseni (mitä nyt olen katsellut kun opttajat sitä moodlealustaa muokkaavat) moodle on hirmu simppeli, ja uskon ettei hän vain suostu uskomaan että siinä hänen sivussaan on joku vika. Ehkä hän näkee ne palautuslaatikot sun muut, mutta ne vain eivät ole tullut kaikkien näkyville? Tai jotain. On se vain kumma että hän on vuoden nyt sitä käyttänyt eikä vieläkään osaa sitä käyttää.

Ei ole sijainen. Sitähän tässä on salaa toivottu että hän ois vain tämän vuoden, esim. äitiyslomasijaisena. Mutta kyllä hän taitaa vielä ensi vuonna ainakin olla talossa.

Ja kyllä on käynyt mielessä ettei vain osaa. Mutta ymmärtääkseni (mitä nyt olen katsellut kun opttajat sitä moodlealustaa muokkaavat) moodle on hirmu simppeli, ja uskon ettei hän vain suostu uskomaan että siinä hänen sivussaan on joku vika. Ehkä hän näkee ne palautuslaatikot sun muut, mutta ne vain eivät ole tullut kaikkien näkyville? Tai jotain. On se vain kumma että hän on vuoden nyt sitä käyttänyt eikä vieläkään osaa sitä käyttää.

Simppeliys riippuu varmaan siitä, millainen oma suhde tekniikkaan on. Kyllä vakituisille järjestetään vuosittain ihan moodlen peruskoulutuksia, eli ei ole niin simppeli, että tosta vaan. Tai ehkä aivan perusjutut onnistuu ja tietysti sitten on helppo, kun on ensin oikein oppinut. Sanon tämän omasta kokemuksesta, sillä olen heittänyt sijaisena muutaman keikan paikkaan, jossa käytössä moodle. Aina vaikinaiset lupailivat sitä perehdytystä, mutta ei sitä koskaan tullut.

Varmaan tuosta täytyy puhua rehtorille tai ylemmälle esimiehelle ihan asiallisessa ja ihmettelevässä sävyssä.

Onpas omituisia kommentteja tässä ketjussa. Tottakai tuo on rasittavaa ja vie motivaation opiskeluun jos ihan yksinkertaiset asiat eivät toimi, vaikka niistä olisi useamman kerran jo huomautettu. Ja varmasti harmittaa, jos tiukkoihin aikatauluihin (=opiskelu+työ) tulee turhaa täytettä (ei-pakollisia tunteja, kertaustunteja, peruttuja tunteja jne).

Minusta opettajalle on ihan hyvä antaa asiallisesti vielä palautetta noista kurssijärjestelyistä ja esimerkiksi noista moodle-jutuista. Ja vastaisuuden varalle, säilytä kaikki harjoitustyöt ja tehtävät, kunnes olet saanut tutkintotodistuksen käteen.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28353816:
Ja vastaisuuden varalle, säilytä kaikki harjoitustyöt ja tehtävät, kunnes olet saanut tutkintotodistuksen käteen.

:D Juu, näin pitää tehdä. Ja niin olen tehnytkin ns. oikeitten harjoitusten kanssa.
Nämä pari harjoitusta olivat vain niin älyvapaita ja jotenkin ala-asteelle sopivia että oikein ärsytti tehdä niitä. Tuntui alentavalta tehdä niitä (en ala tässä selittämään tarkemmin, mutta aakkosia, yksinkertaisia kertolaskuja ja viivojen piirtämistä ym.), ensin koko luokka oletti että tämä on vain joku outo pila :D . Ja työkaverit saivat hyvät naurut kun näytin ne.

Tuli revittyä ne heti kun sain ne takaisin käsiini. En tiedä miksi reagoin näin vahvasti, mutta edelleenkin varmasti vain häiritsee se että tahtoisin niiiiin kovasti että tuo opiskelu ois erilaista kuin mitä se nyt on, siis hyödyllistä ja et siitä saisi jotain irti. Mutta tähän pitää vain sopeutua, kuitenkin (niinkuin monet ovat sanoneet) se on ihan minun omalla vastuulla että pärjäänkö koulussa vai en.

[QUOTE="vieras";28353744]No eivät mene, vaan sähköpostiin tulee ilmoitus siitä, että tehtävä on palautettu.[/QUOTE]
Itse asiassa senkin kikkareen saa pois. En ainakaan itse halua sähköpostiin kymmeniä ilmoituksia opiskelijoiden palautuksista. Ja itte en oo ikinä Moodlen käyttöön perehdytystä saanut, yrityksen ja erehdyksen kautta, mallia ottamalla, ja tarvittaessa muilta kysymällä. Järjestään tuntuu että ne jotka on olleet pisimpään talossa, osaa vähiten käyttää Moodlea tai muita tietojärjestelmiä.

En kyllä yhtään ymmärrä opettajan asennetta. Toki, Moodlea saa käyttää tai olla käyttämättä, mutta se ettei tiedä kuka on palauttanut ja mitäkin (eikö niillä ole mitään merkitystä???) tai unohtaa tulla yritysvierailulle paikalle, niin ei kokonaisuuden hallinta oo paketissa. Tietysti ekana vuonna kaikki on hankalinta, toisena vuonna voi jo kaivaa ne ekan vuoden materiaalit jne. mutta ei sitä ekaa vuotta saa ranttaliksi pistää.

Mutta ehkä ap:nkin kannattaa vähän rauhoittua. Kohta se vuosi on ohi onneksi. :)

Nyt selvis että kaikki harjoitustyöt jotka on palauttanut hänelle vuoden aikana pitäisi palauttaa uudelleen, koska hän ei tajunnut pitää listaa niistä palautetuista. Kiva, eli jos on sattunut heittämään ne jo menemään (*viheltelyä* :rolleyes: ), niin ne pitää nyt tehdä uudelleen, nice.

Opettaja on selvästi huono, mutta:

Sanoohan se oma järkikin, että ei valmista työtä kannata heti hävittää kun sen on palauttanut. Esim. Moodlekin voi vaikka kaatua ja työt mennä siinä samalla, ja se ei ole opettajan vika. Fiksu ihminen säilyttää varmuuden vuoksi kaikki lukukauden aikana tekemänsä työt ainakin kesälomaan asti. Ne ei vie paljon tilaa koneen muistissa ja voihan sitä ostaa vaikka muistitikun ihan sitä varten.

Niin? Minä käyn niillä teoriatunneilla. Oikeasti käyn ihan mielelläni niillä tunneilla jotka ovat puhtaasti teoriaa. Minusta on mukavaa olla (hiljaisessa) luokkahuoneessa kuuntelemassa ja kirjoittamassa mitä se opettaja sanoo ja kirjoittaa taululle.
Minua vain häiritsee että jotkut opettajat haluavat käyttää noita tunteja johonkin turhuuksiin. Kai niiden teemapäivien on tarkoitus keventää tunnelmaa tai jotain, mutta minua harmittaa että ensinnäkin teoriatunnit menevät hukkaan, ja toiseksi minun omaa aikaani menee samalla hukkaan.

Tosin asia taitaa olla niin että vain tietyt aineet (kielet ym) ovat käytännössä pakollisia. Siis sellaisia missä on nimenhuutoa sun muuta.

Se on opettajan oma asia miten tunnit käyttää. Jos haluaa järjestää vähän vaihtelua monotoniseen luennointiin niin se on opettajan valinta. Ei ole olemassa mitään "teoriaopetukseen pitää käyttää X tuntia" sääntöjä. Ainoa vaatimus on, että opetusta on se X tuntia. Se voi olla luennointia, makkaranpaistoa tai itsenäisiä kotitehtäviä. Jos ei sulle kelpaa niin jätä menemättä ja käy vain kokeessa.

Opettajan on toiminut täysin ammattitaidottomasti. On sama käyttääkö hän moodlea vai hoitaako kaiken manuaalisesti, mutta sinun vastuullasi ei todellakaan ole tässä vaiheessa miettiä olisiko opinnäytetyöt pitänyt säilyttää. Sitä varten se moodle on luotu , että materiaali liikkuu helposti henkilöltä toiselle ja työt tallentuvat oman kotikoneen lisäksi koulun palvelimelle.

Se, että opettaja on hävittänyt teidän töitä ja ollut huolimaton niiden palautuksien osalta on jo vakavaa. Tuollaisesta pitää mennä sanomaan koulun johdolle. Koulun tehtävä on päättää vaaditaanko teiltä enää samat suoritukset vai katsotaanko ne joka tapauksessa tehdyksi, vaikka yksi tolvana onkin niiden kanssa tyrinyt.

Se, että opettaja ottaa sinut hampaisiinsa johtuu ihan siitä, että näet ongelmat. Hän pelkää ja koska muut määkivät vain taustalla on opettajan helppo manipuloida ryhmää myös sinua vastaan. Kuten tänne valuneista vastauksista näkee, niin tuntuu olevan ihan sama mitä opettajat tekevät. Vaikka kakkisivat pääälle, niin siihenkin nähtäisiin opettajalla olevan pätevä syy. Onhan se sentään opettaja!

Jos opettaja ei toimi vastuuntuntoisesti ja aikuismaisesti työssään on tyhmää olla puuttumatta siihen. Meillä on Opetushallitus, joka tarvittaessa neuvoo koulua jos asia ei ala oppilaan aloitteesta etenemään. Minä en katselisi tuollaista opettajaa sekuntiakaan ja soittelisin jo ahkerasti virkaportaita ylemmäksi. Sillä tietysti menee kivan ihmisen maine, mutta vihaan hattarapäitä ja huonoa työmoraalia. Yäks!

[QUOTE="vieras";28354174]Opettaja on selvästi huono, mutta:

Sanoohan se oma järkikin, että ei valmista työtä kannata heti hävittää kun sen on palauttanut. Esim. Moodlekin voi vaikka kaatua ja työt mennä siinä samalla, ja se ei ole opettajan vika. Fiksu ihminen säilyttää varmuuden vuoksi kaikki lukukauden aikana tekemänsä työt ainakin kesälomaan asti. Ne ei vie paljon tilaa koneen muistissa ja voihan sitä ostaa vaikka muistitikun ihan sitä varten.[/QUOTE]

Nämä oli ihan kynällä tehtyjä. Ja olen jo edellä selittänyt tämän asian. Lapsellista touhua minultakin, myönnän :D

Eli toistan vielä että tietysti säilytän kunnon tehtävät, voihan niistä olla hyötyä itsellenikin joskus :)

Onkohan tuo jokin AMK:n opettajien tyyppivika? Tehdään opiskelu mahdollisimman vaikeaksi, vaikka ihan helppoa pitäisi olla informoida opiskelijoita selkeästi kurssien suoritusvaatimuksista, tehtävien palautuksesta jne. Useamman kerran on käynyt niin, että AMK:n opettajalle on viety jokin tärkeä paperi näytille (tai kopioitavaksi), ja sitten kun asiasta kysyy uudelleen, niin onkin kuulemma mennyt hukkaan! Miten ammattitaidoton voi olla?

Voisitte tosiaan _ryhmänä_ laittaa opettajalle ja yksikön johtajalle (tms.) sähköpostia, ja asiallisesti ja selkeästi kertoa ongelmista. Seuraava vaihe olisi varmaankin yhteistapaaminen ja asioiden setviminen. Olkaa tiukkoina ja vaatikaa parempaa opetusta! Tuollainen asia varmaan yritetään ensin lakaista maton alle ja silleen nätisti sopia, mutta oikeasti pitäkää huolta että asia myös etenee!

Surkuhupaisaa.
Noiden tehtävien palautuspäivä on tällä viikolla, moodlessa ilmoitus että viimeinen palautuspäivä 18.5.13. Edelleenkään se palautuslaatikko ei ole auki. Pistin tehtävät (taas) s-postiin ja ilmoitin että voi laittaa tavallisellakin postilla nämä jos on pakko, mutta että samat tehtävät sieltä tulis kuin s-postilla. En tietenkään ole saanut vastausta, en olettanutkaan et saisin.

Nyt kävin huvikseen katsomassa Winhasta kurssin arvosanoja. Siis muiden kurssien, tuostahan ei pitäisi arvosanoja tulla kun tehtäviäkään ei vielä oo palautettu??

Siellä kuitenkin oli jo arvosana, kakkonen :O Pistetty jo joku viikko sitte!?

Mut olkoot, pääasia et kurssi meni läpi, mutta aika outoa toimintaa minun mielestäni :D

Onneks ens vuonna on vain YKSI kurssi tuon opettajan kanssa! Jess \o/

missään koulussa ainakaan ammatillisessa hyvää opetusta kuin vain harvoilla opettajien tunneilla. Itse olen huomannut lapsieni puheistä millaista opetuksenlaatu ja opettajien paikallaolo on. Vähät välitetää mistään. Välillä ollaan tiukkoina,mut sit kesken kaiken annetaan asian olla.

Opettajat ei tule tunneille muuta kuin käymään tai ei tule ollenkaan kun on lähtenyt lomareissulle,mutta ei ole musitanut ilmoittaa oppilaille eikä ole sijaistakaan. Tälöinsiis oppilaillakinlomaa koulusta. Työssoppimisviikot lasketaan aivan väärin ja lpputöitä ei kerkiä tekemään kun opettaja ei ole paikalla.

Aika mielenkiintoista opetusta on tosiaan nykyään. Mietin,että miten oppilaat edes mitään oppii enää.

Hyi. Toi kuulosti ihan ammattikoulumeiningiltä kun oli ihan sama olitko luokassa vai tupakkikopilla. Meillä amkssa ei todellakaan ole aikaa paistaa makkaroita, nyt jo jouduttu opetussuunnitelmaa tiivistämään niin että on valittava ne tärkeimmät asiat mitä opetetaan. Suuttuisin kyllä jos arvokasta aikaa hylättäisiin lapsellisiin leikkituokioihin kun pitäisi olla intensiivinen opetustuokio. Hupijutut erikseen koulun jälkeen, hyvällä porukalla tuo ei olisi ongelma.

Sori nyt vaan mutta mun mielestä sulla on tosi ylimielinen asenne. Koska olet jo aikuinen ja huimat 25 vuotta niin voit itse päättää mitkä opettajan suunnittelemat tunnit ovat niin hyödyllisiä että vaivaudut niille tulemaan. Ne kaikki tunnit on tarkoitettu käytäviksi, tuntui miten turhalta tahansa. Sinun tehtäväsi ei ole päättää mitä kurssiin kuuluu ja mitä siinä opitaan vaan sen opettajan. Jos opettaja haluaa opettaa vaikka 10 tuntia makkaranpaistoa, niin sinähän paistat sitä makkaraa sen 10 tuntia. Se harjoitustöiden palautusjuttu ei ollut opettajalta asiallista, mutta muuten ei ole sinun tehtäväsi yrittää opettajaa opettajaa ( oletko muuten vanhempi kuin tämä opettaja ja se käy koville, että joudut ottamaan neuvoja nuoremmalta?).

Alkuperäinen kirjoittaja eipä taida olla;28468658:
missään koulussa ainakaan ammatillisessa hyvää opetusta kuin vain harvoilla opettajien tunneilla. Itse olen huomannut lapsieni puheistä millaista opetuksenlaatu ja opettajien paikallaolo on. Vähät välitetää mistään. Välillä ollaan tiukkoina,mut sit kesken kaiken annetaan asian olla.

Opettajat ei tule tunneille muuta kuin käymään tai ei tule ollenkaan kun on lähtenyt lomareissulle,mutta ei ole musitanut ilmoittaa oppilaille eikä ole sijaistakaan. Tälöinsiis oppilaillakinlomaa koulusta. Työssoppimisviikot lasketaan aivan väärin ja lpputöitä ei kerkiä tekemään kun opettaja ei ole paikalla.

Aika mielenkiintoista opetusta on tosiaan nykyään. Mietin,että miten oppilaat edes mitään oppii enää.

No ehkä ihan kaikkea ei kannata uskoa, mitä lapset puhuu. Olen itse opiskelija, ja joidenkin koulukavereiden mielestä kaikki on aina ihan KAMALAA ja niin TYPERÄÄ. Opettajat varsinkin on aina tosi huonoja. Valittaminen on vaan niin kivaa jos ei ole muuta puheenaihetta.

[QUOTE="lootus";28469779]No ehkä ihan kaikkea ei kannata uskoa, mitä lapset puhuu. Olen itse opiskelija, ja joidenkin koulukavereiden mielestä kaikki on aina ihan KAMALAA ja niin TYPERÄÄ. Opettajat varsinkin on aina tosi huonoja. Valittaminen on vaan niin kivaa jos ei ole muuta puheen aihetta.[/QUOTE]

Tokihan nuo aikuiset ja viittä vaille aikuiset lapset valehteleekin. Kumma,että kuulee niin monen sanovan samaa vaikka olisi 45-vuotias. Lapset puhuu aina lööperiä näihän se menee. Opettajissa ei ole kokaan vikaa :)

Tiedätkö,että monella opettajalla ammatillisessa koulussa ei ole minkään näköistä pedagogista valmiutta vaan on repästy jostain ammattimies/-nainen tai ei välttämättä tarvitse olla sitäkään. Ihan lukiosta juuri valmistunutkin käy opettajaksi, Nähty on ja huh mitä oli "opettamisen" taso.

Alkuperäinen kirjoittaja eipä taida olla;28469925:
Tokihan nuo aikuiset ja viittä vaille aikuiset lapset valehteleekin. Kumma,että kuulee niin monen sanovan samaa vaikka olisi 45-vuotias. Lapset puhuu aina lööperiä näihän se menee. Opettajissa ei ole kokaan vikaa :)

Tiedätkö,että monella opettajalla ammatillisessa koulussa ei ole minkään näköistä pedagogista valmiutta vaan on repästy jostain ammattimies/-nainen tai ei välttämättä tarvitse olla sitäkään. Ihan lukiosta juuri valmistunutkin käy opettajaksi, Nähty on ja huh mitä oli "opettamisen" taso.

Joo tiedetään, että huonojakin opettajia voi olla, mutta mulla sattuu olemaan aika paljon kokemusta koulunkäynnistä ja se on ihan poikkeuksetta sääntö, että opettajia haukutaan. Varsinkin aikuisopiskelijoiden vanhat koulukaunat purkautuu jossain vaiheessa aika rajustikin yleensä opettajiin. Ja varsinkin siinä vaiheessa, kun koetaan että opiskelu ei olekaan niin kivaa ja että töitäkin joutuu tekemään. Tuntuu että se liittyy ihan johonkon ryhmäytymisilmiöön, että jossain vaiheessa opettajat on vaan ihan kamalan typeriä aina. Sillätavalla varmaan osaltaan vahvistetaan myös yhteenkuuluvuuden tunnetta, kun on yhteinen vihaamisen kohde.

Yhteistyössä