Sukkahousut pojalla

Olisi kiva kuulla minkälaiset muistot aikuisille miehille on jäänyt sukkahousuista. Joku tuossa jo mainitsikin, että miehelle oli jäänyt traumat kun äiti pakotti käyttämään sukkahousuja. Moni pieni lapsi ei välttämättä kehtaa sanoa tuollaisesta asiasta äidilleenkään, vaan häpeää asiaa, jos kaverit kiusaavat.

Oma ,ieheni totesi vain että kyllähän niitä tuli käytettyä kai kouluun menoon asti, mutta ei niistä mitään seen kummempia muistoja jäänyt.

nikitön
Meillä ei tyttökään käytä sukkiksia kuin hameen kanssa ja silloinkin puolipakolla. Pitkät kalsarit on molemmilla sukupuolilla käytössä pääsääntöisesti. Pojalla oli jo tosi pienestä koska niin pieniä jarrusukkiksia ei kaupasta saanut (pituutta oli noin 65-68cm kun alkoi seisomaan)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2005 klo 18:25 jojoki kirjoitti:
Kait pojat voivat sukkahousuja pitää siinä kuin tytötkin.
Tuli jotenkin sellainen olo näitä viestejä lukiessa, että taitavat ne vanhemmat laittaa lasten päähän ajatuksen, etteivät sukkahousut ole poikien juttu ollenkaan.
Itse olen omilla lapsillani pitänyt melkein esikouluun asti sukkahousuja, eikä kukaan ole tullut kiusaamaan. ;)
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Ja tämä pätee tosiaan moniin asioihin - aikuiset iskostaa jo hyvin pienestä pitäen lasten päähän mitä pitää ajatella... Väittäisin valitettavasti, että jos lapset tosiaan vaatetuksen perusteella toisiaan kiusaa (siis tämän ikäiset joista näissä jutuissa puhutaan), niin se on kyllä jonkun muun ajatus kuin lapsen, eli jälleen palataan siihen kaiken perustaan: kasvatukseen! :heart:

Josa
Meidän poika on 2v 3kk. Käytän hänellä ainoastaan sukkahousuja. Niitä on keltaisia, punaisia, sinisiä, vihreitä, beiget. Kaikki värit käy, paitsi vaaleanpunainen ja pinkki. Meillä kun pojalla on muutenkin tosi paljon punaisia vaatteita. Koitan välttää ostamasta sinisiä vaatteita. Miks pojat yleensäänkin puetaan aina siniseen? Aika tylsää mun mielestä.

Meillä siirryttiin kalsareihin vajaa 2-vuotiaana.
Hassuinta on se, et poika-3v- on pariinkin otteeseen tänä talvena sanonut haluavansa sukkahousut, kun serkkupojallakin-5v-on.
Ei oo kyl tullut hankittuu... :/

lyyyli
Meillä ei pojilla koskaan ole sukkahousuja pidetty. Kalsarit toimii hyvin kun on tarpeeksi pitkät lahkeet ja pitkävartiset sukat. Ei näy nilkat. Heti 1v siirryttiin kalsareihin mutta kukin tyylillään. ;)

Yhteistyössä