suihkuun ennen ja jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja rakastelun
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Mää en ymmärrä miksei sinne suihkuun voi mennä yhdessä. Sehän on aivan ihanaa kun toinen pesee selän ja hieroo samalla. liukas iho on aivan ihanan tuntuinen. Suihkussa voi jo maistella hieman alkupalaksi.
Itse ainakin käyn kunnolla suihkussa ennen rakastelua ja session jälkeen otan käsisuihkulla spermat pois (samoin mies). Aivan ällöttävää jos aamulla sängyssä noustessa tippuis klöntti lattialle/housuihin/sänkyyn.... On kokemusta nuoruudesta tästä. :/
 
N-32
Tähän täytyy kommentoida sen verran, että todellakin voi ihmisellä olla erilaiset siisteyskäsitykset kodin ja oman hygienian suhteen. Itse olen sellainen huithapeli, enkä pidä siivoamisesta lainkaan. Teen vain sen mikä on pakko (imurointi kun pöly tuppaa nenään, syön samoista astioista viikon ;) jne. Sen sijaan vaihdan lakanat joka viikko, peseydyn kaksi kertaa päivässä ja huolehdin vaatteideni puhtaudesta. Minulla siis nämä kaksi asiaa eivät mene lainkaan yksiin! (olen muuten sinkku, heh..)
 
alkuperäinen
Kiitos kaikille vilkkaasta keskustelusta. Mielenkiintoisia näkökulmia.

Se vaan, että edelleenkin on minusta outoa pitää ihmistä jonain sottapyttynä (ja sääliä sen ihmisen = minun kanssaihmisiä), joka ei käy suihkussa ennen ja jälkeen rakastelun, jos kuitenkin käy vähintään kerrran päivässä suihkussa, ainakin kerran päivässä siis. Aivan uskomattomia ovat nämä tämän suunnan mielipiteet täällä olleet!

Ihan kuin ihminen ei enää osaisi olla lähellä toista hajuineen ja makuineen päivineen, ihan kuin ihminen olisi niin eristäytynyt ja muuttunut streriiliksi, ettei mitään hajujakaan saisi olla. En puhu liasta! Kukaan ei voi olla likainen, joka käy vähintään kerran päivässä suihkussa! Mutta että tässä keskustelussa kuin vahingossa mainitaan hajut ja liat ja kusisuudet ja kakkaisuudet, on kyllä todella surullista, kertoo surullisen totuuden siitä, miten vähän ne ihmiset psytyvät läheisyyteen, inhimillisyyteen, luonnollisuuteen.

Mitenhän lääkärit, sairaanhoitajat, vanhustenhoitajat, ambulanssinkuljettajat, lastenhoitajat ym. ym. voisivat tehdä työtään, jos ihmisten 'hajut' herättäisivät noin suurta vastenmielisyyttä ja inhoa! Kotieläimiä ihmisillä on kuitenkin asunnoissaan runsaslukuisesti, joten ilmeisesti tarvetta alkukantaiseen läheisyyteen elävän olennon kanssa on, ehkä se on eläimen kanssa helpompaa kuin toisen - iljettävän, haiseva, pissaisen, kakkaisen - ihmisen. Minä ainakin voisin hoitaa miestäni tämän halvautuessa tai tullessa vanhaksi ja heikoksi, eikä mitkään eritteet minua inhottaisi.

Mutta peskää, peskää... minua se ei haittaa. Halusin vain tietää tämän, jonka aavistelinkin jo kysyessäni, vaikken uskonutkaan ihan tällaisia vastauksia saavani, en näin kärjistettyä ja avointa tunnustusta siitä, että toinen ihminen iljettää toista näin kovasti. Vain hajuttomaksi pestynä hyväksyttävä...surullista. Nyt minua ei enää edes huvita, kuten vielä tuolla toisessa kirjoituksessani.

 
dirty?
Olen ap:n tavoin ihmetellyt näiden bakteerikammoisten superhygieenikkojen vouhkaamista. Mitenkähän muuten esi-isämme ja -äitimme ylipäätään pystyivät lisääntymään, koska päivittäinen suihkuttelu on vasta viime vuosikymmenien ilmiö. Joka tapauksessa ainakin aikalaisten kirjoitusten mukaan seksi on ainakin vuosisatojen ajan ollut erittäin monipuolista nuolemisineen kaikkineen huolimatta puutteellisesta hygieniasta.
 
Suihkuun!
Koska tässä tuntuvat menevän puurot ja vellit sekaisin, niin copypastaan tähän ap:n keskustelun aloituksen:

""En ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka sanoo menevänsä ENNEN ja JÄLKEEN rakastelun suihkuun. Siis millaista on tällaisten ihmisten seksielämä?? Kauheeta suunnittelua, pitkiä taukoja... eihän se munakaan enää seiso, kun kumpikin alkaa käydä suihkussa (ok - voihan sitä mennä yhdessä, mutta sitä ei yleensä kuitenkaan tarkoiteta) ja sitten naimaan aja sen jälkeen TAAS suihkuun. Siis miksi kokoajan pitäisi pestä itseään? Onko seksi niin likaista?""

Minä olen ainakin vastannut tähän kirjoitukseen ja kertonut siitä, miten ja miksi meillä pidetään puhtautta tärkeänä. Olen mielestäni vastannut jokaiseen argumenttiin ja kysymykseen, enkä ole edes kritistoinut kenenkään toisen tapaa. Olen myös pyrkinut tuomaan esille niitä seikkoja, joiden valossa suihkussa käyminen on meille ihan normaalia elämää. Jos joku toinen haluaa nukkua spermaisilla lakanoilla tai spermat rinnuksilla ei minua haittaa ollenkaan. Mutta itse en tee niin.

Kun mainitsin, että toisten puhtaus ja suihkussa käyminen häiritsee toisia, tarkoitin tätä aloitusta - ymmärsitkö?

Ei ole ollenkaan vaikeaa määritellä, koska esimerkki on kärjistetty. Jos käyn suihkussa ennen ja jälkeen aktin, niin kyseessä ei ole ""jatkuva suihkuttelu"" eikä myöskään ""itsensä kuuraaminen päivät pitkät"". Vai olenko kenties väittänyt, että harrastamme seksiä pitkin päivää? Kun asiayhteyteen liitetään sanoja, jotka vääristävät asiaa, on kyse kärjistyksestä. Kärjistyksiin turvaudutaan silloin, kun käyttökelpoiset asia-argumentit loppuvat.

Sinä pidät siis outona minun tapaani, mutta minä en ole ottanut mitään kantaa sinun tapaasi. Kumpihan meistä on ahdasmielinen tässä asiassa? Kumpi nyt ei ymmärrä toisen tapaa ajatella ja toimia?

Vedät myös aivan outoja johtopäätöksiä ""desinfioivista kodin siivousaineista"" ja ""parisuhteen ongelmien vaikenemisesta"". Voi herramasduudelis sentään... Sanoisin, että tämä on sitä naisen logiikkaa, jos en samalla tulisi mollanneeksi omaa sukupuoltani (siis kärjistäneeksi). Itse kuulun samaan kategoriaa N-32 kanssa. Kotona saa kyllä näkyä elämä, kunhan villakoiriin ei sentään kompastu.

Jopa olet keksinyt uuden mielenkiintoisen version - hellan tarkistus! :D:D Jospa nyt kuitenkin jättäisimme nämä neuroottisuuden arvioinnit niille, jotka asian hallitsevat. En hallitse asiaa, ja luulenpa, että et sinäkään.

Onko sinun jotenkin vaikeaa ymmärtää, että meille puhtaus ennen seksiä on luonnollista? Se ei vaikeuta elämää, eikä ole kenellekään muulle ongelma - paitsi ehkä joillekin tämä palstan kirjoittajille.

Valkovuoto ja emättimen eritteet eivät todellakaan ole samaa limaa, jota erittyy kiihottuessa. Eihän miehenkään smegma ole ollenkaan samaa kuin sperma! Vai nuolisitko sinä mielelläsi smegmat pois esinahan alta?

En valitettavasti tiedä, miten usein tuttavamme käyvät suihkussa, eikä minua edes sellainen tieto kiinnosta. Kukaan ei ainakaan ole käynyt suihkussa kesken vierailumme. En ylipäätään pohdi vieraittemme luona, millaista heidän seksielämänsä on, kun kämppäkin on näin puhdas. Jokaisen siisteys tai sottaisuus on täysin oma asia. Seuraatko sinä sitten tuttaviesi suihkussakäyntejä vai kuuluuko se muutoin vakiopuheenaiheisiinne?

""Minä en tunne kovin montaa ihmistä jotka kuuraisivat itseään päivät pitkät mutta antaisivat kämppänsä rehottaa likaisena ja päinvastoin.""

Mitä tarkoitat tällä lauseella: ""Silti en voi millään käsittää miksi valtaosa ukkomiehistä valittaa ettei seksi ole laadultaan tyydyttävää, jos kerran kaikilla aviopareilla on yhtä täydellinen hegemonia näissä asioissa kuin teillä.""
Mitä tarkoitat, kun puhut tässä yhteydessä suhteen hegemoniasta? Minulle lauseesi merkitys ei selvinnyt. Vai tarkoititko harmoniaa? Vai menikö sivistyssanasi asiayhteys minulta jotenkin yli otsatukan? Vai tarkoitatko, että minulla on suhteessamme hegemonia?

Minä en ole missään vaiheessa väittänyt, että seksielämämme olisi ihanaa tai edes täysin tyydyttävää. Itse asiassa elämme molemmat määrällisessä puutteessa, koska joudun työni puolesta matkustamaan todella paljon.
Olen vain todennut, että pidämme molemmat suuseksistä ja meille on molemmille tärkeää puhtaus ennen seksiä. Ja sen, että minua kiihottaa suihkunraikas mies, (jonka rintakarvat ovat vielä kosteana kiharalla... nam!)

En osaa kommentoida sitä, mitä mieltä valtaosa ukkomiehistä on seksielämänsä laadusta, koska en ole perehtynyt asiaa koskeviin tutkimuksiin, enkä jaksa kuunnella baaritiskillä ruikuttavia kaljahuuruisia luuserimiehiä, jotka valittavat elämänsä surkeutta. Sen kyllä tiedän keskustelujen perusteella, että lähes kaikki miehet pitävät suihinotosta, kaikki naiset taas eivät pidä.

Pitäisikö minun olla harmissani, että sinulla on hyvä seksielämä? Miksi ihmeessä? Ei minulla ole tapana kadehtia toisten parisuhdetta ja kaikkein vähiten minua kiinnostaa väitellä jonkun ""suihkussakäyntiä välttelevän"" pariskunnan seksielämästä. Ainakaan en ole neuroottisen kiinnostunut likaisista yksityiskohdista... ;D

Rinnastat hieman hassusti suuseksin ja suihkussakäynnin: ""Koska minulla on kielitaitoinen mies, ei tyydyttävään seksielämään tarvita ylenmääräistä suihkussakäyntiä."" Onkohan sinulta nyt mennyt joku kohta hieman ohitse? En minäkään suikussa käy seksuaalisen tyydytyksen takia, vaan siksi että yksinkertaisesti nautin puhtaudesta. Kyllä meilläkin joskus naidaan ""luomulikaisina"", mutta silloin ei harrasteta kuusysiä eikä anaali- tai suuseksiä.

Ihmiset pitävät erilaisista asioista. Toinen panosta kesken tiskien keittiön pöydällä, toinen taas jostakin muusta.

Enköhän ole jankuttanut tästä asiasta aivan tarpeeksi.
Nauttikaa toisistanne, likaisina tai puhtaina, ihan oman makunne mukaisesti.



 
Elli
En tykkää käydä kokovartalosuihkussa aamuisin, etenkään talvella, kun on kylmä. Käyn mieluummin illalla. Nahkani ei myöskään kestä kuin korkeintaa 1x päivässä kokovartalosuihkua ( en käytä pesuainetta esim. sääriin jossa nahka on erityisen kuivaa ja käytän vartalo kosteusvoidetta).

Ap, jos rakastelen illalla suihkun jälkeen ja menisin vasta seuraavana iltana ennen nukkumaanmenoa seuraavan kerran alapesulle, niin kyllä jopa omaan nenääni haisisin pahalta ja kovasti. Miehen spermat ja omat & miehen nesteet sisälläni kyllä rupeavat lemuamaan jo parin tunnin kuluttua seksistä.

Onneksi alapääsuihkut ovat erittäin yleisiä Suomessa - joka paikassa. Limsapulloon vettä ja siinä on kätevä ""oma"" alapääsuihkui jos julkisissa vessoissa ei suihkumahdollisuutta ole.
 
Anni
Minä teen alapesun joka ikinen ilta vaikken muuten suihkussa käykkään.
Rakastelun jälkeen olen kyllä aivan liian väsynyt menemään pesulle ja aamulla ei ole lämmintä vettäkään kun on puulämmitys.
Rakastelukertoja on n. 3 krt viikossa.

Tosta pesytymisestä muutoin, kotona kun vielä asuin lämmitettiin ulkosauna kaksi kertaa viikossa ja siinä oli pesut. Kesällä sauna lämpesi lähes joka ilta ainakin heinänteon aikaan.
En ole tottunut käymään suihkussa joka ilta.
 
m
Ei, en ymmärtänyt. Minä näen ap:n aloituksen sarjana kysymyksiä; siitä minulle ovat merkkinä esimerkiksi kysymyssanat 'millaista' ja 'miksi' sekä kysymyspartikkeli -ko sanassa 'onko'. En parhaalla tahdollakaan näe ap:n kirjoituksessa sitä kohtaa, missä hän väittää että toisten suihkussakäynti häiritsee häntä. Voitko osoittaa minulle sen selvästi ja yksiselitteisesti, jotta valaistuisin?

Copypastaamassasi aloituksessa ei itse asiassa edes sanota eksplisiittisesti mitään ap:n omasta seksielämästä. Me vain luemme ap:n ""likaisuuden"" tai ""suihkussakäymättömyyden"" rivien väliin ennakko-odotustemme vuoksi. Aika suuren taiteellisen vapauden sen sijaan otit kun luit rivien väliin sellaisia asioita kuten spermat rinnuksilla tai lakanoilla nukkumisen. Ap:n seksielämästä en tiedä, mutta ihmettelen miksi teillä täytyy spermat ylipäätään ruiskia rinnuksille tai lakanoille. Eikö niitä voi laskea esim. sisään, jolloin pelkkä alapääpesu riittäisi ihan hyvin puhdistumiseen?

Vasta nyt minulle selvisi miksi meillä oli kommunikaatio-ongelma tuon jatkuvan suihkuttelun kanssa, kun kerroit ettei teillä harrasteta seksiä pitkin päivää. Ajattelin asiaa täysin omalta kannaltani (2 * seksiä pvssä tarkottaisi 4 suihkussakäyntiä, 3 kertaa = 6 jne.). Pyydän anteeksi! Täytynee pitää jatkossa paremmin mielessä, että jotkut tosiaan kärsivät määrällisestä puutteesta.

En pidä itseäni ahdasmielisenä, vaikken ymmärrä ihmisten vieraantumista kaikesta luonnollisesta. Varmasti kaikilla ihmisillä (sinua lukuunottamatta?) on asioita, joita he eivät ymmärrä, mutten katso sitä merkiksi ahdasmielisyydestä. Muutenhan kaikki ihmiset voitaisiin luokitella ahdasmielisiksi, jolloin luokituksen arvo olisi melko yhdentekevä. Kerropa miten aktiivinen osallistuminen nettikeskusteluun, joka käsittelee itselle outoja tapoja, on merkki ahdasmielisyydestä?

Kodin siisteys ja desinfioivien puhdistusaineiden käyttö liittyvät mielestäni aivan oleellisesti tähän samaan bakteerikammoon ja siisteysintoiluun, joka on vallannut monien ihmisten mielen viime vuosikymmeninä. Ne eivät olleet johtopäätöksiä mistään, vaan yrityksiä laajentaa keskustelua sinun spemapissakakka-jankutusten ulkopuolelle. Jos et ymmärrä asioiden yhteyttä toisiinsa, lienee parempi että ohitat ne kohdat suosiolla.

Kuka tahansa vähänkin psykologiaan perehtynyt ymmärtää normaalin ja neuroottisen käyttäytymisen eron. Ei tarvitse olla lääketieteen lisensiaatti, jotta voi keskustella asiasta. Taitaisi maailmasta loppua nopeasti keskustelunaiheet, jos joka asiaan pitäisi olla ylempi korkeakoulututkinto. Lääkärinkoulutuksella saa tehdä kliinisiä diagnoseja, me muut saamme keskustella aiheesta. Ymmärrätkö eron?

Valitettavasti yliarvion sinun koulutustasosi/yleistietosi. Olisin käyttänyt klassista käsienpesuesimerkkiä, mutta jotenkin tuntui (hih) että se olisi liipannut liian läheltä alkuperäistä aihetta. Siksi käytin hellantarkistusta esimerkkinä. Miksiköhän useat pakkoneuroosit muuten liittyvät juuri puhtauteen? Joka tapauksessa olisit voinut jälleen kerran jättää kommentoimatta, kun sinulla ei selvästi ole alkeellistakaan tietoa aiheesta.

Kuuluuko muuten herramasduudelis sentään lausahdus viileän analyyttiseen argumentointiin vai ""loppuivatko käyttökelpoiset asia-argumentit""? :D:D Täytyy sanoa että olet kyllä tyypillinen sukupuolesi edustaja :)

Onko käyttämäsi ""smegma"" jokin lääketieteellinen termi? En ole törmännyt sanaan aiemmin. Jos mieheltäni löytyisi jotain esinahan alta, se olisi luultavimmin likaa, jota en toki mielelläni nuolisi. Onneksi sieltä ei tähän mennessä ole mitään töhnää löytynyt.

Valkovuodon kanssa minulta loppuu tietämys, sen voin tunnustaa. Mitä on valkovuoto ja miten se eroa emättimen muista nesteistä? Mistä voit olla varma ettei kiihottumisessa erittyviin nesteisiin sekoitu valkovuotoa? Miten sellaista alapäätä uskaltaa nuolla? Osaako valkovuoto jotenkin lakata erittymästä suuseksin aikana?

Itseltäni harvoin valuu mitään emättimestä päivän aikana, enkä ole luultavasti koskaan kärsinyt valkovuodosta. Ainakin kuvausten mukaan sen pitäisi olla jotain pahanhajuista, vaaleaa, klimppistä tönhää, enkä ole sellaista huomannut koskaan pöksyissäni. Varmasti on hyvä käydä alapesulla ennen suuseksiä, jos tällaisista oireista kärsii, sillä ei kai kukaan nauti lemahtavan, töhnäisen alapään nuolemisesta.

Sait minut kiinni sivistyssanan väärinkäytöstä. Tarkotin toki harmoniaa, en hegemoniaa. Pahoittelen lapsusta! Tosin tarkoitin tuolla kohdalla juuri sitä, että monissa suhteissa vallitsee jommankumman hegemonia näennäisen harmonian alla. Mutta näinhän ei tarvitse olla juuri teidän suhteessanne.

Ei, en seuraa ystävieni ja tuttavieni suihkukäyttäytymistä sen tarkemmin. Väkisinkin tekee huomioita, kun viettää joidenkin ihmisten kanssa enemmän aikaa. Ja kyllä, keskustelemme ystävieni kanssa lähes kaikesta maan ja taivaan välillä - myös puhtaudesta jos niikseen tulee.

Mutta nautitaan tosiaan kaikki seksistä valitsemiemme partnerien kanssa. Toiset puhtaina ja toiset...ei vain puhtaina vaan syväpuhtaina...vai oliko se yllätyspuhtaina. Kjäh, kjäh ;)


 
Elena
En jaksanut ihan koko viestiketjua lukaista, mutta oma kommenttini tähän nyt kuitenkin.

Olen sairaanhoitaja ja muistan lukeneeni jostain naistentautiopin kirjasta, että miehen esinahan alle kertyvällä töhnällä voi olla jopa osuutta naisen gynekologisiin syöpiin. Tämän takia esim.juutalaisnaisilla ei juurikaan esiinny alapään syöpiä, koska juutalaismiesten esinahat leikataan eikä tätä töhnää kerry.

Siksi puhtaudessa on kyse ennenkaikkea terveydestä. Samassa kirjassa sanottiin, että epäsiisti mies on naiselle terveysriski.

Eipä silti, kyllä minunkin mielestä sellainen kohtuullinen siisteys riittää eikä sitä nyt just ennen rakastelua tartte sinne suihkuun pyyhkäistä, jos esim samana päivänä on käynyt pesulla.
 
bau
En jaksanut lukea kaikkia juttuja, mutta toteaisinpa vain, että voihan sinne suihkuunkin mennä vaikka yhdessä ja pestä toisiaan... Hassulta tuntuisi ajatus noin niin kuin spontaanissa seksitilanteessa, että käypäs nyt ensin sinä pesulla ja sitten käyn minä ja sitten ollaan yhdessä puhtaita... Savett-pyyhkeillä voi muuten putsata myös nuo intiimiosat jos ei jaksa ihan suihkuun asti vääntäytyä, mut tykkää puhtaasta :)
 
veera
Peseytyy nyt sitten ihan milloin hyvänsä niin pääpointti on se että minua ei panna likaisella enkä minä anna panna jos en tunne olevani puhdas.

Jos itsenä puhtaana pitäminen on ihmisellä hallussa ei moista peseytymis""ongelmaa"" ole.

Meillä oli aikoinaan ongelmia , mies ei pessyt alapäätään tarpeeksi usein , joten minä sain usein tulehduksia ja hiivaa.

Kyllästyin moiseen ja tein selväksi että likaisella ""sillä"" ei ole asiaa minun valtakuntaani.

Asia meni perille harvinaisen helposti sillä olen muutoin aika halukas . Sittemmin ovat tulehdukset taakse jäänyttä elämää.

Asia ainakin meilä on kuitenkin niin että normaali päivttäinen omasta hygieniasta huolehtiminen riittää ja ei sitä koko ajan olla kuuraamassa. Hommien jälkeen .... luonnollisesti.
 
heli
Ihme juttuja tähän tosiaan on vedetty mukaan... Itse olen niitä, joiden koti saattaa olla kaaoksenkin keskellä, villakoiriakin löytyy sängyn alta mutta mm. astiat haluan pestä huolellisesti ja hyvin, koska niistä syödään. En koskaan käytä yleispuhdistukseen desinfioifia aineita, koska niitä ei suositella, bakteerikannan muuttumisen vuoksi.
Kuitenkin käyn aina alapesulla ennen seksiä, tai teen sen muutenkin esim. työpäivän jälkeen. Valkovuodolla ei tosiaan ole tekemistä liukastuseritteen kanssa, mutta valkovuoto ei myöskään ole klimppistä ja haisevaa. Tässä olisi jo kysymys tulehdukesta. Varmasti yksilöllistä, erittyykö kenelläkin mitä, mutta fakta on että pissa tulee kaikilla samasta paikasta ja vaikka olisi ajellut posliiniksi, niin kyllä sitä iholle jää pyyhimisestä huolimatta. En haluaisi toisen tätä nuolevan, siksi pesu. Samaa odotan myös mieheltä, kuten normaalia käsienkin pesua vessan jälkeen tm. Hajun ja maun vuoksi, puhtaus on puoli ruokaa.
 
m
No hohhoijaa on ongelma sulla. En voi seksin jälkeen olla käymättä pesulla, kun saan virtsatulehduksen. Mieluummin käyn pesulla vaikka väsyneenäkin kun kipuilen koko yön ja syön taas yhden antibioottikuurin.
 
raikas
Ihan outoa!
Meillä naidaan parhaimmillaan pari kertaa päivässä (ollaan yli 5-kymppisiä). Joka päivä. Nuollaan, hyväillään, runkataan toisiamme... Kaikkea kivaa.

Käyn aamuisin ja urheilun jälkeen suihkussa. Bideepesu joka vessakäynnin ja rakastelun jälkeen. Ei missään nimessä suihkussa ennen ja/tai jälkeen rakastelun.

Kaikille sairaanhoitajille sun muille tiedoksi, että ei ole tulehduksia. Ei hajuja. Ei likaa. Pelkkää nautintoa.

Tyydyttäkää te muut itsenne suihkulla.
 
Lilli
Pesen alapään joka vessakäynnillä , tullut tavaksi josta en luovu. En enää voisi kuvitellakaan normaalioloissa että pelkkä pyyhkiminen riittää. Sanokoon kuka mitä tahansa . Mökillä on eri juttu kun on ulkovessa mutta sielläkin on savetit jatkuvassa käytössä ja kyllä olo on puhtoisempi kuin paperin jälkeen.

Pesu enen ja jälkeen rakastelun riippuu tilanteesta , jälkeen aina mutta juuri ennen on useimmiten turhaa sillä niin monta kertaa päivässä jo muutoinkin suihku laulaa. Miehen pesemisiä en vahtaa mutta tietää myös että en halua että likaisella leikitään.

Seksi on hauskaa .... puhtoisena.
 
Lääketieteellistä tietoa
Sekä valkovuoto että kiihoittuessa erittyvä lima ovat molemmat emättimen eritteitä. Varsinainen valkovuotoa erittyy hitaasti koko ajan ja siihen sekoittuu esim. emättimen seinämästä irtoavia soluja. Jos suihkussakäynnistä on kulunut esim. puoli vuorokautta, alkaa tämä pimpissä ja mahd. pikkuhousuissa ruumiinlämmössä muhinut valkovuoto pikkuhiljaa haista aika muikealle. Sen sijaan kiihoittuessa erittyvä lima erittyy tunnetusti ""hetkessä"" ja runsain määrin, eikä se ole ehtinyt alkaa haisemaan ""pilaantuneelle"". On siis hiukan eroa sillä, mitä eritteitä joutuu haistelemaan.

Sama juttu miehillä: Esinahan alle kertyy näitä samoja irronneita soluja, limakalvon eritteitä tms. likaa, jossa elää erilaisia (ihan normaaleja) ihobakteereja, jotka tuota likaa hajottaessaan saavat aikaan pahanhajuisia hajoamistuotteita. Sperma sen sijaan ejakulaation jälkeen on varsin tuoretta ja suorastaan elävää - siinähän on lisääntymiskykyisiä siittiöitäkin!

Haiseehan puhdas hikikin ihan erilaiselta kuin sellainen, joka on pari vuorokautta muhinut kainalossa.

JK: Olen myös sinun teoriastasi poikkeava ihminen: meillä saattaa olla huusholli vallan mainiosti parisen viikkoa imuroimatta, mutta ennen ja jälkeen seksin suihkautetaan nopeasti kertyneet eritteet iholta ja limakalvoilta pois - ainakin strategisilta paikoilta. Ei käytetä siinä sen paremmin juuriharjaa kuin lipeääkään ; )
 
???
Mistähän aikalaiskirjoituksista sinä olet saanut sellaisen kuvan, että ennen vanhaan harrastettiin esim. suuseksiä innostuneesti ja runsain määrin? Voisitko heittää minulle pari viitettä? Kuinkahan suuri osa meidän kaikkien mummoistakaan on spermaa niellyt, ihan tosi? Sitäpaitsi vanhat kansansanonnathan vitsailevat mm. sillä, kuinka hienoa oli saada saunan jälkeen kerran viikossa puhdasta. vrt. ""Ei ole ehtaa, mutta on puhdasta, sano Tampereen likka.""

Tekisi mieleni kysyä teiltä, jotka ette peseydy edes rakastelun jälkeen, että lähdettekö te tosiaan rakastelun jälkeen liikenteeseen kaupungille, töihin tms. spermat ja omat nesteet alushousuihin valuen? Vai rakasteletteko te aina iltaisin, ja annatte värkkienne sitten haihtua kuiviksi/ kuivaantua lakanoihin?

 
hani
Pesulla käyn joka ikinen ilta. Puhtaana on mukava sekstailla. Seksin jälkeen alapesu riittää, jos ei ole kovin sotkuiseksi mennyt.... erikseen on sitten sellaiset hetken kiihkossa käydyt pikapanot, siinä ei ehdi peseytyä etukäteen :p Muutenkin mällit puunaan pakostakin pois koska saan hiivan, jos jätän ne sisään..
 
Iksu
Kjäh... Olipa taas hauska ketju... Vaikka täytyy kyllä sanoa, et meillä vähenisi sex määrät, jos aina aloittelelisi ne suihkusta... xp me kun ei vain 'pimeässä peiton alla' touhuta... Ja määriäkin voisi kai kutsua jopa neuroottisiksi... ;D mut puhtaus on puoliruokaa ja alapää tulee pestyä joka vessa kerta... (myös rakastelun jälkeen) =D eiköhän jokaisen oma asia käykö suihkussa kerran vai 16 kertaa päivässä... (tuon verran meillä tarvitsisi parhaimmillaan) luulisi ihon olevan sen jäljiltä jo ihan ryppyinen..? xD
 
hehe!
Niin, onko sillä nyt jotenkin eroa, suihkauttaako sen alapään puhtaaksi suihkussa/käsisuihkulla varta vasten ennen rakastelua vai joka vessakerran jälkeen ikään kuin valmiiksi puhtaaksi mahdollista rakastelua varten? Eikö se nahka ""kulu"" tai ole kulumatta samalla lailla.

Täällä kyseltiin, että miten nämä rakastelua ennen pesulla käyvät pärjäävät esim. telttaillessa kun ei ole suihkua mailla halmeilla. Kysyisinkin samaa teiltä, joka vessankerran jälkeen suihkuttelijoilta: Miten pärjäätte mökillä/telttailemassa/automatkoilla? Eihän jukisissa vessoissakaan läheskään aina ole suihkua, ei ainakaan ulkomailla.

Herääkin kysymys, että mikä oikein on neuroottista, vai onko mikään?
 
Lilli
No, minä ainakin kerroin että mökillä on ulko-WC:ssä savetit. Niin ja siksi juuri en ole neuroottinen asian suhteen koskapa jos en voi pestä niin se ei maailmaa kaada.
Sitten taas pestään kun on mahdollista ei sen kummallisempaa.
Minä vaan tykkään olla puhdas ei sen kummempaa. Kun johonkin tapaan tottuu niin siihen vain tottuu mutta olen todellakin joutunut lomailureissujenkin vuoksi olemaan pesemättä joka mutkassa eikä se tuota mitään traumoja tms.
Ylipäätään minun mielestäni kenellekään toiselle ei kuulu omat tavat ja puhtaudenkaan vaatimustason ihmettely muiden taholta, se on henkilökohtainen asia. Tosin näin gallupinomaisena kyselynä aihe tietenkin tuo eetteriin erilaisia mielipiteitä ja niinhän se on tarkoituskin.

Tuskin tässä kuitenkaan kenenkään toisen mielipiteet vaikuttavat ihmisten käyttäytymisiin , tälläkään saralla.
 
Iksu
xD no tuohon Lillin kirjoitukseen paha enään mitään lisätä... Vaikka miten te kuvittelette, et kaiken sen rakastelun jälkeen (mitä meillä on) edes ehtisi missään käydä..? ;D
Eikun vakavasti. Tuntuu, et osa ottaa tällaiset ketjut hiukan liian vakavasti... Jos homma toimii suhteessa (suihkulla tai ilman), niin ei siitä luulisi niin kamalaa haloota nousevan..? =D
 

Yhteistyössä