suihkuun ennen ja jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja rakastelun
  • Ensimmäinen viesti
rakastelun
En ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka sanoo menevänsä ENNEN ja JÄLKEEN rakastelun suihkuun. Siis millaista on tällaisten ihmisten seksielämä?? Kauheeta suunnittelua, pitkiä taukoja... eihän se munakaan enää seiso, kun kumpikin alkaa käydä suihkussa (ok - voihan sitä mennä yhdessä, mutta sitä ei yleensä kuitenkaan tarkoiteta) ja sitten naimaan aja sen jälkeen TAAS suihkuun. Siis miksi kokoajan pitäisi pestä itseään? Onko seksi niin likaista? Entä jossain telttaretkellä? Lähteä talsimaan leirintäalueen huoltorakennusta kohti? Entä mökillä? Saunassa saattaa olla vielä lämmintä vettä... mutta entäs jos ei? Tai kotonakaan - mistä tällainen pesuinto? Musta ei mikään ole niin ihanaa kuin spontaani rakastelu ja nukahtaminen toisen kainaloon seksistä märkänä ja tahmeana. Se kuuluu elämään! Ja olen puhdas ja huoliteltu, naimisissa oleva, aktiivisen seksielämän omaava 30v. nainen.
 
Ilmari
Olet varmaan käsittänyt jotain väärin.. jospa se ensimmäinen suihku on ns. kultainen sellainen. Sen jälkeen rakastelu ja sitten onkin syytä käydä suihkussa ettei ihmiset ala epäileen sikalan omistajaksi.
 
hmm
Rakastelu oikein puhtaana on ihanaa. Toinen maistuu hyvältä ja on ihana imeä intiimejä alueita kun tietää että toinen on puhdas. Joskus ei sieltä suihkustä tee mieli lähteä vaan homma hoituu kylppärin lattialla ihanan liukkaana. Nam! :9
 
Sanna
Mun on pakko mennä seksin jälkeen suihkuun ja samoin pissalle. Jos jää spermat sisälle, niin varma virtsaputkentulehdus tulee samantien!

Ja joskus on kiva mennä ensin saunaan ja suihkuun ja aloitella puuhastelut siellä ja siirtyä sitten vaikka suoraan makkarin puolelle=)
 
Niin se on
Monet tykkää piehtaroida paskoissaan ja seisoneiden eritteiden hajussa jotka oikein muhii peiton alla läpi yön. Aamulla sitten lehahtaa ""romanttiset aromit"" heti alkajaisiksi mutta jos se on onnen takeena niin mikäs siinä. Me peseydytään ja tuoksutaan raikkailta taas seuraavaa numeroa varten ja nautitaan puhtaana olosta.
 
alkuperäinen
Hah-haa, onpa täällä hauskoja vastauksia. Se ettei käy ennen ja jälkeen seksin suihkussa, tarkoitaa siis, ettei peseydy ollenkaan. Minä käyn joka päivä suihkussa perusteellisella pesulla ja uskon, että se riittää kyllä ja ettei kanssaihmisiänikään tarvitse sääliä ;-)

Kysymys oli siitä, että ennen seksiä on pestävä itsensä ja seksin jälkeen TAAS uudelleen, se mua huvittaa ja ihmetyttää edelleen. Muutenhan olisin aloittanut: miksi peseytyä ylipäätään koskaan, buahhahhahhaa!

Olette te kyllä aika veikeitä tyyppejä. Hinkkaatte itsestänne nahat irti siellä pesuillanne, oletteko tulleet ajatelleeksi että se voisi olla jotain pesuneuroosia? ;-)

Tiedän perheen, jossa pikkulapset kylvetetään kesät talvet joka ilta. Uskomatonta ihon kuivattamista. Me suomalaiset ollaankin maailman allergisinta kansaa...

 
Äitix3
Pakko vastata, joskin sivuaa alkuperäistä kommenttia.

Myös meidän lapset käyvät joka ilta pesulla, yleensä suihkussa, kun eivät enää kylpyyn mahdu. (6, 10 ja 12 vuotiaat). Allergiat (iho) ovat vähentyneet, lähes hävinneet.

Itse käyn joka aamu ja ilta suihkussa. Joskus (esim. nyt kun on hellettä) myös päivällä. Ja jos sellainen on mielessä, niin alapäänsuihkukin on keksitty. En kuitenkaan hinkkaa itseltäni nahkaa irti, pari minuuttia riittää. Eikä myöskään pesuneuroosi ole iskenyt, haluan vain olla raikas ja haluan, että lapset ovat puhtaat.
 
Dana
Niin no en mäkään tajua, että pitäisi käydä kokovartalosuihkussa yhtenään, ennen ja jälkeen jne.

Siinähän kastuu tukkakin aina, enkä mä halua olla sitä yhtenään rullailemassa ja kääntämässä.

Kyllä meille enimmäkseen alapesut riittää, aina ei ""ennen"" tehdä sitäkään, jos nyt ei kauhean kauan ole edellisestä pesusta. Mutta totta on, että saunan jälkeen kun on kuivunut ja on oikein puhdas olo, niin on mukava rakastellakin.
 
Suihkuun!
Minusta on luonnollista partnerin huomioimista, että käy suihkussa ennen rakastelun. Meillä suuseksi kuuluu joka sessioon, ja väljähtynyt kusen maku on kyllä todella epäeroottista! Käyn joka ilta suihkussa, joten olen jo valmiiksi puhdas vaikka aktia varten kun menen sänkyyn. Mieheni pitää erityisesti nuolemisesta, joten minulle on kunnia-asia, että tuoksun ja maistun raikkaalta.

Mieheni taas tekee niin pölyistä työtä, että hän käy saunassa joka päivä.

Aktin jälkeen on mukavaa piipahtaa suihkussa, varsinkin, jos sessio on ollut hieman pidempi ja hikisempi. En myöskään tykkää siitä, että häpykarvat ja rinnat ovat aamulla tahmean sperman peittämät. Vaihdan sänkyvaatteet joka toinen viikko ja spermatönkköiset lakanat eivät oikein houkuttele...

Eihän suihkussa tarvitse kuin suihkuttaa itsensä. En käytä aina edes saippuaa, raikas ja viileä vesi tuntuu ihanalta! En minä ainakaan nahkaani mitenkään erityisesti hankaa. Ihokaan ei ole kuiva tai allerginen, kosteusvoidettakin käytän vain keskitalvella tai auringonoton jälkeen.

Sitä paitsi eihän siinä hiuksia tarvitse kastella, itse kietaisen hiukset ponnarille, käytän suihkumyssyä tai laitan pyyheen hiusten suojaksi suihkun ajaksi.

 
Misu
Hyi helvetti, sitä seksiä kun molemmat ovat likaisia. Ja sitä hajua, yök! Kyllä se vaan on ihanaa kun molemmat ovat puhtaana, eikä tarvi miettiä että maistunkohan mä nyt hyvältä...

Meillä suoritetaan pika pesu ennen ja jälkeen, ei siihen mene aikaa kuin puoli minuuttia, toinen voi sillä aikaa hyväillä itseään. Ja sitten vaan nautiskelemaan :)
 
Hilu
Käyn kerran päivässä suihkussa, mutta ihan ehdottomasti pesen alapääni enen ja jälkeen lemmiskelyn.
En todellakaan koe olevani mikään himopesijä, mutta on se huomaavaista toistakin kohtaan, ettei lemahda.
En suostuisi ottamaan suihin mieheltä, joka ei ole peseytynyt, yäk!
 
Iitu
Ilman muuta seksiin kuuluu olla puhdas ennen ja jälkeen rakastelun.
Joskus nouruudessa esim. telttaretkellä oli tosi tympeä olo,kun ei ollut pessyt itseään.Onneksi nykyään voi pestä itsensä jälkikäteen.
Olen samaa mieltä kuin eräs muukin,että aiheuttaa tulehduksia,jos nesteet jäävät muhimaan koko yöksi tai päiväksi ja se haju on kuvottava.Hyi..

 
Aikuinen nainen
Ettekö te ennen ja jälken suihkuttelijat koskaan harrasta spontaania seksiä? Minusta se on (seksi)elämän suola... Olen ollut naimisssa jo kohta 25 vuotta, mutta vieläkin joskus tekee mieli vaikkapa kesken autoajelun -missäs sitä silloin suihkuttelee??? Tai kun mies tulee kesken keittiöhommien suukottelemaan niskaa -johan se tunnelman pilaisi, kun pitäisi sanoa, että ""odotahan hetki, menen äkkiä suihkuun..."" Kyllä normaali päivittäinen peseytyminen takaa puhtoisen olon, vaikkei juuri ennen suihkuun menekään.

Mitä tulee tuohon jälkeen suihkutteluun, meillä ainakin molemmat usein nukahtavat sylikkäin kesken loppuhellittelyn; joskus jopa lusikka-asentoon mies vielä sisälläni... Ehtiihän sitä suihkuun aamullakin ja lakanat voi vaihtaa aina tarvittaessa eikä vain tiettynä päivämääränä.
 
Suihkuun!
Yhteiseloa tulee meilläkin tänä vuonna 25 vuotta.

Minulla ei kyllä autossa rakastelu ole enää innostanut sen jälkeen kun muutimme yhteen. Emme muutoinkaan harrasta sen tyyppistä automatkailua, että siinä himot heräisivät. Teinivuosina tuli tuota autossa tuhertamista ikkunat huurussa harrastettua ihan riittävästi. Nykyisissä malleissa kun ei ole enää nilkkalenkkejäkään. Vaaleat alcantara-penkitkään eivät pidä spermaläikistä, vaikka ovatkin helpot puhdistaa.

Se nyt vaan on niin, että suihinotto ei oikein maistu, jos edellisestä pesukerrasta on kulunut jo useamman ""kusellakäynnin"" verran. Tämä on tietysti makuasia, niin kuin moni muukin. Joitakin eritteet ja smegmanhajut kiihottavat, minua ei. Myös anaalin hyväily ja -yhdyntä eivät tosiaankaan kiihota, jos paikat ovat viimemisen vessakäynnin jäljiltä.

Ei puhtaudesta pitäminen estä spontaania seksiä, mutta silloin on tyydyttävä suppeampaan versioon kuin normaalisti. Miksi söisin pikaruokaa grillillä, jos gourmet-illallinenkin on saatavilla? Sitä paitsi ei minun kiihottumiseni kahden minuutin suihkun aikana mihinkään häviä, kun joutuu hetken odottelemaan, se pikemminkin lisää haluja! Varsinkin kun tietää, että koko ruokalista on käytettävissä ;)

Kun parisuhteessa on totuttu puhtauteen, siitä ei tarvitse sen kummemmin keskustella. Niskasuudelmalla voi myös käydä hienovaraisesti vihjaamassa, eikä siltä istumalta tarvitse kellistää partneria keittiön pöydälle. Ei meillä ainakaan tarvitse toiselle sanoa, että ""odota, käyn suihkussa"". Asiat hoituvat kyllä ihan itsekseen ilman ohjelmointia tai stressiä.

Minusta märällä lakanalla nukkuminen on yksinkertaisesti epämiellyttävää. Lusikka-asennostakin on paljon mukavampi herätä, kun ensimmäinen tuntemus ei ole partnerin tahmaiset häpykarvat klittaantuneina kiinni takamukseen. Näitäkin muistoja on kyllä nuoruusajoilta ihan riittävästi.

Mutta kuten sanottu, niin kukin tyylillään. Silti jää tässä keskustelussa hämmästyttämään se, että toisia todellakin voi häiritä se, että jotkut pitävät puhtaudesta. Ymmärrän, että tämä voi olla ongelma, jos puolisot ovat erilaisia, mutta miksi se häiritsee täysin ulkopuolisia ihmisiä?

Ilmeisesti ihmiset kokevat suihkussakäynnin eri tavalla. Joku pitää sitä stressaavana itsensä pesuna, toiset taas nautiskeluhetkenä. Meillä on muutenkin panostettu pesutiloihin, ja kun molemmilla on omat suihkut ja omat wc:t, ei tarvitse toisen jonotellla vuoroaan.
 
NIIMPÄ
No itse en vaihtaisi suuseksiä, pesemättä jättämiseen! Teillä tuskin spontaanissa seksissä suuseksiä harratetaan??????

Ja tuo jälkeen peseytyminen on miehellä eri asia kuin naisella! Mikäli ei ole käytössä kortsua, valuu spermat housuihin muista limoista puhumattakaan! Hieroppa joskus koko lastisi omaan elimeesi ja laita rasvaa vielä päälle ja eiku vatteet päälle ja töihin. Voi muuten jossain vaiheessa tulla sellainen olo että suihku olisi poikaa!!!!!!
 
m
Enpä usko, että toisten ihmisten siisteyskäsityksen ketään häiritsevät. Lähinnä kai herättävät ihmetystä. Kyllähän mekin, jotka emme koko ajan ennen, jälkeen ja rakastelun välillä suihkuttele itseämme pidämme puhtaudesta, mutta meidän käsityksemme puhtaudesta ei ole yhtä neuroottinen.

Itse en esimerkiksi käytä mitään desinfioivia pesuaineita kodin puhdistukseen, sillä en koe sitä tarpeelliseksi. Joku siivoushullu varmasti pitää minua saastaisena sontaläjänä tämän vuoksi.

Ongelmia erilaiset puhtauskäsitykset eivät varmasti aiheuta niin kauan kuin molemmilla puolisoilla on yhteinen näkemys asiasta. Nyt jonkun täytyisikin seuraavaksi tehdä gallup (vitsi, vitsi) aiheesta oletko tyytyväinen puolisosi suihkukäyttäytymiseen seksin yhteydessä. Saataisiin asioiden todellinen laita esiin :)

Jännittävää muuten huomata, että tälläkin palstalla on monet kerrat itketty sitä, kuinka puolisoilla on täysin erilainen käsitys esimerkiksi kodin siisteydestä, mutta kukaan tähän viestiketjuun vastanneista ei tunnusta, että heillä olisi erilainen maku seksin ja puhtauden suhteen. Todistaako tämä sen, että samankaltaiset puolisot ovat löytäneet toisensa vai sen että asia on vaiettu kuoliaaksi ja purkautuu sitten ongelmina muilla parisuhteen alueilla?

Spontaanin seksin ystävänä minulta kyllä menisi maku seksiin, jos toinen pyytäisi minua lämmittelemään itseäni sillä välin kun hän käy suihkussa. Tulee ihan vanha vitsi hiero sä itseäsi sillä välin kun mä käyn p*skalla mieleen, heh.
 
gyn. erik. lääkäri
kuule, jos kärsit toistuvista virtsatie tulehduksista, on todella syytä peseytyä ennen ja jälkeen seksin tulehduksen välttämiseksi.

jos siitä romantiikka tai spontaanisuus kärsii, niin sitten vaihtaisin miestä! pienellä vaivalla vältät antibioottikuurin, on se sen väärti.

kierre saattaa myös alkaa noissa virtsiksissä juuri näin, ettei peseydytä ennen tai jälkeen aktin.
 
Suihkuun!
Kyllä se vaan tuntuu häiritsevän, koska sehän on koko tämän ketjun aloittajan ydinteema.

Toisilla tuntuu olevan halu kärjistää asioita. Onko joku väittänyt, että ""koko ajan, ennen, jälkeen ja rakastelun välillä suihkuttelee itseään""? Onko siinä jotakin kummallista, että suuseksistä pitävä pariskunta haluaa huolehtia siitä, että toisen ei tarvitse maistella suussaan virtsan, valkovuodon tai ulosteen makua? Entä siinä, että huutelee sperman pois rinnoiltaan ja häpykarvoiltaan ennen nukkumaan menoa? Suihkun tarve ennen ja jälkeen rakastelun jälkeen riippuu tietysti paljon siitä, millaista seksiä harrastaa. Merkitystä on myös sillä, millaista ehkäisyä käyttää.

Joillekin spontaanisuus tarkoittaa sitä, että ""heti, nyt ja tässä"" toisille se taas on sitä, että etukäteen et voi tietää, mitä on tulossa eli voidaan harrastaa mitä seksiä tahansa, ihan mielen ja tunnelman mukaan ilman haju- ja makuhaittoja. Itse pidän jälkimmäisestä.

Kuten sanottu, ihmisillä on eri käsityksiä puhtaudesta. Jotta voi määritellä mikä on neuroottista, pitäisi ensin määritellä mikä on normaalia. Ja se onkin jo huomattavasti vaikeampaa. Mitä tekemistä ylipäätään on desinfioivilla kodin siivousaineilla ja omasta siisteydestään huolehtimisella?

""Todistaako tämä sen, että samankaltaiset puolisot ovat löytäneet toisensa vai sen että asia on vaiettu kuoliaaksi ja purkautuu sitten ongelmina muilla parisuhteen alueilla?""

En osaa vastata kuin omasta puolestani ja meillä on kyllä mieheni kanssa sama maku; kumpikaan ei kiihotu eritteiden ja virtsan tuoksusta ei mausta ja kumpikin pitää suuseksistä.
Kyllä on muuten parisuhteessa pienet ongelmat, jos suihkussakäynnistä syntyy vaiettuja patoutumia :)

Vai yritätkö nyt sitkeästi ylläpitää neuroottisuusteemaa ja ainakin rivien välissä väittää, että ""kyllä se siivoushullu akka pakottaa miehensä käymään suihkussa"". Meillä on aivan tavallista, että mies käy kerran päivässä saunassa ja pari kertaa suihkussa. Aamusuihku herättää mukavasti, pölyisen työn jälkeen hän saunoo joka päivä. Kun vielä harrastaa salibandya, rullaluistelua ja paria muutakin hikilajia suihkussa tulee käytyä useamman kerran. Pitäisiköhän minun ohjata mieheni terapiaan, että ""uskaltaisi tulla ulos kaapista ja olla oma likainen itsensä"" :D

Eiköhän seksi ole sen verran tärkeä osa parisuhteessa, että se joko sytyttää tai sitten ei. Jos puhtauskäsitteet ovat valovuosien päässä toisistaan, en oikein jaksa uskoa, että seksikään on molempien mielestä nautittavaa. En minä ainakaan olisi ikimaailmassa mennyt naimisiin miehen kanssa, joka ei pitäisi siisteydestä. Minulle nyt vaan yksinkertaisesti puhdas ja raikas mies on suuri nautinto! Nautin myös mieheni katselusta, vielä 25 vuoden jälkeen yhtä houkutteleva ja valloittava uros.

Onko joku maininnut, että pyytää partneria lämmittämään itseään, kun käy suihkussa? Ei meillä ainakaan kummankaan tarvitse itseään lämmitellä. Jos miehen stondis hetkeksi lopahtaa, niin muutamalla sopivalla imaisulla mies on välittömästi juhlakunnossa. Minä puolestani pysyn lämpimänä jo pelkästä ajattelusta. Eikä tulisi sen puoleen mieleenkään itseäni lämmitellä, sitähän varten minulla on partnerina perin kielitaitoinen mies.

 
m
Ei se minua ainakaan häiritse, enkä pidä asiallista nettikeskustelua oireena jonkun asian häiritsemisestä. Mistäs täällä sitten keskusteltaisiin, jos ei eriävistä mielipiteistä? ""Minun käsitys on oikea!"" ""Juu, niin on!"" ""Aivan oikeassa olet!"" jne... Jotkut ihmiset eivät näemmä halua edes keskustelupalstoilla nähdä muita kuin heidän omaa mielipidettä myötäileviä vastauksia.

Olen samaa mieltä kanssasi siinä, että normaalin käyttäytymisen määrittäminen on erittäin vaikeaa. Siksi on mielestäni aika vaikea myös määritellä milloin jokin esimerkki on kärjistetty ja milloin ei. Minusta jatkuva suihkuttelu (joihin lasken ennen ja jälkeen aktin suihkut) on outoa, sinusta ei.

Itse määrittelisin normaalin ja neuroottisen käyttäytymisen eron siten, että normaali käyttäytyminen ei häiritse itse elämää (vaikkapa pakonomainen hellan tarkistus viivyttää uloslähtöä), neuroottinen taas häiritsee. Eli seksissä minua ainakin häiritsisi se jos puolisoni kokisi minut tai itsensä normaalitilassa niin likaiseksi ettei hän voisi harrastaa kanssani seksiä ennen suihkusessiota.

Mieheni ei ainakaan maistu virtsalle eikä ulosteille vaikkei hän käy suihkussa ennen seksiä. Hän sanoo samaa minusta. Valkovuotoa voi alapäätulehduksista riippuen olla toki monenlaista, omani on todella vähäistä eikä haise/maistu pahalta jos kaikki on kunnossa. Samaa limaa minulta erittyy niin paljon suuseksissä että nuolemista ei voisi edes harrastaa jos sitä pelkäisi. Siispä ei tarvetta etukäteissuihkutteluun.

Outoa ettet näe mitään yhteyttä kodin siisteydellä ja henkilökohtaisella hygienialla. Minä en tunne kovin montaa ihmistä jotka kuuraisivat itseään päivät pitkät mutta antaisivat kämppänsä rehottaa likaisena ja päinvastoin. Rennot ihmiset harvoin nipottavat myöskään asuntonsa siisteydestä, joten kyllä minä näen näiden asioiden välillä selvän yhteyden. Vai onko teillä täysin eri siisteyskäsitykset omalle hygienialle ja kodin siisteydelle?

Taidat ottaa muutenkin tämän keskustelun hieman liian henkilökohtaisesti. Yritin kysellä muiden ihmisten mielipiteitä, en väittää että teillä olisi jokin vaiettu ongelma suhteessanne. Silti en voi millään käsittää miksi valtaosa ukkomiehistä valittaa ettei seksi ole laadultaan tyydyttävää, jos kerran kaikilla aviopareilla on yhtä täydellinen hegemonia näissä asioissa kuin teillä.

Tulee väkisinkin mieleen että kyseessä on vain toisen ihmisen näkemys aiheesta. Siksi peräänkuulutinkin täällä näiden siisteyshullujen vaimojen aviomiesten näkemyksiä aiheesta. Jos kalikka ei kerran kalahtanut, miksi älähtää? Jos teillä spontaanisuus ei tarkoita sitä, että mies voi yhtäkkiä vaikka kesken tiskaamisesi nostaa sinut keittiön pöydälle ja hoidella kaikin mahdollisin tavoin, ja miehesi on vieläpä tyytyväinen tilanteeseen, niin mikä silloin on ongelma? Ei mikään.

Ja jos luet viestiketjun hieman tarkemmin lävitse, joku todella ehdotti itsensä lämmittämistä sillä välin kun partneri käy suihkussa.

Harmiksesi minun on kerrottava, että minullakin on erittäin kielitaitoinen mies, enkä itsekään ole taidoiltani huono, seksiä meillä harrastetaan monenlaista ja usein, joten tyydyttävään (kirjaimellisesti) seksielämään ei todellakaan tarvita ylenmääräistä suihkussakäyntiä. Mutta voimmehan me seuraavaksi kinastella siitä, kummalla on parempi seksielämä eipäs juupas :)


 
Ihan totta
Kun menee ensiksi suihkuun, voi tosiaan huoletta harrastaa suuseksiä. Ihmisessä kun on bakteereita, yuo know.

Rakastelun jälkeen taas on kiva huljauttaa spermat pois, kuten edelläkin joku totesi. Ei siinä tarvitse itseään hinkata, vaan huuhtoa vain.

Eli kyllä, voin käydä ennen ja jälkeen.
 

Yhteistyössä