Alkuperäinen kirjoittaja NIIN:Alkuperäinen kirjoittaja katmat:Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Alkuperäinen kirjoittaja katmat:kyllä meidän poika ainakin käy seurakunnan päiväkerhossa vaikka emme kuulu kirkkoon.Ei se ainakaan täällä ole mikään este käymiselle elleivät vanhemmat sitte oo niin hysteerisiä että pelkäävät että lapsi aivopestään sielläeikai kerho autuaaksitekevä oo mutta olen edelleenkin sitä mieltä että jos lapsi siirtyisi päiväkodista kerhoon niin sitten voisi jonkun työssäkäyvän lapsi päästä päiväkotiin tämän kerhoon menneen tilalle.
En toki ole "hysteerinen", mutta miksi seurakunnan varojen väärinkäyttö olisi jotenkin hyväksyttävämpää kuin yhteiskunnan? Veroja mä sentään maksan, kirkollisveroa en.
Edelleen olen sitä mieltä, että koska päivähoito-oikeus on olemassa, se on kunnan vastuulla varmistaa että niitä hoitopaikkoja on riittävästi ja oikeilla alueilla. Esimerkiksi omassa kunnassani näin ei ole, eikä varmasti ole virikelasten vika.
Mä ehdin maksaa vuosikausia kirkollisveroa saamatta vastineeksi mitään.Otan sen nyt takas vaikka oonki eronnu kirkosta muutamia vuosia sitte![]()
Itteä kyrsii,sori vaan,ku päiväkodeissa sossun tuella elävien työttömien muksuja ja itte jonotan lapsille hoitopaikkaa kun kuukauden päästä alkaa työt.ja joutuvat varmaan jonnekki ylipaikoille sen takia että sielä on sellasia lapsia jotka vois hyvin olla muuallaki virikkeitä saamassa.itsellä ei kävisi mielen vieressäkää panna omia lapsia päiväkotiin jos jompikumpi on kotona.Nytkään emme aio pitää heitä siellä kuin silloin kun ollaan yhtäaikaa töissä (ollaan kumpiki vuorotyössä).Jos jompikumpi on kotona niin lapsetkin on kotona.
Mut ellet sä jonottas, ja saisit paikan nyt heti, niin ethän vois ottaa sitä vastaan, koska olet vielä kuukauden kotona, eikä lapsia saa viedä päiväkotiin jos on kotona. Joten jonottele nyt vaan se kuukaus ihan rauhassa![]()
![]()
jonotan toki mutta kun täällä on päiväkodeissa niin täyttä että niihin pitäis panna hakemus jo puoli vuotta ennenku tarttee paikkaa että saa varmasti...