sossun rahan kestosta..ja muutenkin valitusta.. toimeentulotukea odotettu nyt 15pv =(

  • Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Äitiysavustusta eli tuo 140e ei lasketa tuloiksi.
aivan ihanaa jos näin on.. yks ressin aihe vähemmän.. =)
tosiaan sain sen helmikuun lopussa ja päättelin että ottavat tuloina huomioon. mutta hyvä jos näin ei ole.
 
huhuh
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
En minäkään ihan oikeesti pahalla tarkoita, mutta ihmetyttää kans et miten voi mennä noi susille talous parissa kuussa kun on kuitenkin lopputilit saatu, päivärahat juoksee jne jne...
Kyllä mie ymmärrän et työt voi joskus loppua, työttömäks se minäkin jäin vuoden vaihteessa ja olihan se alkuun pääsy hankalaa ku odotti käsittelyaikoja jne. mutta kyllä nyt kuitenkin rahat juoksee ihan normaalisti...

Tosin teillä taitaa olla aika perskuleen pienet ansiosidonnaiset jos saatte vielä soppalasta tukiaisia...

Kökkö tilanne kaikenkaikkiaan, mutta tarkka suunnittelu ja budjetointi auttaa.
Jos työttömyys tulee yllättäen, niin siinä ei paljon tarkat suunnittelut ja budjetoinnit auta. Jos on tottunut tiettyyn tulotasoon ja on juoksevia laskuja jne., jotka on ennen hoidettu sillä palkalla, saattaa ihminen työttömyyden sattuessa olla parissa kuukaudessa tosi lirissä taloudellisesti.
totta,ei meilläkään ollut helppoa marraskuusta asti miehellä ei ole töitä,tulot tippu parilla tonnilla.
ei ole helppoa oppia elään pihisti kun on tottunnut erilaiseen elämään samat lasku on kuitenkin maksettava.
onneksi on viälä katto pään päällä ja kesällä taas helpottaa mutta siihen on viälä pari kuukautta aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Koska siis olet hakemuksen jättänyt?
5.3 jätin hakemuksen.
Miksi et jättänyt sitä jo 1.3.?
koska tiliotteet tulivat kotiin postissa 4.3 eli odotin niitä ja hti ne saatuani kiikutin sossuun..
Meilläpäin jos aikoo saada rahat alkukuuhun mennessä, pitää olla hakemus vetämässä 2viikkoa ennen ku kuu alkaa. Eli maaliskuun tukeen täytyy viedä hakemus siinä helmikuun puoli välissä. Muuten se myöhästyy.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mo:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Nyt pois kaikki ylimääräinen. Eli sanotte irti lehdet sun muut tilaukset ettekä enää tilaile yhtään mitään mistään. Kun maksettavana on vuokra, vesi, sähkö, puhelinlasku, netti (meganen riittää ) ja tv-lupa niin pärjää kyllä. Auto seisontaan niin ei tarvi vakuutuksia ja bensoja maksella!
Totta! Mitä teette autolla jos olette molemmat kotona??
ei olla tilattu yhtään mitään ei olla ostettu yhtään mitään joulukuun jälkeen..
nämä seiskat ja aku ankat jotka tulee niin on jo maksettu.
ainut mitä oon ostanut niin vauvalle vaunut+ sängyn sillä kelan 140e käytettynä
ja välillä kirppikseltä jotain
autosta niin ei se kyllä kovin kovassa käytössä ole ollut mutta on kuitenkin. ollaan viety lapset säällä kun säällä päiväkotiin käyty kaupassa,neuvolassa,toimintaterapiassa ym kävellen vaikka ulkona pyryttää tai pakkasta -30
ja tuo auto ollut kiikun kaakun. mies kun on töitä metsästänyt niin se auto on pakollinen jos täältä johonkin haluaa mennä ei sitä sit oo laitettu kun aateltu et jos ens viikolla sais töitä tai sitä seuraavalla tai jos nykynen pomo ois keksinyt jotain talvi työtä.
esim nyt maksettiin tällä viikolla autoverokin vasta vaikka eräpäivä oli ollut jo tammikuussa. ja mä oon siis linkkaria käyttänyt joka viikko kun oon mennyt äippäpolille
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mä oon siis linkkaria käyttänyt joka viikko kun oon mennyt äippäpolille
Olisko tullut halvemmaksi mennä sit omalla autolla... kuin kaukana se ä-poli on? Jos linkka maksaa 15 ?, niinkö se oli? 15 ?lla saa jo aika monen kilometrin bensat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
no kukaan ei voi tietää aloittajan tilannetta, mikä se oikeasti on. antakaa nyt olla jo nuo pitäisi pärjätä juttunne.
kukaan ei varmasti saa helpolla rahaa sossusta, kyllä kaikki syynätään niin tarkasti.
valitettavan helpolla sieltä kyllä saa sellaiset jotka katsois raha-asioitaan niin pärjäisi vallan mainiosti. tilataan netistä uusia juttuja jatkuvasti ja sitten ei ole varaa maksaa sähköjä ja vesiä...no marssitaan sossuun ja sossu maksaa. sitten voikin taas hassata rahaa kun ei oo tollasia murheita. :(
Totta!
Nettiliittymä no kyllä maksettu ja tietokone löytyy, mutta vuokraa ei voi maksaa.
juu 26e on viä paljon =) sillä saakin vaikka mitä mutta kun ei tiä koska seuraava raha tulee eli montako päivää pitää pärjätä tuolla eli näillä näkymin ainakin ens viikon to-pe JOS mun kelan raha tulee tuolloin ( JA SIITÄKIN SIIS MAKSAN VUOKRAN ELI RUOKAAN JÄÄ N. 20E) jos ei tuu niin pitempi aika.. tai lyhempi jos se sossun raha tulee..

jos tietäsin nyt että maanantaina tulis sossun raha niin kyllähän tuolla summalla sais loihduttia vaikka mitkä ruuat

tietokone on maksettu ja nettiliittymä 50e/2 kuukauden välein on huomattavasti vähemmän kun 480e vuokra kuukaudessa. mä saan vietyä päivära hakemuksen ma ja kun sieltä tulee n. 500e niin se menee kokonaan vuokraan

mutta en mä jaksa selitellä..
meillä on laskuja mennyt ulosottoon jota me lyhennetään ,kelalle pitää maksaa tietty määrä kuukaudessa niin kyllä meillä laskuja löytyy varmaan niitä pakollisia ja ihan tasan niitä turhiakin mutta tammikuun jälkeen ei olla kyllä ainootakaan uutta tilausta tehty kun ei noi rahat riitä ees ruokaan,bensaan,ja noihin laskuihin..

enkä aatellut että tästä tällänen haloo nousee. halusin vaan purkaantua.
ei olla totuttu vaan tälläseen kitkuttamiseen vaikka ruoka menotkin pienentyneet enkä muistais että juustookaan on ollut sitten joulupöydän.. pikaruokapaikoissa ei olla käyty joulukuun jälkeen ( näissä ylensä käytiin n. 1-2x/kk) kaljaa,tupakkaa ei ees käytetä..
mutta kun alkaa laskeen että jos rahaa saa kuukaudessa n. 1500e/kk siitä 500e vuokraan,495e/kk on niitä PAKKO laskuja jotka on pakko maksaa + sitten jää liuta näitä autovero,sähkölasku,anttila,puhelinlaskut,netti,tv lupa.autovakuutukset mitkä maksetaan jos pystytään. ja se loppu eli n. 500e joka kuulostaa kai hurjan paljolta niin siitä sit pitäs maksaa nuo loput laskut,ruoka,bensa ym mitä millonkin tarvii shamppot ym mutta kun raha ei tuu kerralla vaan pienissä erissä

tai jotenkin näin.. esim kun oon raskauteni takia linja-autoo joutunut käyttämään ja siellä ravaan kerran viikossa niin linkkari kyyti ees taas maksaa n. 15e joka tyhjentää kivasti raha varastoja.
Jos kahdella työssäkäyvällä on jo valmiiksi ulosotossa laskuja,vika on rahankäytössä.
Ei tuossa tilanteessa auta muu kuin alkaa miettimään tosissaan miten ne raha-asiat hoitaa.
Aina pitää maksaa vuokra ja sähkö ensimmäisenä että pysyy lapsilla katto pään päällä.Vasta sen jälkeen mietitään kaikki muu.
26 eurolla saa varmasti viikonlopuksi ruokaa.Katsoo vaan mitä ostaa,makaronia,sipulia,jauhelihaa,edullista tehdä makaronilaatikko,riisiä ja maitoa ja siinä on puuro,kananmunia ja jauhoja ja tekee lättyjä tai pannaria.Varmasti saa mahat täyteen.
 
ee
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mä oon siis linkkaria käyttänyt joka viikko kun oon mennyt äippäpolille
Olisko tullut halvemmaksi mennä sit omalla autolla... kuin kaukana se ä-poli on? Jos linkka maksaa 15 ?, niinkö se oli? 15 ?lla saa jo aika monen kilometrin bensat.
Juuri näin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Voi voi. Syökää makaroonia. Syön just täs pihviä tuorejuuston kera, maustettuja lohkoperunoita, kylmää maitoo, suolakurkkua, fetasalaattia, nams.
en.. aattelin että teen lasagnea toistaseks kun jääkaapissa on viä muutakin kun valo..
mutta jos ei alkuviikosta tuu sossun raha niin kai se pitää makaroonilorju pyöräyttää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mä oon siis linkkaria käyttänyt joka viikko kun oon mennyt äippäpolille
Olisko tullut halvemmaksi mennä sit omalla autolla... kuin kaukana se ä-poli on? Jos linkka maksaa 15 ?, niinkö se oli? 15 ?lla saa jo aika monen kilometrin bensat.
onhan se kaukana (tai no 25km päässä) mutta kun ei tuo auto juttukaan niin selvä oo. ja siinä oli vikaakin paljon eli ukko on sitä pikku hiljalleen tässä koittanut korjailla siis huom tosi vähän uusi akku ym lisäksi talvirenkaat on nastattomat kuluneet renkulat eikä sillä ihan kauheessa lumipyryssä tai liukkaalla uskkalla lähtee..
ja kun täällä 25-30 asteen pakkasia niin ei tuo auto ees inahtanutkaan.

mut nyt tekeen ruokaa..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Kröhöm, eipä sillä autolla oo saanu ajaakkaan jos vero on erääntyny tammikuussa ja nyt vasta maksettu... :whistle:
näinpä =) siis ei ajettu. ja maksoin tällä viikolla mukavien korkojen kera tämän laskun siis ihan jos aletaan tarvitseen kun kevät lähenee ja oli jo muutama lämmin päivä ja tiet näytti sulilta kunnes tämä lumipyrä alkoi ja taas on lunta niin paljon.
mutta nyt ens viikolla voi jo autolla mennä sinne äippäpolille
 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
autosta niin ei se kyllä kovin kovassa käytössä ole ollut mutta on kuitenkin. ollaan viety lapset säällä kun säällä päiväkotiin käyty kaupassa,neuvolassa,toimintaterapiassa ym kävellen vaikka ulkona pyryttää tai pakkasta -30
ja tuo auto ollut kiikun kaakun. mies kun on töitä metsästänyt niin se auto on pakollinen jos täältä johonkin haluaa mennä ei sitä sit oo laitettu kun aateltu et jos ens viikolla sais töitä tai sitä seuraavalla tai jos nykynen pomo ois keksinyt jotain talvi työtä.
esim nyt maksettiin tällä viikolla autoverokin vasta vaikka eräpäivä oli ollut jo tammikuussa. ja mä oon siis linkkaria käyttänyt joka viikko kun oon mennyt äippäpolille

Jos molemmat on kotona työttöminä, niin mitä ihmettä te sitten pidätte lapset päiväkodissa joka ikinen päivä ja maksatte tästäkin lystistä?!

 
Jenna.


tää on niin iso harhaluulo että siivojan töitä saa tosta vaan nykyään....[/quote]

Niinpä! minäkin jouduin oikein soittamaan ISS:llä että pääsin ;D[/quote]

täytyyy myös ottaa huomioon paikkakunta missä asuu;) onko siällä edes siivojille töitä.
nykyään monessa paikassa vaaditaan koulutus tai hygieniapassi[/quote]

Kyllä ne työpaikalla kouluttaa työhön ja hygieniapassikin tuli duunista.
 
Äh, kannattaako tässä nyt kaataa kaikki ap:n niskaan, eiköhä se saanu jo ihan tarpeeks vittuilua ja neuvoja...

Paistaa se aurinko joskus risukasaankin, päivä kerrallaan!Täytyy vaan yrittää jaksaa venyttää penniä ja laskee kaikki...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nyt lähden loihtiin lapsilleni ruokaa kun sitä toistaseks vielä on =)
nii olisko halvempaa ajaa omalla autolla ä-polille?
Olisi!
Joska bensan hinna päälle tulle, ajoneuvovero ja liikennevakuutus. Lisäksi jos auto olis myyty, olis pari tonnia rahaa laskuihin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
autosta niin ei se kyllä kovin kovassa käytössä ole ollut mutta on kuitenkin. ollaan viety lapset säällä kun säällä päiväkotiin käyty kaupassa,neuvolassa,toimintaterapiassa ym kävellen vaikka ulkona pyryttää tai pakkasta -30
ja tuo auto ollut kiikun kaakun. mies kun on töitä metsästänyt niin se auto on pakollinen jos täältä johonkin haluaa mennä ei sitä sit oo laitettu kun aateltu et jos ens viikolla sais töitä tai sitä seuraavalla tai jos nykynen pomo ois keksinyt jotain talvi työtä.
esim nyt maksettiin tällä viikolla autoverokin vasta vaikka eräpäivä oli ollut jo tammikuussa. ja mä oon siis linkkaria käyttänyt joka viikko kun oon mennyt äippäpolille

Jos molemmat on kotona työttöminä, niin mitä ihmettä te sitten pidätte lapset päiväkodissa joka ikinen päivä ja maksatte tästäkin lystistä?!
meillä oli molemmat lapset eka 5x viikossa päiväkodissa viä viime vuonna kun oltiin molemmat töissäkin kun itye sit jäin työttömäks sanoin että otan pois mutta tädit eri mieltä.
toisella se on ihan hyvät syyt ja käy 5x viikossa ja toisella vähennettiin siihen 2x
vaikka useesti kysyin että onko se nyt tarpeellista

mein tuloilla päivähoitomaksu 0e
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jenna.:
tää on niin iso harhaluulo että siivojan töitä saa tosta vaan nykyään....
Niinpä! minäkin jouduin oikein soittamaan ISS:llä että pääsin ;D[/quote]

täytyyy myös ottaa huomioon paikkakunta missä asuu;) onko siällä edes siivojille töitä.
nykyään monessa paikassa vaaditaan koulutus tai hygieniapassi[/quote]

Kyllä ne työpaikalla kouluttaa työhön ja hygieniapassikin tuli duunista.[/quote]

iss heitti mut pihalle. kunnalle tein sijaisuuksia sillon tällön kunnes nekin loppuivat
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Äh, kannattaako tässä nyt kaataa kaikki ap:n niskaan, eiköhä se saanu jo ihan tarpeeks vittuilua ja neuvoja...

Paistaa se aurinko joskus risukasaankin, päivä kerrallaan!Täytyy vaan yrittää jaksaa venyttää penniä ja laskee kaikki...

juu on tullut kyllä aiheesta ja aiheen vierestä..

itteäni lohduttaa että ehkä 2kk päästä tää kaikki on loppu.. mies pääsee taas töihin saa sen verran rahaa että pärjätään nykyistä paremmin.. hyvällä tuurilla jo huhtikuussa se vaan riippuu tuosta lumen ja pakkasten määrästä. . ei oo pitkä aika kun 3kk jo kitkuteltu...

niin se ruuan teko en saa hinattua itteeni ylös =)
 
._.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nyt lähden loihtiin lapsilleni ruokaa kun sitä toistaseks vielä on =)
nii olisko halvempaa ajaa omalla autolla ä-polille?
Olisi!
Joska bensan hinna päälle tulle, ajoneuvovero ja liikennevakuutus. Lisäksi jos auto olis myyty, olis pari tonnia rahaa laskuihin.
ei voi myydä kun ei oo oma.
Väärin!
Kyllä autoliikkeet loppuvelan lunasta.

http://www.vuorelanautomyynti.com/

Entä ne työpaikat jotka laitoin linkiksi 017-alueelta?
Eikö tosiaan mikään tärpännyt?
Osassa olis aloitus Heti, eli vyvällä tuurilla miehelläsi olit työpaikka jo ensiviikolla.
Lisää tekosyitä?
 

Yhteistyössä