sossun rahan kestosta..ja muutenkin valitusta.. toimeentulotukea odotettu nyt 15pv =(

  • Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti
itkettää
ärsyttää kun ne ei siellä voi ymmärtää että meillä on hätä =(
rahat loppuu justiinsa en tiedä selvitäänkö ees tätä viikonloppua. miehen päiväraha kun on jo melkein käytetty ja itse vasta pystyn maanantaina laittamaan.

oon soittanut pariin kertaan ja kysellyt mutta ei. kiva tässä kitkutella ja koittaa taikoo olemattomasta ruokaa =( lapsia kuitenkin 3 kipaletta

onneksi tämä kitkuttaminen loppuu pian kun vaan nuo lumet/jäät suais ja mies pääsee taas jatkaan töitä. on ollut tammikuusta asti työttömänä ja varmaan huhtikuun lopussa-toukokuussa pääsee aloittamaan työt taas. mutta sitä ennen pitäs viä huhtikuulta ainakin toimeentulo tukea hakea. ja kohta vaihtuu jo huhtikuu eikä olla edes maaliskuulta saada.

tosi rassaavaa jollain 5-10e viikko butjetillä loihtia kaikki ruuat.
laskut jäänyt sen takia maksamatta samoin vuokra.

ei olla aikasemmin oltu sossun asiakkaita mutta nyt tän 3kk aikana niin on tää ollut kamalaa =(

 
v
Joo, ja siellä on monia muitakin joilla on hätä. Ei niitä kiinnosta se teidän ahdinko, ne tekee papereiden mukaan työnsä. Ikävä näin, mutta tietääkseni aika harvassa kunnassa toteutuu se päätös seitsemässä työpäivässä.
 
mamukas
Törkeeta! Sossun toiminta on alaarvoista.
Miten muut töissä käyvät pärjäävät kun palkka tulee kerran kuussa, jos sä et saa ilmaista rahaa makaamalla kotona? Ja joudut viel odottamaan sitä!
 
vieras
Niillähän on nykyään se seitsemän työpäivän aikaraja, tuostahan voi valittaa eteenpäin..

Tiedän niiiiin hyvin miltä se tuntuu. Olen yh ja heti kun työtunnit jäävät tosi vähiin se näkyy ruoassa ja pakollisissa menoissa. Viimeksi oli vain murto-osa tunneista ja sittenpä eletään lapsilisiin asti parilla eurolla kolmen lapsen kanssa :(
 
Julia
Soita vähän isommalle päättäjälle. Ei muuten olisi noihinkaan sossu työntekijöihin tullu mitään vauhtia! Päätöksen olis pitäny kyllä tulla jo. Siinähän on se raja viikko
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja mamukas:
Törkeeta! Sossun toiminta on alaarvoista.
Miten muut töissä käyvät pärjäävät kun palkka tulee kerran kuussa, jos sä et saa ilmaista rahaa makaamalla kotona? Ja joudut viel odottamaan sitä!
Työssäkäyvät saavat oletettavasti vähän enemmän rahaa tililleen kerran kuussa kuin ap...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja mamukas:
Törkeeta! Sossun toiminta on alaarvoista.
Miten muut töissä käyvät pärjäävät kun palkka tulee kerran kuussa, jos sä et saa ilmaista rahaa makaamalla kotona? Ja joudut viel odottamaan sitä!
Työssäkäyvät saavat oletettavasti vähän enemmän rahaa tililleen kerran kuussa kuin ap...
Ottakaapa huomioon että myös työssäkäyvä voi joutua hakemaan toimeentulotukea..
 
mamukas
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja mamukas:
Törkeeta! Sossun toiminta on alaarvoista.
Miten muut töissä käyvät pärjäävät kun palkka tulee kerran kuussa, jos sä et saa ilmaista rahaa makaamalla kotona? Ja joudut viel odottamaan sitä!
Työssäkäyvät saavat oletettavasti vähän enemmän rahaa tililleen kerran kuussa kuin ap...
Ja tekevät myös pikkusen enemmän töitä palkollisina, vaih?
 
itkettää
Alkuperäinen kirjoittaja mamukas:
Törkeeta! Sossun toiminta on alaarvoista.
Miten muut töissä käyvät pärjäävät kun palkka tulee kerran kuussa, jos sä et saa ilmaista rahaa makaamalla kotona? Ja joudut viel odottamaan sitä!
arvasin että tästä tulee jotain sanomista..

ensinnäkin on ollut totuttelemista että se raha tulee tosiaan 1x/kk miehellä palkka tulee 2 viikon välein tai tuli nyt siis työttömänä.

sillon pysty osan laskuista maksaan alkukuun palkasta ja toisen loppukuun palkasta.
mulla tuli palkka 2x/kk

nyt kun mun päiväraha tulee loppukuusta miehen loppukuusta ja näyttävästi sossun rahatkin loppukuusta vaikka vein jo alkukuusta paperit niin näistäkin pitää jaksottaa että sitä rahaa on sekä alku että loppukuuks koittaa maksella laskuja ja vuokra joka ois pitänyt maksaa 1.3 on maksamatta. sillä ei voitu ukon päivärahasta maksaa muuten ei ois ollut ruokaa.

kun nyt jaksas tän max 2kk mut mä oon ihan poikki ja itkunen ja turhautunut ahdistaa kun laskut maksamatta ja ruokaakaan ei riitä.. jos sossun raha ois tullut pe ei ois mitään hätää mä saan ite ens viikon to-pe riippuen miten ripeitä kelassa ollaan.
tilillä 26e+ sentit ja sillä pitäs pärjätä sinne asti..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Simo.:
Tällä hetkellä on tuhansia työpaikkoja tarjolla. Luulisi kelpaavat jos on tiukkaa? Vai löytyykö tekosyy miksi ette hakisi?
http://www.mol.fi/paikat/
Suomessa on satojatuhansia työttömiä.. Taitaa sulla olla vähän tosiasiat hukassa :D
 
hi
ota maanantaina yhteys seurakunnan diakoniatyöhön, tuossa tilanteessa sieltä todennäköisesti saa ruoka-apua. ja ole yhteydessä vuokrananatajaan, muuten olette kohta ilman asuntoakin.
 
kkk
hain töihin kouluun en päässyt mihinkään. sossusta odotin rahaa 16pvää, tuli vihdoin. 50 e jäi laskujen jälkeen ruokaan. ja se 50e olisi pitänyt olla koko maaliskuuksi. jep jep. no oma vika kun tilasin hobbarista pesukoneen et saan pyykit pestyä. nyt pitää "tuhlata" ruokarahoja pesukoneen lyhentämiseen.
 
Simo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Simo.:
Tällä hetkellä on tuhansia työpaikkoja tarjolla. Luulisi kelpaavat jos on tiukkaa? Vai löytyykö tekosyy miksi ette hakisi?
http://www.mol.fi/paikat/
Suomessa on satojatuhansia työttömiä.. Taitaa sulla olla vähän tosiasiat hukassa :D
Totta! Mutta niin vaan on noi työpaikat kaikille tarjolla.
Kerrotko mitä tekemistä keskenään on sadalla tuhannella työttömällä ja tuhansilla vapailla työpaikoilla?
Ei mitään, jos olet työtön niin otat mitä saat!
Jos töitä ei OIKEASTI olisi, niin ei olisi myöskään työpaikka ilmoituksia.
Esim. Siivous ja kiinteistöhuolto töitä saa heti.
Maanantaina puhelin käteen ja loppuviikosta oot jo sopparin kirjoittanut.
 
vdaf
no jos on muutaman kk ollu työttömänä, ei pitäs olla mitään hätää. olette vaan tottunu elämään isosti? sitäpaitsi sosku katsoo edellisten kk tuloja, että voi olla että ne sanoo että teillä pitäis olla säästöjä. ja ylipäätään liitonrahoillahan ei pitäis mitään hätää ollakkaan? vai tuliko kenkää ihan yllättäen ilman varoituksia ym? :eek:

ihmettelen miten kaksi työssäkäyvää ihmistä saa raha-asiansa muutamassa kk kuralle.
 

Yhteistyössä