sossun rahan kestosta..ja muutenkin valitusta.. toimeentulotukea odotettu nyt 15pv =(

  • Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti
Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Simo.:
Tällä hetkellä on tuhansia työpaikkoja tarjolla. Luulisi kelpaavat jos on tiukkaa? Vai löytyykö tekosyy miksi ette hakisi?
http://www.mol.fi/paikat/
Suomessa on satojatuhansia työttömiä.. Taitaa sulla olla vähän tosiasiat hukassa :D
Hyvä tekosyy ;D

 
itkettää
Alkuperäinen kirjoittaja hi:
ota maanantaina yhteys seurakunnan diakoniatyöhön, tuossa tilanteessa sieltä todennäköisesti saa ruoka-apua. ja ole yhteydessä vuokrananatajaan, muuten olette kohta ilman asuntoakin.
ollaan joka kuukausi turvauduttu diagoniaan..
tammikuussa diagonia makso mein laskuja 200e edestä kun oli rästissä sossu asiat oli sillon viä päin mäntyä..
ja nyt joka kuukausi saatu ruokalappu just tän sossun takia kun joka ikinen kuukausi saatu odottaa. helmikuussa odotettiin 9pv ja lopulta noloina mentiin diagiaan. sieltä saatiin just alkukuusta 40e ruokaan + ruokakassi

en vaan tajua miten jotku ihmiset pystyy elämään näin ..hatun nosto niille. mä oon niin riekaleina etten mä varmaan kestäs tällästä vuodesta toiseen :(
kun ei tiä koska raha tulee ja paljonko se on niin pitää niitä vähäsiä rahoja koittaa saada riittämään viikosta toiseen.
mä vaan toivon että se toukokuu tulis pian tai lumet lähtis mutta näyttää koko aika pyryttävän vaan enemmän =(
 
._.
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja hi:
ota maanantaina yhteys seurakunnan diakoniatyöhön, tuossa tilanteessa sieltä todennäköisesti saa ruoka-apua. ja ole yhteydessä vuokrananatajaan, muuten olette kohta ilman asuntoakin.
ollaan joka kuukausi turvauduttu diagoniaan..
tammikuussa diagonia makso mein laskuja 200e edestä kun oli rästissä sossu asiat oli sillon viä päin mäntyä..
ja nyt joka kuukausi saatu ruokalappu just tän sossun takia kun joka ikinen kuukausi saatu odottaa. helmikuussa odotettiin 9pv ja lopulta noloina mentiin diagiaan. sieltä saatiin just alkukuusta 40e ruokaan + ruokakassi

en vaan tajua miten jotku ihmiset pystyy elämään näin ..hatun nosto niille. mä oon niin riekaleina etten mä varmaan kestäs tällästä vuodesta toiseen :(
kun ei tiä koska raha tulee ja paljonko se on niin pitää niitä vähäsiä rahoja koittaa saada riittämään viikosta toiseen.
mä vaan toivon että se toukokuu tulis pian tai lumet lähtis mutta näyttää koko aika pyryttävän vaan enemmän =(

Miksi ette hae töitä?
 
vieras
Onkos kunnassasi jotain vapaaehtoisten ruokakassijakeluita?Isommissa kaupungeissa ainakin on niitä jakeluita jopa joka päivä jossakin.Ilmaislehdistä löytyy varmaan tiedotuksia.Niin ja diakonille kannattaa soittaa heti maanantaina ja sanoa että hätä on.Sieltä saa ainakin ruoka-apua heti.
 
itkettää
Alkuperäinen kirjoittaja :
No olethan jo laittanut huhtikuulle hakemuksen? Jos et niin välittömästi laittamaan! Liitteet postittelet sitten jälkikäteen. Pääseepähän hakemus edes jonoon.
en ole laittanut kun tiliotteet tulevat vasta 4.4 eli pystyn laittaan taas vasta 5.4 (tai jos tuo on viikonloppu niin sitten millai se sit meneekään)
pankista en viitsi tiliotteita hakea sillä se maksaa 2e kipale ja sillä 4e me ollaan jo nyt leivät ja maito ostettu)
pitäs kyllä ette kävis samanlaisesti kun nyt. vai en tiä millanen käytäntö noissa on pystyykö esim huhtikuuta viemään ennen kun huhtiku on alkanut??
 
?
siis mihin ne rahat menee. meillä elettiin kymmenen kuukautta viiden hengen perheessä isännän ansiosidonnaisella päivärahalla ja kotihoidontuella + lapsilisät. ei asumistukea, te varmaan saatte kun haette. ei kertaakaan ole käyty sossussa eikä seurakunnassa. kyllä sitä pienemmälläkin selviää kun vähän miettii ja katsoo mitä hankkii. Nyt mies sai töitä mutta palkka tulee myöhässä mutta silti koitetaan kituuttaa siihen asti omillamme.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattais varmaan jakaa se kuukauden sossuraha neljälle viikolle ja koittaa pysyä siinä budjetissa vaan sitkeästi,ettei ne rahat mee johki turhuuksiin heti.
Tää on hyväksi havaittu systeemi meilläkin. Vituttaa ja rassaa entistä enemmän jos on vuokra tai muut laskut maksamatta. Kun ne on maksettu, niin saa olla niiden osalta rauhassa, vaiks ei ruokaa paljoa oliskaan.
 
minä
sossussa on usein tietokone, jolla saa printata ne tiliotteet ja vieläpä ilmaiseksi. kysypä onko.
tai kirjasto on toinen vaihtoehto. yhtään pvää ei kannata pitkittää niiden jättöä!!
 
vdaf
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No olethan jo laittanut huhtikuulle hakemuksen? Jos et niin välittömästi laittamaan! Liitteet postittelet sitten jälkikäteen. Pääseepähän hakemus edes jonoon.
en ole laittanut kun tiliotteet tulevat vasta 4.4 eli pystyn laittaan taas vasta 5.4 (tai jos tuo on viikonloppu niin sitten millai se sit meneekään)
pankista en viitsi tiliotteita hakea sillä se maksaa 2e kipale ja sillä 4e me ollaan jo nyt leivät ja maito ostettu)
pitäs kyllä ette kävis samanlaisesti kun nyt. vai en tiä millanen käytäntö noissa on pystyykö esim huhtikuuta viemään ennen kun huhtiku on alkanut??
pikapankista otettukin käy. oikeesti en voi kuvitella että teidän tilanne olis noin huono, kun molemmat olette olleet töissä vielä 3kk sitten? :eek: ja päivärahatkin jo juoksee? ja sossun hakemukseen voi pyytää että tekevät päätöksen 2kk kerrallaan. lapsilisääkin paukahtaa 350e, kyllä sillä jo pitkään syö, varsinkin jos ruoka-apuakin olette saaneet..
 
itkettää
Alkuperäinen kirjoittaja ._.:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja hi:
ota maanantaina yhteys seurakunnan diakoniatyöhön, tuossa tilanteessa sieltä todennäköisesti saa ruoka-apua. ja ole yhteydessä vuokrananatajaan, muuten olette kohta ilman asuntoakin.
ollaan joka kuukausi turvauduttu diagoniaan..
tammikuussa diagonia makso mein laskuja 200e edestä kun oli rästissä sossu asiat oli sillon viä päin mäntyä..
ja nyt joka kuukausi saatu ruokalappu just tän sossun takia kun joka ikinen kuukausi saatu odottaa. helmikuussa odotettiin 9pv ja lopulta noloina mentiin diagiaan. sieltä saatiin just alkukuusta 40e ruokaan + ruokakassi

en vaan tajua miten jotku ihmiset pystyy elämään näin ..hatun nosto niille. mä oon niin riekaleina etten mä varmaan kestäs tällästä vuodesta toiseen :(
kun ei tiä koska raha tulee ja paljonko se on niin pitää niitä vähäsiä rahoja koittaa saada riittämään viikosta toiseen.
mä vaan toivon että se toukokuu tulis pian tai lumet lähtis mutta näyttää koko aika pyryttävän vaan enemmän =(

Miksi ette hae töitä?
en tiä viittinkö ees vastata siis osa näistä kommenteist on tosi loukkaavia..tai no mä otan itteeni =(

ollaan haettu töitä mies on joka ikinen päivä kolunnut sivuja ja soitellut työpaikkoihin että jos tarvis jossain mutta kun ei oo töitä. ja tosiaan kun miehellä on vakituinen työpaikka kun vaan lumet sulas ni pääsee aloittamaan.
minä oon ollut joulukuusta asti työttömänä tai potkivat pihalle kun piti vähentää työntekijöitä tammi-helmikuussa etin viä töitä/lyhyt kestosta sijaisuutta mutta nyt kun synnytys lähenee niin eipä tässä enään töihin mennä.
 
Ärsyttää taas hiukan, kun tästäkin keskustelusta joistain vastauksista paistaa läpi, että olisi työntekijöiden syy, että päätökset viipyvät. Ette taida tietää kuinka äärirajoilla sosiaalitoimessa suurimmassa osassa kunnissa työskennellään; sitä työtä on kuulkaa ihan käsittämättömän paljon etenkin nyt kun taloudellinen tilanne on mikä on ja työttömyys kasvaa edelleen.

Mutta, lakisääteinen 7 päivää pitäisi toteutua, joten valitus kannattaa ehdottomasti tehdä. Joskohan jossain vaiheessa työntekijöitäkin lisättäisiin samassa suhteessa kun asiakkaat lisääntyvät.
 
minä
no kukaan ei voi tietää aloittajan tilannetta, mikä se oikeasti on. antakaa nyt olla jo nuo pitäisi pärjätä juttunne.
kukaan ei varmasti saa helpolla rahaa sossusta, kyllä kaikki syynätään niin tarkasti.
 
vieraana
Laki sanoo 7 arkipäivää, mutta sehän ei ole juuri missään kunnassa mahdollista. Esim. Oulussa käsittelyaika on keskimäärin 3 viikkoa. Itse olin kaksi viikkoa ilman lääkkeitä kun sossu ei ehtinyt tekemään päätöstä nopeammin.
 
joku kysyikin, että mihin teidän liiton rahat menee? ja jos olette ruokarahaa ja kassia saanut, niin kannattais yrittää ostaa ja laittaa sellasta että riittäis. en siis ilkeilymielessä kysy, vaan ihmettelen että olette noin kovassa ahdingossa vaikka periaatteessa teillä pitäisi olla rahaa
 
._.
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja ._.:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja hi:
ota maanantaina yhteys seurakunnan diakoniatyöhön, tuossa tilanteessa sieltä todennäköisesti saa ruoka-apua. ja ole yhteydessä vuokrananatajaan, muuten olette kohta ilman asuntoakin.
ollaan joka kuukausi turvauduttu diagoniaan..
tammikuussa diagonia makso mein laskuja 200e edestä kun oli rästissä sossu asiat oli sillon viä päin mäntyä..
ja nyt joka kuukausi saatu ruokalappu just tän sossun takia kun joka ikinen kuukausi saatu odottaa. helmikuussa odotettiin 9pv ja lopulta noloina mentiin diagiaan. sieltä saatiin just alkukuusta 40e ruokaan + ruokakassi

en vaan tajua miten jotku ihmiset pystyy elämään näin ..hatun nosto niille. mä oon niin riekaleina etten mä varmaan kestäs tällästä vuodesta toiseen :(
kun ei tiä koska raha tulee ja paljonko se on niin pitää niitä vähäsiä rahoja koittaa saada riittämään viikosta toiseen.
mä vaan toivon että se toukokuu tulis pian tai lumet lähtis mutta näyttää koko aika pyryttävän vaan enemmän =(

Miksi ette hae töitä?
en tiä viittinkö ees vastata siis osa näistä kommenteist on tosi loukkaavia..tai no mä otan itteeni =(

ollaan haettu töitä mies on joka ikinen päivä kolunnut sivuja ja soitellut työpaikkoihin että jos tarvis jossain mutta kun ei oo töitä. ja tosiaan kun miehellä on vakituinen työpaikka kun vaan lumet sulas ni pääsee aloittamaan.
minä oon ollut joulukuusta asti työttömänä tai potkivat pihalle kun piti vähentää työntekijöitä tammi-helmikuussa etin viä töitä/lyhyt kestosta sijaisuutta mutta nyt kun synnytys lähenee niin eipä tässä enään töihin mennä.
Missäpäin suomea asutte? onko sun mies perusterve? ajokorttia?
 
mustasukka
Tää on tätä karua todellisuutta nyky suomessa :(.Ikävää jotta meni työpaikat alta.
Koittakee pärjätä ja soskun pitäs tehdä päätös 7 vrk kuluessa(siis arkipäiviä) eli turhan pitkään olette joutuneet odottamaan...
Ja parjaajat:Vielä se pilkka osuu omaan nilkkaanne!
 
itkettää
Alkuperäinen kirjoittaja www:
Siis mitä sun mies tekee työkseen jos ei lumisena aikana töitä ole? Ja kannattaisiko tuollaiseenkin varautua jo etukäteen ja hakea muuta työtä lumiajalle.
piti olla töitä tälle lumiajalle ol niin lupailtu ja tammikuussa ekalla viikolla tekikin jotain mutta joku siihen tulikin ettei ne tarvinnutkaan tämän "firman palveluksia" ja siinä meni sit koko tää juttu..mies tosiaan luuli että on töitä mutta ne sit kaatu..huoh..
ukkeli ollut tosi pahalla päälä kun on joutunut oleen kotona. viime kesänäkin teki 12-15 tunnin työpäivää ja nyt outunut oleen ihan ilman mitään..sanonutkin että ens talveks on pakko suunnitella paremmin nää työt ettei käy samalla lailla.
 
mustasukka
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Laki sanoo 7 arkipäivää, mutta sehän ei ole juuri missään kunnassa mahdollista. Esim. Oulussa käsittelyaika on keskimäärin 3 viikkoa. Itse olin kaksi viikkoa ilman lääkkeitä kun sossu ei ehtinyt tekemään päätöstä nopeammin.
Meiltä on saanu aina ku on tarvinnu maksusitoumuksen apteekkiin kuukaudeks kerrallaan,siis täti on tehny tuon sitoumuksen ihan pyytämällä ja samantien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
no kukaan ei voi tietää aloittajan tilannetta, mikä se oikeasti on. antakaa nyt olla jo nuo pitäisi pärjätä juttunne.
kukaan ei varmasti saa helpolla rahaa sossusta, kyllä kaikki syynätään niin tarkasti.
valitettavan helpolla sieltä kyllä saa sellaiset jotka katsois raha-asioitaan niin pärjäisi vallan mainiosti. tilataan netistä uusia juttuja jatkuvasti ja sitten ei ole varaa maksaa sähköjä ja vesiä...no marssitaan sossuun ja sossu maksaa. sitten voikin taas hassata rahaa kun ei oo tollasia murheita. :( *muoks*enkä nyt tarkoittanut ap:ta !!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja ._.:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja hi:
ota maanantaina yhteys seurakunnan diakoniatyöhön, tuossa tilanteessa sieltä todennäköisesti saa ruoka-apua. ja ole yhteydessä vuokrananatajaan, muuten olette kohta ilman asuntoakin.
ollaan joka kuukausi turvauduttu diagoniaan..
tammikuussa diagonia makso mein laskuja 200e edestä kun oli rästissä sossu asiat oli sillon viä päin mäntyä..
ja nyt joka kuukausi saatu ruokalappu just tän sossun takia kun joka ikinen kuukausi saatu odottaa. helmikuussa odotettiin 9pv ja lopulta noloina mentiin diagiaan. sieltä saatiin just alkukuusta 40e ruokaan + ruokakassi

en vaan tajua miten jotku ihmiset pystyy elämään näin ..hatun nosto niille. mä oon niin riekaleina etten mä varmaan kestäs tällästä vuodesta toiseen :(
kun ei tiä koska raha tulee ja paljonko se on niin pitää niitä vähäsiä rahoja koittaa saada riittämään viikosta toiseen.
mä vaan toivon että se toukokuu tulis pian tai lumet lähtis mutta näyttää koko aika pyryttävän vaan enemmän =(

Miksi ette hae töitä?
en tiä viittinkö ees vastata siis osa näistä kommenteist on tosi loukkaavia..tai no mä otan itteeni =(

ollaan haettu töitä mies on joka ikinen päivä kolunnut sivuja ja soitellut työpaikkoihin että jos tarvis jossain mutta kun ei oo töitä. ja tosiaan kun miehellä on vakituinen työpaikka kun vaan lumet sulas ni pääsee aloittamaan.
minä oon ollut joulukuusta asti työttömänä tai potkivat pihalle kun piti vähentää työntekijöitä tammi-helmikuussa etin viä töitä/lyhyt kestosta sijaisuutta mutta nyt kun synnytys lähenee niin eipä tässä enään töihin mennä.
Herrajumala hei, sitä suuremmalla syyllä nyt neuvottelemaan vuokranantajan kans ekana, kiva sit joutuu kadulle vastasyntyneen kans ja siinä vielä kolme muuta kersaa! Ei pahalla mutta vaikutat idiootilta joka luulee että pää pensaaseen työntämällä ne asiat hoituu. :eek:
 

Yhteistyössä