sossun rahan kestosta..ja muutenkin valitusta.. toimeentulotukea odotettu nyt 15pv =(

  • Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti
itkettää
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
no kukaan ei voi tietää aloittajan tilannetta, mikä se oikeasti on. antakaa nyt olla jo nuo pitäisi pärjätä juttunne.
kukaan ei varmasti saa helpolla rahaa sossusta, kyllä kaikki syynätään niin tarkasti.
valitettavan helpolla sieltä kyllä saa sellaiset jotka katsois raha-asioitaan niin pärjäisi vallan mainiosti. tilataan netistä uusia juttuja jatkuvasti ja sitten ei ole varaa maksaa sähköjä ja vesiä...no marssitaan sossuun ja sossu maksaa. sitten voikin taas hassata rahaa kun ei oo tollasia murheita. :(
Totta!
Nettiliittymä no kyllä maksettu ja tietokone löytyy, mutta vuokraa ei voi maksaa.

tietokone on maksettu ja nettiliittymä 50e/2 kuukauden välein on huomattavasti vähemmän kun 480e vuokra kuukaudessa. mä saan vietyä päivära hakemuksen ma ja kun sieltä tulee n. 500e niin se menee kokonaan vuokraan

mutta en mä jaksa selitellä..
meillä on laskuja mennyt ulosottoon jota me lyhennetään ,kelalle pitää maksaa tietty määrä kuukaudessa niin kyllä meillä laskuja löytyy varmaan niitä pakollisia ja ihan tasan niitä turhiakin mutta tammikuun jälkeen ei olla kyllä ainootakaan uutta tilausta tehty kun ei noi rahat riitä ees ruokaan,bensaan,ja noihin laskuihin..

enkä aatellut että tästä tällänen haloo nousee. halusin vaan purkaantua.
ei olla totuttu vaan tälläseen kitkuttamiseen vaikka ruoka menotkin pienentyneet enkä muistais että juustookaan on ollut sitten joulupöydän.. pikaruokapaikoissa ei olla käyty joulukuun jälkeen ( näissä ylensä käytiin n. 1-2x/kk) kaljaa,tupakkaa ei ees käytetä..
mutta kun alkaa laskeen että jos rahaa saa kuukaudessa n. 1500e/kk siitä 500e vuokraan,495e/kk on niitä PAKKO laskuja jotka on pakko maksaa + sitten jää liuta näitä autovero,sähkölasku,anttila,puhelinlaskut,netti,tv lupa.autovakuutukset mitkä maksetaan jos pystytään. ja se loppu eli n. 500e joka kuulostaa kai hurjan paljolta niin siitä sit pitäs maksaa nuo loput laskut,ruoka,bensa ym mitä millonkin tarvii shamppot ym mutta kun raha ei tuu kerralla vaan pienissä erissä

tai jotenkin näin.. esim kun oon raskauteni takia linja-autoo joutunut käyttämään ja siellä ravaan kerran viikossa niin linkkari kyyti ees taas maksaa n. 15e joka tyhjentää kivasti raha varastoja.
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja mustasukka:
Tää on tätä karua todellisuutta nyky suomessa :(.Ikävää jotta meni työpaikat alta.
Koittakee pärjätä ja soskun pitäs tehdä päätös 7 vrk kuluessa(siis arkipäiviä) eli turhan pitkään olette joutuneet odottamaan...
Ja parjaajat:Vielä se pilkka osuu omaan nilkkaanne!
kiitos..<3

mä oon ite tällänen ressi luonne..ollut tää kevät kyllä aika koettelemus..
sanotaan ettei raha tee onnelliseks mutta kyllä se vaan tekee..
Näin on raha ei tee onnelliseksi, mutta kummasti se kyllä rauhoittaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
no kukaan ei voi tietää aloittajan tilannetta, mikä se oikeasti on. antakaa nyt olla jo nuo pitäisi pärjätä juttunne.
kukaan ei varmasti saa helpolla rahaa sossusta, kyllä kaikki syynätään niin tarkasti.
valitettavan helpolla sieltä kyllä saa sellaiset jotka katsois raha-asioitaan niin pärjäisi vallan mainiosti. tilataan netistä uusia juttuja jatkuvasti ja sitten ei ole varaa maksaa sähköjä ja vesiä...no marssitaan sossuun ja sossu maksaa. sitten voikin taas hassata rahaa kun ei oo tollasia murheita. :(
Totta!
Nettiliittymä no kyllä maksettu ja tietokone löytyy, mutta vuokraa ei voi maksaa.
Joissain se liittymä kuuluu vuokraan. ja toisaalta,mie käytin pitkään nettiä vuosimallin 1997 koneella.Meinaatteko että esimerkiksi sellasesta ois mitään rahaa saanut mistään? Kierrätyskeskuksellekin ois pitänyt maksaa että ois saanut sen edes sinne....Nytkin on sit liittymä(näitähän saa jo kympillä kuussa-esim jos pankissa maksais laskut niin niistä menis palvelumaksua jo n.2e per lasku....) ja sukalaiselta peritty vuoden 2001 mallin kone,jolla ei kyllä jälleenmyyntiarvoa ole. Läppärissä ei siis toim iedes näppäimet,pitää olla erillinen näppis.....

 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Äläkä ap välitä noista parjaajista. :hug: Eivät tajua, että se työttömyys voi näinä aikoina sattua kenen tahansa kohdalle.
No ei millään pahalla, mutta normaalit ja järkevät ihmiset yleensä varautuvat työttymyyden tai sairauden varalle säästämällä ja liittymällä liittoon, josta saa ansiosidonnaista rahaa.

En halua olla tyly, mutta ihan oikeasti ihmettelen, miten joku valittaa ettei ole rahaa, vaikka työpaikat on ollut miehellä vielä 3kk sitten. Ei tämä lumentulo talvella ole voinut olla kovin yllättävä asia?
No niinhän se tietenkin on. :) Oletko muuten lukenut lehdistä minkälaiset käsittelyajat työttömyyskassoissa pahimmillaan on nyt ollut? Ja eikös ap sanonut, että miehellä piti olla duunia myös talvelle, muttei jostain syystä sitten ollutkaan.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
no kukaan ei voi tietää aloittajan tilannetta, mikä se oikeasti on. antakaa nyt olla jo nuo pitäisi pärjätä juttunne.
kukaan ei varmasti saa helpolla rahaa sossusta, kyllä kaikki syynätään niin tarkasti.
valitettavan helpolla sieltä kyllä saa sellaiset jotka katsois raha-asioitaan niin pärjäisi vallan mainiosti. tilataan netistä uusia juttuja jatkuvasti ja sitten ei ole varaa maksaa sähköjä ja vesiä...no marssitaan sossuun ja sossu maksaa. sitten voikin taas hassata rahaa kun ei oo tollasia murheita. :(
Totta!
Nettiliittymä no kyllä maksettu ja tietokone löytyy, mutta vuokraa ei voi maksaa.

tietokone on maksettu ja nettiliittymä 50e/2 kuukauden välein on huomattavasti vähemmän kun 480e vuokra kuukaudessa. mä saan vietyä päivära hakemuksen ma ja kun sieltä tulee n. 500e niin se menee kokonaan vuokraan

mutta en mä jaksa selitellä..
meillä on laskuja mennyt ulosottoon jota me lyhennetään ,kelalle pitää maksaa tietty määrä kuukaudessa niin kyllä meillä laskuja löytyy varmaan niitä pakollisia ja ihan tasan niitä turhiakin mutta tammikuun jälkeen ei olla kyllä ainootakaan uutta tilausta tehty kun ei noi rahat riitä ees ruokaan,bensaan,ja noihin laskuihin..

enkä aatellut että tästä tällänen haloo nousee. halusin vaan purkaantua.
ei olla totuttu vaan tälläseen kitkuttamiseen vaikka ruoka menotkin pienentyneet enkä muistais että juustookaan on ollut sitten joulupöydän.. pikaruokapaikoissa ei olla käyty joulukuun jälkeen ( näissä ylensä käytiin n. 1-2x/kk) kaljaa,tupakkaa ei ees käytetä..
mutta kun alkaa laskeen että jos rahaa saa kuukaudessa n. 1500e/kk siitä 500e vuokraan,495e/kk on niitä PAKKO laskuja jotka on pakko maksaa + sitten jää liuta näitä autovero,sähkölasku,anttila,puhelinlaskut,netti,tv lupa.autovakuutukset mitkä maksetaan jos pystytään. ja se loppu eli n. 500e joka kuulostaa kai hurjan paljolta niin siitä sit pitäs maksaa nuo loput laskut,ruoka,bensa ym mitä millonkin tarvii shamppot ym mutta kun raha ei tuu kerralla vaan pienissä erissä

tai jotenkin näin.. esim kun oon raskauteni takia linja-autoo joutunut käyttämään ja siellä ravaan kerran viikossa niin linkkari kyyti ees taas maksaa n. 15e joka tyhjentää kivasti raha varastoja.
Eli teillä ei ole ollut rahankäyttö hallussa ennen tätä tilanettakaan. Jos kerran laskuja ulosotossa, kelalle olette joutuneet ilmeisesti jotain makselemaan takaisin...
 
itkettää..
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
joku kysyikin, että mihin teidän liiton rahat menee? ja jos olette ruokarahaa ja kassia saanut, niin kannattais yrittää ostaa ja laittaa sellasta että riittäis. en siis ilkeilymielessä kysy, vaan ihmettelen että olette noin kovassa ahdingossa vaikka periaatteessa teillä pitäisi olla rahaa
mitkä liiton.. kumpikaan ei kuulu liittoon =(

en taida enään speguloida asiaa kai me sit törsätään liikaa ja ostetaan uus auto joka viikko ja sossun rahatkin taitaa vaan mennä viinaan ja tupakkaan ja baarissa hihhulointiin =(

kiitos teille jotka annoitte kivoja neuvoja. katsotaan maanantaina oisko tullut ja jos ei niin pitää soitella.

ja jonkun muun tekstiin niin kirjastossa ainakin maksaa tulostus samoin kunnantalolla.
ja kun ne tiliotteet sossussa on pakolliset. kerran tosiaan pankista kävin ottaan ja se makso 2e per nuppi.. eli nyt vaan ootellut että tilotteet tulee kotiin.
 
mamukas

Koska et osaa vastata, nii oletan että asutte Uudellamaalla.
Miehesi on työkykyinen ja ajakortillinen.
Oheisessa linkissä on melkein 500 työpaikkaa uudeltamaalta johon ei tarvita kummoista koulutusta.
Löytyykö jokaisesta työpaikasta jokin puute että miehesi ei niitä voi hakea?
Kyllä luulisi ainakin kymmeniä paikkoja löytyvän jo kaikki työ kelpaavat, vai onko miehesi työstäkieltäytyjä ?
Nyt käytätte koko viikonlopun selaamalla työpaikkoja ja miehesi saa soittaa heti maantantai aamua.
Kyllä perkele luulisi kelpaava, tai sitten teillä ei ole vaan tarpeeksi tiukkaa jos sun Juha-Petteri haluaa työn jossa on pohjapalkka 4600?/kk autoetu, helppoa sisätyötä, ilamn tulosvastuuta ja työajanseurantaa?
Turha lakaa inistä että suomessa on miljoona työtöntä, senkun vaan haette siivoojaksi kun kerran jokainen kelpaa ettekä niistä muista maleksijoista välitä!

http://www.mol.fi/paikat/BrowseList.do?pageIndex=3&AreaB1=3&AreaB1=30&AreaB1=31&AreaB1=32&AreaB1=33&AreaB1=34&AreaB1=39&searchExecute=true&search=Etsi&professionCode=94&professionCode=88&professionCode=89&professionCode=57&professionCode=34&lang=fi&type=21&rentalLabour=---&province=01&searchphrase=&freshness=1&country=---&AreaA1=3&municipalities=&duration=11#resultList
 
vinkki
jos on tosi tosi tiukkaa, ja sossun rahat eivät juokse, niin kehoittaisin kääntymään
seurakunnan diakoniatyön puoleen. sieltä voi saada sellaisen osto-oikeuden johonkin itse määrittelemäänsä ruokakauppaan. sillä saa ainakin ruokaa pöytään.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
jos on tosi tosi tiukkaa, ja sossun rahat eivät juokse, niin kehoittaisin kääntymään
seurakunnan diakoniatyön puoleen. sieltä voi saada sellaisen osto-oikeuden johonkin itse määrittelemäänsä ruokakauppaan. sillä saa ainakin ruokaa pöytään.
No ap:han on turvautunutkin diakonian apuun....
 
itkettää
Alkuperäinen kirjoittaja vdaf:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja ._.:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja hi:
ota maanantaina yhteys seurakunnan diakoniatyöhön, tuossa tilanteessa sieltä todennäköisesti saa ruoka-apua. ja ole yhteydessä vuokrananatajaan, muuten olette kohta ilman asuntoakin.
ollaan joka kuukausi turvauduttu diagoniaan..
tammikuussa diagonia makso mein laskuja 200e edestä kun oli rästissä sossu asiat oli sillon viä päin mäntyä..
ja nyt joka kuukausi saatu ruokalappu just tän sossun takia kun joka ikinen kuukausi saatu odottaa. helmikuussa odotettiin 9pv ja lopulta noloina mentiin diagiaan. sieltä saatiin just alkukuusta 40e ruokaan + ruokakassi

en vaan tajua miten jotku ihmiset pystyy elämään näin ..hatun nosto niille. mä oon niin riekaleina etten mä varmaan kestäs tällästä vuodesta toiseen :(
kun ei tiä koska raha tulee ja paljonko se on niin pitää niitä vähäsiä rahoja koittaa saada riittämään viikosta toiseen.
mä vaan toivon että se toukokuu tulis pian tai lumet lähtis mutta näyttää koko aika pyryttävän vaan enemmän =(

Miksi ette hae töitä?
en tiä viittinkö ees vastata siis osa näistä kommenteist on tosi loukkaavia..tai no mä otan itteeni =(

ollaan haettu töitä mies on joka ikinen päivä kolunnut sivuja ja soitellut työpaikkoihin että jos tarvis jossain mutta kun ei oo töitä. ja tosiaan kun miehellä on vakituinen työpaikka kun vaan lumet sulas ni pääsee aloittamaan.
minä oon ollut joulukuusta asti työttömänä tai potkivat pihalle kun piti vähentää työntekijöitä tammi-helmikuussa etin viä töitä/lyhyt kestosta sijaisuutta mutta nyt kun synnytys lähenee niin eipä tässä enään töihin mennä.
no kai sinä olet hakenut äitiyspäivärahaa??
tietty =) päätöstä odotellessa =)

ja tietty ressiä lisää tämä kun vauva masussa ja mun edellinen vauva on jo 5v niin on pitänyt ostaa kaikki uudestaan. tai no sängyn ja vaunut ostin käytettynä ja ne ostin kun en ottanut äippäpakettia ja tämä 140e sit taas tulee vaikuttaan just tähän sossun rahaan eli jos nyt ollaan saatu sossusta n. 250e siitä vähennetään tuo 140e = niin maaliskuun toimeentulotuki tulee oleen todella olematon.

onneksi nuo isommat sain. pitää toivoo että vauva pysyy masussa niin kauan että saan vaatetta,tutteja,vaippoja,hoitopöydän ym sälät ostaan toukokuussa. (la on toukokuussa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
kun päätös tulee niin muistattehan sitten tehdä siitä valituksen.
:LOL: Ei kai sitä nyt etukäteen voi tietää onko päätöksessä valitettavaa. Käsittelyajasta sen sijaan voi valittaa jo nyt.
helpompi se valitus käsittelyajastakin on tehdä sitten kun päätös on valmis.
Juu, mutta esim. sosiaaliasiamiehelle tai kunnan sosiaalitoimen johtoon voi valittaa jo silloin kun määräaika on ylittynyt. Jos tarpeeksi usea valittaisi, niin saattaisi käsittelyaikakin lyhentyä.
 
Nyt pois kaikki ylimääräinen. Eli sanotte irti lehdet sun muut tilaukset ettekä enää tilaile yhtään mitään mistään. Kun maksettavana on vuokra, vesi, sähkö, puhelinlasku, netti (meganen riittää ) ja tv-lupa niin pärjää kyllä. Auto seisontaan niin ei tarvi vakuutuksia ja bensoja maksella!
 
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
tietty =) päätöstä odotellessa =)

ja tietty ressiä lisää tämä kun vauva masussa ja mun edellinen vauva on jo 5v niin on pitänyt ostaa kaikki uudestaan. tai no sängyn ja vaunut ostin käytettynä ja ne ostin kun en ottanut äippäpakettia ja tämä 140e sit taas tulee vaikuttaan just tähän sossun rahaan eli jos nyt ollaan saatu sossusta n. 250e siitä vähennetään tuo 140e = niin maaliskuun toimeentulotuki tulee oleen todella olematon.

onneksi nuo isommat sain. pitää toivoo että vauva pysyy masussa niin kauan että saan vaatetta,tutteja,vaippoja,hoitopöydän ym sälät ostaan toukokuussa. (la on toukokuussa)
Jos tilanne on noin paha, niin suosittelen kyllä että mietit tarkkaan mitä se tuleva vauva OIKEASTI tarttee, esim. hoitopöytä on ihan turha rahareikä, maksakaa mielummin silläkin niitä uo:ja tai käykää ruokakaupassa..Vauvahan ei alkuunsa tarvii kun vaatteita ja äidin vierelleen, turha alkaa retostelee ja ostelee kamalasti kaikkee jos tilanne on noin paha muutenkin..
 
mo
Alkuperäinen kirjoittaja :
Nyt pois kaikki ylimääräinen. Eli sanotte irti lehdet sun muut tilaukset ettekä enää tilaile yhtään mitään mistään. Kun maksettavana on vuokra, vesi, sähkö, puhelinlasku, netti (meganen riittää ) ja tv-lupa niin pärjää kyllä. Auto seisontaan niin ei tarvi vakuutuksia ja bensoja maksella!
Totta! Mitä teette autolla jos olette molemmat kotona??
 
akka
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
no kukaan ei voi tietää aloittajan tilannetta, mikä se oikeasti on. antakaa nyt olla jo nuo pitäisi pärjätä juttunne.
kukaan ei varmasti saa helpolla rahaa sossusta, kyllä kaikki syynätään niin tarkasti.
valitettavan helpolla sieltä kyllä saa sellaiset jotka katsois raha-asioitaan niin pärjäisi vallan mainiosti. tilataan netistä uusia juttuja jatkuvasti ja sitten ei ole varaa maksaa sähköjä ja vesiä...no marssitaan sossuun ja sossu maksaa. sitten voikin taas hassata rahaa kun ei oo tollasia murheita. :(
Totta!
Nettiliittymä no kyllä maksettu ja tietokone löytyy, mutta vuokraa ei voi maksaa.

tietokone on maksettu ja nettiliittymä 50e/2 kuukauden välein on huomattavasti vähemmän kun 480e vuokra kuukaudessa. mä saan vietyä päivära hakemuksen ma ja kun sieltä tulee n. 500e niin se menee kokonaan vuokraan

mutta en mä jaksa selitellä..
meillä on laskuja mennyt ulosottoon jota me lyhennetään ,kelalle pitää maksaa tietty määrä kuukaudessa niin kyllä meillä laskuja löytyy varmaan niitä pakollisia ja ihan tasan niitä turhiakin mutta tammikuun jälkeen ei olla kyllä ainootakaan uutta tilausta tehty kun ei noi rahat riitä ees ruokaan,bensaan,ja noihin laskuihin..

enkä aatellut että tästä tällänen haloo nousee. halusin vaan purkaantua.
ei olla totuttu vaan tälläseen kitkuttamiseen vaikka ruoka menotkin pienentyneet enkä muistais että juustookaan on ollut sitten joulupöydän.. pikaruokapaikoissa ei olla käyty joulukuun jälkeen ( näissä ylensä käytiin n. 1-2x/kk) kaljaa,tupakkaa ei ees käytetä..
mutta kun alkaa laskeen että jos rahaa saa kuukaudessa n. 1500e/kk siitä 500e vuokraan,495e/kk on niitä PAKKO laskuja jotka on pakko maksaa + sitten jää liuta näitä autovero,sähkölasku,anttila,puhelinlaskut,netti,tv lupa.autovakuutukset mitkä maksetaan jos pystytään. ja se loppu eli n. 500e joka kuulostaa kai hurjan paljolta niin siitä sit pitäs maksaa nuo loput laskut,ruoka,bensa ym mitä millonkin tarvii shamppot ym mutta kun raha ei tuu kerralla vaan pienissä erissä

tai jotenkin näin.. esim kun oon raskauteni takia linja-autoo joutunut käyttämään ja siellä ravaan kerran viikossa niin linkkari kyyti ees taas maksaa n. 15e joka tyhjentää kivasti raha varastoja.
Jos kahdella työssäkäyvällä on jo valmiiksi ulosotossa laskuja,vika on rahankäytössä.
Ei tuossa tilanteessa auta muu kuin alkaa miettimään tosissaan miten ne raha-asiat hoitaa.
Aina pitää maksaa vuokra ja sähkö ensimmäisenä että pysyy lapsilla katto pään päällä.Vasta sen jälkeen mietitään kaikki muu.
26 eurolla saa varmasti viikonlopuksi ruokaa.Katsoo vaan mitä ostaa,makaronia,sipulia,jauhelihaa,edullista tehdä makaronilaatikko,riisiä ja maitoa ja siinä on puuro,kananmunia ja jauhoja ja tekee lättyjä tai pannaria.Varmasti saa mahat täyteen.
 
vinkki
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
jos on tosi tosi tiukkaa, ja sossun rahat eivät juokse, niin kehoittaisin kääntymään
seurakunnan diakoniatyön puoleen. sieltä voi saada sellaisen osto-oikeuden johonkin itse määrittelemäänsä ruokakauppaan. sillä saa ainakin ruokaa pöytään.
No ap:han on turvautunutkin diakonian apuun....
Ok. hyvä juttu.
En jaksanut koko ketjua lukea, kun
välissä oli mielestäni taas niiin asiatonta tekstiä.
 

Yhteistyössä