Sossu ei anna rahaa vaunuihin!!! La ensi viikolla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennnnni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="juu";25556863]Mä en kuule tiedä (etkä tiedä säkään), vaikka olisin eläkeiässä jo kuollut. Elämä voi muuttua näinä vuosikymmeninä hurjasti. Mä elän tässä hetkessä, ja kieltämättä nyt kun lapset on pieniä, meen niiden ehdoilla, pidän ne mieluummin kotona kun vien tarhaan koko päiväks mennäkseni tekeen tappioo töihin. Tyydytystä se työnteko todella tois, jos tää köyhyys ei pahenis töitä tekemällä, mutta tässä tilanteessa se ei kyllä inspiroi.[/QUOTE]

Älä sit lässytä että työnteko ei kannata, se ei ole totta. Sano sitten suoraan että sua ei työ kiinnosta äläkä selitä surkeita tekosyitä lusmuilulles.

[QUOTE="diu";25557014]Älä sit lässytä että työnteko ei kannata, se ei ole totta. Sano sitten suoraan että sua ei työ kiinnosta äläkä selitä surkeita tekosyitä lusmuilulles.[/QUOTE]

No mä voin sulle suoraan sanoo, että mua ei kiinnosta työnteko YHTÄÄN tässä tilanteessa, kun se tuottais vaan tappioo rahallisesti. Motivaatioo muuten töihin olis, ja ala jolle olen kouluttautunut, kiinnostaa kyllä. Mutta töitä teen rahan takia, en pohtiakseni elämää 30 vuoden päähän. Mutta en silti meinaa lusmuilla koko loppuelämääni, mut nyt meinaan, sori.

Ootko nyt tyytyväinen.

[QUOTE="juu";25556863]Mä en kuule tiedä (etkä tiedä säkään), vaikka olisin eläkeiässä jo kuollut. Elämä voi muuttua näinä vuosikymmeninä hurjasti. Mä elän tässä hetkessä, ja kieltämättä nyt kun lapset on pieniä, meen niiden ehdoilla, pidän ne mieluummin kotona kun vien tarhaan koko päiväks mennäkseni tekeen tappioo töihin. Tyydytystä se työnteko todella tois, jos tää köyhyys ei pahenis töitä tekemällä, mutta tässä tilanteessa se ei kyllä inspiroi.[/QUOTE]

En tiedäkään, mitä sitten?
Et tiedä sitäkään jos ootkin täysissä ruumiin ja sielun voimissa.

Voin kyllä myöntää että mun on helppo sanoa, meillä kun on aivan ihanteellinen tilanne; lapset kotihoidossa ja kumpikin töissä. Mutta se ettei innosta pätkääkään itse elantonsa ansaitseminen, ihmetyttää. Kukin tyylillään tosin.

Tuolla työtä vieroksuvalla mentaliteetillä itketään sitten muutaman vuosikymmen jälkeen eläkeläisfoorumilla, että ei ole rahhaa, kun on niin pieni eläke eikä sossukaan kustanna uutta rollaattoria. Just just. Sen minkä jälkeensä jättää sen edestään löytää....

En tiedäkään, mitä sitten?
Et tiedä sitäkään jos ootkin täysissä ruumiin ja sielun voimissa.

Voin kyllä myöntää että mun on helppo sanoa, meillä kun on aivan ihanteellinen tilanne; lapset kotihoidossa ja kumpikin töissä. Mutta se ettei innosta pätkääkään itse elantonsa ansaitseminen, ihmetyttää. Kukin tyylillään tosin.

Juu, mulla nyt tämä tilanne tosiaan, tilanne muuttuu kyllä, aivan varmasti. Mutta nyt juuri on näin, niin ikävää kun se onkin. Ja se tosiaan on joskus helppo moralisoida, jos itsellä asiat eri tavalla kun toisella. Mutta mä taas en siitä välitä, mä elän nyt niin kun parhaaksi katson, syksyllä elämä muuttuu. :)

kyllä se kannattaa kaikkien muistaa, että me ei välttämättä saada minkäänlaisia eläkkeitä. Itse niitä vaihtoehtoja ja ratkaisuja on tehtävä ja pitkällä tähtäimellä. Ei voi vain ajatella päivä kerrallaan!

[QUOTE="vieras";25557126]Tuolla työtä vieroksuvalla mentaliteetillä itketään sitten muutaman vuosikymmen jälkeen eläkeläisfoorumilla, että ei ole rahhaa, kun on niin pieni eläke eikä sossukaan kustanna uutta rollaattoria. Just just. Sen minkä jälkeensä jättää sen edestään löytää....[/QUOTE]

Minä en ainakaan itke, älä huoli. :) Mulla on vielä vuosia aikaa tehdä asian eteen jotain, ja teenkin, mutta just nyt mennään näin. Jos elä eläkeiässä, uskon että asiani ovat silloin ihan hyvin, ja pystyn kustantamaan rollaattorin, jos en uutena, niin vaikkapa huutonetistä. ;)

kyllä se kannattaa kaikkien muistaa, että me ei välttämättä saada minkäänlaisia eläkkeitä. Itse niitä vaihtoehtoja ja ratkaisuja on tehtävä ja pitkällä tähtäimellä. Ei voi vain ajatella päivä kerrallaan!

mun mielestä tietyissä elämäntilanteissa voi ja pitääkin ajatella päivä kerrallaan. Esimerkiksi silloin kun lapset on pieniä, elän mieluummin elämää päivä kerrallaan lasten ehdoilla, kun hulluna suuntaan katseeni kymmenien vuosien päähän. Näitä vuosia en koskaan saa takaisin, edessä olevaa taas en tiedä, näenkö sitä koskaan.

Joten itse nyt vuielä suht nuorena (34v) katson asioita kuten ne nyt ovat, ehdin myöhemminkin vielä huolehtimaan siitä kaukaisesta tulevaisuudesta ja tekemään paljon asioita sen hyväksi.

Minkä takia ei osata elää päivä kerrallaan lasten ehdoilla, mutta samalla tehdä pitkäkantoisia suunnitelmia ja päätöksiä tulevaisuutta ajatellen. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa, kun vähäsen yrittää.
Itse olen nuorempi kuin "juu" 34vee ja todellakin koen, että ne radikaaleimmat päätökset ammatinvalinnan ja uran kannalta on tässä jo tehtynä, jos jonkinmoista työuraa aikoo tehdä.

Ja a.p. tee asialle nyt jotain äläkä valita täällä. Käy vaikka seurakunnan diakoniatyössä pyytämässä apua, kirppareilta, huutonetistä ja Hopesta tai jopa paikalliselta MLL:n yhdistykseltä voi saada apua. Kyllä niitä paikkoja on mistä apua hakea, kunhan tekee asian eteen vain itse jotain! Ei kukaan niitä vaunuja teille oven taakse ajatuksen voimalla tule tuomaan!

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="vieras";25557212]Minkä takia ei osata elää päivä kerrallaan lasten ehdoilla, mutta samalla tehdä pitkäkantoisia suunnitelmia ja päätöksiä tulevaisuutta ajatellen. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa, kun vähäsen yrittää.
Itse olen nuorempi kuin "juu" 34vee ja todellakin koen, että ne radikaaleimmat päätökset ammatinvalinnan ja uran kannalta on tässä jo tehtynä, jos jonkinmoista työuraa aikoo tehdä.

Ja a.p. tee asialle nyt jotain äläkä valita täällä. Käy vaikka seurakunnan diakoniatyössä pyytämässä apua, kirppareilta, huutonetistä ja Hopesta tai jopa paikalliselta MLL:n yhdistykseltä voi saada apua. Kyllä niitä paikkoja on mistä apua hakea, kunhan tekee asian eteen vain itse jotain! Ei kukaan niitä vaunuja teille oven taakse ajatuksen voimalla tule tuomaan![/QUOTE]

Mullakin on radikaaleimmat päätöksen ammattini suhteen tehty, olenhan tässä nyt todennut että en ole juuri nyt (ennen syksyä) valmis tekemään töitä. Ammatti on selvillä, samoin koulutus.

Mut enpä tajua myös vanhempia, jotka laittavat lapset vuoden iässä hoitoon, edetäkseen uralla. Ja saadakseen ison eläkkeen. :D

• Tykkää
Reactions: Juukelis
Enpä ymmärrä minäkään tuota tuolla eläkkeen kannalla mietittynä. Sen ymmärrän, että perheen toimeentulon kannalta pitää laittaa lapset vuoden iässä hoitoon. Mielummin niin päin, kuin se että itketään sossun toiminnasta...

[QUOTE="joku";25556710]En ole se kenelle vastasit mutta pakko sanoa että sitten voi kouluttaa itsensä sellaiseen työhön joka kannattaa. Toisekseen mun mielestä se ei ole veronmaksajien asia elättää näitä joiden mielestä työnteko ei kannata kai nyt ihmisillä joku moraali sentään on. Joo ja mä todellakin äänestän Niinistöä vaikka en mikään suurituloinen olekaan.[/QUOTE]
Mitäs sitten kun kukaan ei tee näitä pienipalkaisten duuneja? Kukas ne sitten tekee? Robotit?

Kyllä niitä kassatätejä ja siivoojia tarvitaan, mutta sellanen palkka pitäisi maksaa että sillä tulee toimeen.

[QUOTE="vieras";25556584]Mulla olis ylimääräisenä Emmaljunga Duo Edget 2008 vuosimallia. Meinasin myydä ne eteenpäin, mut jos sulla ei oikeesti ole vaunuja eikä rahaa ostaa, ni saat ne. :) Missäpäin asustelet?[/QUOTE]

En ole ap, mutta paljollako myyt? :)

[QUOTE="vieras";25556739]Niin ja nää on olleet yhdellä lapsella. Lahdesta voit hakea, tai voidaan tuoda Lahti-Pks-alueelle. :)[/QUOTE]
mun vaunut myös Lahdessa, huhuuuuuu ap???!!! :saint:

Mäkin haluaisin tietää että miksei aapeelle kelpaa tarjotut vaunut? ....vai haluaako uutta ja priimaa????
siksi, koska joko on perseapina, joka ei halua ottaa vastuuta omasta elämästään ja perheestään ja lusmuilee TAI sitten lähettelee pullopostia Porvoosta, mua NIIN vituttaa nää tällaset trollit/sossuäitien aloitukset, kun on oikeita avuntarvitsijoita....... :kieh:

väärin, väärin ja väärin. ihan oikeesti. ja lisää lapsia, eikä MITÄÄN perusturvaa nimeksikään!! mulla on kellarissa alle vuoden käytetyt ABC:n mustavalkoiset yhdistelmät, tule hakemaan pois, ILMAISEKSI, jos kehtaat ja kasvotusten, saat samalla vauvalle vaatesäkin mukaan, sen verran kävi vituttamaan tää sun aloitukses!!!!! ota yhteys yv:nä!!!!!! |O

Kannatetaan!

Meiltä ei saa kuin ikivanhat Emmaljungat, josta ei lähde yksi rengas irti lainkaan, mutta vaatteita lupaan minäkin kaupan päälle, ILMAISEKSI! :)

lepokitka@gmail.com

Millä ihmeen rahalla sinulla on varaa ostaa monelle lapselle esim. toppavaatteet, talvikengät, pipot, hanskat... Vaatteisiin meillä menee rahaa aivan hirveästi, vaikka ostetaan mahdollisimman vähän eikä mitään reimatec -hintoja. Jo kolme lasta tulee tosi kalliiksi vaatteiden suhteen.

[QUOTE="vieras";25558190]Millä ihmeen rahalla sinulla on varaa ostaa monelle lapselle esim. toppavaatteet, talvikengät, pipot, hanskat... Vaatteisiin meillä menee rahaa aivan hirveästi, vaikka ostetaan mahdollisimman vähän eikä mitään reimatec -hintoja. Jo kolme lasta tulee tosi kalliiksi vaatteiden suhteen.[/QUOTE]

Ehkä sossu maksaa?

Yhteistyössä