Sossu ei anna rahaa vaunuihin!!! La ensi viikolla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennnnni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytettynä saa edullisesti
Esim tuossa Huutonetissä Emmanjulman, hinta tällä hetkellä 16€
tai toiset joiden hinta 19€
Eikähän se jostain löydy
Priimaa ei ole varaa vaatia, jos ei kerran ole rahaa.

Mihin teillä menee sitä rahaa oikein? Meillä 2 lasta ja väliaikaisesti saadaan sossusta rahaa ja summa mitä 4 hengelle pitää jäädä on kyllä aika iso, teitä vielä enemmän eikä riitä rahat vaunuihin käytettynä :o ei sossun rahat nyt niin pienet oo, äkkisellään laskettuna teille jää rahaa enemmän kuin monelle työssäkäyvälle, 1800 vuokran YMS jälkeen teille pitäisi jäädä, nopeasti laskin päässä, joten saattaa heittää vähän

Harvalle oikeasti jää asumiskulujrn jälkeen tuota määrää, mihin teillä on tuo raha mennyt?

[QUOTE="vieras";25556259]Työnteko kannattaa aina! Mä en käsitä teitä lusmuilijoita, oletetaan että yhteiskunta maksaa kaiken[/QUOTE]

No se työnteko ei todellakaan AINA kannata! Vai säkö ihan rehellisesti voit sanoo, että tekisit pitkää päivää töissä, jos sulle jäis VÄHEMMÄN käteen kuin sillon kun oot kotona? Hyvillä mielillä veisit lapses tarhaan ja maksaisit siitä? Hullu olet, ja ehkä tyhmäkin.

Mulla olis motivaatioo todella mennä töihin, jos käteen jäis edes saman verran kuin nyt, kun hoidan lapset ite kotona. Mutta tappiolla en kyllä lähde töitä tekemään, vaikka mut laskettas mimmoseks lusmuks tahansa.

Ap, mites sen esikoisen vaunujen kanssa olikaan? Ekassa viestissä kerroit, ettette saa sosiaalitoimetsa vaunuja, koska sait jo esikoiselle. Myöhemmässä viestissä taas kirjoitit, että säästitte ja ostitte itse esikoiselle vaunut. Että oli oikein kunnia-asia...

[QUOTE="juu";25556415]No se työnteko ei todellakaan AINA kannata! Vai säkö ihan rehellisesti voit sanoo, että tekisit pitkää päivää töissä, jos sulle jäis VÄHEMMÄN käteen kuin sillon kun oot kotona? Hyvillä mielillä veisit lapses tarhaan ja maksaisit siitä? Hullu olet, ja ehkä tyhmäkin.

Mulla olis motivaatioo todella mennä töihin, jos käteen jäis edes saman verran kuin nyt, kun hoidan lapset ite kotona. Mutta tappiolla en kyllä lähde töitä tekemään, vaikka mut laskettas mimmoseks lusmuks tahansa.[/QUOTE]

onhan siinä työnteossa muutakin arvoa kuin se raha...
on työkaverit ja säännöllinen arkirytmi, joka pitää kiinni elämässä,
saa kuitenkin työkokemusta ja mahdollisuus päästä koulutuksiin ja edetä uralla
kaikenkaikkiaan ajatusmaailma voi vähän laajentuakin, kun kulkee säännöllisesti töissä

[QUOTE="vieras";25556259]Työnteko kannattaa aina! Mä en käsitä teitä lusmuilijoita, oletetaan että yhteiskunta maksaa kaiken[/QUOTE]
Veikkaan että äänestät Niinistöä?

Ei se työ kuule aina kannata. Juuri tossa miehen kanssa laskeskeltiin että jos menisin nyt äitiyslomalta töihin niin me saataisi sen lisäksi asumistukea ja sossustakin muutama kymppi. Että siinä on sulle työntekoa kannattavimmillaan!

Ja aapeelle... Kyllä sillä sossun rahalla pärjää. Ja ulosotto ei todellakaan vie keneltäkään SUURINTA osaa palkasta.. et se siitä... provosta.

• Tykkää
Reactions: Juukelis
onhan siinä työnteossa muutakin arvoa kuin se raha...
on työkaverit ja säännöllinen arkirytmi, joka pitää kiinni elämässä,
saa kuitenkin työkokemusta ja mahdollisuus päästä koulutuksiin ja edetä uralla
kaikenkaikkiaan ajatusmaailma voi vähän laajentuakin, kun kulkee säännöllisesti töissä

Kyllä en kulje töissä muuta kuin rahan takia. Toki hyvässä työpaikassa on etuja, hyvät työkaverit jne, mutta nekään ei saa mua menemään töihin, jos teen siellä persnettoa. Töissä käydään rahan takia, harrastaminen on sitten eri asia.

• Tykkää
Reactions: Juukelis
Mulla olis ylimääräisenä Emmaljunga Duo Edget 2008 vuosimallia. Meinasin myydä ne eteenpäin, mut jos sulla ei oikeesti ole vaunuja eikä rahaa ostaa, ni saat ne. :) Missäpäin asustelet?

[QUOTE="just";25556538]Kyllä en kulje töissä muuta kuin rahan takia. Toki hyvässä työpaikassa on etuja, hyvät työkaverit jne, mutta nekään ei saa mua menemään töihin, jos teen siellä persnettoa. Töissä käydään rahan takia, harrastaminen on sitten eri asia.[/QUOTE]

omaa tulevaisuuttasihan sinä siinä rakennat samalla... kyllä uralla eteneminen vaatii töissäoloa, ei se mitään harrastelua ole.
jos raha on tosiaan ainoa asia minkä työ antaa niin oletko lainkaan oikealla alalla tai oikeassa työpaikassa? silloinhan voi hakea koulutukseen ja päästä parempaan duuniin. oma tulevaisuus on myös itsestä riippuvainen.

omaa tulevaisuuttasihan sinä siinä rakennat samalla... kyllä uralla eteneminen vaatii töissäoloa, ei se mitään harrastelua ole.
jos raha on tosiaan ainoa asia minkä työ antaa niin oletko lainkaan oikealla alalla tai oikeassa työpaikassa? silloinhan voi hakea koulutukseen ja päästä parempaan duuniin. oma tulevaisuus on myös itsestä riippuvainen.

Joo no mä nyt en sikäli oo mikään vuosikausia kotona makaava lusmu, et mulla on ihan selkeet suunnitelmat. Totesin vaan, että meidän tilanteessa ei ole järkeä mennä töihin nyt vielä. Olen oikealla alalla, mutt en tarpeeksi vielä kouluttautunut, ja mieskin nyt opiskelemassa. Olen nyt ollut 3kk työttömänä (siihen asti hoitanut lapsia 10 vuotta), ja syksyllä aloitan opiskelun. Ja nyt ei oikeasti ole järkeä mennä työhön, tai perheellemme jää useita satasia vähemmän käteen kuin nyt. Tottakai sitten, kun sekä minä että mies työllistymme, taloudellinen tilanne paranee huomattavsti, ja työnteko on kannattavaa ja mielekästä. Mutta ei nyt.

Joten olen tehnyt suuria päätöksiä tulevaisuuteni eteen. Kotiin en ole vuosiksi jäämässä makoilemaan. Mutta tarkoitin lähinnä, että aina ei tilanne ole sellainen kuin mitä se ulkopuolisen silmissä näyttäisi olevan. Ja sen sanon, että harva tosiaan on valmis tekemään töitä, jos ihan oikeasti se tuottaisia entisestään rahavaikeuksia muutenkin tiukkaan tilanteeseen. Olipa sitten miten loistava työpaikka tahansa.

Veikkaan että äänestät Niinistöä?

Ei se työ kuule aina kannata. Juuri tossa miehen kanssa laskeskeltiin että jos menisin nyt äitiyslomalta töihin niin me saataisi sen lisäksi asumistukea ja sossustakin muutama kymppi. Että siinä on sulle työntekoa kannattavimmillaan!

Ja aapeelle... Kyllä sillä sossun rahalla pärjää. Ja ulosotto ei todellakaan vie keneltäkään SUURINTA osaa palkasta.. et se siitä... provosta.

En ole se kenelle vastasit mutta pakko sanoa että sitten voi kouluttaa itsensä sellaiseen työhön joka kannattaa. Toisekseen mun mielestä se ei ole veronmaksajien asia elättää näitä joiden mielestä työnteko ei kannata kai nyt ihmisillä joku moraali sentään on. Joo ja mä todellakin äänestän Niinistöä vaikka en mikään suurituloinen olekaan.

[QUOTE="vieras";25556584]Mulla olis ylimääräisenä Emmaljunga Duo Edget 2008 vuosimallia. Meinasin myydä ne eteenpäin, mut jos sulla ei oikeesti ole vaunuja eikä rahaa ostaa, ni saat ne. :) Missäpäin asustelet?[/QUOTE]

Niin ja nää on olleet yhdellä lapsella. Lahdesta voit hakea, tai voidaan tuoda Lahti-Pks-alueelle. :)

[QUOTE="juu";25556415]No se työnteko ei todellakaan AINA kannata! Vai säkö ihan rehellisesti voit sanoo, että tekisit pitkää päivää töissä, jos sulle jäis VÄHEMMÄN käteen kuin sillon kun oot kotona? Hyvillä mielillä veisit lapses tarhaan ja maksaisit siitä? Hullu olet, ja ehkä tyhmäkin.

Mulla olis motivaatioo todella mennä töihin, jos käteen jäis edes saman verran kuin nyt, kun hoidan lapset ite kotona. Mutta tappiolla en kyllä lähde töitä tekemään, vaikka mut laskettas mimmoseks lusmuks tahansa.[/QUOTE]

Niin, eihän se työnteko suinkaan kartuta eläkettä, puhumattakaan siitä että saattais tuoda jonkin sortin tyydytystäkin ihmiselle kun itse tienaa elantonsa ja pysyy jotenkuten työelämässä matkassa :headwall: Tyhmäähän tää on.

Ai saakeli, mutta oon tukilusmu ittekin, sori :O Toki mulla vain kht ja palkka siihen päälle, mutta kuitenkin.

Niin, eihän se työnteko suinkaan kartuta eläkettä, puhumattakaan siitä että saattais tuoda jonkin sortin tyydytystäkin ihmiselle kun itse tienaa elantonsa ja pysyy jotenkuten työelämässä matkassa :headwall: Tyhmäähän tää on.

Ai saakeli, mutta oon tukilusmu ittekin, sori :O Toki mulla vain kht ja palkka siihen päälle, mutta kuitenkin.

Mä en kuule tiedä (etkä tiedä säkään), vaikka olisin eläkeiässä jo kuollut. Elämä voi muuttua näinä vuosikymmeninä hurjasti. Mä elän tässä hetkessä, ja kieltämättä nyt kun lapset on pieniä, meen niiden ehdoilla, pidän ne mieluummin kotona kun vien tarhaan koko päiväks mennäkseni tekeen tappioo töihin. Tyydytystä se työnteko todella tois, jos tää köyhyys ei pahenis töitä tekemällä, mutta tässä tilanteessa se ei kyllä inspiroi.

Yhteistyössä