Solarium-aloittelijalle ohjeita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lumikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lumikki"

Vieras
Ajattelin tässä pohjustella vähän kesää ja aloittaa solaroumissa käynnin. Kauan mun kannattaa olla näin ekalla kerralla. Oon erittäin vaaleeihonen kesällä palan aika helposti. Ajattelin tosiaan käydä ihan vaan muutaman kerran ennen kesää eli jonkun 3-5 kertaa, kuinka paljon olis hyvä pitää väliä käyntikertojen välissä? Mitä muuta mun kannattas tehä tai tietää kun meen solkkuun?

Alkuun kannattaa olla vain se 10min. Voi olla hyvä kuoria ja rasvata iho ennen menoa. Välillä ei kai ole niin väliä. Itse käyn kerran viikossa pari kolme kertaa ennen kesää. Jos sen 10kertaa tempaisee olemaan, niin siinä onkin sitten loppu vuoden auringot eikä tarvitse biitsillä maata kuin varjossa ja pitkissä vaatteissa.

Jos palat herkästi, solariumissa käyntiä pitäisi välttää.
Lääkärilehdestä: "Auringolle herkkien (ihotyyppi I ja II) ja alle 18-vuotiaiden ei pidä käyttää solariumia lainkaan. He eivät rusketu solariumissa sen paremmin kuin auringossakaan, mutta ylimääräisestä UV-säteilyannoksesta aiheutuvat terveysriskit voivat olla suuremmat kuin UV-säteilyä paremmin sietävillä ihotyypeillä."

Syö paljon tomaattia! Se suojaa tutkitusti ihoa ja estää jossain määrin palamista, eli iho ruskettuu eikä mene punaiseksi.

Yhteistyössä