Olen niin loppu itseni ja tämän syömisen kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Salla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22013052]Ihan samoja kuin ennenki, tänään esim. lohikeittoa.[/QUOTE]

Lasket sitten vain yhteen kaikkien ainesosien kalorit ja jaat sen annosmäärällä?
Vai kuinka toimit?
Sori, jos kyselen tyhmiä, mutta en ole koskaan kiinnittäyt isommin huomiota kaloreihin... aina vain hiilareihin.

[QUOTE="Salla";22013067]Lasket sitten vain yhteen kaikkien ainesosien kalorit ja jaat sen annosmäärällä?
Vai kuinka toimit?
Sori, jos kyselen tyhmiä, mutta en ole koskaan kiinnittäyt isommin huomiota kaloreihin... aina vain hiilareihin.[/QUOTE]

Punnitten vain et paljon sitä lohikeittoa otin. En ole niin turhan tarkka asian suhteen. Kun tuonne laskuriin kirjoittaa et lohikeitto, niin sieltä tulee monta vaihtoehtoa josta voi valita sen vaihtoehdon joka vastaa sitä omaa parhaiten. Tai sit tosiaan punnittet kaikki aineet yhteen ja lasket paljon kokonaisuudelle tulee kaloreita ja sit pistät sen sinne laskuriin.

Mut jos tosiaan olet karpannut, niin etkö aio enää karpata? Karpit ei vissiin laske kaloreita.

[QUOTE="Salla";22012942 begin_of_the_skype_highlighting**************22012942******end_of_the_skype_highlighting]Kahvi ja makeutusaine pois? Apua! Olen juuri jostakin syystä opetellut juomaan töissä kahvia ja juuri tuon makeutusaineen kanssa, kun yritän edes jostakin pitää sokerin pois. Pitäisi sitten kai vaihtaa sekin teehen ilman makeutusta. Millä ihmeellä nuo kaikki kalorimäärätkin oppii? PAljonko kaloreita on omenassa? Banaanissa? Jne...[/QUOTE]

Jos jotain makeutusta haluat niin käytä steviaa, se on luonnollista. Mua ainakin keinotekoiset makeutusaineet turvottaa. Hedelmiä en söis ollenkaan alkuun, niissä on paljo sokeria. Syö mielummin vaikka marjoja.

[QUOTE="Salla";22013126]Ehkä yritän sitä karppausta vielä. Perunasta, riisistä ja muista pystyn olemaan erossa, mutta leipä on paheeni... ehkä vielä karkejakin pahempi paheeni. =([/QUOTE]

Kato paljon siinä yhdessä leivässä on hiilareita, jos vaikka sen yhden viipaleen pistät niihin päivittäisiin hiilarimääriin. Ei kait sitä pakko ole karpata jollain ketolinjalla. 100g hiilareita varmaan mahtuu yks leipä.

Olen sanonut tämän niin monesti ja sanon taas: Huomenna minä sen aloitan!!!
Mutta mitä teen, kun eteen tulee ensimmäinen "heikko hetki"??? Jos vaikka ensin alan karsimaan niitä turhia hiilareita ja yritän olla syömättä isompia kello 19 jälkeen, myöhemmin vaikka kello 18 jälkeen... jos niin olisi fiksua aloittaa. Sokerit ja jauhot nyt eka pois... Huoh! Kumpa tämä joskus onnistuisi!

Sinun pitää hankkia ruokaa, joka helpottaa laihduttamista. Osta myös guarem-rakeita ja Visiblin-S:ää. Osta näkkileipää ja syö se niin, että päällä on vain ylähuuli. Osta funlight-mehuja. Älä koskaan juo kaloreita. Osta puurohiutaleita, aprikoosi, kaneliomena- ym. valmispikkupusseja. Osta multitabseja ja kalkkitabletteja. Osta xylitolipurkkaa. Osta litran purkkeja mehukeittöja, jotka ovat vähäkalorisia ja juo niitä, juo niitä niin, että mahas täyttyy. - Punnitse itsesi joka aamu. Opettele laskemaan kaloreita. Tee jotakin liikuntaa, joka on sinulle helpointa: jos teillä on koira, kävele sen kanssa ihan vaan vaikka hitaasti tunti päivässä. Kävele! Kävele aina kun voit, älä käytä hissiä. Katso joka ilta kokovartalopeiliin. Katso. Se olet sinä. Kun ansaitset parempaa, tee siitä totta. Älä enää odota.

[QUOTE="Salla";22013424]Olen sanonut tämän niin monesti ja sanon taas: Huomenna minä sen aloitan!!!
Mutta mitä teen, kun eteen tulee ensimmäinen "heikko hetki"??? Jos vaikka ensin alan karsimaan niitä turhia hiilareita ja yritän olla syömättä isompia kello 19 jälkeen, myöhemmin vaikka kello 18 jälkeen... jos niin olisi fiksua aloittaa. Sokerit ja jauhot nyt eka pois... Huoh! Kumpa tämä joskus onnistuisi![/QUOTE]

Toi kellonaika juttu on ihan höpö höpöä. Syöt kun on nälkä, elä napostele.

Sinun pitää hankkia ruokaa, joka helpottaa laihduttamista. Osta myös guarem-rakeita ja Visiblin-S:ää. Osta näkkileipää ja syö se niin, että päällä on vain ylähuuli. Osta funlight-mehuja. Älä koskaan juo kaloreita. Osta puurohiutaleita, aprikoosi, kaneliomena- ym. valmispikkupusseja. Osta multitabseja ja kalkkitabletteja. Osta xylitolipurkkaa. Osta litran purkkeja mehukeittöja, jotka ovat vähäkalorisia ja juo niitä, juo niitä niin, että mahas täyttyy. - Punnitse itsesi joka aamu. Opettele laskemaan kaloreita. Tee jotakin liikuntaa, joka on sinulle helpointa: jos teillä on koira, kävele sen kanssa ihan vaan vaikka hitaasti tunti päivässä. Kävele! Kävele aina kun voit, älä käytä hissiä. Katso joka ilta kokovartalopeiliin. Katso. Se olet sinä. Kun ansaitset parempaa, tee siitä totta. Älä enää odota.

Kiiiiiiitos!!!!

Ja muista myös psyykkinen puoli laihdutuksessa, se on se juurisyy ehkä siksi että joudut laihduttamaan yhä uudelleen ja uudelleen. Eli tarkoitan sitä että joku on vialla kun haet syömisestä lohtua, peität sillä jotain tunteita tai muuten vaan täytät tyhjiötä. Yritä päästä mieleesi siihen kipupisteeseen ja sieltä se paraneminen voi alkaa.
Itse olin melkein 7 vuotta pahassa kierteessä että lohdutin itseäni herkuilla ja olin kovassa makeakierteessä ja tajusin jo silloin että söin yksinäisyyteen ja täytin tyhjää elämääni herkuilla, ne ilostuttivat aina. Sitten kun tapasin mieheni niin parisuhde ja muutenkin elämän tasapainottuminen muuttivat minäkuvaani normaalimmaksi enkä enää hakenut herkuista sitä iloa vaan muualta. Syöminen ei enää ollut minulle erityisnautinto vaan normaali toiminto. Ja paino pysyi kuin itsestään siinä lukemassa mihin vuosien varrella epätoivoisesti tempoilin pikalaihiksillani... Että näin minulla.

[QUOTE="vieras";22013468]Toi kellonaika juttu on ihan höpö höpöä. Syöt kun on nälkä, elä napostele.[/QUOTE]
Ei ehkä sikäli, että nyt olen syönyt lähes kaiken syötäväni vasta illalla, kun päivällä en ole "ehtinyt". Nyt uutan tapani!

[QUOTE="nela";22013499]Ja muista myös psyykkinen puoli laihdutuksessa, se on se juurisyy ehkä siksi että joudut laihduttamaan yhä uudelleen ja uudelleen. Eli tarkoitan sitä että joku on vialla kun haet syömisestä lohtua, peität sillä jotain tunteita tai muuten vaan täytät tyhjiötä. Yritä päästä mieleesi siihen kipupisteeseen ja sieltä se paraneminen voi alkaa.
Itse olin melkein 7 vuotta pahassa kierteessä että lohdutin itseäni herkuilla ja olin kovassa makeakierteessä ja tajusin jo silloin että söin yksinäisyyteen ja täytin tyhjää elämääni herkuilla, ne ilostuttivat aina. Sitten kun tapasin mieheni niin parisuhde ja muutenkin elämän tasapainottuminen muuttivat minäkuvaani normaalimmaksi enkä enää hakenut herkuista sitä iloa vaan muualta. Syöminen ei enää ollut minulle erityisnautinto vaan normaali toiminto. Ja paino pysyi kuin itsestään siinä lukemassa mihin vuosien varrella epätoivoisesti tempoilin pikalaihiksillani... Että näin minulla.[/QUOTE]

Varmasti totta! Syön TODELLA usein vain siksi, että hermo on kireellä tai joku asia todella harmittaa! =/

[QUOTE="Salla";22012474]Kevät meni mainiosti ja sain painoa alas. Pääsin jo melkein 80 kiloon, kunnes alkoi kesä. Lipsahduksia alkoi tulla ja nyt karkki ja sokeri kaikessa muodossa maistuu taas ihan liian hyvin! Olen tunnesyöjä! Syön makeaa iloon ja suruun. =/ Saan painoa helposti alas niin halutessani, mutta kaikki jämähtää aina muutamaa kiloa ennen tavoitetta ja sitten ropistaan taas takaisin lujaa kyytiä. Tuttavapiiristä ei löydy ketää, ketä haluaisi kanssani laihduttaa ja minulle ryhmän tuki on laihdutuksessa erittäin tärkeää! Tällä hetkellä en edes uskalla mennä vaakaan, koska tiedän että itku tulisi. Pitäisi ehkä mennä, jotta voisin taas herätä siihen, kuinka paljon olen massaa saanut ympärilleni taas kesän aikana. Haluaisin niin kovasti olla normaalipainoinen!!! Harrastan Zumbaa kahdesti viikossa ja nyt ajattelin aloittaa vielä Pilateksen tai BodyStepin. Lisäksi yritän käydä lenkillä muina päivinä. Tosin lenkitkin jäivät kesällä vähemmälle. =/ Pitääkö mun kohta kävellä lääkärin pakeille vai millä ihmeellä saan tämän syömisen loppumaan ja saisin edes tämän vatsan pois??? (Pituutta mulla on 176 cm ja painoa varmaan taas jo yli 85 kilon. ) Miten te muut laihdutatte?? Karppaamalla olen aina onnistunut hyvin, mutta se itsekuri...kun se on niin vaikeaa! =/ Antakaa mulle hyviä neuvoja hoikempaan tulevaisuuteen![/QUOTE]

Siis tää teksti on melkein kuin omasta elämästäni. Oon tosi pettynyt itseeni, kun olin juuri päässyt painonvartijoiden pisteillä hyvään laihdutusvauhtiin keväällä (oon kerran vuosia aikaisemmin laihduttanut pisteillä 20kg ja olin laittanut kaiken sen varaan, että nyt onnistun samalla tavalla)ja olin jo parin kilon päässä ensimmäisestä painonpudotusetapista (se paino, kun aloin odottaa esikoista)... niin sitten tuli muutama juhlapäivä, painonvartijat mokoma lopetti toimintansa ja kesäherkut kutsuivat... niin repsahdin. Erityisesti just leipä maistunut ja makea, muutenkaan ei oo tullut katottua mitä suuhunsa pistää. Harrastin keväällä kans zumbaa ja tein lenkkejäkin, mut ne on jääny nyt katkolle, tulee vain lasten kanssa lähinnä ulkoiltua. Tuntuu, et on liian väsynyt liikkumaan (kuopus valvottaa edelleen,vaikka on kohta jo kaksi) ja liian tuhti menemään zumbaan... Inhottavaa

[QUOTE="Salla";22013500]Ei ehkä sikäli, että nyt olen syönyt lähes kaiken syötäväni vasta illalla, kun päivällä en ole "ehtinyt". Nyt uutan tapani![/QUOTE]

No sun pitäis muutta toi tapa niin, et syöt tasaisesti päivän aikana. Eli aamul, päiväl ja illal. Ilta aika voi olla vaikka 22 jos niikseen tulee. Just hiljan oli terveys lehes juttua, et se "älä syö klo 18" on ihan huttua. Keho ei tunne kelloa ja toi nälkiinnyttäminen vain aiheuttaa sokerihäiriöitä ja altistaa mieliteoille.

[QUOTE="Salla";22013505]Varmasti totta! Syön TODELLA usein vain siksi, että hermo on kireellä tai joku asia todella harmittaa! =/[/QUOTE]

Yritä tietoisesti katkaista tuo kierre. Älä ota aina sitä helppoa reittiä eli syömistä kun hermoa kiristää tai harmittaa. Pura asiaa johonkin muuten. Aluksi voi olla mahdotonta mutta lupaa itsellesi että kun himo ensimmäisen kerran iskee niin analysoit ensin vaikka 5 minuuttia että miksi just nyt tarvisi syödä jotain, mikä tunnetila on. Ja kirjaa ne vaikka ylös, pikku hiljaa alat huomaamaan että tulee samoja asioita eteen miksi syöt. Ja sitten niitä vaan yrittää lähteä korvaamaan jollain muulla.

Kiitos kaikille ihan hirmuisesti positiivisestä tuesta!!!
Olen yllättynyt, että sain teiltä näin paljon hyviä vastauksia ja lisää saa tietenkin laittaa!
Huomenna yritän taas päästä uuteen alkuun ja törmäänkin heti ensimmäiseen "esteeseen" syntymäpäivillä, jotka olen nyt päättänyt mennä teen voimalla!! Mun on nyt vaan pystyttävä tähän!!

[QUOTE="Salla";22013574]Kiitos kaikille ihan hirmuisesti positiivisestä tuesta!!!
Olen yllättynyt, että sain teiltä näin paljon hyviä vastauksia ja lisää saa tietenkin laittaa!
Huomenna yritän taas päästä uuteen alkuun ja törmäänkin heti ensimmäiseen "esteeseen" syntymäpäivillä, jotka olen nyt päättänyt mennä teen voimalla!! Mun on nyt vaan pystyttävä tähän!![/QUOTE]

Kyl sitä voi kakkua ottaa tai muuta. Ottaa vain kohtuudel.

"Epäonnistuneen" päivystysreisun jälkeen sorruin kuppiin kahvia (ilman sokeria), yhteen hedelmäkarkkiin ja sentin siivuun täytekakkua ja toiseen hyydykekakkua. Muuta en juuri ehtinytkään tänään syömään. Olen melko ylpeä, vaikka makeeta menikin. Tuohon "hermoromahdukseen" sitä olisi voinut syödä paljon enemmänkin. =/

[QUOTE="Salla";22012474]Kevät meni mainiosti ja sain painoa alas. Pääsin jo melkein 80 kiloon, kunnes alkoi kesä. Lipsahduksia alkoi tulla ja nyt karkki ja sokeri kaikessa muodossa maistuu taas ihan liian hyvin! Olen tunnesyöjä! Syön makeaa iloon ja suruun. =/ Saan painoa helposti alas niin halutessani, mutta kaikki jämähtää aina muutamaa kiloa ennen tavoitetta ja sitten ropistaan taas takaisin lujaa kyytiä. Tuttavapiiristä ei löydy ketää, ketä haluaisi kanssani laihduttaa ja minulle ryhmän tuki on laihdutuksessa erittäin tärkeää! Tällä hetkellä en edes uskalla mennä vaakaan, koska tiedän että itku tulisi. Pitäisi ehkä mennä, jotta voisin taas herätä siihen, kuinka paljon olen massaa saanut ympärilleni taas kesän aikana. Haluaisin niin kovasti olla normaalipainoinen!!! Harrastan Zumbaa kahdesti viikossa ja nyt ajattelin aloittaa vielä Pilateksen tai BodyStepin. Lisäksi yritän käydä lenkillä muina päivinä. Tosin lenkitkin jäivät kesällä vähemmälle. =/ Pitääkö mun kohta kävellä lääkärin pakeille vai millä ihmeellä saan tämän syömisen loppumaan ja saisin edes tämän vatsan pois??? (Pituutta mulla on 176 cm ja painoa varmaan taas jo yli 85 kilon. ) Miten te muut laihdutatte?? Karppaamalla olen aina onnistunut hyvin, mutta se itsekuri...kun se on niin vaikeaa! =/ Antakaa mulle hyviä neuvoja hoikempaan tulevaisuuteen![/QUOTE]

Jätät makean pois!
Syö vaan terveellistä: perunaa, riisiä ja leipää ilman voita.

Kyllä se paino tippuu :D

Yhteistyössä