Kiitos kaikille. jotka ootte vastaillu mulle noista Rovaniemen rajoista. Kummalliselta tuntuu, että yhden kaupungin sisällä on monenlaisia rajoja. Ja onhan tää systeemi muutenkin aika tiukka. Se oli tosi kiva, että neuvolalääkäri ei oo oikeen näin tiukan linjan kannattaja. Lääkäri tuntu katsovan enemmän kokonaistilannetta eikä vaan sitä, että välillä joku arvo vähän heittää. Se ei ollu ollenkaan huolissaan vauvan koosta, sano ettei hän näe mitään tarvetta esim. kokoarvioultraan. Aterian jälkeisiin arvoihin pystyn kuitenkin niin hyvin vaikuttaan ruokavaliolla, oma paino ei oo noussu, ja sf-mitta on normaali. Jotenkin ajattelisin, että lääkäri tietää nää jutut paremmin kuin terveydenhoitaja.
Saas sitten nähä mitä ens kerralla se terkkatätsy sanoo, ku aamun "paastoarvot" heittää nyt enempi... Eilen oli 5,7 ja puol tuntia aamupalan jälkeen sama 5,7. Tänään oli 6,0 ja aivan sikamassiivinen syömisen jälkeen puolen tunnin päästä 6,3. Siks pistin "paaston" ku en oo kerinny hirveesti nukkua, niin mietin että se varmaan vaikuttaa kans. Oon tullu tosi myöhään kotiin, kiskonu kauheesti ruokaa naamaan ja nukkumaan ja sitten 7 tunnin päästä herätys. Meinaa olla vähän liian rankkaa tää opiskelu tällä hetkellä. Mut ainakaan nyt ei aamupala nosta liikaa arvoja vaikka söis 4 ruisleipää ja jois 4 dl maitoa. Auttaiskohan se tohon aamuarvoon, jos yrittäis syödä illalla proteiinipitoisemmin? Oon syöny leipää ja maitoa. Tai varmaan pitäis myös nukkua kauemmin tai edes syödä iltapala ennemmin... Tai en mie tiijä mitä pitäs tehä. Ne puol tuntia ruuan jälkeiset arvot saan pysymään hyvinä, mutta tota aamuarvoa en näköjään...
Nannukka: :hug: Tosi kurjaa, että jouduit insuliinille! |O
Oon aika samoissa viikoissa menossa kun sie (28+1), joten katotaan miten mun vielä tässä käy... Kyllä mustakin kuulostaa aika ylimitoitetulta tuo insuliinihoito sulla. No, siitä ei varmaan vauvalle oo haittaa, mutta toivottelen sulle jaksamista sen piikittelyn suhteen! Mullakin vaalee leipä ja joskus maito nostaa arvoja. Pari viikkoa sitten en voinu juoda maitoa aamulla ollenkaan, mutta nyt yhtäkkiä pystyn... tosi kummallista. En tiiä johtuuko se siitä, että kokonaisruokavalio on nyt paljon parempi kuin silloin pääsiäisenä kun sen maidon kans kävi huonosti...
Tiiätkö mulla välillä käy jopa mielessä, että pitäiskö vähän huijata noitten omien arvojen suhteen jos ne heittää vaan vähän... Okei, en meinaa tehä sitä, mutta tuntuu että kiusaus iskee ku pelottaa että jos joutuu sitten insuliinille. Luulis, että se insuliini kannattais alottaa vasta jos isommin heittää, tai vauva on selvästi isompi. Ehkä nääkin hoitokäytännöt joskus yhtenäistetään, mutta se ei taida auttaa meitä nyt. :hug: