Terve kaikille!
Voi pahus, minunkin täytyy ehkäpä tänne pinoon kirjautua. :ashamed:
Olin tänään sokerirasituksessa, meillä otettiin kaikki arvot paitsi sormenpäästä, tietysti myös käsivarresta. Järkytys oli minulle suuri, kun jo ensimmäinen arvo, paasto, oli järkyttävän korkea nimittäin 6,2. :ashamed:
Muut arvot näyttäisi olevan ok, se 1h arvo voi olla vähän yli rajan, tarkentunee huomenna kun saan tulokset.
Paastoarvo koholla ei sinänsä ole uutta minulle nimittäin ekassa raskaudessa paastoarvo oli rajalla, viimeksi vähän koholla ja nyt ilmeisesti aika hurjasti koholla.
Oon niin pettynyt itseeni, kun en pysty normaalisti viemään raskautta loppuun. Mikähän tästä nyt seuraa? Dieetti ei varmaan riitä edes...insuliinit tietysti. Olen niin pettynyt. Lieneeköhän normaaleita tunteita? Pelkään, että olen aiheuttanut lapselle jotain (epämuodostumia????). Luin, että sellasia voi tulla jos sokerit pahasti sekaisin... mikä on sitten "pahasti sekaisin?"
Tietysti myös vauvan koko mietityttää. Edellinen oli 4,7kg. En tiedä vaikuttiko se mun "vähän kohollaan oleva sokeri" sitten siihen vai ei, kun toisaalta paastoarvon ei kuulemma pitäis vauvan kokoa kasvattaa. Niin, ja tuo edellinen syntyi sutjakkaa kyllä, mutta sai isomman puoleisen verenvuodon synnytyksessä joten siksi tällä kertaa kielto synnyttää yhtä isoa...tietty maalailin niitä piruja jo seinille, ja nään itseni sektiossa mikä taas pelotaa...
Ja se insuliini? Onko se sit ihan ok juttu vai vaikuttaako se jotenkin johonkin negatiivisesti? Vauvaan? Kun mä nyt en ole uskaltanut raskaana edes banadolia ottaa...
Ja mitenhän neuvolassa muhun nyt suhtaudutaan. Uskaltaakohan sinne edes soittaa. :'(
Kuinka mua nyt torutaan, että "olet itse tämän ylipainollasi aiheuttanut" -meidän th on sellainen.
Varasin jo yksityiseltä lääkäriltä ajan, lääkäriltä joka on erikoistunut raskausajan diabetekseen...mielenrauhaa haluaisin.
Tää pino on kyllä just se mitä kaipaan. Tiedän etten ole yksin vaikka just nyt tuntuu, että olen maailman ainoa, kelle on näin käynyt. :/ :'(
Ja mulla on ny viikkoja 15+2. Kävin rasituksessa jo nyt, kun edellisessa raskaudessa oli paasto koholla... (5.3)