Älkää sitten pitäkö mua ihan täydellisenä tietäjänä. Olen vain ihminen.
Mä voisin vaikka kertoa vähän taustaa itsestäni eli mulla on ollut diabetes vuodesta 1999. Olin silloin 18v. eli nopealla laskutoimituksella pääsemme nykyiseen ikääni, joka siis on 24v.
Mä laihdutan tällä hetkellä Painonvartijoissa, jossa alotin 2 viikkoa sitten eli juuri tänään oli toinen punnituskerta. Ekan viikon jälkeen oli menny 2,5 kg ja tokan viikon jälkeen... No, ei puhuta siitä nyt. :\| Eli oli ihan hyvä alotus.
Meillä on miehen kanssa suuri halu saada lapsia, mutta juuri nyt se ei oo mahdollista, ku pitkäaikainen sokeri ei ihan oo kohdallaan, mutta kovasti sitä yritän saada alle 7, jonne se pitäis saada. Nyt se huitelee siellä 10 korvilla. :\|
Vaikka oonkin diabeetikko, ei noi ruokailutottumukset oo mitkään parhaimmat, mutta muutamia edistysaskeleita oon ottanu eteenpäin: en oo syöny ainoatakaan karkkia 16.3. jälkeen ja nyt sitten kun oon PV:ssä en oo kahteen viikkoon syöny mitään muutakaan makeeta. Ellei oteta lukuun mehujäätä, josta menee niin vähän pisteitä ja viime lauantaina söin pitkon palan, mutta se nyt ei maailmaa kaada.
Piikittäminen ei oo niin kauheeta, ku vois kuvitella (sanoo hän, joka pistää loppuelämänsä
), mutta kyllähän sen ymmärtää, jos on ihan kauhee piikkipelko. Mutta onneksi piikitkin ovat nykyään niin pieniä.
Niin, vielä laihdutukseen palatakseni. Mun laihdutusta saattaa myös vaikeuttaa alhaiset verensokerit. Mulla on nyt viikon aikana ollu viitenä aamuna verensokeri matalalla. Sitten tietysti oon syöny melkeen ku henkee vietäis. Mut ai hitsi, sehän voi viedä hengen, jos ei syö.
Mut siis kuitenkin, sekään ei välttämättä auta asiaa. Nyt oon sitten tietty pistäny pitkää insuliinia vähemmän. Tosin tässä yhtenä aamuna, ku olin laittanu edellisenä päivänä vähemmän, laski sokerit silti. Eli siis tämä pienikin laihdutus on jo vaikuttanu siihen, etten tarvi niin paljon insuliinia.
Mut hei, nyt yritän josko nukkumatti tulisi kylään.