SOKERIKLUBI

linnea75 harmaana
ihanaa, kun täällä on jengiä. mie viikonloppuna ihan orpona piruna, kun oli niin hiljaista. mutta seltsun tietsikan lakkoilu selittääkin jo paljon :LOL: ei saa suuttua :hug: .

joo, mie voin ihan ok, kävin jo uudelleen ulkona syömässä, tällä kertaa ihan luottakelpoisessa paikassa. mutta miun taannoinen kaali innostus, varsinkin raakaan sellaiseen, aiheuttaa aikamoisia vatsanväänteitä. ääh. vaan pienet on miulla siis huolet.

laitetaan nyt vielä uudelle mitailijattarelle näytille täkäläiset (ilmeisen löperöt muuhun maahan verrattuna) olevat sokruarvot:
alle 5,4 aamulla ylösnoustessa,
alle 5,8 ennen ateriaa,
alle 7.5 aterian jälkeen.
olisin siis sairaampi, jos asuisin muualla =) blondin logiikkaa.

vaikka nyt miul arvot onkin aika ok, niin kyllä voin kuvitella, että tuntuu miten elämä pyörii näiden sokerien ympärillä. miekin joskus ihan huudan miun miehelle ennen mittausta, kun jännittää, et mitä sieltä on tulossa. sit jos tulee hyvä arvo, niin huuto loppuu ko seinään.

ja kyllähän sitä raskaana on muutenkin hormoonit ihan häränpyllyllä, elä tässä sitten ihmisiksi.

voikaa hyvin hyvät ihmiset ja kertokaa kuulumisia, ne piristää kummasti tämmöistä arkipäivän annikkia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2005 klo 17:11 linnea75 harmaana kirjoitti:
ihanaa, kun täällä on jengiä. mie viikonloppuna ihan orpona piruna, kun oli niin hiljaista. mutta seltsun tietsikan lakkoilu selittääkin jo paljon :LOL: ei saa suuttua :hug: .

joo, mie voin ihan ok, kävin jo uudelleen ulkona syömässä, tällä kertaa ihan luottakelpoisessa paikassa. mutta miun taannoinen kaali innostus, varsinkin raakaan sellaiseen, aiheuttaa aikamoisia vatsanväänteitä. ääh. vaan pienet on miulla siis huolet.

laitetaan nyt vielä uudelle mitailijattarelle näytille täkäläiset (ilmeisen löperöt muuhun maahan verrattuna) olevat sokruarvot:
alle 5,4 aamulla ylösnoustessa,
alle 5,8 ennen ateriaa,
alle 7.5 aterian jälkeen.
olisin siis sairaampi, jos asuisin muualla =) blondin logiikkaa.

vaikka nyt miul arvot onkin aika ok, niin kyllä voin kuvitella, että tuntuu miten elämä pyörii näiden sokerien ympärillä. miekin joskus ihan huudan miun miehelle ennen mittausta, kun jännittää, et mitä sieltä on tulossa. sit jos tulee hyvä arvo, niin huuto loppuu ko seinään.

ja kyllähän sitä raskaana on muutenkin hormoonit ihan häränpyllyllä, elä tässä sitten ihmisiksi.

voikaa hyvin hyvät ihmiset ja kertokaa kuulumisia, ne piristää kummasti tämmöistä arkipäivän annikkia.
Juu, otti koville kun ei päässyt nettiin... Tietokone toimi kyllä moitteettomasti mutta tuo samperin Lännen Puhelimen tarjoama sikakallis nettiyhteys tökki. Vaihdetaan Soneraan ihan pian, paljon halvempi ja ilmaset asiakaspalvelut jne jne...

Skunksille piti sanomani, että pistän tänään sitten 8 yksikköä enkä rupea tohtoroimaan itse itseäni... :D Tänään on muuten arvot olleet tosi hyviä, ennen ja jälkeen aterioiden aina alle 6! Ei kun nyt narrasin, oli päivällisen jälkeen 6,6 eli just siinä ylärajalla... Mut sehän on vielä sallittua, eh? :whistle:

Hyviä öitä, mä oon ihan innoissani kun saan äitini huomenna tänne avuksi ja lapsenammaksi torstaita varten. :) Nuo mummojen vierailut on sen verran harvinaista herkkua meille kun eivät ihan naapurissa asusta. Onneksi sentään samassa maassa. :D

mie vaan informoimaan ryhdyin, että miun synnytystavanarviota siirrettiin viikolle 37+2 eli elokuun 24, kun se ois muuten ollut jo ensi viikolla.

toisaalta meinaan ottaa hammasharjan mukaa, jos päättäävät käynnistää. ja lapsenvahtikin oli innoissaan (mummi) tulossa, joten toisaalta parempi näin, niin säästyy yhdeltä turhalta ajoreissulta (mä maalaistyttö oon ja matkaa lasarettiin olis ollut pikkusen).

sokerit saivat kehut, toivottavasti olen ansainnut ne, kun tulee mittauspäivinä syötyä tavallistakin vähäsokerisemmin. kyllä muuten tekee marjoja mieli pensaista napsia.

mutta näihin asioihin ei kaikki edes pysty vaikuttamaan, vaikka miten terveellisesti söisivät, eli heille paljon tukea ja haleja toivoo tää onnekas pallomaha.

:hug:

tässä niiltä Sannin suosittelemilta sivuilta tietoa ihan huvin ja urheilun vuoksi. en ole varma, onko kaikki oikein, voitte käydä tarkistamassa www.ktl.fi.fineli

ravintoaine (100g)
kcal, sokeria/g

mustikka 33, 6.4
vadelma 34, 4.1
mansikka 43, 8.4
mustaherukka 48, 7.8
karviainen 29, 5.4
kirsikka 48, 10.7

omena 32, 7.1
banaani 84, 13.5
porkkana 28, 5.4
kaali (hapan-) 24, 4.3
jäävuorisalaatti 11, 0.8

kaalikeitto 70, 1.2
makkarakeitto (kevytnakki) 58, 0.8
kanakasvisrisotto 171, 0.8
lihamakaronilaatikko (tumma/possu)116, 2.5

en nyt saa noita rivejä suoraksi, vaikka yritin muokata, sorde. ja jos joku jaksaa täydentää listaa, niin sehän olisi kiva.

Ainakin noita marjoja uskaltaa edes vähän syödä :) Tänään on syöty paljon kun oli poimimassa viinimarjoja äidin luona!

Täytyy myöntää et kyl dippivihannekset maistui eilen hyviltä kun ei oo tajunnut et sellaisiakin vois sipsien sijaan syödä, nami :p Ja vielä hyvällä omalla tunnollakin tuli syötyä!

Samaten makeanhimoon on ihan hyviä noi sokerittomat limsat... En niin tykkää limsasta mut lasillinen sillon tällön maistuu hyvältä!

No nyt tuli lyhyt teksti kun esikko tunkee koko kirjahyllynsä mun syliin - vihje: pitää varmaan lukea sille... Plaah... Noi kirjat kun osaa jo ulkoa!

linnea75 harmaana
moi,

törkimykseni, korjaan aviomieheni laittoi minut, supistelevan sokerihiiren ostamaan itselleen ja jälkikasvullemme ei vähempää, kuin perunalastuja. kyllä sitä ihmistä koetellaan!

mie ostin vastavetona kaksi isoa askia sokerittomia sisuja, ei ole pahoja nekään.

pitäkää peukkuja,etten vaan apinan raivolla vetäise sitä sipsipussia kainaloon ja sulkeudu lukkojen taakse, josta kuuluu vaan: "rousk, rousk!"

nyt pyydetään siskot voimaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2005 klo 15:46 linnea75 harmaana kirjoitti:
moi,

törkimykseni, korjaan aviomieheni laittoi minut, supistelevan sokerihiiren ostamaan itselleen ja jälkikasvullemme ei vähempää, kuin perunalastuja. kyllä sitä ihmistä koetellaan!

mie ostin vastavetona kaksi isoa askia sokerittomia sisuja, ei ole pahoja nekään.

pitäkää peukkuja,etten vaan apinan raivolla vetäise sitä sipsipussia kainaloon ja sulkeudu lukkojen taakse, josta kuuluu vaan: "rousk, rousk!"

Kannattaa muuten varoa niitä sokerittomia karkkeja. Niissähän on makeutusainetta ja niissä on yleensä laksatiivisia vaikutuksia. Olen joskus syönyt niitä vähän enemmänkin. Saman vaikutuksen silti tekee nää sokerittomat keitotkin. En mä silti tiedä, että miten teillä muilla, mutta mulla on nyttenkin ihan tuhottomasti ilmaa mahas, ku join eilen sitä keittoa kolme lasia enkä edes juonu sitä peräkkäin vaan koko päivän aikana. Toimii ainakin maha. :D

miul on jotain semmosia cola-irtokarkkipulloja, missä ei muistaaksni ollut edes makeutusaineita. mutta esim. diedorellien makeutusainesta miun sokerit nousi siinä missä tavallisestakin sokerista. mutta, eihän näitä todellakaan kannata mitään syömällä syödä. perunalastuja söin kolme kourallista ja yhden lakupötkön kauppareissulla. pitää nyt kyllä skarpata (mutta kun supistelee, niin käyttää sitä verukkeena...). onneksi ei ole kyl tänään niin paljon supistellut,kun eilen.

missä kaikkiiiiiiiii?

nostan ja tiedustelen, että huvittaiko teitä alkaa pitää täällä jotain viikottaista paino/sokeri tilannekatsastusta? vaikka sunnuntaisin? ei tarvitse painoa kertoa, mutta vähän miten on mennyt?

:attn:

ps.
ELI KONTROLLIPÄIVÄ ON SOVITTU MAANANTAIKSI.
Kaikki joukolla vaakaan nousemaan.... :)

Hellou pitkästä aikaa!

Pidin vähän lomailua palstailusta sekä varsinkin sokerien mittailuista. Mulla olis torstaina ollut käynti ä-polilla, mutta 3 tuntia ennen mun aikaa soitettiin sairaalasta että lääkäri ei oo paikalla, onko sulla suurin piirtein kaikki ok. No, kaikki oli ok koska 8 yksiköllä aamun paastot ovat pysyneet sallituissa rajoissa. :) Muutaman kerran aterian jälkeiset arvot ovat olleet himpun yli, mutta siis vain pari kertaa. Sanottiin että no se vaikuttaa hyvältä, tulet sitten kun sulle on seuraava aika merkitty ja soitat heti jos jotain poikkeavaa tulee.

Sain siis äidin tänne lapsenvahdiksi, vaikkei mitään lääkärikäyntiä ollutkaan. Hänen ja esikoistytön kanssa lähdettiin sitten torstaina Tampereelle ja päätin heti, että pistän iltaisin sen 8 yksikköä, mutta en pidä ruokapäiväkirjaa enkä mittaa reissulla sokereita kertaakaan. Ja päätös piti. Enkä sortunut herkutteluun, koko aikana (eilen illalla tulin kotiin) söin yhden pienen viipaleen kuivakakkua. Muuten söin suht terveellisesti, ehkä määrällisesti vähän enemmän kuin kotona, mutta terveellisesti silti. Ja tänä aamuna olen mittaillut; paasto oli 4,9 eli ihan ok vaikka toki lähellä sitä vitosen rajaa, ja aamiaisen jälkeen 5,3. :) Wuhuu!! :D Lomailu teki tosiaan hyvää, äiti hoiti esikoista ja aina se tekee hyvää päästä pois vähäks aikaa omista ympyröistä ja varsinkin omista ajatuksista. Mulla kun alko ihan tosissaan ajatukset pyöriä vain ja ainoastaan noiden sokereiden ympärillä... :(

Linnean ajatus painon ja sokereiden viikkoseurannasta kuulostaa hyvälle! Joko näin sunnuntaisin tai maanantaisin. Kannattaisin itse ehkä enemmän vielä tota maanantaita... Tai samahan se tietysti.

Palaillaan! :wave:

Jep, Linnean idea on hyvä!
Mä kans kannatan mieluummin maanantaita yhteenvetopäivänä, kun olen sen niin mennyt alusta asti...

Vähän tuli luisuttua tossa viikonloppuna kun oli kavereiden kihlajais/tuparijuhlat ja siellä sitten söin namia ja sipsejä... Tosin aika vähän ettei nyt kauhean huono omatunto tullut! Saatiin esikoinen ja koira hoitoon ja kerrankin pystyttiin oleen huolehtimatta illanvietossa ja niin me päädyttiin porukan kanssa baariin istuskeleen ja lähettiin kolmelta yöllä ajaan kotia kohti! En muista koska olen noin myöhään valvonut viimeks! Oli tosi mukava ilta (jaksoin varmaan sen voimalla et sallin itseni juoda yhden batteryn illan kunniaks)... Kyllä tuli hyviä katseita baarissa kun menin mahani kanssa siellä ja ainakin neljä miestä kaveriporukasta vei mua hitaille tanssiin :) Nauroinkin et nyt baarin väki on ihan sekaisin kuka on lapsen isä :LOL:

Raskaana ollessa saa baarissakin hyvää palvelua! Sain limsat ilmaiseks koko illan baaritiskiltä kun ne vissiin sääli `kuskia´, tuli tosi positiivinen olo baarin henkilökunnasta! Tosin en kyllä toista kertaa viitsi mahani kanssa lähteä sinne tanssimaan - oli jalat TOSI turvoksissa kun päästiin kotiin!

Eilinen meni syönnin kannalta hyvin ja tämä päivä tähän asti mut nyt pitäis lähteä anopille syömään. Pyydettiin et se tekis jotain kevyttä ruokaa ja se lupas kun on ollut ihan innoissaan mun ruokajutuista... No hyvä et kunnioittaa mun halua olla syömättä herkkuja eikä sitten niitä tyrkytä turhaan...

päivää,

ja kiva, et Seltsu ja Champion on päässyt vähän irti arjesta ja näistä meidän mieltä rassaavista sokerikuvioista. miekin söin äsken yhden suklaakeksin, kun on vieraita, mut pitää sitä joskus vähän irrotella. Enkö ollutkin tosi hurja?! ei se edes maistunut niin kovin hyvältä, ja se on jo ihme se.

mie olen laittanut miun sokerittomat sisut, tuon salaisen paheeni, rajoitusten alle, kun huomaa naamasta heti seuraavana päivänä, jos niitä on vetänyt kaksin käsin. suolahan sen tekee.

Maanantai on oikein hyvä kontrollipäivä, tehdään sit silleen. eli kaikki porkkanan rouskutukseen illalla ja aamulla puntari vinkumaan (täällä ainakin).

miun tarvitsee mitata sokerit kahden viikon välein ja normaalisti ma-ti, mut nyt siirrän mittaukset viikonloppuun, niin voi sit niitäkin raportoida.

täällä alkaa olla maha jo niissä mitoissa, että ruuan jälkeen alkaa aina koskemaan sairaasti vatsaan, eli tulee syötyä ehkä himpun verran vähemmän. mut onneksi tää vatsanseudun "turvotus" on tilapäistä. ;)

harmaa kipsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2005 klo 15:46 linnea75 harmaana kirjoitti:
moi,

Olen itekkin syönyt noita sisuja mutta se sorbitoli makeutusaineena kuulostaa epäilyttävältä... mulle kun on jäänyt päähän että ei ässällä alkavia makeutusaineita. Tietääkö kukaan suosituksista?

linnea75 harmaana

[/quote]

Olen itekkin syönyt noita sisuja mutta se sorbitoli makeutusaineena kuulostaa epäilyttävältä... mulle kun on jäänyt päähän että ei ässällä alkavia makeutusaineita. Tietääkö kukaan suosituksista?
[/quote]

joo ihan totta, no siinä toinen syy olla tehdä sisujen kanssa välirikko, kiitos Kipsu! taisi olla ehkä kyllä syklamaatti se kielletty. mutta sorbitoli kuulostaa vuorostaan jonkin sortin sokerilta, kuten esim. ksylitoli. nyt kemistit ja muut tietäjät, eiköstä näin?

Maanantaikontrolli:
-paino alhaisimmillaan tänään 75,5-76!!! eli korkeimmillaan oli tässä raskaudessa 83,6. Olen hyvin onnellinen. viimeksi paino nousi 22kg. sitten kun kymppi paukkuu, tarjoan kaikille virtuaalikierroksen! mutta lasketaanko synnytys lailliseksi painopudotukseksi, miulla on iso vauva tulossa...hym.
-sokerit mitattu viimeksi viikko sitten, silloin ne oli ok.
-suurin ongelma tällä hetkellä, et kun syö tai liikkuu tai hengittää, alkaa mahaa koskea; on varmaan jo niin suuri vauva, että alkaa kohta kuoriutua.

Helou! Tähän alkuun maanantaikontrollia:

- Paino 85,4 kg. Enimmillään taisi olla 89,5 kg, himpun verran vajaa 90 anyway.

- Paastosokerit pysyneet kurissa pitkävaikutteisella insuliinilla, jota pistän joka ilta 8 yksikköä. Tänään ja eilen arvo oli 4,9.

- Silloin tällöin sokerit nousevat yli rajojen aterioidenkin jälkeen, enkä aina ymmärrä miksi. Tosi tarkkana saa olla syömisten kanssa. Koko ajan menee hankalammaksi ja saa tsempata enemmän. Olen huomannut, että joskus esim. omenan syömisen jälkeen alkaa huimata ja sokerit menee päähän... :/

- Mittailen 6-8 kertaa päivässä, lähes joka päivä.

Tänään oli neuvola, terkkarikin hymyili että sulla se vaan paino laskee. Juu-u, niin tekee. :) Nyt on alkupainoon tullut lisää noin 8 kiloa ja viikkoja on siis tasan 32. Viimeraskaudessa kiloja tuli 15, en usko että ihan niin paljoa nyt sitten tuleekaan, koska viimeisen kuukauden ajan paino on vaan laskenut... Tekee hyvää kirjata ylös, mitä suuhunsa tunkee! :D

Tsemppiä kaikille sokeritoukille! :D

Mulla kans ihan ok lukemat painossa:

Eli ihan alussa 90kg, laski niin et kävi alussa 88,3kg, enimmillään oli 91,3kg ja tänä aamuna oli 90kg! Puoli kiloa noussut viime viikosta, mutta en ole siiä kauhean huolissani :) Ihan nätisti olen syönyt, muutamia mässäilyjä lukkunottamatta, siitäpä varmaankin tuo painonnousu!

Viikkoja nyt siis tasan 24! Eli hyvin menee kun käytännössä katsoen paino ei ole noussut yhtään odotusaikana :) Siihen tähtään jatkossakin! Esikoiselta painoin yli 100kg viimeisessä punnituksess, nyt se raja EI mene rikki lähellekään! Niin on päätös tehty!

Täytyy myöntää et tää sokeriklubi-idea on ollut loistava! Kun täytyy kertoa omista tekemisistään, niin pysyy poissa pahanteosta eli yltiöpäisestä mässäilystä!

Näyttää siltä et kaikilla mennyt tähän mennessä melko hyvin! Nyt kun pääsisi vielä tästä #&%£$!* hiivasta eroon (viikko sitten reseptikuuri sisäisesti) nyt se on levinnyt ulkopuolelle asti ja olo ei ole mukava :( Ei muuta kun uusi aptyeekista ja jos ei nyt lähde pois niin menen uudestaan lääkäriin! Samaten ummetus on ruvennut vaivaamaan, mikä erikoista kun esikoisesta sitä ongelmaa ei ollut... Pitää varmaan syödä luumuja... Paljonkohan kuivatuissa luumuissa on sokeripitoisuus... Syön kyllä varmasti pussillisen muuten putkeen, kun ovat niin hyviä :p

No hyviä päivän jatkoja kaikille kanssasisarille :heart:

linnea75 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2005 klo 13:53 Champion kirjoitti:
Mulla kans ihan ok lukemat painossa:

Eli ihan alussa 90kg, laski niin et kävi alussa 88,3kg, enimmillään oli 91,3kg ja tänä aamuna oli 90kg! Puoli kiloa noussut viime viikosta, mutta en ole siiä kauhean huolissani :) Ihan nätisti olen syönyt, muutamia mässäilyjä lukkunottamatta, siitäpä varmaankin tuo painonnousu!

Viikkoja nyt siis tasan 24! Eli hyvin menee kun käytännössä katsoen paino ei ole noussut yhtään odotusaikana :) Siihen tähtään jatkossakin! Esikoiselta painoin yli 100kg viimeisessä punnituksess, nyt se raja EI mene rikki lähellekään! Niin on päätös tehty!
Näyttää siltä et kaikilla mennyt tähän mennessä melko hyvin! Nyt kun pääsisi vielä tästä #&%£$!* hiivasta eroon (viikko sitten reseptikuuri sisäisesti) nyt se on levinnyt ulkopuolelle asti ja olo ei ole mukava :( Ei muuta kun uusi aptyeekista ja jos ei nyt lähde pois niin menen uudestaan lääkäriin! Samaten ummetus on ruvennut vaivaamaan, mikä erikoista kun esikoisesta sitä ongelmaa ei ollut... Pitää varmaan syödä luumuja... Paljonkohan kuivatuissa luumuissa on sokeripitoisuus... Syön kyllä varmasti pussillisen muuten putkeen, kun ovat niin hyviä :p

No hyviä päivän jatkoja kaikille kanssasisarille :heart:
muista liottaa niitä luumuja ensin, luin just tänään odotus-lehdestä. miulla sama ongelma; tuntuu, et mustikkakeitto (vähäkalorisessa 8kcal/100g!) ja porkkanat auttaa vatsaa toimimmaan.
ja levitä siihen hiivaan Canestan voidetta,jos et ole viel kokeillu. ilman reseptiä apteekista.

kaikilla taitaa painot laskea!!!! huippua!! ja välillähän se vetää sitä heilurii, mut tietääpähän käyneensä siellä alhaalla, eli sinne on tie auki. ja mittausajankohtakin vaikuttaa, mie saan parhaat lukemat aamulla, ja jos on viel luumut tehneet tehtävänsä, niin sekin vaikuttaa.
:hug: ja lisää raportteja ja kuulumisia laittakaa. :)

Hei!Täällä yksi halukas mukaan ilmottautuu. :wave: :) Aloitan sitten tänä aamuna nämä syömis ohjeet. :whistle: Ongelmia sokerin kanssa ei ole,mutta en halua lihoa niin kuin muilta seitsemältä raskaudelta. :/ Nyt siis kahdeksas nappula tulossa ja viikkoja on 32.Painoa tähän mennessä tullut n.4kg ja haluan pitää sen painon nousun mahdollisimman pienenä.Elikkäs hyppään teidän kelkkaan ja ilmoittelen aina välilää että miten ja missä mennään. =)

masunen

Tervetuloa klubiin Sähäkkä!

Mä olin eilen neuvolassa, joten virallinen maanantaipaino oli 83,6 kg. Auts, lähtöpaino ekassa neuvolassa 79,8, joten nelisen kiloa on kertynyt nyt rv:hen 22 mennessä. Viimeksi oli tässä vaiheessa tullut kuusi kiloa, joten on tää kait parempi kumminkin.

Kateeksi käy teitä, joilla on synnytys jo lähellä ja kohta ihana käärö kainalossa. Odotan tänä vuonna kovasti joulupukkia eikä syksyn tuleminen tunnu ollenkaan niin ikävältä kuin yleensä.

Tsemppiä ruokavalioon! Nyt mäkin TAAS ryhdistäydyn, kun alkoi tuo arki koululaisillakin ja juhlat on juhlittu.

Tervetuloa Sähäkkä! Teillä on oikein suurperhe, hienoa, se tuntuu nykyisin olevan melko harvinaista.

Mä ilmoitan onnellisena, että eilen tein koko sokerihistoriani parhaat mittaustulokset - koko päivänä ei kertaakaan edes yli 6 !!!! Jeee!!! :D Tän aamun paasto oli tasan 5 että vähän siinä ja siinä...

Eipä muuta, hauskaa päivää. Täällä sataa... :/

linnea75 harmaana
morjesta!

ja tervetuloa joukkoon, Sähäkkä! täällä nostetaan hattua siun lapsille! niin sitä pitää! :)

eikä tuo Masusen paino mitenkään kauheelta vaikuta, kyllä se siinä kurissa pysyy, kun laitetaan pysymään.

ja Seltsulle isooo (teletappimainen) :hug: huipuista sokeriarvoista!!!! hyvä!!!

täällä yritellään totutella kahden oloon esikoisen kanssa kesän jälkeen. anoppikin lähti ja jätti miut patojen ja kattiloiden houkuttelevaan maailmaan. mie olen innostunut tekemään nyt keittoja (peräti toinen keitto miun keittohistoriassa sen kaalikeiton lisäksi) eli väkersin kana-kasvis-perunakeittoa, siis älyttömän hyvää! vähän liiankin, en pystynyt hillitsemään santsilautasta hyppäämästä masuuni... no, huippua se oli kummiski ja meinaan kyllä tehdä uudelleen pian, laitan vaan perunoita vähän vähemmän ja kasviksia enemmän. suosittelen! toivottavasti lukijalle ei tullut tuossa nälkä.

miulla alkaa olla turvotusta jo (illalla varsinkin) sormissa ja kasvoissa. mutta toivottavasti se on tosiaan nestettä, tai oli sit mitä olikin, niin tajuu häippästä synnytyksen jälkeen.

mitähän Kipinättärelle kuuluu? ettei vaan olisi jo livahtanut laitokselle?

Onnea Seltsu!!!! Jälleen kerran!

Täällä paino pysynyt kurissa (tää jatkuva ÖINEN loppuraskauden ripulointi varmaan auttaa osaltaa), mutta turvotusta alkaa olla selvästi naamataulussa. Pitääkö sitä taas alkaa vetää kaalia? Masu on ihan ai, ai jo ajatukseksestakin. no, keittoa sitten taas. Ressukka 2-v. kun saa vetää samoja safkoja äidin kanssa. Onneksi sillä on aika terveelliset makunystyrät hyvinvointiyhteiskunnan mittapuulla.

Tein kans pakastimeen kasvispihvejä, jossa on leseitä. Kevyttä jos mikä. Onneksi anoppi on kasvissyöjä, niin tulee sekin ruokittua siinä samalla. :) On kyllä ihan kultakimpale muoriksi, en paremmin sano. Ja oma äiti on kanssa innoissaan.

Mites muilla?

Mulla oli neuvola ja terveydenhoitaja sanoi et ansaitsisin mitalin kun paino on pysynyt lähtöpainossa :) Sovittiin miehen kanssa että tänään saan sen kunniaks hakea pienen pussillisen namia ja sit alkaa taas tiukka linja! Menee pahin makeannälkä samalla ohin!

Oon saanut hirveän siivousinnon ja nyt on kämppä uudessa uskossa! En siis ole varsinaisesti siivonnut, siis pessyt lattioita tai ikkunoita vaan pistin miehen imuroimaan ja siirteleen tavaroita uuteen järjestykseen... Hehee, ovelaa, eikö totta...? Ei vaan. Meillä täytyi siirtää pinnasänky ja hoitopöytä meidän makuuhuoneeseen ja esikoinen sai isonpojan sängyn ja ikäselleen sopivan huoneen sisustuksen! Vauvalelut raivattiin pois. Poika kyllä pysyi hienosti yön ison pojan sängyssä, ei tullut pois :) On kyllä nukkunut alusta asti omassa huoneessa, joten ei pahemmin kaipaa meidän viereen! On niin mukavaa kun on siistiä ja uus järjestys makuuhuoneissa. Sain vaihdettua verhotkin olohuoneeseen... Ainut vaan että kun hommat oli hoidettu ja istuion sohvalle juomaan kahvia, niin supisteli hetken aika ilkeästi... Oma moka kun piti touhuta vaikka lääkäri on sen kieltänyt :ashamed:

Täytyy myöntää et tulee kyllä tyhjää tänne kun sä lähdet synnyttään Linnea! Sun täytyy tsempata meitä muista sitten synnytyksen jälkeenkin :) Ja tulla kertomaan kaikki synnäristä ja painon tippumisesta sen jälkeen!

Kun saadaan tässä synnytettyä, niin tarvii perustaa oma laihdutusryhmä vaikkapa tänne tai sitten toimia sähköpostilla tms....?

Lähden nyt hakemaan niitä nameja :p Kuola valuu näppäimistölle asti kun niitä ajattelee! Mutta hyvin menee siihen nähden että ennen söin karkkia JOKA PÄIVÄ hirveän määrän ja nyt olen pysynyt 1-2 viikkoannoksessa ja nekin on ollut aika pieniä :D

Yhteistyössä