SOKERIKLUBI

Täytyy myöntää et tulee kyllä tyhjää tänne kun sä lähdet synnyttään Linnea! Sun täytyy tsempata meitä muista sitten synnytyksen jälkeenkin Ja tulla kertomaan kaikki synnäristä ja painon tippumisesta sen jälkeen!

voi hitsi, kun tommosia puhut Champion, täällä on yksi tippa ihan linssissä! eikun yhdellä siis tippa linssissä...

ja varmasti jauhan siitä synnytyksestä iät ja ajat, että voit vielä katua tuota pyyntöä. siinä saa kätilöt kyytiä ja marakassit soi. ei tosi, mie olen ihan liian kiltti synnyttäjä, ainakin viimeksi. nyt meinaan olla topakampi, mut saapa taas nähdä. mut nyt sairaalan henkilökunta on viimekerrasta tuttua, joten mie voin kormakoitua, eihän sitä viimeksi voinut tuntemattomille rähistä.

huomenna neuvolalääkäri, saa kuulla onko kohdunkaula yhtään ötkähtänyt mihinkään. :snotty: en usko, sujuu paremmin tuo supistelupuoli, mutta, että tulostakin pitäisi tehdä...

Linnea, koskas sulla oli se laskettu aika? Meinaatko jättää meidät hetkenä minä hyvänsä?!

Champion, tervetuloa meillekin siivoamaan... Mulla on lopahtanut kiinnostus siihen hommaan kokonaan. Tää "uusi elämä" tai siis ruokaremontti vie kato niin paljon energia, seli seli... Nauti namihetkestäsi!

Käytiin ex tempore miehen ja tytsyn kanssa Rossossa syömässä. Alkusalaatin lisäksi söin sienirisottoa ja pariloitua siikaa, olen saanut parempaakin ruokaa ravintolassa, mutta hyvällehän tuo maistui. Ja mies pirulainen mussutti pizzaa mua vastapäätä! Maistoin palasen ja ooiiii miten hyvää oli, ennemmin mä totta puhuen sitä olisin syönyt... No, joka tapauksessa nyt on hyvä olo, koska 1,5 tuntia ruokailusta sokerit näytti 6,4 eli täysin sallituissa rajoissa! :)

Ens yönä/aamulla joudun keräämään pissat astiaan ja kiikuttaa ne aamulla terveyskeskuksen labraan ja käymään verikokeissa. Huvittavaa, koska en tiedä miksi: sain ajan keskussairaalasta silloin kun mulle määrättiin kaikki iltainsuliinit sun muut, tuli niin paljon eri lääkäriaikoja ja infoa että en edes hoksannut kysyä. No, kysyin viime neuvolakäynnillä että niin, mitäs siitä virtsasta ja verikokeista nyt katotaan, niin täti sanoi että ei hän tiedä, kokeet otetaan täällä ja tulokset menee suoraan keskussairaalaan eikä niitä edes anneta terveyskeskukseen. Siis ellen ITSE pyydä niitä kirjallisina ja suostu näyttämään hoitajalle. Kyllä pitää olla vaikeeta touhua... No, aamulla menen kokeisiin, kai ne jotain p*rkleen tärkeetä tutkii, eiköhän sekin noihin sokereihin liity...

Sellaista... Mihin se Kipsu on kadonnut, huhuuu?!?!? Muutkin, ilmoitelkaahan itsestänne! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 20:57 Seltsu kirjoitti:
Linnea, koskas sulla oli se laskettu aika? Meinaatko jättää meidät hetkenä minä hyvänsä?!

[Ens yönä/aamulla joudun keräämään pissat astiaan ja kiikuttaa ne aamulla terveyskeskuksen labraan ja käymään verikokeissa. Huvittavaa, koska en tiedä miksi: sain ajan keskussairaalasta silloin kun mulle määrättiin kaikki iltainsuliinit sun muut, tuli niin paljon eri lääkäriaikoja ja infoa että en edes hoksannut kysyä. No, kysyin viime neuvolakäynnillä että niin, mitäs siitä virtsasta ja verikokeista nyt katotaan, niin täti sanoi että ei hän tiedä, kokeet otetaan täällä ja tulokset menee suoraan keskussairaalaan eikä niitä edes anneta terveyskeskukseen. Siis ellen ITSE pyydä niitä kirjallisina ja suostu näyttämään hoitajalle. Kyllä pitää olla vaikeeta touhua... No, aamulla menen kokeisiin, kai ne jotain p*rkleen tärkeetä tutkii, eiköhän sekin noihin sokereihin liity...

Sellaista... Mihin se Kipsu on kadonnut, huhuuu?!?!? Muutkin, ilmoitelkaahan itsestänne! =)
heippatirallaa Seltsu,
no, arvioitu laskeutumisaikahan on vasta 13.9, mutta..
-miut leikattiin viimeksi, joten (neuvolatädin mukaan) tulostetaan ipana viimestään viikkoa ennen la.
-tulossa elämää suurempi lapsi, siis 4300g, jos menis lasketulle ajalle.
Esikko oli 3885g eikä mahtunut tulemaan alakautta. joten miul on ens viikko 37: arviolta 3700g ja ens ma synnytystavan arvio.
niinpä mie olen tässä joutessani loogisest tuumannu, että jos hyö haluaa miun sitä vauvan alateiteititse tikistystä yrittävän, niin se pitäis tehdä jo ensi viikolla.
toinen vaihtoehto, että hyö toteavat miut toivottamaksi tapaukseksi ja rätkäävät leikkauspäivän. siinä tapauksessahan mie hengaan täällä jatkuvaan.
kolmas ja karmein vaihtoehto on, et hyö jättäävät miut omia aikojani kypsymään. viimeksi miu kypsyin 15 päivää yli ja sitä ennen kolme vuorokautta karmeita supisteluja ja kun se vauva ei silti tullut, kun leikkaamalla. jos tää vika toteutuisi, niin en kyllä tiedä mitä tekisin.
Poru siitä tulisi.
ai niin, ja sit minua on välillä aika topakasti supitellu, ja siitä on toivo herännyt ain toisinaan. mutta tänään ollut kyl aika rauhallista sillä rintamalinjalla.

miullakin pissikeräysastia valmiina, mut aamulla tarttee vasta rapaista. mutta kun ottaa huomioon, että hengaan ens yön taas varmaan vessassa, niin liekö tuossa paljokaan järkeä.

ja Kipsun mie havaitsin tuolla jossain, että ei ainakaan ole synnyttämässä viel.

Yritä jaksaa se huominen tutkimusrumba! mie infoan kanssa miun neuvolat teidän riesaksi huomenna.

päivää, mites mennyt torstait?

neuvolakuulumisia, eli hieman valkuasta virtsassa. Lääkäri kysyi, et olinko nälkäinen mennessäni nukkumaan? Tunnustin, että joo. Kaiken ne sitten tiEtäävätkin! Mie söin illalla vaan jäävuorisalaattia, ananasta vähän, porkkanoita ja (muistaakseni leivän), kun on tullut naamaan turvotusta ja yritin kaventua. eikä se edes auttanut (olisi pitänyt jemmata johonkin nurkaan kaalia). Tyhmää ja niin toisijaista, mutta nähtyäni joinakin aamuina peilissä ihmeen kapeat kasvot, niin harmitti toi turvotuksen ilmestyminen todella. Sama vanha pullerohan se siellä... :ashamed: tyhmää tää, tiedetään.

Kohdunkaula oli vähän pehmentynyt ja lääkäri kehoitti välttämään mitään hirveitä supistuksen-aiheuttaja-reippailuja, ennen kuin tiedetään onko napero valmis syntymään.

Luin eilen diabeteslehteä ja siellä oli kaikkea mielenkiintoista. Tein testin, jonka mukaan miulla on 1:6 riski sairastua kakkostyypin diabetekseen. Luin myös siitä, miten jalkojen kuntoa pitää diabeetikoilla tarkkailla säännöllisesti. Vakavaa asiaa ja vähän alkoi ahdistamaan. Edellä mainittu testi löytyy muuten netistäkin www.diabetes.fi . Pysyypähän toisaalta jalat maassa ja motivaatio tallella.

Innostavaksi koin semmoisen painoindeksitaulukon, joka oli laskettu siten, että paino jaetaan pituudella. siis niitä numeroita, mitä meillekin neuvolasta kerrottiin. miulla se painoindeksi oli raskauden alussa 30 = merkittävä lihavuus. Diagnoosin aikaan 34 = vaikea lihavuus (jos nyt tää taulukko sit yhtään käy raskaanaoleviin...?! En oikeen usko). Jos nyt sit raskauden jälkeen jälkeen pääsisin 68kg olisin "vaan lievästi lihava". Jotenkin ei kuulosta kovin mieltäylentävältä viel. Normaalipainoinen olisin 60-kiloisena. Sen painoin, kun aloin seurustelmaan mieheni kanssa! Miesten syytä siis kaikki! :LOL: Mut ihan hyvä, sillä luulin, et miun pitää heti sujona pudottaa 55kg:n asti, se tuntuu nääs joltain ihan avaruusajan käsitteeltä. Painanut sen varmaan viimeksi josku seiskalla.

Jos joku haluaa, niin mie voi katsoa normaalipainon tuosta tilastosta, jos pistätte pituuksia. Siis niin kauan, kun miul on tuo lehti tallessa olen sotta, tunnustan). Tai jos joku noheva tietää mistä vastaava taulukko löytyy netistä, niin sit kukin voi käydä sieltä katsomassa.

Kirjoittakaa herran tähen nyt muutkin, tai leimaan otsaani punaisella sanat "SÄÄLITTÄVÄ NÖRTTI". :p

nappinenä harmailee
Voi herran tähen! Huomasin tuossa juuri etten oo käyny tällä puolella kolmeen viikkoon :ashamed: Oon tupannut pyörimään mahani kanssa tuolla odotus-puolelle.
Tosin oon kyllä, täytyy rehellisenä ihmisenä tunnustaa, lipsunut ruokavaliosta välillä aikas pahastikin :ashamed: Enkä senkään takia oo kehannu tulla tänne naamani näyttämään...
Paino ei onneks oo noussut ku kork. 500 g viikossa, mutta lisää on joka tapauksessa tullut. Viikkoja on nyt kasassa 37+3...
Jos mä otan itteeni sit kunnolla niskasta kiinni ku lapsukainen on pihalla... Sokereitten kanssa ei oo ollu mitään ongelmia, ainoostaan ton itsekurin... :whistle:

http://www.tohtori.fi/ravinto/4.html

Siinä on yks linkki painoindeksitestiin.

Enpä just oo tännekään mitään kirjoitellu. Huomenna tarvis mennä verikokeille ja keskiviikkona on lääkäri.
Nyt ollu mieli vähän maassa, ku meiän koira lopetettiin eilen. Sunnuntaina isän kanssa soittelin ja sano, että Jeni on aika huonossa kunnossa, että hän kattoo vielä muutaman päivän. Sunnuntaista lähtien oon sitten itkeny enkä oo seurannu mitä oon syöny. Eilen ku lähdin jättämään hyvästit, kävin ostamassa sipsipussin, että tulis jotain edes vähän jotain syötyä, ettei sokerit laskis ihan armottoman alas.
Juuri tällä hetkellä on vähän parempi mieli, mutta maanantaina kun näen äitini ja seuraavan kerran, ku menen Turkuun tiedän, että itku tulee. Sekin helpottaa, ku tietää, että Jeni on nyt paremmassa paikassa eikä mihinkään satu. :'(
Mulla on muuten profiilissa kuva Jenistä ja minusta. Otin sen itse kamerapuhelimella, kun oltiin isän kotipaikassa juhannuksena. Siellä Jenikin nyt nukkuu ikuista unta. :'(
Eipä mulla tällä hetkellä ole just muuta, huomenna ajattelin taas syödä pisteillä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 01:36 HeHe kirjoitti:
http://www.tohtori.fi/ravinto/4.html

Siinä on yks linkki painoindeksitestiin.

Enpä just oo tännekään mitään kirjoitellu. Huomenna tarvis mennä verikokeille ja keskiviikkona on lääkäri.
Nyt ollu mieli vähän maassa, ku meiän koira lopetettiin eilen.
Hei, otan osaa! :hug:
Tuo painoindeksi laskuri on kiltimmpi, kun mikä diabetikkoille annettu siinä lehdessä. Tän mukavan mukaan mie oisin jo normaalipainoinen 63kg:ssa. Kävishän tuokin :)

masunen

Perjantaiterkkuja!
HeHe: ikävä kuulla koirasi poismenosta. Rakkaat lemmikit on osa perhettä :hug:

Linnea: et kyllä kuulosta ollenkaan nörtiltä, vaan oot ihana moottori tässä meidän klubissa! Mun viikko on mennyt suht kaidalla tiellä ruokapuolen suhteen (ja kai muutenkin ;) ). Saas nähdä kuinka viikonloppuna käy kun iski sellainen fiilis, että en oo saanut sipsejä moooneen viikkoon. Kävin kuitenkin noilla Linnean kertomilla diabetes-sivuilla just äsken tekemässä sen riskitestin ja tuli 24 pojoa eli sama 1:6 sairastua 2-tyypin diabetekseen. Se pikkuisen niinkuin hilllitsi tuota alkavaa sipsinhimoa, täytyy sanoa!
Harmittaa kun en pääse kävelylenkeille noiden liitoskipujen takia. Täytyy satsata siihen, että ens keväänä sitten pistellään vaunujen kanssa menemään niin, että vauski tottuu siihen, että vaunut pitää olla aina liikkeessä. Hyvä idea, vai mitä :whistle:
Aurinkoista viikonloppua kaikille. Meikä katselee potkupalloa kentän laidalla koko viikonlopun poitsun turnauksessa. Onneksi on luvattu komeita kelejä!

Uusi ihminen mukaan : ) Mulla 2 lasta ja kovasti kiloja niiden jäljiltä. Piti laihduttaa pois ennen uutta raskautta , mutta nyt vimmattu vauvakuume päällä ja kilot visusti tallella : ) Pikkukakkonen oli 4640 ja 54 cm ja nyt vannoin että uudessa raskaudessa en katsokaan sokerikuppiin päin ; ) Toivottavasti pystyisin sanani pitämään!

En siis vielä ole raskaana , mutta vauva olisi kovasti tervetullut : ) Kuten myös uudet ystävät ja lajitoverit täältä : )

HENNERIlle tervetuloa! :wave: Toivottavasti tärppää pian! :)

HEHElle monta :hug: ja lohdutuksia.

Edelleen hyviä arvoja. Vaikka eilen ratkesin ja kävin miehen kanssa Mäkissä syömässä enkä edes aikonut syödä mitään salaattia! Hyvää oli, mutta olo El Maco -aterian jälkeen ei ollut kovin häävi. Öklö olo tuli suorastaan. No, tulipa repästyä... Ja vajaa 2 tuntia syömisestä sokerit näytti 5,4 eli ei paha ollenkaan, eihän?! :) Liekö sitten tuon mäkkireissun syytä, että paino oli tänään kilon enemmän mitä 2 päivää sitten. :whistle:

Mä tein myös sen "riskitestin" ja sain sen matalimman riskin! Siis se joku yks sadasta... Ja olin mielestäni vielä rehellinen! Hieman helpotti... Mutta kuitenkin tää tsemppaa pudottamaan painoa ja elämään terveellisesti.

Oon niin väsynyt, tytöllä on nyt kolmena yönä ollut niin levoton meininki että ihan itkettää. Jospa tää vaihe menis pian ohi... Just kun oltiin suunniteltu likan siirtämistä omaan huoneeseensa, niin alkaa tällanen käsittämätön yöshow. Ei nyt millään jaksais... Nytkin mun pitäs olla päikkäreille kuten tyttönikin, mutta täällä mä vaan oon silmät ristissä! Tyhmä minä!!! \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 09:20 linnea75 kirjoitti:
Tuo painoindeksi laskuri on kiltimmpi, kun mikä diabetikkoille annettu siinä lehdessä. Tän mukavan mukaan mie oisin jo normaalipainoinen 63kg:ssa. Kävishän tuokin :)
Mistä lehdestä se teksti oikeen on? Minkä pituinen sä oot?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 18:03 linnea75 harmaana kirjoitti:
158cm ja diabetes-lehdestä.
Mä just kattelin noita Painonvartijoiden tekstejä, niin sun paino on niitten määrittelemän Hyvän olon painojen ylärajassa eli periaatteessa sulla ei oo paljon pudotettavaa.
Mikä numero kyseisestä lehdesä se oli? Voisin meinaan kattella itekin sen kohdan siitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 19:26 HeHe kirjoitti:
\
Mä just kattelin noita Painonvartijoiden tekstejä, niin sun paino on niitten määrittelemän Hyvän olon painojen ylärajassa eli periaatteessa sulla ei oo paljon pudotettavaa.
Mikä numero kyseisestä lehdesä se oli? Voisin meinaan kattella itekin sen kohdan siitä.

\
\
Siis se olikin miun unelmapaino joskus sitten tulevaisuudessa! Nyt mie painan 75-76kg (kröhöm, ei ole paha sekään), kun ottaa huomioon, jotta raskausviikko 37 pätkähtää maanantaina. Lehti on näytenumero: diabetes, Ensitietoa tyypin 2 diabeteksestä eli aikuistyypin diabeteksestä. Ja sen saa tilattua ilmatteeksi www.diabetes.fi

Masunen, kyllä tuli hyvä mieli, kun niin nätisti kirjoitit! Näin eilen työkavereita pitkästä aikaa ja nekin oli siis niin ihania. Ja vaikka itsellä oli ihan turbo olo (supisteli) niin väittivät, että mukamas laihtunut...*punastuu*

Hernerille tervetuloa tänne isojen vauvojen luvattuun maahan! Let`s makes them smaller! Itselläni tosin tulossa iso könsikäs vaikka miten diettailen. Tai maanantaina tiedän vähän tarkemmin, sit on synnytystavanarvio (jee, viimein!!!!!!!!!!!). Jos mius ei kuulu mitään, ne ovat kaapanneet miut sinne sairaalaan. Pelastakaa!!! Ei tosi ihan mieluusti mätänisin sinne, mutta kuitenkin potkiivat vielä takaisin kylmään maailmaan.

Ostettiin muuten esikoiselle söpöt Nalle Puh-valot, ettei sitä pelottaisi yksin pimeässä nukkua. se pelkäsi sitten niitä valoja... :/ ja äsken särjin lasin :p . Voiko ihanammin aamu enää alkaa? Sokereita miettailen ja aamuarvo oli kyllä hyvä, joten paistaa se päivä risukasaankin.

Seltsukkaa, miekin kävin eilen Rossossa (ja viimeviikolla Mäkkärillä). Söin broilerisalaatin, vissiin vähän liikaa, kun hyvä, että pääsin penkistä pungertamaan ruuan jälkeen. Tää on sama, kun laitetaa peräkkäin sana valta ja valta, siis se näyttää valtavalta... suokaa anteeksi, ihan silmät ristissä näistä kirjoittelen. Oikeesti maha näyttää oikein söpöltä. No, se ruoka oli nam, mutta vähän liikaa öljyä ja lisäksi vaaleaa leipää. Mutta pitäähän sitä herkutella välillä vähän... hyvä, et siulla niin pieni riski sairastua kakkoseen. Miulla tosiaan aika korkea, kun suvussa sekä isän, että äidin puolella tuota "vanhuusiän" tautia

:wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 08:04 linnea75 kirjoitti:
\
\
Siis se olikin miun unelmapaino joskus sitten tulevaisuudessa! Nyt mie painan 75-76kg (kröhöm, ei ole paha sekään), kun ottaa huomioon, jotta raskausviikko 37 pätkähtää maanantaina. Lehti on näytenumero: diabetes, Ensitietoa tyypin 2 diabeteksestä eli aikuistyypin diabeteksestä. Ja sen saa tilattua ilmatteeksi www.diabetes.fi

Masunen, kyllä tuli hyvä mieli, kun niin nätisti kirjoitit! Näin eilen työkavereita pitkästä aikaa ja nekin oli siis niin ihania. Ja vaikka itsellä oli ihan turbo olo (supisteli) niin väittivät, että mukamas laihtunut...*punastuu*

Hernerille tervetuloa tänne isojen vauvojen luvattuun maahan! Let`s makes them smaller! Itselläni tosin tulossa iso könsikäs vaikka miten diettailen. Tai maanantaina tiedän vähän tarkemmin, sit on synnytystavanarvio (jee, viimein!!!!!!!!!!!). Jos mius ei kuulu mitään, ne ovat kaapanneet miut sinne sairaalaan. Pelastakaa!!! Ei tosi ihan mieluusti mätänisin sinne, mutta kuitenkin potkiivat vielä takaisin kylmään maailmaan.

Ostettiin muuten esikoiselle söpöt Nalle Puh-valot, ettei sitä pelottaisi yksin pimeässä nukkua. se pelkäsi sitten niitä valoja... :/ ja äsken särjin lasin :p . Voiko ihanammin aamu enää alkaa? Sokereita miettailen ja aamuarvo oli kyllä hyvä, joten paistaa se päivä risukasaankin.

Seltsukkaa, miekin kävin eilen Rossossa (ja viimeviikolla Mäkkärillä). Söin broilerisalaatin, vissiin vähän liikaa, kun hyvä, että pääsin penkistä pungertamaan ruuan jälkeen. Tää on sama, kun laitetaa peräkkäin sana valta ja valta, siis se näyttää valtavalta... suokaa anteeksi, ihan silmät ristissä näistä kirjoittelen. Oikeesti maha näyttää oikein söpöltä. No, se ruoka oli nam, mutta vähän liikaa öljyä ja lisäksi vaaleaa leipää. Mutta pitäähän sitä herkutella välillä vähän... hyvä, et siulla niin pieni riski sairastua kakkoseen. Miulla tosiaan aika korkea, kun suvussa sekä isän, että äidin puolella tuota "vanhuusiän" tautia

:wave:
Sinä olet Linnea maailman positiivisin ihminen :attn: :attn: :attn: :attn: Kiitos siitä :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 10:22 linnea75 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 08:55 harmaa kipsu kirjoitti:
\joo, niinhän nuo aamun sokerit oli ihan ok. :) jännää, miten aika juoksee, nyt alkoi jo viikko 35. kiva kuulla siusta, kipsu!
Jaahas vai oli minuakin kaivattu :heart: :D :heart: :D JEEE!!!
En ole sitten tainnut täällä kertoa vielä tosta tasan 36rv:n painoarviosta?
3750g... Keskiviikkona eli tasan 37rv kontrolli. Syynä estoa napanuoran virtauksissa ja vauvan suuri koko. 250g tullut viikossa lisää 30rv:n jälkeen... eikun sillon oli 2000g ja siihen 6 viikkoa ja 1750g... paljonko siitä tulee? kai se melkeen 300g on. Jos tämä menee loppuun asti saan punnertaa ulos arviolta 4500-5000g muksun. No on kai sitä isompiakin alakautta tullut. Sitäpaitsi kaikki aikasemmatkin on tulleet jo 38 viikkoon mennessä.
Hiukan kyllä hirvittää kun edellisestä alatie synnytyksestä on jo 8.5v.

Ai nii paino oli noussut 104kg asti. Tosin sormet varpaat ja nilkat on ihan turvoksissa. Kuullaan taas. Kukakohan synnyttää ekana?

Lisään vielä että siis tuo 3750g oli se 36vk:n arvio ja se oli viimeviikon keskiviikkona. Ja mun suurin alakautta tullut ei suinkaan ole yli 5kg vaan 3800g... tää on tätä tää loppu raskaus:D

linnea75 harmaana
Voi Kipsu! Vai positiivisin??? Pitää oikein mies pyytää katsomaan tuota viestiä! Ite oot! Miten täällä on näin kivaa jengiä??? :heart: :hug: :flower: :attn:
En tajuu! Mies sanoo: "Ei pidä paikkaansa,niin nekatiivinen tappaus, kaikkee muuta kun positiivinen". Se on kyllä savolainen, joten olkoon nyt tuo lausunto nyt omassa olossaan.

Painoarvio...öö. Tsemppiä!!!! :hug: Nyt pistät lenkiksi, et juo vettä (no juo vaan oikeesti), supistelet, syöt leseitä (pistää mahan kuralle ja siut tuskasiin supistuksiin). Kuule, mie käyn maanantaina arviossa, joten sit itketään yhdessä. Eikun hyvin oikeesti kaikki menee kaikilla!

Nyt mies komentaa hellan ääreen, miehän sanoin, et päällepäsmäri.

Kipinätär harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 15:05 linnea75 harmaana kirjoitti:
Voi Kipsu! Vai positiivisin??? Pitää oikein mies pyytää katsomaan tuota viestiä! Ite oot! Miten täällä on näin kivaa jengiä??? :heart: :hug: :flower: :attn:
En tajuu! Mies sanoo: "Ei pidä paikkaansa,niin nekatiivinen tappaus, kaikkee muuta kun positiivinen". Se on kyllä savolainen, joten olkoon nyt tuo lausunto nyt omassa olossaan.

Painoarvio...öö. Tsemppiä!!!! :hug: Nyt pistät lenkiksi, et juo vettä (no juo vaan oikeesti), supistelet, syöt leseitä (pistää mahan kuralle ja siut tuskasiin supistuksiin). Kuule, mie käyn maanantaina arviossa, joten sit itketään yhdessä. Eikun hyvin oikeesti kaikki menee kaikilla!

Nyt mies komentaa hellan ääreen, miehän sanoin, et päällepäsmäri.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Argh! Kivittäkää minut!

Arvatkaas mitä syön justiin..? Pirkan suklaaraesekoituspussi on auki, samoin myös sipsipussi ja dippi... Antakee armoa!

Tää on kyllä sitten ensimmäinen ihan KUNNON repsahdus tämän rd:n aikana, ja tavallaan annoin itselleni siihen luvan... Laskettuun aikaan on vielä kuitenkin puoltoista kuukautta, ei kai tää yks kerta maata kaada, eihän..? :ashamed: :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 21:07 Seltsu kirjoitti:
Argh! Kivittäkää minut!

Arvatkaas mitä syön justiin..? Pirkan suklaaraesekoituspussi on auki, samoin myös sipsipussi ja dippi... Antakee armoa!

Tää on kyllä sitten ensimmäinen ihan KUNNON repsahdus tämän rd:n aikana, ja tavallaan annoin itselleni siihen luvan... Laskettuun aikaan on vielä kuitenkin puoltoista kuukautta, ei kai tää yks kerta maata kaada, eihän..? :ashamed: :ashamed:
Ei kaada! Ja siehän olet elänyt muuten yhtä kurinalaisesti kuin munkki! :)

Kerro mulla Klen, mitä teillä on ruokaa? Ei ei ei, kun mikähän ihme vemputus se on, sokeri arvot päivällisen jälkeen - ennen iltapalaa, nousee siinä välissä. Siis jos en ole nyt niin sekaisin, että olisin syönyt itseltäni huomaamatta :snotty: Ei, en oikeesti pistä suuhun siinä välissä mitään ja eikun nousevat arvot kun Japanin aurinko. Ei tosin joka kerta. Lilluuko sitä veri jo muutenkin sokerissa siinä vaiheessa päivää (tieteellistä ajattelua :attn: ) .No, varmaan voipi mittarikin hupsutella miun kustannuksella. Huomenna menen lasarettiin siihen SYNNYTYSTAVANARVIOON \|O ja voi siinä samalla kysyä tuosta. Jos en ole sitten liian paniikissa *hampaat lyö loukkua*

KIPSULTA MENI EHKÄ VEDET TÄNÄ AAMUNA!!! :attn:

Linnea, onnea huomiselle sairaalareissulle! Mulla on sairaalakäynti ens torstaina. Sokeriseurantaa vaan, ei käsittääkseni edes ultrata. Ja saan tulokset niistä mysteeriverikokeista ja yövirtsanäytteestä. En muuten Linnea osaa sanoa yhtään mistä tuo yhtäkkinen sokerien nousu aterioiden välillä johtuu, nää on välillä niin henkimaailman juttuja ettei näistä ota itse pirukaan selvää.

Mitämitämitä? Kipsulta mennyt vedet? Mikäs juttu tämä nyt oli? Ihan tottako? Hui!!! Joko ensimmäinen meistä pääsis puskemaan sokeritoukkansa maailmaan? :D

Eilisestä vielä... Ihan oikeasti en edes mässyttänyt mitenkään hirmuisesti niitä herkkuja. Toki ilman olis ollut parempi, mutta ei oo mikään kova morkkis. Ja tän aamun paasto oli 5,0. Tänään sitten taas aloitan sen "munkki-elämän" eli yritän välttää syntejä... :LOL:

Hauskaa sunnuntaipäivää kaikille! :wave:

Täällä päässä ei nyt kyllä suju hyvin... Mun ruokahalusta on tullut pohjaton! Alan tuntea itseni sellaisek peikoks joka ahmii ruokakasan keskellä ruokaa naama tahmeana :ashamed: Tiedän että asia liittyy varmasti odotusaikaan, mutta on ahdistavaa ja kamalaa... Kynnet tulee pureskeltua kun ei syö ruokaa! Mitenköhän sitä sais itseään niskasta kiinni...? Alkuviikot sujui niin hyvin enkä halua lihoa enää niin kamalasti kun esikoisesta! No huomenna kun käyn vaa´alla niin katotaan mikä tulos ja eiköhän löydy innostusta kun on varmasti noussut paino!

Syötin tolle isännälle äsken väkisin suklaapatukan jääkaapista etten olis ite siihen sortunut ja nyt kaduttaa kun teki sitä mieli niin paljon... Täytyy olla ostamatta mitään syömistä kotiin ja sitoa itsensä sänkyyn kiinni niin johan alkaa taas luistaa :)

Muutenkin ollut vähän huolestunut olo... Tuolla oli odotuspuolella itseasiassa joku laittanut juttuakin siitä et tihkuuko lapsvettä... Voiko soiitä Canesten hiivakuurista seurata vielä monen päivän jälkeen sellaista että tulee kirkasta nestemäistä vuotoa, vai tihkuuko multa lapsvettä...? Hieman pelottaa tällähetkellä, vaikka en yleensä tällaisia asioita edes panikoi! mutta mullakin viikkoja vasta n. 25 niin ei paljon kyllä naurattaisi jos tilanne olis se... Eikä auta tää huoli ainakaan tohon syömispuoleen yhtään! Tekee mieli syödä et tulis parempi mieli!

Tylsää kun en tiedä miten alapää reagoi noihin hiivakuureihin kun ei ole tarvinnut käyttää ennen eikä pakkauksessa lue mitään mitä oireita saattaa aiheuttaa :(

Anteeks tää valitus... Olin vielä teatterissa eilen ja istuminen kesäteatterin kylmillä penkeillä sai mun takapuolen jäähän ja kipeäks ja selkääkin vihloi... Kyllä tuntui ihanalta päästä lämpimien lakanoiden väliin nukkuun (näytös oli yönäytös ja kesti 21-00)...

Linnea tsemppiä huomiselle, tuu kertoon heti mitä siellä sanottiin! Tää sokeriklubi on kyllä ehdottomasti paras juttu koko kaksplussan sivuilla :heart:

Höllöy!

Ja kiitos Seltsulle ja Championille tsemppauksesta. Varmaan ne viel miutt sieltä kotiin laittaa. Yksi kaveri soitteli juustiinsa tuoreen nyytin kanssa ja vinoili, et onkos se sairaalakassa pakattuna. Mie tajusin, et ai niin ja aloin hulluna mättää kosmetiikkaa kassiin. Siis eihän koskaan voi tietää, jos vaikka lehtikuvaajat tulee paikalle, kun ihan meikeläisen synnytystavanarvio ja kaikki. Tämä on pieni askel ihmiskunnalle... :LOL:

Mie olen käyttänyt vaan Canestan voidetta, eli en osaa tuosta vuodosta sanoa. Varmaan vois neuvolaan kilauttaa tai päivystävään. Voihan se olla myös emätinnestettä. Semmoista väittivät miulta viimeksi tulleen, mie pidin (ja jääräpäisesti pidän sitä lapsivetenä, oltiin silloin jo 8 pv yli). Mutta kai ne lääkärit tietää. Pidetään nyt peukkuja! Tai voisiko olla ehkä jotain tulehdusta/valkovuotoo tms. Vaikka nesteestähän sie puhuit. Miulla on kyllä kokemusta loppuraskaudesta tuosta vuotohommasta, mutta se on semmoista piestävänhajuista ja semmoista mistä Tenalla selviää. Noloa kummiski.

Nääkin taitaa niitä henkimaailman asioita, niinkuin noi sokeritkin...

Miekään en uskalla pitää talossa mitään herkkuja, ainakaan suklaata. Se on jo senverta kovanluokan huume, että kuka raskaanaoleva (!) naisihminen (!) sitä pystyisi muka vastustamaan?????????????????????
Ei saa ostaa hyvää suklaata kotiin!!!!! Champ, nyt, ootkos siellä! ->Kaalia, kaalia kaalia vaan ja kohta on tukossa kasvimaa.

Kipsun vesien lorina kuulin aamulla tuolla syysmasujen puolella. Mie menen kohta katsomaan, onko hän viel linjoilla. Näin fiilispohjalta luulen, että sairaalassa joku onnellinen meikeläisistä jo köllöttelee ihanan vaavin kanssa.

peukut pystyyn, muistakaa! :wave:

Yhteistyössä