SOKERIKLUBI

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 14:47 skunksi harmaana kirjoitti:
Linnea: juu, ei ollut kiva kokemus tuollainen kestomegasupparisarja, joka kestää useita vuorokausia... :p

Hei muuten, käykääs leidit tsekkaamassa www.fineli.fi

sieltä saa kaikkien ruokien hiilihydraatti- yms. pitoisuudet.

Hapankorpuissa 100 g kohti 75 g hiilareita, ruisleivässä vain jotain 40-50 g. Tosin happareita ei tule syötyä grammamäärällisesti niin paljoa.

Sanni
minua on käsketty tarkailemaan ensisijaisesti sokereita ja rasvaa, sitten kaloreita. hiilidydraatteihin mie en ole niin kovin perehtynyt.
:ashamed: kiitos sivuista, mie menen sinne pikapuoliin opintomatkalle!
realissa on niin paljon sokeria, et jos syön kaksi semmoista, niin nousee sokerit päähän.

miun lyheällä sokerimatikalla se korppu-parka siis voiton vei;
esim.
real 80kcal/pala, 100grammaa kohti: 190kcal, sokeria4,7/100g
ruispuikulassa n. 66-67kcal/pala, 100g :240kcal, sok.1,8g/100g
hapankorppu 35kcal/pala, 100g: 320kcal, sok. -
;) mutta mikä käy toisellle, ei välttämättä käy siis kaikille.

Sorruin eilen karkkiin :( Tänään onneks en ole sortunut vaan päivä on mennyt kuten suunnittelinkin! Mulla tapana tehdä päivän ruokalista etukäteen + syömismäärät... Sitä kun noudattaa niin hyvin sujuu, mut eilen olisin voinut tappaa jonkun et saisin karkkia ja tappaa ei onneks tarvinnut, karkkia sain muutenkin... Nyt vaan tuntuu pahalta, mut makeanhimo lähti poi :)

hirveetä, kun mie aina kirjoitan tänne aina. ei taida muut saada suunvuoroo :whistle: tämmössii myö ollaan karjalaiset.

sitähän mie vaan tulin sanomaan, että vaaka, tuo tämänhetkinen ystäväni, näytti tänään taas hitusen vähempää. viisari siis uskalsi olla tänään jo 76-77 VÄLISSÄ. se varmaan lähtee siitä viel nostalgiamatkalle ylöspäin, mut elän toivossa, et hoksaa lähteä sitten uusille urille eli alaspäin. pidän peukkuja ja ihan vaan tälleen kuikaan, ettei se vaaka nyt vaan pelästyisi...

Mä kävin kans jo hieman kurkkimassa vaa´alla vaikka maanantaina vasta pitäis mennä... Pari sataa grammaa oli laskenut :) Eli ei ainakaan ollut tullut sitä puoltakiloa minkä sanotaan tulevan! Ihan hyvä kun ei nouse! Ei enää harmita retkahduspäivä :)
Eilinen meni muutenkin hirmu hyvin! Söin juuri kuten olin suunnitellut ja makean himo kaikkosi sillä yhdellä namipäivällä! Päätin et jos vaan toimii niin pidän karkkipäivän (ei siis mitään puolenkilon karkkipäivää) kerran 1,5-2viikossa niin jaksan pysyä ruokavaliossa :)

Vaikka on tässä urakkaa edessä syömisten kanssa kun nyt maanantaina tulee vasta 23 viikkoa täyteen... Mut viikko kerrallaan eletään! Hyvää mieltä tää ruokavalio on tuonut - ihan kun olis pirteempi kun aiemmin (vai onko odotuksessa vaan alkanut hyvä vaihe)...

Ja kun vauva on syntynyt niin kaikki tuntuu vaivan arvoiselta... Jos vaikka tää toinen jäis pieni kokoiseks... Mulle ennustettiin esikoisesta yli nelikiloista, mut esikkopa otti ja syntyi 36+5viikolla ja painoi vaan 2880g! Mut iso olis olliut jos olis loppuun asti mennyt! Mut onneks oli iso, et oli valmis syntymään ilman ongelmia noin pienenä. Oli hauskaa kun meidän esikko ja naapurin vauva makasivat sängyissä synnärillä ja niillä oli kilon painoero! Kyllä meidän poju näytti tosi pieneltä verrattuna siihen naapurin tyttöön :)

linnea75 harmaana
kiva kuulla toi tarina siitä siun esikon painosta. kovasti ajankohtaiselta tuntuu nyt, kun miulle kanssa tule arviolta 4300g/viikolla 40.

toi karkkipäivä tuntuu ollevan käytössä täällä muillakin. miunkin pitäis varmaan pyrkiä siihen, mut enpä ole viel pystynyt. nyt ei ole onneksi ollut mammuttimaisia sortumisiakaan (en laske terveellisiä sortumisia tai parin sokerittoman karkin kähvellyksiä).

saa nähdä miten käy, kun lähden kohta kavereiden kanssa syömään. kerrankin hyvä, et ravintolossa on aika pienet annokset... :LOL: eikun me tilaan jotain kevyttä joo, joo. ja huomenna tulee vieraita, mutta ei siinä ilkeä mitään tiikerikakkua vetää miehen ja todistajien läsnäollessa. onneksi siitä tuli viimeksi hirveen huono olokin. :(

Heissan! Odottelen ruuan valmistumista hirvittävän nälän kourissa... Vaaka näytti tänään uutta lukua, hirvittävän paljon mutta silti vähemmän kuin eilen: 86.8 kg... Pari viikkoa sitten se näytti 89.0 eli alas ollaan tultu jonkin verran, hyvä näin.

Tosiaan 2 iltana oon nyt pistänyt insuliinia 4 yksikköä. Eilen aamulla paastoarvo olikin 4,8 ja koko päivän ihan priimaa, mutta sitten iltapalan jälkeen se olikin 7,1. Yöllä mittasin niin 5,3 ja tänään aamulla 5,2. En vielä tänään kuitenkaan lisää tuota insuliinimäärää, jos vielä huomenna on yli 5 niin kai sitä pitää sitten pistää vähän enemmän.

Eilen iltapalaksi söin rasvatonta&maustamatonta jogurttia kera mansikoiden, 2 realia, 2%tuorejuustoa, broilerleikettä ja tuorekurkkua. Ajattelin nyt et lopetan ton Realin puputtamisen, siinä tosiaan on melko paljon sokeria. Ostin just kauppareissulla kokonaan sokeritonta ruisleipää, katotaan oisko se parempi.

Mitäs muille immeisille kuuluu? Linnea, tuuhan sit kertomaan mitä söit ravintolassa ja maistuiko! :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 16:21 Seltsu kirjoitti:
Heissan! Odottelen ruuan valmistumista hirvittävän nälän kourissa... Vaaka näytti tänään uutta lukua, hirvittävän paljon mutta silti vähemmän kuin eilen: 86.8 kg... Pari viikkoa sitten se näytti 89.0 eli alas ollaan tultu jonkin verran, hyvä näin.

Tosiaan 2 iltana oon nyt pistänyt insuliinia 4 yksikköä. Eilen aamulla paastoarvo olikin 4,8 ja koko päivän ihan priimaa, mutta sitten iltapalan jälkeen se olikin 7,1. Yöllä mittasin niin 5,3 ja tänään aamulla 5,2. En vielä tänään kuitenkaan lisää tuota insuliinimäärää, jos vielä huomenna on yli 5 niin kai sitä pitää sitten pistää vähän enemmän.

Eilen iltapalaksi söin rasvatonta&maustamatonta jogurttia kera mansikoiden, 2 realia, 2%tuorejuustoa, broilerleikettä ja tuorekurkkua. Ajattelin nyt et lopetan ton Realin puputtamisen, siinä tosiaan on melko paljon sokeria. Ostin just kauppareissulla kokonaan sokeritonta ruisleipää, katotaan oisko se parempi.

Mitäs muille immeisille kuuluu? Linnea, tuuhan sit kertomaan mitä söit ravintolassa ja maistuiko! :)
voi miten kivaa, kun minua kaivataan, kun aattelin, et tuo puheripuli on miun helmasynti. ja ihan livenä olen ollut tänään neljälle ihmiselle ILKEÄ, se ei ole yhtään miun tapaista ja kovasti hävettää. ilkiäisköhän laittaa hormonien piikkiin tänkin, en tiiä.. :ashamed:

onnea ihan hirveesti painonpudotuksesta! hirmusta tahtiahan sie Seltsu posottelet alaspäin painossa! tuota menoa kun jatkat niin painat vuoden päästä kymmenen kiloa! ;) niin miun mies sanoin miulle ekan pudotuksen jälkeen ja koskapa hänellä on nero matikkapää ja mie blondi, niin olin jo hetken aikaa, et höö?

ravinteliin; se on semmoinen kotoinen maalaisravinteli, ihan kiva, mut listalla oli pitsaa (sitä en ilennyt, kun olis saanu syödä vaan neljänneksen) ja pihvejä kermakastikkeissa jos jonkinlaisissa. ei kalaa, eikä salaatteja mitään kevytvaihtoehtoa. tarjoilija tuumasi, että nää nykyiset annokset on kevyitä, kun kaikki on "jotain -tonta", että kerran kerran kermakastike on laktoosiTONTA, niin kyllähän se keveyttä on oltava. tunsin itseni "kivaksi" asiakkaaksi, kun muut oli jo tilaneet ja mie vaan pähkäsin. otin sitten sen ainoon naudanlihapihvin, missä ei ollut mitään kastiketta. yritin tilata kanaleipää ilman kastiketta,mutta tarjoilijan mielestä se on sitten liian kuivaa.

söin sitten vähän vähempi perunoita, enkä koko pihviä ja hyväähän se tietty oli. mutta ei ole miesmuistiin käynyt silleen, että olisin jättenyt ravintola-annoksesta jotain syömättä, yleensä hyvä, etten lautasta nuole :p, kun kerran koko rahan edestä syödään. joten siitä olen ylpeä, eikä mitään morkkista ole.

isommissa ravintolossa on paremmin noita kevytvaihtoehtoja, kun ravintolassa olisi kiva syödä kuitenkin kunnon ateria,jossa olis vähän esim. lihaa. täällä yx isonketjun ravintola osaa tän homman,kun taas toisessa ei ollut muuta kevyttä,kun vihersalaatti. ja sitä salaattia saa salaattipöydästäkin...

ihan kiva reissu ja parasta tietysti, kun sai eukkojen kanssa paastata näitä ikivihreitä synnytysasioita. ja hei - ei lapsen lasta näkynyt koko reissulla, jee! :kieh:

ai niin, mikä se sokeriton ruisleipä on?

Hui! Kai alkaa jo helpottaa? Olipa kiva ravintolassa käynti kun ruokamyrkytys tulee :eek: Muista tehdä ilmoitus asiasta! Siis jos epäilet ruokamyrkytystä! Käyvät sitten tarkistamassa paikan, ettei muille käy samalla tavalla! Ite oon kokko ammatiltani ja mun on pakko nähdä keittiö tai ainakin tietää et on siisti ennen kun menen ravintolaan syömään! Kaikkea on tullut nähtyä tässä työelämän aikana!

Nälkä vaivaa, mut en viitsi syödä kun pitäis mennä anopilla käymään ja se loukkaantuu jos siellä ei syö... Muuten olis päivä sujunut hyvin mut käytiin päivällä mun vanhempien luona ja siellä oli naminami kalapuikkoja ruokana ja olihan pakko syödä niin ei tarvinnut kotona tehdä ruokaa :)

Kun toi esikoinen nyt vaan heräis päiväunilta niin päästäis lähteen! Se yllätti meidät aamulla heräämällä vasta puol ykstoista! Meni illalla nukkuun puol ysiltä, eli nukkui 14 tuntia!!!! Kyllä on mullakin pirteä olo! Päväunet tosin venähti nyt pari tuntia myöhemmäks kun normaalisti olis jo herännyt tunti sitten... Plaah kun on tylsää...
Oon ihan varma et poika nukkui hyvin sen vuoks kun oltiin kaks tuntia ennen nukkumaan menoa pihalla ja bailattiin bumptsibumin tahtiin puolituntia... Oli hauskaa =)

minnehän siitä voisi valittaa? elintarvikevirastoon? nyt ei ole enää huono oli ja alkaa jo kenkutus helpottaa, eli saapas näkemäs saanko tehtyä asialle mitään.

täällä on sorruttu nyt ihan 6-0! hirvee sokerihimo iski ja kaikkee on vedetty: karkkkia, suklaakeksejä ja kääretorttua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pitäisi huomenna mitata sokereita, ja tekis mieli fuulata ja siirtää ,et alkaisikin mitata vasta ylihuomenna. voi minua pahvia! :ashamed:

harmaa kipsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 18:33 linnea75 kirjoitti:
minnehän siitä voisi valittaa? elintarvikevirastoon? nyt ei ole enää huono oli ja alkaa jo kenkutus helpottaa, eli saapas näkemäs saanko tehtyä asialle mitään.

täällä on sorruttu nyt ihan 6-0! hirvee sokerihimo iski ja kaikkee on vedetty: karkkkia, suklaakeksejä ja kääretorttua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pitäisi huomenna mitata sokereita, ja tekis mieli fuulata ja siirtää ,et alkaisikin mitata vasta ylihuomenna. voi minua pahvia! :ashamed:
Eikös ne sokerit oo yhden päivän juttu? Eli jos eilen tai tänään syönyt makeaa ei vaikuta huomiseen? Mulla oli tossa yli viikko niin että sorruin koko ajan. En sitten kehdannut tulla tännekään huutelemaan enää. Nyt on mennyt paremmin. Otetaan itteämme niskasta. Ja kohta me jo synnytelläänkin...

linnea75 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 08:55 harmaa kipsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 18:33 linnea75 kirjoitti:
Eikös ne sokerit oo yhden päivän juttu? Eli jos eilen tai tänään syönyt makeaa ei vaikuta huomiseen? Mulla oli tossa yli viikko niin että sorruin koko ajan. En sitten kehdannut tulla tännekään huutelemaan enää. Nyt on mennyt paremmin. Otetaan itteämme niskasta. Ja kohta me jo synnytelläänkin...
joo, niinhän nuo aamun sokerit oli ihan ok. :) jännää, miten aika juoksee, nyt alkoi jo viikko 35. kiva kuulla siusta, kipsu!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 12:54 D-mamma kirjoitti:
Poistun seurastanne,meni kesken..
Voimia kaikille,koettakaa kestää kevyellä ruokavaliolla =) =)

(Mut nyt mä lähden syömään jotain oikeen rasvasta ja jälkkäriks pari fasun sininstä :) )
:'( :'( :'( :'( :hug:

OTAN OSAA! hengessä mukana. miullakin meni kesken tän edeltäjä, joten luulen kokeneeni osan siitä tuskasta, mikä teidän perheessä nyt on. triljoona halija ja saa laittaa privanakin viestiä, jos kaipaa jotain jolle tilittää.

yritä jaksaa sitten myöhemmin, mutta nyt saa surra! :hug: :'( :'(

Joo nostettu on! Mässäsin ihan hirveästi tänään kun käytiin kaupungissa... Päivä alkoi hyvin ja on sujunut kaikkien asioiden osalta hyvin, kunnes äsken sain sähköpostia että oli myynyt äitiyshousut eräälle naiselle koolla L ja ne olikin olleet kokoa XL... Tuli paha mieli kun en tahalteni sitä ollut ethnyt... Lupasin ostaa housut tietysti takaisin, mut olisin tarvinnut rahat aika kipeästi ja pahoitin sen naisen mielen...

Positiivistä on ollut että vanha ystävä otti yhteyttä parin vuoden hiljaiselon jälkeen ja silläkin on 3,5kuinen tyttö :) Pääsen keskiviikkona nuuhkimaan vauvan tuoksua ja kasvattamaan vauvakuumetta :)

Täytyy myöntää et tällaisena sokeriholistina voi yks suklaapatukka ja pehmis maistua hyvältä! Löysin myös ihanat kengät kaupungista ja kaveri yllytti ostaan ne tosin jouduin lainaan siltä rahaa (ite se silti yllytti)! Onneks toi mies ei pahastunut kun maksoivat vaan 25e ja oikea hinta oli 65e... Kannattaa omata pieni jalka niin kaikki jämäkoot menee =)

Nyt vaan itkettää ja on vielä niin huono omatunto niistä herkuista... Sorruinpa vielä vetään tupakankin tänään vaikka olen ollut tosi upeasti lakossa odotusajan... Eli yhteenveto on et tällaista päivää en halua toista! Juuri ehdin ukollekin kehua ennen kun lähti töihin et elämä tuntuu luistavan kaikkien asioiden tiimoilta tosi hyvin... Joopajoo... Ei pitäis ikinä sanoa noin ääneen :ashamed:

Vaikka ei pitäisi valittaa kun luin mitä sulle D-MAMMA on käynyt, olen tosi pahoillani!

Mitäs muiden päiviin kuuluu?

Champion, älä ole itsellesi liian ankara. ja kaikillahan on huonoja päiviä sen vuoksi, että muistetaan iloita, kun hyvä tulee. varmaan jo tämä päivä kuuluu noihin jälkimmäisiin.

ja sitä paitsi, siulla on uudet kengät, jotka viel mahtuu. miulla on kasvanut jalat raskuksien myötä, ja ostin sit hätäpäissäni semmoiset pelle hermannit, että eivät varmasti vää pieniksi. ja ne oli kalliit miehn mielestä. miulle tietysti liian suuret ja huonot. pakko niissä on nyt räpiköidä sinne asti kunnes pöly tältä miun järkevältä hankinnalta laskeutuu.

:whistle:

D-mamma, voi itku! :'( Paljon voimia ja jaksamista toivottelen sinulle! :hug:

Oma olo on tänään parempi. 2 edellistä päivää ovatkin olleet ihan katastrofaalisia. Ja kuin pisteenä iin päälle, ei edes netti toiminut, en päässyt tänne purkamaan pahaa oloani!!! :( (Minäkö riippuvainen..?)

Olen nyt piikitellyt niitä iltainsuliinipiikkejä, 3 iltana 4 yksikköä ja nyt kahtena edellisenä iltana 6 yksikköä. Ja tämän tuloksena paastoarvot sen kun nousee... tänään oli jo 5,7. Kertaakaan ei oo vielä ollut niin korkealla. Hieman turhauttavaa, oon kuitenkin mielestäni melko tiukasti kattonut syömiseni ja juomiseni ja vielä tuo pistetty insuliini - ja homma ei kun pahenee! Tosi p*rseestä!!!!! \|O No ylihuomenna on taas äitiyspolikäynti, valitetaan sitten siellä.

Tosi omituista kun arvot ovat alkaneet vaan nousta vaikka on tuon insuliinin aloittanut. :eek:

Ja tosiaan tää raskausdiabetes täyttää mun koko elämän ja mielen tällä hetkellä. No kuten sanottu, tää päivä on jo parempi, mutta sunnuntai ja maanantai meni itkiessä ja raivotessa. Ja sokereita mietin koko ajan. Ja se heijastuu tuohon 10-kuiseen esikoistyttöön. Eilen huusin ja raivosin sille raukalle sellaisella raivolla, että itsekin säikähdin (ihan oikeasti). On ollut suoraan sanoen tosi masentunut olo. Ihan pelottanut tämä oma käyttäytyminen.

Mutta päivä paistaa risukasaan, nyt on hieno ilma, tyttö nukkuu päikkäreitä ja pääsen hetkeksi viettämään tänne aikaa...

Kertokaahan kuulumisianne! Onko Linnean olo jo parantunut? :wave:

skunksi harmaana
Seltsu:

Hui, kuulostaa todella mun viime raskaudelta tuo arvojen nousu, vaikkas päälläs seisoisit. Mun iltainsuliini oli loppuraskaudessa (Protaphan) yli 40 yksikköä (44-48) ja aamusokerit sitkeesti siitä ja muista insuliineistä ja tiukasta dieetistä huolimatta 6-7 luokkaa... :/

Lääkärin kanssa tästä juteltiin ja totesi vaan, että kaikille ne ei tehoa. Eli on sen verran insuliiniresistenssi, että vaikka tekis mitä, tilanne on tää.

Mutta sulla tuo annostus on vielä niin minimaalinen, että oikea määrä saattaa hyvin löytyä. Älä lannistu! Jos ei iltainsuliinit auta, saat todennäköisesti pikainsuliinitkin päivälle, sillä koko päivän alhaisemmat sokerit vaikuttaa luonnollisesti aamuarvoonkin.

Tsemppiä!

Sanni

masunen
Moi pitkästä aikaa!
Olen tässä parin viikon sairaslomalla selkäkipujen takia (iänikuinen iskias-vaiva), joten on ollut vähän hiljaiseloa täällä. Rippijuhlat oli silti tietty pakko järjestellä, mutta loppuaika on mennyt lepäillessä ja mässätessä :ashamed:

Lainasin äidiltä sokerimittaria ja olen sillä vähän mittaillut omia arvoja tässä, ne on kyllä olleet ihan suht hyviä, vaikkei mulla nyt niitä tarkkoja raja-arvoja ole ollutkaan. Joten ei tämä kovin tieteellistä ole ollut. Mitkäs ne sallitut rajat nyt sitten olikaan?

Mulla on nyt viikkoja kasassa 21+2 ja ensi maanantain neuvolasta saan sen rasitustesti-ajan. Rakenneultrassa käytiin ja kaikki oli hienosti. Vaavelin mitat vastasi viikkoja paitsi vatsanympärys oli vähän isompi. Heti tuli tietysti mieleen että sokeriko sitä jo kasvattaa, ja kuinkahan iso vaavi sieltä taas tulee...

Eikun tsemppiä kaikille sokeriklubilaisille ja voimia sinulle D-mamma!

Tein tänään löydön vaikka kyllä ajattelin, etten osta vaatteita ennen kuin olen laihtunut vähän enemmän, mutta siis kattelin citymarketin mainoksesta, että siellä olis isoja farkkuja 20 ?:lla. Mä ajattelin, että jos käyn edes kattomassa miltä ne näyttää. Ihan kivoja oli ja kokeilinkin, mutta nää ensin kokeilemani oli oikeestaan liian sopivat eli pikkusen isotkin. Kattelin sitten josko löytyis pienempiä ja löysin pienemmät, mutta niistä olikin vetoketju rikki. Katoin sitten löytyiskö ehjiä, mutta mun tuurilla ei tietenkään :/ . No sitten ajattelin, että jos niistä sais alennusta sen vetoketjun takia (tai yleensähän tollasista saa alennusta). Ennen ku kerkesin kysyä keneltäkään, huomasin, että niissä housuissa roikkuvassa lapussa lukee 10 ? just sen vetoketjun takia. Arvatkaa vaan, ostiko tää rouva ne housut samantien. :D
Noista sokeriarvoista sen verran, että tänään aamulla oli 5,5 ja mä olin todella tyytyväinen, että kerrankin mennään normaaliarvoilla aamulla.
Painon kanssa meni viime viikko huonosti, tuli 800 g lisää. :\| Ja voi olla, että tällä viikolla en mee, mut katotaan fiiliksiä torstaina.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2005 klo 13:12 masunen kirjoitti:
Moi pitkästä aikaa!
Olen tässä parin viikon sairaslomalla selkäkipujen takia (iänikuinen iskias-vaiva), joten on ollut vähän hiljaiseloa täällä.

Mitkäs ne sallitut rajat nyt sitten olikaan?
Toivottavasti selkäkivut hellittää!

Sallituista rajoista: ne tuntuu vaihtelevan vähän ympäri Suomea, mutta se kai on kaikilla sama, että paastoarvo aamulla pitäs olla alle 5. Sitten mulle on nyt äitiyspolista neuvottu, että tunti aamiaisen ja 1,5 tuntia muiden aterioiden jälkeen arvon pitää olla alle 6,6. Neuvolasta sanottiin, että riittää kun on alle 7. Mutta elelen tuon 6,6-rajan toivossa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2005 klo 11:23 skunksi harmaana kirjoitti:
Seltsu:

Hui, kuulostaa todella mun viime raskaudelta tuo arvojen nousu, vaikkas päälläs seisoisit. Mun iltainsuliini oli loppuraskaudessa (Protaphan) yli 40 yksikköä (44-48) ja aamusokerit sitkeesti siitä ja muista insuliineistä ja tiukasta dieetistä huolimatta 6-7 luokkaa... :/

Lääkärin kanssa tästä juteltiin ja totesi vaan, että kaikille ne ei tehoa. Eli on sen verran insuliiniresistenssi, että vaikka tekis mitä, tilanne on tää.

Mutta sulla tuo annostus on vielä niin minimaalinen, että oikea määrä saattaa hyvin löytyä. Älä lannistu! Jos ei iltainsuliinit auta, saat todennäköisesti pikainsuliinitkin päivälle, sillä koko päivän alhaisemmat sokerit vaikuttaa luonnollisesti aamuarvoonkin.

Tsemppiä!

Sanni
Mä jo mietiskelin tässä että kokeilisinko tänä iltana olla kokonaan ilman insuliinia, en mä siihen ainakaan kuole, kattois mitä sitten tapahtuu... Taidan kuitenkin kiltisti nostaa sen tuonne 8 yksikköön. En silti usko että parin yksikön nosto tässä mitään auttaa. Muttei kuitenkaan uskalla "omin päin" isompaakaan nostoa kerralla tehdä, tiedä mitä vielä tapahtuu... :whistle:

Muuten mulla on ollu arvot melko hyvin hanskassa, joka päivä on ollu yks poikkeava arvo, siis aterian jälkeen yli 6,6. Muttei pahoja ylityksiä. Katotaan määrätäänkö mulle ylihuomenna sitä ateriainsuliiniakin. Tavallaan toivon että ei, mutta mun ja vauvan parhaaks kai tässä toimitaan...

Niin Skunksi, oliko sulla diabetestä ihan "normaalitilassakin" eli sillon ku et oo raskaana? Kerroit sen varmaan tuolla alkupäässä ketjua, mutten nyt jaksa selata viestejä... *laiska*

skunksi harmaana
Moiks!

Sokerin rajoista:

Täällä Taysin alueella on niin, että paastoarvo olisi 4-5. Ennen ruokailua alle 5.8 ja 1 h ruoan jälkeen 7.5.

Mulla on siis toistamiseen raskausdiabetes, tää toinen on tosin aikas aluillaan (11+3) mutta jo oli sokerit koholla, kävin jo rasituksessa ja ensimmäinen käynti sokeripolilla on 6.9. Mittailen kotona jo arvoja, 6 x pvässä. Toistaiseksi kaikki ok, paitsi se maailmanlopun paastoarvo, joka on 5.8-6.8 välillä... :/

Ei sitä insuliinia kannata jättää pistämättä, sen vaikutuksen alkaminenkin saattaa kestää pari viikkoa, ennen kuin elimistö alkaa sitä hyödyntämään. Nostelet vaan, siitä ei ole haittaa.

Tsemppiä!

Yhteistyössä