SOKERIKLUBI

masunen

Tervetuloa joukkoon Syys minunkin puolesta! Täällä meitä makeita ihmisiä riittää, eehhehe, eehhehe...

Ja tervetuloa telakalta takaisin Kipsulle, menikö synnytys sutjakasti?

Linnea, mulla on viikkoja kasassa nyt 23+4 ja iloisesti yli on menneet mullakin noi molemmat aikaisemmat, eka 14 pv ja sitten käynnistettiin ja toka oli 7 pv yli kun ymmärsi lähteä tulemaan ihan ite. Täytyy kyllä sanoa, että ne la:n yli menevät päivät on tooosi pitkiä. No, tää raskauden keskivaihe on kyllä silleen mukavaa aikaa, kun nuo kaiken maailman raskauteen kuuluvat vaivat on vähimmillään ja vaaveli potkii ja heittelee volttia masussa oikein iloisesti.
Mullahan tuo sokerirasitus on vielä edessä, vasta syyskuun puolen välin jälkeen, joten sopii tietty elää toivossa, että olen tässä joukossa ihan "turhaan", vaikka se rd viime kerralla olikin. Eipä silti, täällä on niin mukavaa porukkaa, että aattelin täällä hengailla joka tapauksessa jatkossakin. En tiiä sitten vaikuttaako se mitenkään testin tuloksiin, jos yritän näin etukäteen elää ihmisiksi tuon sokerin ja rasvan kanssa... tosin vähän vaihtelevin tuloksin :ashamed: Äsken vetelin muuten terveellisen kala-aterian päällä varmaan desilitran tartar-kastiketta, kun se on mun ihan vastustamatonta herkkua. Vaan eikös tartar-kastike ole terveellistä kasvisruokaa?? :whistle:

Hei!

Auttakaa nyt vähän alkuun. Saan ruokaohjeet vasta maanantaina.
Ensinnäkin mitä syötte makeanhimoon? Juuri terkkarikaverini sanoi, että dietorelleja ja light-limppareita ei suositella, koska niissä on sitä makeutusainetta. Minä olen kauhea jogurtinsyöjä, niin ei niitä rasvattomiakaan saa syödä, kun niissäkin on sitä makeutusainetta.
Ainoaksi vaihtoehdoksi siis jää hedelmät? Minä jo niin ahistuin koko asiasta ja päätin, että syödään sit niin kuin ennekin, eli tavallisia tuotteita, mutta kohtuudella.

Päivää, mie vastaan tälleen jokaiselle, kun pitää kato suupalttina tunkea nenänsä jokaiseen keskusteluun. Enköstä olekin järjestelmällinen?

Paitsi, et söin kaksi palaa pullaa vieraiden kanssa,mut jätin sit ruisleipiä syömättä. Ihan ok poikkeus, kunhan en tavoiksi ota. *Au supistus-vauvan muljuutus* vauva kostaa ylensyönnin näillä viikoilla välittömästi.

Champion, voitais varmaan pyytää joku kimppa-alennus, jos saatais sellainen, kun ostetaa miehille kaasunaamarit. Ei tartteisi natista. Ja ei täälläkään mies sitä kaalinhajua diggaa, mutta nyt ollaan niin hyvällä asialla, että kestäköön tai menköön ulos ruohoa leikkaamaan. On se itsekin vetänyt kyllä sitä keittoa (pitkin hampain), kun olen pakottanut maistamaan. Se on siis niin nirso kaikensuhteen mikä ei ole kuorrutettu rasvalla ja sokerilla. Voi niitä miehiä.. :D

Kipsutus, kysy vielä lääkäriltä siitä iltasyönnistä. Ite laihdutin silleen joskus nourena, etten syönyt enää neljän jälkeen, mut ei se kovin terveellisestä kyllä tunnu. Siis hapothan siinä lähtee liikkeelle ja siirtyykö ne äidinmaitoon? Varmaan ainakin närästäisi. Vesi on kyllä vanhinvoitehista, mutta eikö siun pitäisi pyrkiä pitämään sokerit tasaisina jatkossakin. Että illalla sais syöd vaikka porkkanoita tai jotain. Ja eikö sitä sorru sit makeaan helpommin, jos paastoaa tunteja. Mitähän se hoitsu meinas? Kerro sit mitä lääkri sanoi. Varmaan sopisi tavalliselle laihduttajalle, mutta imettävälle diabeteshistoriaa omaavalle... :whistle:

Voi miten ihanaa varmaan olla ilman mahaa, miekin haluan! Söin eilen kaalia ja porkkanaa, ihan hyvät vatasnväänteet, mutta vain YKSI kipakka supistus. En mie osaa synnyttää lapsia, ei voi mittään! Ainakaan isoja ja niitä meilläkin on...

Synnytyksessä lähti kaikki mitä raskauden aikana oli tulut. Käyn tänään vielä neuvolan vaa´alla varmistamassa.
---> ONNEA!!!!!!!!! WAU!!!!

Herneri, pastahan on namia, mutta oisko asiaa, jos koklaat tummaa pastaa? Ruokasampaa ja vähemmän hiilareita. Ja önkeät jokaiselle lautaselle puolet salaattia, niin ei mahdu masuun eikä lautaselle niin paljon sitä lihottavaa safkaa. Olen nyt ilonpilaaja-täti, saat lyödä (se hyvä on tämmösessä virtuaalisessa keskustelussa, että noinkin voi sanoa, hyi mikä kettu mie olen)! ;)

Masunen, siis sie et todellakaan saa jättää meitä!!!! Näytti testi mitä tahansa! Ja kyllä se ruokavalio voi tasoittaa sokereita, niin on ainakin miulla tehnyt... :D Mutta miulla on tietysti ollut tuuria matkassa.

Nyt mie sanon "hopol" ja menen syömään, ei kuitenkaan kaalia tällä kertaa (söikin eilen vaan kattilallisen keittoa...)

Te kivoja olemaan, voikeehan hyvin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 15:06 Syys kirjoitti:
Hei!

Ensinnäkin mitä syötte makeanhimoon? Juuri terkkarikaverini sanoi, että dietorelleja ja light-limppareita ei suositella, koska niissä on sitä makeutusainetta. Minä olen kauhea jogurtinsyöjä, niin ei niitä rasvattomiakaan saa syödä, kun niissäkin on sitä makeutusainetta.
Ainoaksi vaihtoehdoksi siis jää hedelmät? Minä jo niin ahistuin koko asiasta ja päätin, että syödään sit niin kuin ennekin, eli tavallisia tuotteita, mutta kohtuudella.
Syys, on semmoisia viilejä, jossa on vaan 50kcal (Ingman: mansikka-vanilija). Sitä mie nautin iltapalan lopuksi. Ei maistu sellaiselle ankeelle viilille, vaan miusta jogurttiakin parempaa!

Marjat on myös hyviä, katso määrät sokeriklubin ekalta sivulta (vadelmat, mustikat, viinimarjat. karviaisissa vähän sokeria). Omenat, mutta ei banaaneja! Kuoritut porkkanat pilkottuina ja kylmässä vedessä liotettuina, nam. Voi käyttää lightlimppaa, jos siinä ei ole syklamaattia, ite kyllä passaan nekin.

Jos halut leipoa, käytä muitakin kuin vaan vehnäjauhoja ja voi makeuttaa Canderol-makeutusaineella, se käy raskaanaoleville ja imettäville. Mutta on sillä leipominen aika vaikeaa, ainakin kohoamiseen pitäisi laittaa esim. 2rkl sokeria puoleen litraan. Muistaakseni on noista makeutusaineista ollut tälläkin palstalla aiemmin puhetta, jos jaksat katsoa sivuja taaksepäin.

Pullaviipale tai marjapiirakka on sit pienempi paha, kun joku kaupan murotaikina tai viineri. Eli sokerin lisäksi panttaa rasvaa (myös kasvis), koska ne lihottaa ja nostaa kolestrolia.

Kyllä tämä tästä, ruokavalioon tottuu nopeasti! Ja makeanhimo hellittää vähän ajan kanssa. Itselläni meinaa mopo välillä karata käsistä, jos teen myönnytyksiä, eli on helpomaa olla esim. syömättä suklaata koskaan, kun jos sitä söisi silloin tällöin. Muista syödä aina ennen kuin siulla on nälkä, on sitten helpompi vastustaa mielitekoja. Jotkut pitää "herkkupäiviä" ja nehän on ihan ok, mutta päivittäiset makupalat ei.

Nyt paasaajatäti menee sinne syömään.... :saint:

Tehdäänpä taas teille mielihaluja: porkkanalaatikko. Tein ekaa kertaa tänään, ostin kokeilumielessä vaan semmosen pikkupussukan porkkanasosetta ja 400g possunjauhelihan. No eihän siitä tullut, kun kaksi semmoista pientä foliovuokaa. Sain esikoisen kiduksiin tungettua sitä n. desin ja arvatkaa kuka söi ne loput? :whistle: Vähän meni toi lihapuoli tuplasti sen mitä sais. On tää vaan niin villiä elämää ;)
Seuraavan kerran meinaan laittaa vaan neljäneksen jauhelihaa ja teen ihan hirveesti laatikoita: lanttua myös pakkaseen. Jos sitä sit vaikka riittäisi sinne pakkaseenkin... :ashamed: Mut eiköstä joku lanttulaatikko olis aikas terveellistä, jos ei lisää mitään siirappeja ja höysteitä?

SYYS: Tervetuloa!

Siinä mun kommentit muiden teksteihin... Sori laiskuuteni! :D

Eilen oli äitiyspolikäynti - meni aikaa 2,5 tuntia ja yhteensä olin sisällä tohtorin ja hoitajan luona 10 minuuttia. Öhöm... :eek: No, mieli oli kuitenkin hyvä kun lähdin kotiin. Diabeteslääkäri sanoi nimittäin, että "näyttäkää minulle ihminen, joka hoitaa itseään yhtä hyvin kuin te!". Voitte ehkä uskoa, että tosta tuli melkosen hyvä fiilis! :) Ja tosiaan, ei mitään ateriainsuliinia mulle määrätty koska ne ateroiden jälkeiset arvot ovat viimeaikoina olleet tosi hyviä. Paasto meinas lähteä pieneen nousuun mutta nostin illan insuliinimäärää 10 yksikköön.

Nyt ei ultrattu, mikä tietysti harmittaa. Ois ollut kiva vähän nähdä sitä tyyppiä joka mua koko ajan tökkii ja potkii, ja saada selville paljonko tämä epeli nyt painaa.

Sellasta. Ja anteeksi vielä tää omanapaisuus... Mut se kun on se lähin...

:)

Kiva kuulla siusta Seltsu,
mie jo povasin sinuakin laitokselle. Mie povaan sinne kaikki vakkarit,joita ei näy pariin täällä pariin päivään. Oli raskausviikkoja sitten viisi, neljäkymmentä tai raskaus vasta suunnitteilla :LOL: Että siitä oman navan ympärillä pyörimisestä, mie siis kuvittelen, että jokaiikalla ikään ja sukupuoleen katsomatta on menossa 37+3, niinkuin täällä :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 19:31 linnea75 kirjoitti:
mie jo povasin sinuakin laitokselle. Mie povaan sinne kaikki vakkarit,joita ei näy pariin täällä pariin päivään. Oli raskausviikkoja sitten viisi, neljäkymmentä tai raskaus vasta suunnitteilla :LOL: Että siitä oman navan ympärillä pyörimisestä, mie siis kuvittelen, että jokaiikalla ikään ja sukupuoleen katsomatta on menossa 37+3, niinkuin täällä :whistle:
:LOL: No juu. Toivottavasti tää raskaus ei mee 11 päivää yli niin kuin tuo ensimmäinen, mutten silti ihan vielä näillä viikoilla haluais synnyttää, vaikka jo 33+4 onkin. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 22:24 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 19:31 linnea75 kirjoitti:
:LOL: No juu. Toivottavasti tää raskaus ei mee 11 päivää yli niin kuin tuo ensimmäinen, mutten silti ihan vielä näillä viikoilla haluais synnyttää, vaikka jo 33+4 onkin. :)
Ja pakko pistää paremmaksi, miulla meni viimeksi yli 15 päivää
:LOL: Että saa miut kyllä kiinni!

Mie eilen repsahdin karkkipussiin, kun oli mies-tahvo jättänyt sen miun omaan "karkkipiiloon" siis ihan nenän eteen. En mie kokonaan ihan syönyt (olikin joku mega-tupla-maksi-extrapussi, joten ei ollut suuri saavutus olla syömättä KOKO pussia). Nyt ostin Prismasta semmoisiá irtokarkki kola pulloja, jossa ei ole sokeria lain. Niitä saa ihan hyvällä omallatunnolla syödä. Jos ostatte, niin katsokaa, et sattuu noita sokerittomia, kun myyvät toisia vastaavia, mut sokerillisia.

Ääh, nyt pitäisi varmaan raahata perhe pihalle, kun ei olla sinne asti viel tänään päästy ja kohta varmaan myrskyää. Ja maanatain punnitus vaan lähenee... :snotty:

Jepjep... Muakin hirvittää maanantain punnitus :( Saa nähdä miten käy... Menin hölmönä ostaan digestivejä ja nyt olen ihan hulluna mässännyt niitä vaikka ideana oli et yks välipalaks... Joopajoo :\|

Eilen taas sorruin suklaaseen äidillä (ei olis pitänyt kun nyt tekee KOKO AJAN mieli SUKLAATA) :p Pitäis taas saada alotettua sokerilakko, eli ei mitään missä on sokeria! Pari päivää on aina vaikeita mut sitten ei enää tee edes mieli! Jos sit maanantaina (onpas huono klisee)... Kai mun täytyy hakea suklaata tänään lisää... Onko muuten sokeritonta suklaata edes olemassa? Olenko käsittänyt oikein et tumma suklaa olis parempi kun vaalea...?

Mut Linnea on kyl oikeessa et parempi olla syömättä sitä makeeta ollenkaan niin on paljon helpompaa!

Älkääkä nyt kukaan vielä menkö synnyttään! Joohan! Mä tuun ihan kateelliseks! Sen verran alkaa olla vaikeaa öisinkin kääntyä et toi meidän kaunissanainen isäntä totes toissa iltana et " menisit säkin jo synnyttään ettei tarvis kuunnella tota sun ähkinää" :LOL: Meillä on vähän omalaatuinen huumorintaju, se ei siis sanonut sitä silleen ilkeesti... Meinaa tulla namuttelustakaan mitään kun ei oo kovin kiihottavaa kun vauva potkii samaan tahtiin kun me yritetään vääntelehtiä asennoissa :whistle: Vihjaakohan se jotain meille meidän epäsiveellisistä elämäntavoista...?

Täytyy lähteä evakkoon kotoa kun 16.15 saapuu jäätelöauto törkimys tänään meidän oven eteen kuten joka lauantai ja mulla sattuu oleen vielä rahaakin...

linnea75 harmaana
Champ,
on niitä sokerittomia suklaita, semmosia pieniä paketteja. Suosittelen, sillä ovat niin hirveitä, että ei tee suklaata sen jälkeen mieli! En ole muuten suklaata syönyt niiden jälkeen! Jos siis ei lasketa suklaakeksejä... :whistle: On niissä sokerittomissakin kyllä kaloreita aika paljon, samoin rasvaa ja kyllä miulle tuli ihan pöhnä olo, kun semmosen söin. Tarkoitus olis vissiin syödä pala silloin, ja toine tällöin, mutta miulle semmonen on yhtä helppoa, kun puoli lasia punaviiniä alkoholistille. Että eihän se siihen jää, jos alkuun pääsee. Hirvee Turmion Tommi tarinakin piti raapustaa tähän, voi jee.

Meillä jäätelöauto tulee justiinsa silloin, kun lapsi on just mennyt nukkumaan. Ottaa se mölinä päähän siinä tilanteessa. Meillä on lapsella lisäksi maitoallergia, mut kyllähän myö niitä illan pimeydessä ennen kiskottiin. Ja mies syö edelleen. Nyt lapsell käy soijajäätelö, se on ihan huippuu, mie annan sitä hänelle ihan mielellään, voin itse sitten lipaista sen annostelulusikan siinä ohimennen. Ei vaarallista herkutella silloin tällöin, mutta älä nyt ihan villiinny ystävä hyvä. Syö vaikka KAALIA, eikös se melkeen suklaasta mene!? :LOL: :LOL:

Kipinätär harmaana
\
Hei!

Valiolla on uus jogurtti missä on vaan hedelmäsokeria ja joku 0,1% rasvaa. Se on ihan hyvää. Makean himo mulla meni sillai ohi kun olin ollut ilman suklaata ja nannaa muutaman päivän ja sitten ahmin suklaapatukan ja mulle tuli siitä tosi karsee olo. Sitten on Kingis light jätski missä on vaan maitosokeria... siin on tietty rasvaa, mutta herkutteluun sillon tällön se on kai ok. Ja parempi on syödä sitä makeutusainetta kohtuudella sillon tällön kun sokeria ja rasvaa päivittäin.

Sitten kun satsaa kasviksiin joka ruualla eli puolet aina kasviksia (niitä ei saa jättää viimiseksi lautaselle, muuten niitä ei jaksa syödä) Niin se makeanhimo vähenee oikeesti pikku hiljaa.

Jahas, nyt voisin vilkasta mitä muut on vastanneet.
Terve vaan kaikki. Vauvakin tossa tuhisee siihen malliin että heräilee pian:D Tsemppiä vaan kaikille. Pitäkää kiinni ruokavaliosta niin vauva ei ehkä joudu keskolaan sokeritipalle synnytyksen jälkeen. Meillä oli vaan kerran sokeri arvo liian alhaalla eli sain pitää pojan koko ajan vieressä, mutta lisämaitoa annettiin 3 kertaa ja nyt kerran kotona.

Kipinätär harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2005 klo 14:35 Champion kirjoitti:
Jepjep... Muakin hirvittää maanantain punnitus :( Saa nähdä miten käy... Menin hölmönä ostaan digestivejä ja nyt olen ihan hulluna mässännyt niitä vaikka ideana oli et yks välipalaks... Joopajoo :\|

Eilen taas sorruin suklaaseen äidillä (ei olis pitänyt kun nyt tekee KOKO AJAN mieli SUKLAATA) :p Pitäis taas saada alotettua sokerilakko, eli ei mitään missä on sokeria! Pari päivää on aina vaikeita mut sitten ei enää tee edes mieli! Jos sit maanantaina (onpas huono klisee)... Kai mun täytyy hakea suklaata tänään lisää... Onko muuten sokeritonta suklaata edes olemassa? Olenko käsittänyt oikein et tumma suklaa olis parempi kun vaalea...?

Mut Linnea on kyl oikeessa et parempi olla syömättä sitä makeeta ollenkaan niin on paljon helpompaa!

Älkääkä nyt kukaan vielä menkö synnyttään! Joohan! Mä tuun ihan kateelliseks! Sen verran alkaa olla vaikeaa öisinkin kääntyä et toi meidän kaunissanainen isäntä totes toissa iltana et " menisit säkin jo synnyttään ettei tarvis kuunnella tota sun ähkinää" :LOL: Meillä on vähän omalaatuinen huumorintaju, se ei siis sanonut sitä silleen ilkeesti... Meinaa tulla namuttelustakaan mitään kun ei oo kovin kiihottavaa kun vauva potkii samaan tahtiin kun me yritetään vääntelehtiä asennoissa :whistle: Vihjaakohan se jotain meille meidän epäsiveellisistä elämäntavoista...?

Täytyy lähteä evakkoon kotoa kun 16.15 saapuu jäätelöauto törkimys tänään meidän oven eteen kuten joka lauantai ja mulla sattuu oleen vielä rahaakin...
Terve terve... Lidlissä on sokeritonta suklaata. Se on kyllä niin kamalan makeeta että sitä ei voi syödä 2 palaa enempää...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 09:33 Kipinätär harmaana kirjoitti:
Vaihtakaa nyt hyvät ihmiset se punnituspäivä vaikka keskiviikkoon!!!
:D :D :D :LOL:
Sori mutta kun kaikki pelkää maanantaita :D
Ei onnaa! Täällä tehtiin jo kaloripolttolenkki aamutuimaan vain karhut ja sudet seurana! Ja nyt kasvispihvit poksuttaa uunissa kera wokkivihannesten. Että kyllä täällä on tullossa semmonen terveyssunnuntai, jotta avot! :kieh: <--Toi kieh tyyppi rouksuttaa lanttua...

Kivaa, että sait pidettyä vaavin kaverina, sehän täälläkin jännitää, et jos vievät pois, niin on kyllä ihan orpo piru :ashamed:

Meillä ekakin sai lisämaitoa (mikä vähän otti sekin päähän,kun olisin halunnut antaa vaan omaa äidinmaitoa), kun oli niin iso. Jotta haitannookos tuo, jos ei tippaan joudu.

Ei kauheesti pelota se huominen punnitus oikeesti, kun ei kai sen painon tartee joka kerralla laskea, varsinkin kun ottaa huomioon tään suhtellisen tiineen tilan. Oli muuten mahapallolla hikka illalla, tuntu hassult, kun tämä tulokas ei ole aikaisemmin kovin ollut hikkaileva. Ykkonen hikkaili kaiket päivät ja yöt. Ei enää kaksivuotiaana tosin
:D

´LINNEA: mulla kans ykkonen hikkaili koko ajan mut eipä ole tää kakkonen vielä alottanut :) Muakaan ei oikeastaan pelota huominen punnitus! mullahan on tavote et paino ei nousis, ei se et tippuis ja niin paljon en ole syönyt et uskosin sen nousevan!

Kummallista miten nää sunnuntait pystyy pitään hyvin kontrollia kun tietää et huomenna punnitus ;) Anopille tarvis mennä syömään, mut olen päättänyt syödä siellä tosi vähän! Eikä ole tehnyt makeaakaan mieli tänään, joten sokerilakko alkoi toisin sanoen siis jo tänään. Vettä yritän kitata et sais nesteet liikkeelle ettei tule turvotuksen vuoks heittoja painoon :D

Voi rähmä tota vesisadetta!!!!!! Olis kiva päästä esikon kans ulos, mut EN kyllä mene kun sataa... Voin vaikka sulaa...

linnea75 luimuilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 14:45 Champion kirjoitti:
´LINNEA: mulla kans ykkonen hikkaili koko ajan mut eipä ole tää kakkonen vielä alottanut :) Muakaan ei oikeastaan pelota huominen punnitus! mullahan on tavote et paino ei nousis, ei se et tippuis ja niin paljon en ole syönyt et uskosin sen nousevan!

Kummallista miten nää sunnuntait pystyy pitään hyvin kontrollia kun tietää et huomenna punnitus ;) Anopille tarvis mennä syömään, mut olen päättänyt syödä siellä tosi vähän! Eikä ole tehnyt makeaakaan mieli tänään, joten sokerilakko alkoi toisin sanoen siis jo tänään. Vettä yritän kitata et sais nesteet liikkeelle ettei tule turvotuksen vuoks heittoja painoon :D

Voi rähmä tota vesisadetta!!!!!! Olis kiva päästä esikon kans ulos, mut EN kyllä mene kun sataa... Voin vaikka sulaa...
Niin, ei sen miullakaan tartee enää tippua. Tippukoon sitten lapsen kuoriutumisen jälkeen.

Miun uhous, että kyllä nyt eletään terveellisesti kääntyi miua vastaan, eli leivoin sitten muffinseja "lapselle muka" ja sitten hyökkäsin jäätelöpurtilon kimppuun! Siis ei mitään itsekuria tänään! Jotenkin aamu lähti niin lupaavasti, että piti varmaan korreloida sitten tahvoilemalla tää loppupäivä. :ashamed: Nyt saa piiskata.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 17:10 linnea75 luimuilee kirjoitti:
Miun uhous, että kyllä nyt eletään terveellisesti kääntyi miua vastaan, eli leivoin sitten muffinseja "lapselle muka" ja sitten hyökkäsin jäätelöpurtilon kimppuun! Siis ei mitään itsekuria tänään! Jotenkin aamu lähti niin lupaavasti, että piti varmaan korreloida sitten tahvoilemalla tää loppupäivä. :ashamed: Nyt saa piiskata.

Tuntuu olevan yleisongelma... Mä kans oon huomnannut et päivät sujuu mielettömän hyvin mutta kun ilta saapuu... Pistetään kuun kierron piikkiin :) No huomenna uusi päivä ja uusi viikko... Eniten vaan on pettynyt itseensä kun tietää et helpolla sen painon sais pidettyä kurissa, mut on niin huono ettei pysty! Mikähän siinä syömisessäkin (mun kohdalla makeassa) on sellaista ettei ilman vaan voi olla! Maha on nyt jo niin valtava et veikkaan et vaavi painaa ainaskin kilon! Saa nähdä mikä on tuomio 28-viikon lääkärineuvolassa...

Nää on vielä pahimpia kun mies menee yö-vuoroon ja se törkimys on ostanut jäätelöä pakkaseen :\|

No huomenna taas tosiasioiden eteen...

Päätetään et huomisesta eteenpäin ei eletä yhtään terveellisesti!!!! Auttaakohan se sit asiaan kun terveellisesti eläminen ei auta... :LOL:

Päätetään et huomisesta eteenpäin ei eletä yhtään terveellisesti!!!! Auttaakohan se sit asiaan kun terveellisesti eläminen ei auta...
:LOL:

Hihii! Pidetään peukkuja! Illan hämärissä kävin viel lapsen keksipaketilla, aika oli syntinen olo sen jälkeen. Söin vaan yhden Hannu&Kerttu piparin (25kcal), mutta eikö olekin säälittävää?

Mutta nyt ryhdistäydytään, eikun päinvastoin...vai mitenkä se meni? Toivottavasti se jäde ei huudellut siulle Champion liian kovaa ;)

Maanantaita:

-taas väliviikko sokeririntamalla, ens ma sit niitä raporttiin, jos päästäävät viel pois sairaalasta. On nääs se UUSI synnytystavan arvio esi maanantaina (sit 38+6). Pitäkää peukkuja siis, ettei miusta mitään ens ma (5.9) kuulu!

-Huomenna alkaa viikko 38.

-paino ok, eli 75kg (vähän ehkä alle, jos hyvällä tahdolla ja silmiä siristellen katsoo ja seisoo "vaa´alla" varpaillaan niin 74kg:n puolella :LOL: , en sit koskaan muista miten "vaalla" kirjoitetaan). Eli lähdettiin siitä 83,6kg:sta viikolla 28 ja lyhyyttä oli se 158cm. Aika samoissa, kun viime viikolla, niinkuin vähän ounastelinkin. Pääsasia, ettei ole noussut.

-voihan se olla, että viel se 74 tulee tän raskauden aikana, vaikka en kyllä itsekään enää tajua millä lihaksilla toi paino tippuu. Se on se jumalainen ruokavalio! *kumartaa pään lattiaan asti ja kohti etusivua*
(viidesti päivässä, jos rehellisiä ollaan...hei siinähän se kalorit sit palaakin)

-kyllähän tästä saa taas puhtia vähäksi aikaa, kun nyt viel tää vauva syntyisi eikä tulisi märkää taivaalta ja pääsisi ulkoilemaan. Ihan niinkuin suomalainen ei menis ulos vaikka puukkoja sataisi, jos vaan tahtoa ja sadevaatteita riittää. Mie olen enempi erikoistunut noihin tekosyihin.

-pitää toivoa Joulupukilta digivaaka, niin ei tarvitse siristellä silmiä ja seisoa varpaillaan :D

-lykkyä punnituksiin, arvoihin ja vointiin arvon leidit! :hug:

Ps. Kun on ollut puhetta siitä sokerittomasta suklaasta, niin enköhän mie ihan klubin edun nimissä käynyt tuolta kaapin perukoilta semmoinen kaivamassa.
Eli: Sokeriton Suklaa, Brunberg, sinca 1817. Ruskee-puna-valkoinen paketti 50g. Energiaa 100g 465kcal, on hiilihydraatteja 54,9g (maltionoli, tärkkelystä, sakkaroosia) ja rasvaa 36,6g. Aikamoinen energiapaketti, joka ei valitettavasti maistunut niin pahalta, kun muistelin. :ashamed: Olo on kyllä ihan öllö. :x

LINNEA - hui älä toivo digivaakaa! Tavallinen on parempi, se ei ole niin ankara kun se digivaaka!

-Viikko mennyt ihan hyvin :) Eli paino sama kun viime viikolla eli sen 91kg, ehkä inasen alle mut laitan 91kg sen vuoks et on kivempi alottaa viikko tasalukemasta... Eli +-nolla tilanne! Viikkoja nyt kasassa se 26 ja huomenna sokerinrasitus... Ahdistaa jo valmiiks kun ei saa syödä ilta kahdeksan jälkeen, mutta ehkäpä tästä on hyvä alottaa tää viikko (ne epäterveelliset elämäntavat) ;)

-Eipä ne jätskit siellä kaapissa kauaa huudelleet - hain ne sieltä pois ja söin :ashamed:

-Kävin lukemassa laihispalstoja ja löysin sieltä sellaisen tiedon et 1-5 päivän sisällä laihduttamisen aloittamisesta oma elimistö alkaa toimia laihtumista vastaan eli alkaa suojautua ihmistä vastaan tekemällä lisä näläntunnetta ja pakon omaisen tarpeen syödä, vaikka ihminen olis syönyt ihan hyvin. Eli jos on tottunut syömään jonkun 2500kcal esim. niin elimistö ei halua luopua siitä kalorimäärästä vaan joutuu eräänlaiseen shokkitilaan... Aika jännää! Täytyy muistaa toi kun alkaa tehdä niitä keksejä mieli, et oikeasti ei tee, elimistö vaan yrittää huijata... Saikohan kukaan selvää tosta tekstistä...?

-Mä lähden nyt ulos ton esikon kans harrastaan epäterveelistä hiekkalaatikolla istumista! Se hajottaa muuten koko kämpän kun on niin tylsistynyt!

masunen

Mulla on digivaaka, mutta kyllä vaan siinäkin tarvii varpaansa tarkasti asetella ja henkeä pidätellä. Kuitenkin tänä maanantaina ylpeänä esittää 83,9 kg eli vain 100 g nousua viime maanantaista. Pidän sitä näille viikoille oikein mukavana tuloksena, kun kuitenkin tuo massu on nyt pompsahtanut esille oikein kunnolla. Olin aika hämmästynyt, ettei paino ole noussut sen enempää tän viikon aikana, koska itsekuri on taas ollut jossain ihan muilla mailla kuin meikäläinen. Mutta kaiken kunnian annan tälle sokeriklubille, ehkä ne pienetkin repsahdukset tuntuu isommilta kun tietää joutuvansa niistä tilille täällä :)
Ja isoja repsahduksiahan meille ei pääse tulemaankaan, eihän vaan?? Mulla on ollut jotenkin ahistava olo viime aikoina: ikäänkuin maha täynnä koko ajan, jatkuva ähky. Tänäänkin pyöriskelin aamuyön petissä löytämättä sopivaa asentoa. Kyllä tää olokin auttaa siihen, ettei tee mieli syödä ylenmäärin, mutta ne pienet välipalat mitä mun nieluun on uponnut, ei ole kyllä olleet kaikkein terveellisemmästä päästä. Karkki silloin, keksi tällöin....

Terkkuja ja iloista viikonalkua kaikille klubilaisille!!!

halssi
Pitäisiköhän munkin ilmoittautua tänne, raskausajan diabeteksestä ei ole tietoa (tulokset saan tietää vasta seuraavalla neuvolakäynnillä) mutta painon tarkkailu tekisi joka tapauksessa terää. Lähtötilanne oli että kun tulin raskaaksi, takana oli reilun 12kg:n pudotus. Paino oli 74kg (pituutta 160cm) ja nyt rv 25 on toistaiseksi vielä pysynyt aika grammalleen samana. Aamulla vaaka näytti 73,3kg.

Millään erityisen tiukalla ruokavaliolla en ole ollut, enemmin olen syönyt juuri mitä mieli tekee. Pahoinvointi vaan on tehnyt sen että hedelmät ja vihannekset tuntuu houkuttelevimmiltä kuin sipsit ja suklaa (jotk aon muuten tosi ällöjä oksennettavia..)

halssi
\
Hei!

Kaikissa rasvattomissa jogurteissa ei muuten ole makeutusaineita, ne tosin on sitten sokerilla makeutettuja. Mutta oletko kokeillut rasvatonta, maustamatonta jogurttia, pieni ripaus vaniljasokeria ja sitten sekaan hedelmiä/marjoja. Saa varsin hyvää jogurttia ja hieman dieetti-ystävällisemmin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2005 klo 13:44 halssi kirjoitti:
Pitäisiköhän munkin ilmoittautua tänne, raskausajan diabeteksestä ei ole tietoa (tulokset saan tietää vasta seuraavalla neuvolakäynnillä) mutta painon tarkkailu tekisi joka tapauksessa terää. Lähtötilanne oli että kun tulin raskaaksi, takana oli reilun 12kg:n pudotus. Paino oli 74kg (pituutta 160cm) ja nyt rv 25 on toistaiseksi vielä pysynyt aika grammalleen samana. Aamulla vaaka näytti 73,3kg.

Millään erityisen tiukalla ruokavaliolla en ole ollut, enemmin olen syönyt juuri mitä mieli tekee. Pahoinvointi vaan on tehnyt sen että hedelmät ja vihannekset tuntuu houkuttelevimmiltä kuin sipsit ja suklaa (jotk aon muuten tosi ällöjä oksennettavia..)
Tervetuloa! Mehän ollaan melkein samoissa mitoissa, sie olet vaan pidempi ja hoikempi, mutta yritän kirittää sitten jahka poksahdan ;)

Yhteistyössä