SOKERIKLUBI

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 16:54 D-mamma kirjoitti:
onks muilla samaa "ongelmaa" kun mulla,eli mun ukko kantaa kaupasta kaikkia herkkuja? viimeeks kun oli likan kans kaupassa toi sellasen juusto laatikon jossa auraa,brietä ja mustaleimaa :p ja suklaata kantaa kotiin harvase päivä,niitä oon kyllä pystynyt välttelee (kun ei aukase niin kestää)
ja tällä ukko-kullalla on jo ihan oikee db :headwall: :headwall:
onneks se aloittaa taas tiukan (ena) dietin ja silloin meillä ei jääkaapissa ole kun terveellistä ruokaa lähinnä lapsille..
NO ON \|O Tosin sillä oli joulun jälkeen paino yli 80 eli ei tuo enää :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 13:06 Champion kirjoitti:
KIPINÄTÄR kokeilepa (tää ei nyt oo mikään superhyväneuvo) mut karppauksen siasta vaikka korvata yks ateria päivässä esim. Nutrilettpatukalla hetken aikaa... Tai niillä juomilla... Saat muuten syödä hyvin mut lähtee nälkä ja makeanhimo pois! Hävettää myöntää et oon turvautunut niihin näin aluks kun yritän päästä siitä ylensyömisestä eroon! Eli en tarvi kahta valtavan isoa lautasellista ruokaa päivässä kun yksikin riittää - ihan kun nuorempana... Tosin täytyy olla näin aluks ainakin tosi varovainen kun toi imetyshomma päällä joten en korvaa ateriaa siis ihan joka päivä!
No kun mä syön muutenkin vaan leipälautaselta ruokaa enkä "yleensä" ota lisää... Mutta sallittu makea patukka kuulostaa hyvältä... Siis nannapatukka... Siis sellanen syötävä... No hö siis karkki! Ei saa ajatella pervoja hyi hyi teitä. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 15:07 Seltsu kirjoitti:
Kipsu, uudessa kaksplussassa oli juttua karppauksesta. Mä oon ollut tosi epäileväinen sen suhteen (ja varsinkin Atkinsin dieetin suhteen), mutta nyt uskon että siinä vois olla kyllä jotain järkeekin. Ja varmaan just meille 2-tyypin diabetestä pelkääville hyväksi, koska siinä kuitenkin pyritään välttämään nopeita hiilareita, jotka nostaa verensokerin äkkiä huippuunsa. Se oli ihan fiksu juttu siinä lehdessä. Ja aika huiman tuloksen oli saavuttanut se nainen, joka sen jutun oli kirjoittanut. Tuleeko sulle Kaksplus?

Käytiin reilu tunnin kävelylenkki koko perheen kanssa, lapset rattaissa. Ihan hiki tuli ja hyvä fiilis. Tällä viikolla oon joka päivä käynyt kävelyllä vähintään puoli tuntia, parempi sekin kuin ei mitään, eikös?

Tsemppiä kaikille! :wave:
Ei tuu enää 2+ mut ostin ton uuden. Siitä mulle se karppaus tuli mieleen. Ja voihan sitäkin tehdä niin että syö vähän hiilareita.. vaikka peruna päivässä tai tummaa riisiä salaatissa tai hedelmä... onko hedelmät hiilareita?

Me ollaan käyty pulkkailemassa ja luistelemassa aamulla ja iltapäivällä. Joulun aikaan oltiinkin viikko sisällä :eek:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 19:20 Kipinätär kirjoitti:
Mutta sallittu makea patukka kuulostaa hyvältä... Siis nannapatukka... Siis sellanen syötävä... No hö siis karkki! Ei saa ajatella pervoja hyi hyi teitä. :)

:LOL: Tulikin mieleen, että katoittekos eilen Subilta sen Seksigurut-ohjelman? Oli ihan mielenkiintoinen ja yllättävänkin hyvä. Mutta se siitä. Kohta alkaa jutut jo meneen ihan liian kauas siitä, mistä joskus alotettiin... :D

Linnea, joo uusia vaatteita kesäks!!! Mä oon kyllä ihan tyytyväinen jo siihen, jos nuo neljän vuoden takaiset vaatteet mahtuis päälle. Varsinkin kaksia housuja kaipailen jo kieli pitkällä, aivan ihanat mutta nyt ei oo toivookaan, että mahtuisivat päälle. En tosin oo sovittanutkaan (koska en halua v*ttuuntua). :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 17:21 linnea75 kirjoitti:
jaksamista ja taistelutahtoa, sovitaanko, et jokainen joutuu ostamaan ensi kesäksi jonkun uuden vaateripaleen, kun entinen on liian iso?
B) *alkaa odottaa kesää, hullu*

:LOL: :LOL: Mun pakko ostaa joka tapauksessa kesäks uusia vaatteita kun esikoisen jälkeen mikään ei mahtunut päälle enkä ehtinyt ostaan mitään - kuljin vaan isoissa paidoissa ja verkkareissa ja viime kesänä kuljin odotusvaatteissa tietty kun olin raskaana! Nyt vissiin pakko osto vaatteissa edessä kun en tohdi kulkee odotusvaatteissa vaikka näytänkin ihan siltä kun olisin raskaana :LOL: :LOL:

Just kun pääsin kehumasta et syömiset sujunut hyvin niin mentiin kummitytön isoveljen synttäreille ja ah ähkyä!! :ashamed: No eipä tää yks päivä haittaa ja olen nipistänyt iltasyömisistä joten syön vaan puuroa iltapalaks... Sit ei ole niin huono omatunto... No eipä tule taas lähiaikoina onneks mitään juhlia joista tulis huono omatunto syömisen kannalta!

Syömisestä puheen ollen pääsin tänään lenkille! Oon melki joka päivä käynyt edes vähän ulkona, mut eilen kävin 40 min ja tänään puoli tuntia! Soitin kaverin lenkkiseuraks ja lähdettiin kokeileen vaunuja miten toimii sisaristuimen kanssa ja hyvin pelas :) Eli sai ulkoilua molemmat muksutkin! Ja isäntä on tyytyväinen kun sen ei tarvi tota koiraa koko ajan yksin ulkoiluttaa... Onneks on koira, muuten en varmaan lähtis yhtään ulos! Ja nyt kun pääsi ekan kerran liikkeelle ton sisaristuimen kanssa niin eiköhän pääse toisenkin kerran! Onneks sain talvivauvan niin koko ajan mennään kesää kohti ja elämä helpottuu! :)

Huh mikä aamu! Meillä pikkuneiti on saanut maistaa tänään paprikaa ja voileipäkeksiä ja mehuakin on yritetty maistattaa! Tosin ihan isoveljen ansiosta :\| Ihan mahdoton toi yks kun tunkee koko ajan jotain ton tytön suuhun! Ykskin päivä tyttö lutkutti tuttia onnellisena, tosin ei omaansa!

Kilo tippunut pois :D Oli pakko käydä va´alla vaikka ite just vaahtosin et vaan kerran viikossa pitäis käydä, mut ei maanantaihin nyt niin pitkä aika oo... :whistle:

SELTSU tuli vaan mieleen et miten ne imetysajan pisteet nykyään lasketaan paikkareissa? Mä olin siellä niillä ennen kun tuli se uus henk. koht. pisteiden laskusysteemi ja sain sellaisen lapun jonka mukaan mulla olis nyt 32 pistettä... Nii et oliskohan sit periaatteessa toi pistemäärä enemmän tossakin kun uuden systeemin mukaan sain syödä 3-4 pistettä enemmän kun vanahlla systeemillä... Tajusitkohan mitään mun epäselvästä selityksestä :LOL:

Champion, miekiin olen tuota talvivauva hommaa tuuminnu, kun on ollut (tosinaan joo) ihan poikki.

Täällä ollaan taas nuhamaassa, mikäs sen somempaa. On ollut kuumeinen olo miullakin kolmisen päivää, mut en ole mitannut, kun ottaisi vaan päähän. Olen sit käynyt tampio joka päivä ulkoilemassa. Viime talvena miulle tuli infektioastman tynkää (ja kesällä kans), kun en voinut olla sisällä. Tänään huvikseni mittasin ja oli vähän päälle 38 kuumetta, mies oli ihan, et mitä, ootko sie sairas? Valittanu olen vaik kuinka,mut ei hää usko ennen kuin näkee.

Ja kolmekuisella on kans tauti :'(

Mutta juhannuksana ollaan jo terveitä koko kööri, ja onneksi ei ole sen vakavammasta taudista kyse. Sanon kuitenniin pessimismin hengessä: HOHOHOIJAA!

ps. ei liittynyt mitenkään teemaan tää aihe, eiks ookki taitavaa, no joo... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2006 klo 11:00 Champion kirjoitti:
SELTSU tuli vaan mieleen et miten ne imetysajan pisteet nykyään lasketaan paikkareissa? Mä olin siellä niillä ennen kun tuli se uus henk. koht. pisteiden laskusysteemi ja sain sellaisen lapun jonka mukaan mulla olis nyt 32 pistettä... Nii et oliskohan sit periaatteessa toi pistemäärä enemmän tossakin kun uuden systeemin mukaan sain syödä 3-4 pistettä enemmän kun vanahlla systeemillä... Tajusitkohan mitään mun epäselvästä selityksestä :LOL:
Poistin minäkin Championin tapaan tuon Painonvartijoiden pisteinfon, ettei tuu mitään hankaluuksia... Ja voin tosiaan laittaa minäkin yv:nä tulemaan saman tekstin, jos jotakuta kiinnostaa.

linnea 75
miekiin laskin uteliaisuuttani noita pisteitä. eikös vois laittaa 2 pojoa, jos käyp reippahalla kävelyllä, siis istuu ja seisoo :D tuli 20 silleen.

mies katsoo uunoa ja mie leikin uunoa ja käyn närpsimässä kylmä nakkeja romanttisesti suoraan paketista.

kauhee flunssa, antakee armoo tännepäin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2006 klo 20:44 linnea 75 kirjoitti:
miekiin laskin uteliaisuuttani noita pisteitä. eikös vois laittaa 2 pojoa, jos käyp reippahalla kävelyllä, siis istuu ja seisoo :D tuli 20 silleen.

mies katsoo uunoa ja mie leikin uunoa ja käyn närpsimässä kylmä nakkeja romanttisesti suoraan paketista.

Ei voi, tuo on siis se "perusolotila", liikunnasta saa sitten vielä erikseen pisteitä, esim. muistaakseni puolen tunnin reipas kävely on 1.5 pistettä tai 2 pistettä...

Nyt syömään lämpimiä voileipiä, namsk!!! :p (Juustoraastetta ERITTÄIN vähän ja sekin kevytjuustoa, muutoin tonnikalaa ja tomaattia, namnamnam!!!) :p

linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2006 klo 21:08 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2006 klo 20:44 linnea 75 kirjoitti:

Ei voi, tuo on siis se "perusolotila", liikunnasta saa sitten vielä erikseen pisteitä, esim. muistaakseni puolen tunnin reipas kävely on 1.5 pistettä tai 2 pistettä...

Nyt syömään lämpimiä voileipiä, namsk!!! :p (Juustoraastetta ERITTÄIN vähän ja sekin kevytjuustoa, muutoin tonnikalaa ja tomaattia, namnamnam!!!) :p
selma!
nyt miekii luin sen karppaus-jutun, siinä on ihan järkee, et söis kohtuudella pottuja eikä paljoo vaaleita viljoja. silleen mie olen muuten tehnytkin. mutta sitä kovien rasvojen mättämistä ei kyllä meidän suomalasten ole näillä sydän ja verisuonitautitilastoilla ole varaa lisätä. pehmeet rasvat tarpeen, mutta sian ihra... eikä niitä kukaan ole tietty täällä terveelliseksi väittänytkään.

laita pari noita voikkareita tännekin :p

kääk! 23 pistettä? Sillähän ei saa ko lasin maitoo ja juustonreikiä! Mullako on koko ajan kamala nälkä ja nytki on suussa ksylitolipurkka et edes jotain jauhamista(pyol tuntia hikiseen ruuasta kulunu ja jo mussuttaa...) Muksu nukkuu, ukko nukkuu ja Massu nukkuu, mie en ala ko minnuu ei nukuta yhtään, taidan ruveta neuloo jottai.. Mikähän olis HYÖDYLLISTÄ kesävauvalle, ideoita?
Ps:vaaka on ilkee, huomenna vasta kerron...
19+6 ja NUKKUU

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 13:16 pirpiz kirjoitti:
kääk! 23 pistettä? Sillähän ei saa ko lasin maitoo ja juustonreikiä! Mullako on koko ajan kamala nälkä ja nytki on suussa ksylitolipurkka et edes jotain jauhamista(pyol tuntia hikiseen ruuasta kulunu ja jo mussuttaa...) Muksu nukkuu, ukko nukkuu ja Massu nukkuu, mie en ala ko minnuu ei nukuta yhtään, taidan ruveta neuloo jottai.. Mikähän olis HYÖDYLLISTÄ kesävauvalle, ideoita?
19+6 ja NUKKUU
oletko sie ton ekan sivun ruokavalion koklannu... ja kasviksii saa syödä sen minkä jaksaa. kuten allekirjoittanut veti sitä hemmetin kaalia väli- ja lisäpalaksi :LOL:

pikkuviikinki
moips!!!
nuo muksut pitää mut niin kiireisenä että en ehdi pahemmin koneelle jorisemaan.

mulla on menny laihis taas ihan päin jotain.
paino on noussu taas 70kg ja siinä se junnaa jatkuvasti -+1kg välillä.
huomenna pitäis taas aloittaa laidutus ja liikunta (ostin tänään kuntopyörän).
tavoite olis 1-1.5kg viikossa ja tavoitepaino olis 55kg taas.
kertokaa nyt että miten ihmeessä mä pystyn tähän??
nimim. masentunut laura :( .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 13:41 linnea75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 13:16 pirpiz kirjoitti:
19+6 ja NUKKUU
oletko sie ton ekan sivun ruokavalion koklannu... ja kasviksii saa syödä sen minkä jaksaa. kuten allekirjoittanut veti sitä hemmetin kaalia väli- ja lisäpalaksi :LOL:
Kyllähän se 23 pistettä vaikuttaa vähältä, mutta siinä saa tosiaan lähes kaikkia vihanneksia vetää niin paljon ku haluaa eikä niistä mee yhtään pistettä! :p Nimimerkillä vedin just ihan älyttömästi keitettyjä porkkanoita ruuan kanssa. :D

linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 17:57 pikkuviikinki kirjoitti:
moips!!!
nuo muksut pitää mut niin kiireisenä että en ehdi pahemmin koneelle jorisemaan.

mulla on menny laihis taas ihan päin jotain.
paino on noussu taas 70kg ja siinä se junnaa jatkuvasti -+1kg välillä.
huomenna pitäis taas aloittaa laidutus ja liikunta (ostin tänään kuntopyörän).
tavoite olis 1-1.5kg viikossa ja tavoitepaino olis 55kg taas.
kertokaa nyt että miten ihmeessä mä pystyn tähän??
nimim. masentunut laura :( .
sie pystyt siiihen meijän tuella ja paapotuksella. näinkin siun kirjotuksen just toisella palstalla ja meinasin laittaa viestiä, että klubille siitä! tähän on telepatiaa! mie lähetän sinne nyt voimia laihutukseen (en tätä pe*keleellistä flunssaa, olen tarkkana) :hug:

heips taas...
paino tänään 73,1... ylihuomenna olis se eka neuvola..
ukko meni sit ja leipo pullia.. en kyl oo syöny nyt ku puolikkaan.. mut sit se oli ostanu donitsejaki... auts... sellasenki menin ja söin...
mut muuten ollu suht kiltisti... liikuntaa kyl tosin ois taas voinu enemänki harrastaa :ashamed:
ens viikolla takasin ruotuun.. ei herkkujaaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 19:16 MiiMu3 kirjoitti:
heips taas...
paino tänään 73,1... ylihuomenna olis se eka neuvola..
ukko meni sit ja leipo pullia.. en kyl oo syöny nyt ku puolikkaan.. mut sit se oli ostanu donitsejaki... auts... sellasenki menin ja söin...
mut muuten ollu suht kiltisti... liikuntaa kyl tosin ois taas voinu enemänki harrastaa :ashamed:
ens viikolla takasin ruotuun.. ei herkkujaaa...
Tsemppiä MiiMu ja kivaa ensimmäistä neuvolakäyntiä! :)

Tsemppiä myös Kipsulle, kyllä sä onnistut!!! :)

Ja Linnealle loitsuttelen flunssanpoistoa.

Tänään illalla ois sitten Painonvartijat! Oon oottanu ku kuuta nousevaa... Odottelen kilon pudotusta, katotaan nyt, toivottavasti en pahasti pety. Oon ainakin niin kiltisti ollu koko viikon ja liikkunutkin paljon! Tosin... äsken kävin kotivaa'alla ja se näytti ihan typeriä lukuja, siis ihan liian paljon! :kieh: Mutta odottelen rauhassa silti iltaan ennen kuin hermostun. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 07:24 Seltsu kirjoitti:
Ja Linnealle loitsuttelen flunssanpoistoa.

Tänään illalla ois sitten Painonvartijat! Oon oottanu ku kuuta nousevaa... Odottelen kilon pudotusta, katotaan nyt, toivottavasti en pahasti pety. Oon ainakin niin kiltisti ollu koko viikon ja liikkunutkin paljon! Tosin... äsken kävin kotivaa'alla ja se näytti ihan typeriä lukuja, siis ihan liian paljon! :kieh: Mutta odottelen rauhassa silti iltaan ennen kuin hermostun. :D
kiitos! kuumetta meitsillä, vauvalla lämpöä, molemmat ihan ääh. silmät vuotaa, nenä vuotaa, vene vuotaa... pitää varmaan suuntautua päivystykseen tän vauvin kans, kun välillä yskii niin limaisesti, et ei saa henkeä praasu. esikoinen onneksi parempi, enää nuhaa ja yskää vähän. tää on koiranelämää...

aamulla raahaudun ankeena kylmään vessaan. en ollut toivolla pilattu, kun eilen illalla vedin paketin lapsen keksejä ja toisen puolikkaan kääretorttua. vaan kävi varmaan minua sääliksi, kun näytti ekan kerran alle kuusikymmentä! meinasin laittaa ruokavalion läskiksi flunssan ajaksi, mutta en taidakaan, kun kerta tuli tommoinen kannustin. no meinaan kyllä sydä makeeta tänäänkin, ei tätä muuten jaksa.

olo on kuin Marwinilla liftareissa, pitäis levätä, mutta eihän se onnaa, kun vauva haluu nukkua vaan liinassa, enkä kyllä moiti häntä siitä.

kaveri laihdutti paikkareissa kympin, ja tykkää kovasti. miekii luen sitä lehteä, vaikka en pisteilijä olekaan. mutta konstit on monet, sanoi ukko, kun koiralla pöytää pyyhki.

miul on tosi upee lookki täällä villasukkaosastolla, hiusmalli on kopsattu hullulta proffalta eli tököttää kohti taivasta... millähän kirveellä sen sais sojottamaan vähän säällisempään suuntaan, jos sinne lääkäriin pitää lähteä niistämään... nitähän se meinas jos istuisin vastaanotolla karvareuhka päässä..

huhhuijaa.. trööt! *nenää nistetään taas*

Antteks, Linnea, et oo harkinnu komediakirjailijan uraa? Juu juu, ei sais nauraa ko toisella on huono olo vaan oli NIIIIN hauskasti kirjotettu :LOL:
Onneks itellä ei oo hyvä olo, muuten hävettäs vielä enemmän. Niin siis on tukka tosi kipeä kun tuli taas kerran huonosti nukuttua ko ol pirunmoinen näläkä ko jätin hölömö iltapalan välliin....
Huomenna neuvola, olikohan peräti lääkärineuvola :eek: .Mie inhoon sitä lääkärimummoa mikä tällä hetkellä on täällä meiän tk:ssa*puistattelee* Se on semmonen kylymäkala..
Juu. paino oli puonnu 100g, johtuen siitä prkl iltpalansyömättömyydestä, en tee toiste noin epätoivosia ratkasuja kyllä vaan LIHON! :kieh:
Tasan 20.

Hehheh LINNEALLA on kyl mennyt flunssa päähän :LOL: Varo ettei ne luule sua karhuks ja ammu jos on tukkareuhka päässä :LOL:

Mulla meni taas viikko hienosti :D -1,5kg!!! :D Saan syödä niin paljon noilla paikkareiden pisteillä että aion lypsää imetyksen loputtua koko loppuelämän ajan kun näin tää laihdutus sujuu :LOL: Mutta näyttää se vaaka nyt siis 93kg missä on vielä niitä raskauskiloja, eli toi 3kg olis vielä jäljellä, saa nähdä hidastuuko painon tippuminen sit kun ne on saanut pois... Mut into on kova joten TIEDÄN et tällä kertaa onnistuu ;)

Piti noista PISTEISTÄ vielä sen verran et tietäähän kaikki jotka niillä on et imetysaikana kuuluu syödä pisteitä enemmän kun normaalisti!

Eli syön 32 pistettä tällä hetkellä ja yritän päästä aina jopa sen yli ja silti toi paino tuntuu putoavan, kun periaatteessahan ei siis pitäis vielä laihduttaa...

Toi ukko aikoo viedä mut tänään Italialaiseen ravintolaan syömään. Otettaan toi pikkuneiti mukaan mut isotuho jätetään kotiin anopin hoiviin :) Ihan kiva päästä ulos. Todettiin et mennään tänään kun ukko palaa töihin sit tän viikon perjantaina niin ei taas ehdi käydä missään...

Lupasin lähteä koiran kanssa lenkille kunhan saadaan toi täystuho nukkuun päiväunia! Ei suostunut tunti sitten meneen nukkuun kun nukahti aamulla Tampereen reissulla autoon vartiks, mut eiköhän se kohta simahda \|O Ja toinen muksu huutaa ruokaa... Teen ihan sika pitkän lenkin kun pääsen hetkeks pois tästä hullun myllystä!!! On niin huono omatuntokin kun ei hermot kestä yhtään tota esikoisen kiukuttelua... Eilenkin teki mieli heittää koko poika seinään, mut enpäs kuitenkaan heittänyt...

No ilmotelkaahan muutkin sit miten on viikko sujunut :wave:

TIESITTEHÄN MUUTEN ET KALKKI EDESAUTTAA LAIHTUMISTA polttamalla rasvaa nopeammin!!

Champpis, hienoa että paino tippuu jeeee!!! Itse asiassa mun mielestä Painonvartijoiden pisteitä vois ihan "normaalistikin" lisätä, eli kai mäkin voisin enemmän kuin tuon 20 päivässä käyttää, ja silti laihtuisin. Joku on joskus väittänyt, että tuo 20 pisteen päivittäinen kalorimäärä jää liian matalaksi, ja sitten kun alkaa laihdutuksen jälkeen syömään vähänkään enemmän, paino nousee huomattavasti helpommin. Mene ja tiedä. Mulla on ainakin hyviä kokemuksia nyt tuosta 20 pisteestä, nimittäin...

EILISESSÄ PUNNITUKSESSA -1,6 KG!!!! Jee jee jeeeeee!!!!!!! *tuulettaa ja kiljuu ja hyppii riemusta* Kotona mittasin vyötärön ja reidenympäryksen, pienentyneet olivat nekin. Jihaa!!! Tuli entistä enemmän intoa vaan tähän projektiin. SIIIISSSSTIÄÄÄÄ!!!

Linnea voi voi, koittakaahan nyt tervehtyä koko kööri. Ja vaaka näyttää jo vitosella alkavaa lukua??? USKOMATTOMAN HIENOA!!! :hug: :flower: :xmas:

Vaaveli heräili puoli kuuden maissa ja luulin, että herää "ihan oikeasti" mutta kun vaihdoin yöppärin pois ja syötin, hän jatkokin unia. Tämä sopii mulle. Aloin pyyhkiä pölyjä, tänään tulee mammavieraita, kivaa!

Yhteistyössä