SOKERIKLUBI II

Viivuska
Me ollaa nyt viikon sisällä syöty kahtena iltana pizzaa, toinen hirvenlihasta, toinen 10% paistijauhelihasta mut vaalee pohja kumminki, eilen hirvenlihasta lihapullia ja vaaleeta patonkia. Lisäksi eilen söin karkkia vähän ja 4 suklaapalaa + tänää vajaan dacapon ja muutaman karkin. Hih. Nyt varsin testasin mannapuuron (vaaleaa) ja sokeritonta vadelmakeittoa + 2 ruisleipää et mitä tekee (ateriaa ennen olin syönyt pari karkkia) niin reilu puoltoista aterian jälkee mittasin niin kas kummaa, arvo oli 6.3 (raja 6.7) ja mä olin ihan varma et huitelee missä haluaa kun vaaleeta jauhoo toi mannis ja viel mässänny vaik millä (tosin en kovin hirveesti mut silti). Eli edelleenkin mulla on JOKO peruna tai porkkana mikä nostaa mulla. Voiko olla mahdollista et se on jostain tietyistä jutuista mikä kullakin ihmisellä nostaa arvoja??

Ja tosta manniksesta tullu mun himo nyt hiljattain, johtuen varmaan raskaudesta :)
 
Tööt.
Mun mielestä henkilökohtaiset tilityksetkin kuuluu elämään ja laihikseen. Kyllähän mielialat vaikuttaa tosi paljon. Mulla esim loppu laihis koko kesäksi kun olin ihan loppu remontin ja valvomisten kanssa. Käy varmaan ilmi tuolta alusta. Eli sitten joskus kun täsät meidän ketjusta tehdään oppikirja kaikille rd ihmisille niin hyvin käy ilmi nämä masentaa=lihoan ja olen iloinen=laihis menee hyvin jutut.
Onnea elämän luksuksista! Mä oon kanssa ollut nyt 3kk aikana 3 kertaa ulkona. Tän kuun lopussa menen taas kunhan vaipat menee kaupaksi*sormet ristissä*.
Tsemppejä kaikille :wave: *uunivoikkariröyhy* :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 20:04 Viivuska kirjoitti:
Me ollaa nyt viikon sisällä syöty kahtena iltana pizzaa, toinen hirvenlihasta, toinen 10% paistijauhelihasta mut vaalee pohja kumminki, eilen hirvenlihasta lihapullia ja vaaleeta patonkia. Lisäksi eilen söin karkkia vähän ja 4 suklaapalaa + tänää vajaan dacapon ja muutaman karkin. Hih. Nyt varsin testasin mannapuuron (vaaleaa) ja sokeritonta vadelmakeittoa + 2 ruisleipää et mitä tekee (ateriaa ennen olin syönyt pari karkkia) niin reilu puoltoista aterian jälkee mittasin niin kas kummaa, arvo oli 6.3 (raja 6.7) ja mä olin ihan varma et huitelee missä haluaa kun vaaleeta jauhoo toi mannis ja viel mässänny vaik millä (tosin en kovin hirveesti mut silti). Eli edelleenkin mulla on JOKO peruna tai porkkana mikä nostaa mulla. Voiko olla mahdollista et se on jostain tietyistä jutuista mikä kullakin ihmisellä nostaa arvoja??

Ja tosta manniksesta tullu mun himo nyt hiljattain, johtuen varmaan raskaudesta :)
Hei kuule Linnea joskus sano että pizza pohjan voi tehdä ruisjauhoistakin ja on hyvää... Pitäskö kaivaa sokeriklubin kevyet kaapista?
 
Painovartioitten lehdessä oli että aivot tarttee 140g sokeria vuorokaudessa - lasketaanko siihen myös maitosokeri? Missä kaikessa on sellasta sokeria mikä käy vai muuttuuko kaikki ruoka sokeriksi tai rasvaksi massussa/suolistossa? Tietääkö joku?

JA johtuuko tämä meidän 'ylimaallinen älykkyys' runsaasta sokerin syönnistä??? :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 20:42 Kipsu kirjoitti:
Painovartioitten lehdessä oli että aivot tarttee 140g sokeria vuorokaudessa - lasketaanko siihen myös maitosokeri? Missä kaikessa on sellasta sokeria mikä käy vai muuttuuko kaikki ruoka sokeriksi tai rasvaksi massussa/suolistossa? Tietääkö joku?

JA johtuuko tämä meidän 'ylimaallinen älykkyys' runsaasta sokerin syönnistä??? :D
juu tuossa on itua :D ..siis siihen miks mie oon niin pölkky nykysin..MIUN PÄÄ EI SAA TARPEEKS SOKERII..tai no mie oon nuhanen ja sekin voi miut 'pölkyttää'.. :LOL: :snotty: ..

ja ko mie miun yhelle vitsiniekka veljelle kerroin että päätäsärkee niin sano suoraan syö sokerii niin relaat ettei päähän koske..no se on se veli.. :p ..

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 20:42 Kipsu kirjoitti:
Painovartioitten lehdessä oli että aivot tarttee 140g sokeria vuorokaudessa - lasketaanko siihen myös maitosokeri? Missä kaikessa on sellasta sokeria mikä käy vai muuttuuko kaikki ruoka sokeriksi tai rasvaksi massussa/suolistossa? Tietääkö joku?

JA johtuuko tämä meidän 'ylimaallinen älykkyys' runsaasta sokerin syönnistä??? :D
http://www.fineli.fi/

sieltä voi sokereita tsekata. kaikki sokeri miusta lasketaan, ei siinä muuten liene järkevä. :D sanoo yksi jolla on täytekakku tuolla pöydässä ja synttärikahveiltä tulossa.

ei sitä sokeria tarvitse (meidän ainakaan) erityisesti haalia, välttää vaan. en tiia tuosta miten se elimistössä toimii, kai se turha energia mikä jää käyttämättä muuttuu elimistössä lopulta läskiksi. siis rasva ja sokeri... :whistle: sekavaa jou.

viivi, perunassa on enemmän hiilareita, mutta kyllä neuvolatäti varoitteli aikoinaan porkkanoistakin. miulle ne tosin kävi.

huomatkaa, pitää vaan jotain sanoa, vaikka ei ole asiasta oikeesti tietoa hölkäsenpöllöystä.
 
Viivuska
Minulla on ihan höpöksi menny tää viikonloppu.. Oon nyt kolmena päivänä syöty jotain herkkua vähän mut onneks alkaa uus viikko ja uudet kujeet. Neuvolakin sopivasti keskiviikkona niin pääsee taas tilittämään tuntojaan.

Tietääkseni siel on nyt vaan uus neuvolatäti mut toivotaa et ois kiva :)

Alkaa jo jännittää kun tänään ois tasan 31+0 täynnä ja kolmen viikon päästä se tarkistusultra. Sais vauvan pysyy masussa viel monta viikkoo nii hyvä ois. Onko teil tietoo kun diabetes"potilailla vissii ei anneta mennä raskauden lasketusta ajasta yli et päteekö sama meihin rd-potilaisiin vai onko se ihan yksilöllistä? Alkaa jo synnytyskin jännittää sopivalla tavalla.

Mä oon teille muille niin kade kun teillä menee niin vaivattomasti tuo herkuton elämä ja tämä täällä sortuu aina välillä :ashamed: Mutta, oon minä kyllä pysynyt ruuan suhteen kaikessa terveellisessä ja pienillä valinnoilla saa paljon aikaan. Esim. pizzan kun tekee hirven jauhelihasta, tonnikalasta veessä ja viel jos mahollista niin vähärasvaisesta juustosta niin ihan ok varmaankin. :) Ja kasviksia menee edelleen joka päivä ja ruisleipää. Vaaleaa leipää ei oo menny moneen viikkoon enkä sitä niin kaipaakaan kyllä.
 
..juu..uus viikko..tänään meen neuvolaan ja TASAN TARKKAAN HYPIN tasajalkaa ainakin 20 kertaa (vaik polvii sattuiski) jos täti ei meinaa punnita...mie kieltäydyn lähtee siitä paikasta pois jos miuta ei tarkasteta nii ko enne tätä uutta tätii...
EIHÄ SIIN OO MITÄÄ ITUA..mennä neuvolaa jos se o vaa sellane lärpätys.."no kuis oot voinu? Ookko muistanu sokerit ? Millonkas seuraava käynti?Heippa"..
MIE OON NII KYPSÄ TOHON MUMMOON...soitti taas illalla puolen 10 aikaan illalla ja kysy koskeeko päähän ja sit ko sanoin etä joo kykllä nii sätti tuon miehen..ko se ei tee muuta ko istuu illat rietsikalla...
toinen oli siihen mennessä laittanu tänki päivän ruuat ja silittäny puolen tusinaa kauluspaitaa ja imuroinut, vaihtanut kilppartin koppiin pehmikkeet ko ei anna miun tehä mahollisten tartuntojen takii...ja leikittäny lapsetki..no..NYT AINAKIN ON VARMA SE MUMMO KARANTEENI!!! :headwall:

NII ja mitä herkutteluihin tulee nii *kukaan ei nää kuin miun suupielistä valu eilenki vaniljavaahto ja mangosose* :p :ashamed: ..en kyl karkkii oo syöny mut nuo miehen hommailemat jälkkärit on LIIAN PAHA ANSA ;) :headwall: ..mutta jos kohtuuessa pysyn ja vaik vaa sunnuntaisin ottasin..nii en kai mie siit räjähä.. ;) :LOL:
 
Viivuska
Noh, Dare, pääasia et sinä itse tiiät et sulla on hyvä mies ja et se auttaa sua. Muut olkoon sitä mieltä mitä tykkää, sullahan kuulostaa olevan todella kiva mies kun noin auttelee sinua :hug:

Ja minäkin ALOITAN AINAKIN tän viikon reippaasti :D Oon nyt kahtena aamuna nukkunu melkein puolille päivin.. Äsken just heräsin ja eilen meni kans yhtä pitkään.. Huh. Jostain kumman syystä väsyttää. Ja nyt on aivan semmoinen olo kuin ois krapula, pää kipee ja oksettaa vähän :/ Vaikken varmasti oo juonunna mitää.
 
Viivuska
JIPIIIII!! Soitin kahden viikon tulokset äippäpolille niin sano et kuulostaa sen verta hyvältä ettei tartte enää soittaa kuin tarvittaessa. Kuulemma porkkana voi nostaa kun silloin kun mulla on ollu koholla arvot nii on aina ollu joko perunaa tai porkkanaa tai sekä että.

Sano taas et jatkaa samaan malliin jne. Ja et tällä hetkellä ainakin näyttää et ruokavaliohoito auttaa. Eikä nuo satunnaiset nousut niin haittaa kun selvittää mistä se vois johtua ja yrittää sit niitä välttää. Mulla ainakin pahimmat on peruna ja porkkana. Ei ees pulla tai vastaavat nosta olleskaa. :whistle:

JIPIII; Sori kun pakko hehkuttaa :) Jaksaapa taas yrittää.

Ja asiasta ihan toiseen, aivan älytön hedari ollu koko päivän, ei auta vaik kaks panadoliakin jo ottanu. Darella varmaa hirvee olla aina kun tulee tuo päänsärky :/
 
heippati sokerisiskot,

Linnea kakkunmakuinen elämä päättyi vähän brutaalisti. kävin kakkujen välillä kiinalaisessa (romanttisesti kera vain aviomiehen) ja tilasin jättikatkarapuja.

se on virhe, totesin uittaessani päätäni samaisen illan vessanpöntössä. eli jonkiin sorttinen ruokamyrkytys.

mutta seuraavana yönä hötkyttäessäni hammassärkyistä jälkikasvuani totesin olevani jo kunnossa.

näin.
:D

anopin armosta pääsin sauvakävelemään pitkästä aikaa. on vaan kokoajan kylmä, eikä meinaisi saada punaista nenäänsä pihalle, missä tietenkin väkisinkin virkistyy vielä.

menen kaapimaan ruokaa uunista, etten ala kiukkuamaan viattomalle esikoiselleni. olkaatte sovussa sokereidenne kanssa. B)
 
Viivuska
No huh kun linnealle taas sattuu ja tapahtuu :D

Meitti kävi tänään neuvolassa, painoo oli tullu 800g lisää :ashamed: Yhteensä tullu nyt 5,2 kg et ei tuo varmaa nii paha oo, päinvastoin oli vähä huolissaan toissaneuvolassa se toinen täti. Tänää oli uus neuvolatätskä, sellainen tosi nuori, vähän virkaintoinen :) Sf-mitta oli onneks vaa 29 kun se joku aika taaksepäin huiteli vähän yläkanttiin, eli sekin siis tasoittunut. Pissa oli puhdas mut leukkarit oli yhellä plussalla, tulehukset ihan viime viikolla katottu ja se vähän epäili et jos en pessykkää värkkiäni niin kunnolla vaik omasta mielestä pesin. Toinen neukkatäti meinas et voi olla ihan mistä vaan ettei tartte ees olla mitää. Verenpaine oli 110/70 (ekalla mittauksella 100/68) mut se ei tätille kelvannu nii mittas uudestaan :D

Tänää oon ollu ihan ilman herkkuja ja nii oikeestaa eilisenkin, paitsi eilen söin jälkkäriksi mansikkarahkaa johon en pistäny oikeestaa nimeksikään sokeria (äitiraukka joutu lisäilee omaan annokseensa kun oli nii mautonta) mut kyl mulle ne kelpas. Ja rahka oli semmonen kevyt sydänmerkillä varustettu ja kerma oli kevytvispiä :)

Tänää ois saunailta ja tehtäs taas pizzaa :D Mut mahdollisimman kevyt versio, hih :)

Mitähän Darelle ja Kipsullekin kuuluu kun ei näy täällä pyöriväksi. Ja tietty et onko linnealla jo parempi olo?

Nii ja tänää ois viikkoja jo 31+3 ja arvatkaa jänskättääkö!!! Ei malttais oottaa et saa ton nyytin tuolta syliin, toki toivon et ois masussa viel tarpeeksi monta viikkoa. On vaan niin ihanaa kun se liikuskelee tuolla.. perätilassa vielä :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 16:31 Viivuska kirjoitti:
No huh kun linnealle taas sattuu ja tapahtuu :D

Meitti kävi tänään neuvolassa, painoo oli tullu 800g lisää :ashamed: Yhteensä tullu nyt 5,2 kg et ei tuo varmaa nii paha oo, päinvastoin oli vähä huolissaan toissaneuvolassa se toinen täti. Tänää oli uus neuvolatätskä, sellainen tosi nuori, vähän virkaintoinen :) Sf-mitta oli onneks vaa 29 kun se joku aika taaksepäin huiteli vähän yläkanttiin, eli sekin siis tasoittunut. Pissa oli puhdas mut leukkarit oli yhellä plussalla, tulehukset ihan viime viikolla katottu ja se vähän epäili et jos en pessykkää värkkiäni niin kunnolla vaik omasta mielestä pesin. Toinen neukkatäti meinas et voi olla ihan mistä vaan ettei tartte ees olla mitää. Verenpaine oli 110/70 (ekalla mittauksella 100/68) mut se ei tätille kelvannu nii mittas uudestaan :D

Tänää oon ollu ihan ilman herkkuja ja nii oikeestaa eilisenkin, paitsi eilen söin jälkkäriksi mansikkarahkaa johon en pistäny oikeestaa nimeksikään sokeria (äitiraukka joutu lisäilee omaan annokseensa kun oli nii mautonta) mut kyl mulle ne kelpas. Ja rahka oli semmonen kevyt sydänmerkillä varustettu ja kerma oli kevytvispiä :)

Tänää ois saunailta ja tehtäs taas pizzaa :D Mut mahdollisimman kevyt versio, hih :)

Mitähän Darelle ja Kipsullekin kuuluu kun ei näy täällä pyöriväksi. Ja tietty et onko linnealla jo parempi olo?

Nii ja tänää ois viikkoja jo 31+3 ja arvatkaa jänskättääkö!!! Ei malttais oottaa et saa ton nyytin tuolta syliin, toki toivon et ois masussa viel tarpeeksi monta viikkoa. On vaan niin ihanaa kun se liikuskelee tuolla.. perätilassa vielä :eek:
yritä nyt naatiskella elämästä ennen kuin kituviikot alkaa. ;) ja nuku yöllä. :D enkö olekin rohkaiseva...

mie voin jo oikein hyvästi, ei tässä mitään. huomenna on se diabetesneuvola ja lähinnä pitää muistaa aamulla olla syömättä. yhtä tyhjän kanssa kyllä ton paastoarvon mittaus, kun se ei ole ollut koskaan se tuhma, vaan sitten päivällisen jälkeen ne miulla tuppasivat nousemaan.

ja olo on terve kuin pukilla, vaikka viellä muutama viikko sitten olin välillä ihan tööt herkkujen jälkeen. varmaan, ehkä, kenties, kai vois valvominenkin heikentää insuliiniresistanssia?????

en tiedä tuliko edes oikea sana, mutta tiiättehän sen työ ja tiiänhän se mie, mittee mie tarkoitan. nyt olisi jollain diabetestietäjällä mahdollisuus valottaa tätä, vaikka kyllä mie uskon tälleen pikkukylä-järjellä, että valvominen voip vaikuttaa. tekkeehän se olon muutenkin hutjakaksi.

myö ollaankin otettu vauvan kanssa tavaksi nyt nukkua peräti seiskaan (pari vikaa tuntia tosin vauva äheltää miun päällä, mutta aivan sama, kunhan ei tarvitse nousta). niin, että LUKSUS taas.

viivin leukkarit oli noussu. mie tonttu-torvelo en tiiä mikä on leukkari. mutta jos tulehdusarvoja meinaat aamupissan, niin miulla ne nousi neuvolassa mentyäni ihan vaan nälissäni nukkumaan, ei ollut sen vakavampaa.

tulkeehan muutkin klubilaiset klubille, kato klubi on luksus... :D
 
Hunningolla ollaan.
Paino nousee... Luen hyvää kirjasarjaa enkä "pysty" keskittymään muuhun.
Onneks on tokavimppa niistä viidestä menossa.
Tänään on vesijumppa ja huomenna pitäs sän salliessa kävellä keskustaan.
Mies koittaa saada muo karppaamaan ja kantaa pekonia ja munia kotiin...
No vaa'alle munen seuraavaks kun farkut on löystyny entiselleen...

Hirveesti on sattunut ja tapahtunut.
Onnea hyvistä sokeriarvoista ja hienoista miehistä!
JA hei Linnea, ei katkarapuja voi syödä... YÖK! Ei oo ihme että tuli ylös.
Kurjaa että tollai päätty ihana romanttinen ravintolailta. Mulla ainakin on odotukset aina hirveen korkeella kun pitäs mennä miehen kanssa johonkin.

Ei ollu muuta. Kuullaan taas. *lähtee tonne sokerilinkille*
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 07:02 Kipinätär kirjoitti:
Hunningolla ollaan.
Paino nousee... Luen hyvää kirjasarjaa enkä "pysty" keskittymään muuhun.
Onneks on tokavimppa niistä viidestä menossa.
Tänään on vesijumppa ja huomenna pitäs sän salliessa kävellä keskustaan.
Mies koittaa saada muo karppaamaan ja kantaa pekonia ja munia kotiin...
No vaa'alle munen seuraavaks kun farkut on löystyny entiselleen...

Hirveesti on sattunut ja tapahtunut.
Onnea hyvistä sokeriarvoista ja hienoista miehistä!
JA hei Linnea, ei katkarapuja voi syödä... YÖK! Ei oo ihme että tuli ylös.
Kurjaa että tollai päätty ihana romanttinen ravintolailta. Mulla ainakin on odotukset aina hirveen korkeella kun pitäs mennä miehen kanssa johonkin.

Ei ollu muuta. Kuullaan taas. *lähtee tonne sokerilinkille*
ei saa karpata, jos on diabetesriski, sano sille ukollesi. niin, pitää "vähentää kovien rasvojen osuutta, erityisesti piilorasvaa" ja lisätä "pehmeiden kasvirasvojen osuutta, niitäkin kohtuudella". luin suoraan tommoisesta diadeteshoitajan antamasta kortista.

tiedän täälläkin, siis ulkomaailmassa, monia karppaajia, yhden sydänpotilaan ja toisen jolla on kolestrolit ysiä. käyttää sitten kolestrolilääkkeitä ja on tyytyväinen. :eek: anteeksi tylyn mielipiteeni lausuminen, mutta kun ne kilot saa oikeesti pois ilman, että nousee tautiriskit.

mutta mie, :saint: kävin sillä hoitajalla, arvot oli oukei. huomenna tulee kolestroliarvot, jotka varmaan kans hyvät. meinaan samalla kysyä viimeviikon papa-tulokset soittaessani. noita tuossa pohdin ja huomasin, että oi, miullahan on taas reikä hampaassa. tuumasin muuttaa sinne terveyskeskukseen, kun yhtenään pitää siellä muutenkin ravata.

iik, kerroin sille diabeteshoitajalle tästä ketjusta, nyt hyö menevät ja lukeevat kuitenkin täältä miun herkimmät tunnot viime vuoden ajalta. en kyllä nikkiä sanonut, mutta kylläpä onkin ihan hirmu vaikea tunnistaa. iik.

ai niin, sitten sielä hoitajalla oli seinällä semmoinen painotaulukko; en ole koskaan nähnyt niin tiukkaa. sen mukaan miun (158cm) normaalipaino on 46-58 kg. pakko lopettaa, vauva hyökkää ja sammuttaa koneen, ikk

myöhempi lisäys, kyllä miusta tuo 46 kiloa on jo alipainoa. siis diabesliitonkin sivuilla se menee alipainon puolelle. no, joutavalla jotakkii ihmeteltävää.<br><br>
 
Viivuska
Meillä oli tässä monen tunnin kaupunkireissu ja käytii miehen ja veljen kanssa grillillä nii ukot söi semmoset herkkujutut ja mää mussutin kuivaa hampparia ilman majoneeseja ja mausteita, oli siinä valkosipulia =) noh, menihän tuo nälkään silti :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 18:33 Viivuska kirjoitti:
Meillä oli tässä monen tunnin kaupunkireissu ja käytii miehen ja veljen kanssa grillillä nii ukot söi semmoset herkkujutut ja mää mussutin kuivaa hampparia ilman majoneeseja ja mausteita, oli siinä valkosipulia =) noh, menihän tuo nälkään silti :D

joo, mutta ajattele miten paljolta turhalta rasvalta, suolalta ja kaloreilta sie säästyit. että elämän pitkässä juoksuhaudassa se viimeksi hampparia puree, joka kevyttä hampparia hamuaa.
:D

historiallisissa intoiluissa olen, sillä kolestroliarvot olivat kuulella "loistavat". :D ihana neuvolantäti sanoi sen olevan merkki siitä, että ruokavalio toimii. :D

sori Kipsu, karppauksesta rähjäys. pitäisi oppia pitämään päänsä kiinni. meillä työpaikalla kaikki karppaa ja mitenkähän mie sitten tammikuussa osaan pitää suuni supussa. tiukkaa voipi tehdä. :$

tänään kylpylään ja syömään illalla kera naisten. vähän huolehdin tietysti kotijoukkueen pärjäämistä, koska äidit tekeen niin.

missä muut? huhuu? :wave:
 
Viivuska
Kiva et linnealla kaikki kunnossa :)

Mietin tässä kun mulla on se lappu hukassa millä saa täältä omasta terveyskeskuksesta niitä liuskoja tohon mittariin et antaakohan ne niitä ilman sitä (pitäis varmaa kysyä) :D Tälle viikolle en oo mitannu ku oon yrittäny ettiä sitä lappua ja terveyskeskus menee kohta kiinni. Pitää varmaa tehä nii et ettii sen vlopun aikana vaikka kissojen kanssa. Mietin vaa et mitähän tuo tekee jos jää yks viikko mittaamatta (ei mulla muutenkaa tartte ku kaks käyrää viikossa) mut silti..

Valvoin viime yön melkein kokonaan.. Heräsin jo viiden aikaan, otin kyl pikkupäikkärit äsken. Rupee tuntumaan ettei missää asennossa oo hyvä olla. Tänää ois miehen kans 9-vuotis yhdessäolopäivä eli noin monta vuotta ollaa seurusteltu :heart: Tässä onkin nyt kovat pohdinnat iltaa kohti et mitä terveellistä ja hyvää sitä illaksi tekis evästä. Kynttilöitä poltellaa ja katellaa varmaa leffoja..

Kauhee ressi ku ois suursiivoukset viel melkei kokonaan tekemättä ja alkaa viikot käydä vähii ja itellä tuntuu ettei voi ees pöytiä siivota ku alkaa supistelee :/ Mies töissä nii kehtaa silläkään, tosin minun äiti ja sit pari kaveria on kyllä tarjoutunu auttamaan et pitää kait se apu ottaa nöyränä vastaan. Se vaan tuntuu et ite tietää just parhaiten miten omassa kodissa siivotaan.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 20:42 Kipsu kirjoitti:
Painovartioitten lehdessä oli että aivot tarttee 140g sokeria vuorokaudessa - lasketaanko siihen myös maitosokeri? Missä kaikessa on sellasta sokeria mikä käy vai muuttuuko kaikki ruoka sokeriksi tai rasvaksi massussa/suolistossa? Tietääkö joku?

JA johtuuko tämä meidän 'ylimaallinen älykkyys' runsaasta sokerin syönnistä??? :D
Kaikki hiilari muuttuu "sokeriksi" (glukoosiksi, glukagoni en tarkkaan muista kumpi) ennenkuin kroppa sen käyttää. Ylimääräinen, joka ei valu aivoihin ;) tai sitä ei käytetä lihastyönä varastoituu rasvana. Sitä kun kehoon mahtuu määrättömästi. Hiilareita mahtuu varastoon vain jokunen sata grammaa lihaksiin ja maksaan.

Myös liika proteiini muuttuu sokeriksi. Rasva ei muutu "sokeriksi". Se joko kulutetaan tai sitten pistetään persuuksiin oottamaan pula-aikoja :D

Näin niinkuin erittäin yksinkertaistettuna mallina. Toki välissä on monta fysikaalista ja kemiallista muodonmuutosta jokaisella makroravintoaineella ennenkuin se joutuu paikkaan X tai kulutetaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 15:37 Selenicereus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 20:42 Kipsu kirjoitti:
Painovartioitten lehdessä oli että aivot tarttee 140g sokeria vuorokaudessa - lasketaanko siihen myös maitosokeri? Missä kaikessa on sellasta sokeria mikä käy vai muuttuuko kaikki ruoka sokeriksi tai rasvaksi massussa/suolistossa? Tietääkö joku?

JA johtuuko tämä meidän 'ylimaallinen älykkyys' runsaasta sokerin syönnistä??? :D
Kaikki hiilari muuttuu "sokeriksi" (glukoosiksi, glukagoni en tarkkaan muista kumpi) ennenkuin kroppa sen käyttää. Ylimääräinen, joka ei valu aivoihin ;) tai sitä ei käytetä lihastyönä varastoituu rasvana. Sitä kun kehoon mahtuu määrättömästi. Hiilareita mahtuu varastoon vain jokunen sata grammaa lihaksiin ja maksaan.

Myös liika proteiini muuttuu sokeriksi. Rasva ei muutu "sokeriksi". Se joko kulutetaan tai sitten pistetään persuuksiin oottamaan pula-aikoja :D

Näin niinkuin erittäin yksinkertaistettuna mallina. Toki välissä on monta fysikaalista ja kemiallista muodonmuutosta jokaisella makroravintoaineella ennenkuin se joutuu paikkaan X tai kulutetaan.
hyvä! hienosti selostettu. :D
 
Tässä teille kannustusta: Kävin siskojen kans hesessä enkä ostanut itselleni mitään! Sen jälkeen makuuniin hakeen karkkia enkä ostanut sieltäkään mitää :D

900g enää pois niin painan alle 80kg!

Tulen katsomaan teitä paremmin kun ehdin, nyt tämä lähtee töihin tienaamaan ensikuulle matkarahoja Riikaan B)
 

Yhteistyössä