SOKERIKLUBI II

linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2006 klo 21:10 Maicu kirjoitti:
Tuntuu vaan kauheen isolta aamupalalta toi puuro ja kaks leipää.OOtteko jakanu ne leivät vaik välipalaks ja syöny aamulla pelkän puuron?
kai se idea on, että nälkä pysyisi sinne lounasaikaan asti poissa.

itse söin rd;n aikana tunnollisesti sekä puuron, että leivät, mutta nykyään vaan puuron ja sitten nälän alkaessa kurniessa haukkaan "jotain pientä".

mutta työelämässä esim. ei voi välipalaa ihan heti välttämättä saada, joten sitten ainakin allekirjautunut yrittää aamulla vetää koko hevosen annoksen. :D

jos on ylipainoa, niin ei kannata ehkä jättää leipiä pois, ettei se energiamäärä ja kylläisyydentunne häviä äkikseltään. silloin voi mielihaluja olla vaikeampi vastustaa.

mie kantelin aikoinaan jopa jossain pussissa näkkäriä tms. että saattoin heti verensokerin alettua napata jotain terveellistä suuhunsa. voihan niitä leipiä jakaa samalla tavalla, jos olosuhteet antavat myöten.

kun aamulla syö itsensä kunnolla kylläiseksi, se antaa koko päivälle varmuutta alias hyvän pohjan pysytellä kaidalla tiellä.
 
Linnea: Yks sun parhaista puolista on ihan ehdottomasti toi että sanot suoraan. Sanot kuitenkin nätisti etkä pahoita toisten mieltä!
Mä en ole vieläkään mennyt vaa'alle, enkä uskalla ihan heti mennä, mutta lupasin alottaa tossa kaarinassa alkeis bailatinon. Saa kattoa miten käy. 50? kymmenen kertaa. Täällä tehdään remonttia ja kestovaippoja. Tällä viikolla pitäis tulle ilmoitus että tuleeko mun toiminimestä Iloinen Elefantti vai ei. Onneks se y-tunnus on kuitenkin jo tullut.
Nettisivuja väsäilee mun serkun mies, lupas tehdä ne halvalla.
Pitäisköhän laittaa sinne linkki myös tähän sokeriklubiin??? Iloinen Elefantti suosittelee: Sokeriklubi :)

Vähän olen sekasin joo, tuli valvottua viime yönä.
Lopetan karppailun. Laitan varmaan ton linnean ruokaohje jutun s.postilla ystävälle jos se vaikka tulostais sen mulle. Paan sen sitten jääkaapin oveen.

Olenko jo mainostanut sitä saarioisten kanakeittoa? On tosi hyvää ja vissiin suht terveellistä.

Tänään on sitten tilliliha päivä. En löytänyt lähikaupasta lammasta, karjalanpaistilihasta meinaan väsätä. Porkkanaraastetta ja perunaa siihen lisukkeeksi. Mitäs jälkkäriksi? Kiisseliä? Yosaa? PULLAA :p Ei kun TÄYTEKAKKUA... No ei, kun jotain kevyttä. No poistun nyt höpöttämään yksinäni ja lukemaan ton viidennen vimpan luvun.
Ai nii, lapset kipeinä. Ihan vaan tavallista lunssaa, tarttee juottaa niille karmoliinitippoja. :whistle:
 
Miepä välillä härnään tätä ketjua ;) Pilke silmäkulmassa, ei tartte kenenkään vetää hernettä nenään.

http://www.rasalas.fi/shop/madame-osa1.php

Suora lainas em. artikkelista
"Tunnetuin on insuliiniresistenssi joka on aikuisiän diabeteksen perussyy. Liika hormonituotanto johtuu vääristä ruokailutottumuksista ja aineista. Diabeteksen suhteen syyllinen löytyy sokerista ja liiasta hiilihydraateista ylipäänsä. Hiilihydraatit vaikuttavat voimakkaasti insuliinin eritykseen. Jos sitten ruokavalio koostuu pääasiassa aineista jotka vaikuttavat insuliinin eritykseen tapahtuu edellä kuvattu resistenssi-ilmiö vuosien saatossa, jonka lopputulos on aikuisiän diabetes."
 
Tossa puhutaan liiasta hiilareista, karppaaminen on yleensä liian vähillä hiilareilla, JA karppaamisen huono puoli on tosiaan nuo eläin rasvat. Tietty jos karppais vaan sisäfileellä ja kanalla ilman nahkaa jne. Mutta noin yleensä onhan karppaamisessa todennäköstä liika eläinrasvan ja suolan saanti... Vaikka niitä hiilareita vähän söiskin...
Eikä tästäkään herneitä :)
Keskustelua vaan.
:whistle: :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 11:24 Kipinätär kirjoitti:
Tossa puhutaan liiasta hiilareista, karppaaminen on yleensä liian vähillä hiilareilla, JA karppaamisen huono puoli on tosiaan nuo eläin rasvat. Tietty jos karppais vaan sisäfileellä ja kanalla ilman nahkaa jne. Mutta noin yleensä onhan karppaamisessa todennäköstä liika eläinrasvan ja suolan saanti... Vaikka niitä hiilareita vähän söiskin...
Eikä tästäkään herneitä :)
Keskustelua vaan.
:whistle: :D
Juu, mehän ollaan keskusteltu tästä ennenkin ;) Ja mikä on liian vähän hiilareita, kun kroppa osaa itse valmistaa sen sokerin/ketoaineet mitä (aivot) tarvitsee. Eläinrasvasta ollaan montaa mieltä, karppaus eri mieltä kuin virallisterveellinen. Minä olen lukenut molempia juttuja ja kummassakin on omia järkeviä puolia. Mun mielestä ongelmallista on liika luottaminen yhteen tiedontuottajaa/lähteeseen. Aina voi kyseenalaistaa.

Ja mitä tulee suolaan, minä saan todennäköisesti ruoastani nyt vähemmän suolaa kuin sellainen, joka syö virallisterveellisesti. Sehän on ihan tutkittu juttu, että suomalainen saa suurimman osan suolastaan LEIVÄSTÄ ja eineksistä. Minä en syö kumpaakaan. Mun suola tulee siitä, mitä itse ruokaani lisään, mahdollisista valmiiksi maustetuista lihasuikaleista ja juustosta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 08:14 Kipinätär kirjoitti:
Linnea: Yks sun parhaista puolista on ihan ehdottomasti toi että sanot suoraan. Sanot kuitenkin nätisti etkä pahoita toisten mieltä!
Mä en ole vieläkään mennyt vaa'alle, enkä uskalla ihan heti mennä, mutta lupasin alottaa tossa kaarinassa alkeis bailatinon. Saa kattoa miten käy. 50? kymmenen kertaa. Täällä tehdään remonttia ja kestovaippoja. Tällä viikolla pitäis tulle ilmoitus että tuleeko mun toiminimestä Iloinen Elefantti vai ei. Onneks se y-tunnus on kuitenkin jo tullut.
Nettisivuja väsäilee mun serkun mies, lupas tehdä ne halvalla.
Pitäisköhän laittaa sinne linkki myös tähän sokeriklubiin??? Iloinen Elefantti suosittelee: Sokeriklubi :)

Vähän olen sekasin joo, tuli valvottua viime yönä.
Lopetan karppailun. Laitan varmaan ton linnean ruokaohje jutun s.postilla ystävälle jos se vaikka tulostais sen mulle. Paan sen sitten jääkaapin oveen.

Olenko jo mainostanut sitä saarioisten kanakeittoa? On tosi hyvää ja vissiin suht terveellistä.

Tänään on sitten tilliliha päivä. En löytänyt lähikaupasta lammasta, karjalanpaistilihasta meinaan väsätä. Porkkanaraastetta ja perunaa siihen lisukkeeksi. Mitäs jälkkäriksi? Kiisseliä? Yosaa? PULLAA :p Ei kun TÄYTEKAKKUA... No ei, kun jotain kevyttä. No poistun nyt höpöttämään yksinäni ja lukemaan ton viidennen vimpan luvun.
Ai nii, lapset kipeinä. Ihan vaan tavallista lunssaa, tarttee juottaa niille karmoliinitippoja. :whistle:
kiitos kphteliaisuudesta! toi baila latino kertoo viimeistään sen, että ollaan samantyyppisiä! miulla on semmoinen levy, jota on soitettu siinä määrin, että on melkein puhki. tulee väkisinkin hyvälle tuulelle. :D täälläkin kipeinä koko porukka. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 09:31 Selenicereus kirjoitti:
Miepä välillä härnään tätä ketjua ;) Pilke silmäkulmassa, ei tartte kenenkään vetää hernettä nenään.

http://www.rasalas.fi/shop/madame-osa1.php

Suora lainas em. artikkelista
"Tunnetuin on insuliiniresistenssi joka on aikuisiän diabeteksen perussyy. Liika hormonituotanto johtuu vääristä ruokailutottumuksista ja aineista. Diabeteksen suhteen syyllinen löytyy sokerista ja liiasta hiilihydraateista ylipäänsä. Hiilihydraatit vaikuttavat voimakkaasti insuliinin eritykseen. Jos sitten ruokavalio koostuu pääasiassa aineista jotka vaikuttavat insuliinin eritykseen tapahtuu edellä kuvattu resistenssi-ilmiö vuosien saatossa, jonka lopputulos on aikuisiän diabetes."
olipahan pitkä artikkeli, en jaksa nyt kuumeessa lukea kovin tarkasti. jotain joku oli sitä mieltä, että hormoonit määräävät ihmisten syömisiä. joo, kyllähän ne muitakin mielihaluja aiheuttavat, mutta voihan ne päätökset lopulta kuitenkin järjelläkin tehdä.

sanottiin, ettei yli kolmekymppiset laihdu liikkumalla ja syömällä terveellisesti. no, omanapa on ainakin keventynyt. päivän aterioita oli peräti kolme, kuitenkin sen verran paljon energiaa (rasvaa) sisältäviä, että jou. no, kukin tavallaan...

ja aamupalaksi tarjottiin kahta kananmunaa... miulla kyllä lentäisi varmaa herra tai rouva Ykä. anteeksi vaan. oli muuten kolestroliarvot tässä 3,4 ja haba ei ole koskaan ollut näin mittava, joten proteiiniakin on saatu. sitä kun saa myös mm. vähärasvaisesta lihasta ja maitotuotteista tai soijasta. näin kerrotaan esim. sellaisissa julkaisuissa kuten kotilääkäri. suosittelen tuon Madamen kyytipojaksi. *kaivaa iloisena hernettä nenästään ja syö sen* :$ :D

eikun oikeesti, mielipiteitä on joka lähtöön ja mahtuuhan niitä maailmaan. kukin valitsee sitten hyvänä pitämänsä elämäntavan ja on sen kanssa siinä määrin sovussa, ettei tuputa sitä muille (kuten allekirjautunut tekee :D ).

kivoja vointeja!<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 07:56 Selenicereus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 15:53 linnea75 kirjoitti:
oli muuten kolestroliarvot tässä 3,4
Aika alhainen :) Paljon sulla oli HDL / LDL ja triglyt? Ihan mielenkiinnosta.
kröhöm, vihdoinkin joku kysyy. :D ootas... eli HDL on 1.45 ja LDL 1.57. sitten se mikä lienen trigly on 1.02. kokonaisarvo siis se 3,4.

ja koska täällä pohditaan kovasti noita sokereita, niin ne olivat (paasto) 4,4 ja sitten pitkäaikainen 4,6.

tää klubin virallinen ruokkis ei siis ole kokonaan rasvaton, vaan enempi vaan semmoinen "kohtuus kaikessa" (pullo päivässä, heh heh) mentaliteetillä menevä.

miulla oli aikoinaan ylipainon syy tietty ihan liian isot annoskoot, vaaleat höttö sämpylät, makkaraperunat ja pakastepitsat. lisäksi sitten viikonloppuisin karkkia ja sipsii siihen.

täällä vähän lisätään sekaan rehuja ja leipä vaihdetaan tummaksi, silläkin pääsee alkuun. eli tylsän vanhanaikainen lautasmalli, mutta näyttäähän se toimivan.

siinä vadilla saa olla neljännes lihaa ja samaten tummaa pastaa, perunaa tai tummaa riisiä.

itse henkilökohtaisesti en lihasta luovu juuri sen sisältämän proteiinin takia, mutta en halua syödä esim. grillibroilerista nahkoja. joo, rasvan korkean energiapitoisuuden takia. syön mie ohuita leikkeleitäkin. pehmeitä rasvoja tulee kasvismargariinista ja öljystä. ja sitten esim. soijajäätelöstä/kevytjäätelöstä.:p

palataan! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 12:21 linnea75 kirjoitti:
kröhöm, vihdoinkin joku kysyy. :D ootas... eli HDL on 1.45 ja LDL 1.57. sitten se mikä lienen trigly on 1.02. kokonaisarvo siis se 3,4.
:LOL: " Vihdoinkin joku kysyy "


Hienot arvot :D

Mulla HDL 2,39 ja LDL 2,7, triglyt 0,66. Trigly nousee, jos syö (paljon) sokeria. Ainakin sydänliiton sivujen mukaan. Tosin Mustajoki ja Kaukua ovat sitä mieltä, että trigly-arvot nousevat, jos syö rasvaista ruokaa. Sen mukaan mulla pitäisi hipoa kai taivaita :whistle: "Ylärajana" triglyissä pidetään 1,7.

ps. Ja ennenkuin kukaan räppäsee sormille mun kokonaiskolesteroliarvosta, niin työterveyshoitaja sanoi, että erittäin hyvät arvot (tietää mun tappavasta ruokavaliosta). Tärkeintä on LDLn ja HDLn suhde toisiinsa, ei niinkään kokonaisarvo vaikka Becel sillä mainostaakin ja myy vitosella sikakalliiin margariinipaketin. Linneallakin on LDLn ja HDLN suhde lähes 1:1, kuten minullakin. Se on loistava arvo :D

Suosittelen kyllä kolesterolin mittausta ihan oikeesti, ei mitään pikatestia apteekissa tai sydänliiton tiloissa. Kunnon labrat. Siitä näkee, miten hyvä ja paha kolesteroli jakautuvat
 
Viivuska
Mitähän Darelle kuuluu kun hänestä ei mitään kuulu?

Juu, mää ainakin oon viihtyny täällä klubilla kun tääl saa kannustusta ja silti ymmärrystä yms. Nyt pari päivää tullu kauheet raskaudenaikaiset mielihalut mitä kummalisimpiin asioihin..

Eilenkin piti saada pari palaa sellaista kääretorttua mistä en ikinä ennen oo tykänny, leipää ja kylmää maitoo vois vetää vaik kuinka paljon. Tuo mittausjuttujenkin kans menee ihan höpöksi kun meidän arvauskeskuksessa ei oo tohon äippäpolilta saatuun mittariin liuskoja niin sain sitte koko mittarin uuden joka jäi meidän äipän luo mut saan sen viimeistää huomenna sieltä :eek:


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 13:25 Selenicereus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 12:21 linnea75 kirjoitti:
kröhöm, vihdoinkin joku kysyy. :D ootas... eli HDL on 1.45 ja LDL 1.57. sitten se mikä lienen trigly on 1.02. kokonaisarvo siis se 3,4.
:LOL: " Vihdoinkin joku kysyy "


Hienot arvot :D

Mulla HDL 2,39 ja LDL 2,7, trig
lyt 0,66. Trigly nousee, jos syö (paljon) sokeria. Ainakin sydänliiton sivujen mukaan. Tosin Mustajoki ja Kaukua ovat sitä mieltä, että trigly-arvot nousevat, jos syö rasvaista ruokaa. Sen mukaan mulla pitäisi hipoa kai taivaita :whistle: "Ylärajana" triglyissä pidetään 1,7.

ps. Ja ennenkuin kukaan räppäsee sormille mun kokonaiskolesteroliarvosta, niin työterveyshoitaja sanoi, että erittäin hyvät arvot (tietää mun tappavasta ruokavaliosta). Tärkeintä on LDLn ja HDLn suhde toisiinsa, ei niinkään kokonaisarvo vaikka Becel sillä mainostaakin ja myy vitosella sikakalliiin margariinipaketin. Linneallakin on LDLn ja HDLN suhde lähes 1:1, kuten minullakin. Se on loistava arvo :D

Suosittelen kyllä kolesterolin mittausta ihan oikeesti, ei mitään pikatestia apteekissa tai sydänliiton tiloissa. Kunnon labrat. Siitä näkee, miten hyvä ja paha kolesteroli jakautuvat
kiinnostava toi trigly-juttu.

mikä siulla oli se kokonaisarvo muuten? *utelee*.

hyvät arvot siullakin, jos mie niistä mitään tajuun. :)

mässytän täällä maidollisia dietorelleja, uusi tuttavuus siis miulle. ihan hyviä p*rkuleet, mutta menee puolet karkkipaperia samalla, kun on siis siellä karkin sisällä. :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 13:54 Viivuska kirjoitti:
Mitähän Darelle kuuluu kun hänestä ei mitään kuulu?

Juu, mää ainakin oon viihtyny täällä klubilla kun tääl saa kannustusta ja silti ymmärrystä yms. Nyt pari päivää tullu kauheet raskaudenaikaiset mielihalut mitä kummalisimpiin asioihin..

Eilenkin piti saada pari palaa sellaista kääretorttua mistä en ikinä ennen oo tykänny, leipää ja kylmää maitoo vois vetää vaik kuinka paljon. Tuo mittausjuttujenkin kans menee ihan höpöksi kun meidän arvauskeskuksessa ei oo tohon äippäpolilta saatuun mittariin liuskoja niin sain sitte koko mittarin uuden joka jäi meidän äipän luo mut saan sen viimeistää huomenna sieltä :eek:
hei, miulla on mielihalu broileripulliin, enkä ole ees raskautetussa tilassa. :whistle: hajamielisyys kuuluu noihin äitiyden iloihin. :D
 
Viivuska
No tuokin kääretorttu oli semmosta mitä olin joskus maistanut ja melkein oksentanut kun oli niin pahaa niin nyt sitte varsin kokeilin kun olin serkkutytön luona käymässä ja oli tarjolla (rappasin suurimmat kalorit pois siitä kun oli suklaareunus) nii sepä olikin nii hyvää et piti ottaa toinen pala ja mun onneks ne loppu siitä lautaselta kun meitä vieraita oli siinä muitakin niin ois muuten menny varmaa vaikka kaks kokonaista torttua siinä :whistle:

hirvittää vaan sokereiden kannalta, mutta silti en kyl muusta terveellisestä lipsu (rasvattomat maitotuotteet, kasvikset, tumma leipä, aamupuuro jne..) vaik näitä muita himoja tuleekin melkein päivittäin, parin viikon päästä tarkastusultra nii saa nähä mikä mötkylä siellä masussa kasvaa :D Toisaalta ennen tuota eka ultraa muutama viikko taakse päin kun olin ehtiny tietämättäni koko sokereista mässätä mitä vaan ja milloin vaan ja kaikkee muuta kuin terveellisesti nii silti onneks oli vielä ihan normikokoinen beibi, vaik arvio vaan onki.. Ja nyt sentäs YRITÄN ainaski kovasti pitää dieettiä. Mutta, voivoi kun tämä elämä onkin nii epäreilua.. Alkuraskaus meni pahoinvoidessa eikä mikään maistunut niin nyt loppua kohti tulee äärettömät himotukset. Ihan niin ku vaikka ruisleipä ja KYLMÄ MAITO (namiiiii) niin voi et voi olla välillä hyvää. Ja parina päivänä vetäny kerralla kokonaisen tuorekurkunkin vaikkei mitää älytöntä herkkua oo.. Äiti kattoikin yks päivä kun olin kylässä siellä (ja minun serkkutyttö) kun kuorin kurkun ja söin kokonaisena ja kerralla sen pilkkomatta sun muuta et onkoha tuolla tyttärellä nyt kaikki kotona :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 15:53 linnea75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 09:31 Selenicereus kirjoitti:
Miepä välillä härnään tätä ketjua ;) Pilke silmäkulmassa, ei tartte kenenkään vetää hernettä nenään.

http://www.rasalas.fi/shop/madame-osa1.php

Suora lainas em. artikkelista
"Tunnetuin on insuliiniresistenssi joka on aikuisiän diabeteksen perussyy. Liika hormonituotanto johtuu vääristä ruokailutottumuksista ja aineista. Diabeteksen suhteen syyllinen löytyy sokerista ja liiasta hiilihydraateista ylipäänsä. Hiilihydraatit vaikuttavat voimakkaasti insuliinin eritykseen. Jos sitten ruokavalio koostuu pääasiassa aineista jotka vaikuttavat insuliinin eritykseen tapahtuu edellä kuvattu resistenssi-ilmiö vuosien saatossa, jonka lopputulos on aikuisiän diabetes."
olipahan pitkä artikkeli, en jaksa nyt kuumeessa lukea kovin tarkasti. jotain joku oli sitä mieltä, että hormoonit määräävät ihmisten syömisiä. joo, kyllähän ne muitakin mielihaluja aiheuttavat, mutta voihan ne päätökset lopulta kuitenkin järjelläkin tehdä.

sanottiin, ettei yli kolmekymppiset laihdu liikkumalla ja syömällä terveellisesti. no, omanapa on ainakin keventynyt. päivän aterioita oli peräti kolme, kuitenkin sen verran paljon energiaa (rasvaa) sisältäviä, että jou. no, kukin tavallaan...

ja aamupalaksi tarjottiin kahta kananmunaa... miulla kyllä lentäisi varmaa herra tai rouva Ykä. anteeksi vaan. oli muuten kolestroliarvot tässä 3,4 ja haba ei ole koskaan ollut näin mittava, joten proteiiniakin on saatu. sitä kun saa myös mm. vähärasvaisesta lihasta ja maitotuotteista tai soijasta. näin kerrotaan esim. sellaisissa julkaisuissa kuten kotilääkäri. suosittelen tuon Madamen kyytipojaksi. *kaivaa iloisena hernettä nenästään ja syö sen* :$ :D

eikun oikeesti, mielipiteitä on joka lähtöön ja mahtuuhan niitä maailmaan. kukin valitsee sitten hyvänä pitämänsä elämäntavan ja on sen kanssa siinä määrin sovussa, ettei tuputa sitä muille (kuten allekirjautunut tekee :D ).

kivoja vointeja!

IHANA!

Halaukset kaikilta tmi: ILOISEN ELEFANTIN Hennalta.

*miten niin ylpee*

Paino noussut taas kilon mutta alas lähtee taas. NYT HETI!
 
Pikainen morotus töistä!

Kaikki on ruennut sujumaan yllättävän hyvin, niin tyttöjen hoitorumba kuin oma työkin. Ihan jees siis.

Työterveystarkastusta varten kävin eilen labrassa, verikokeista katsotaan kolesterolit, jotka mulla melko varmasti on yli 5, niin uskoisin (ainakin vime mittauksessa on ollut) ja siinä katotaan myös se paastosokeri, eli nyt sit selviää sekin - enää en voinut luistaa... ;)

Paino oli noususuunnassa mut nyt oon tehnyt taas ryhtiliikkeen ja heti se tietysti vaikuttaa. Hyvässä mielessä siis.

Kaikille halaukset ja moikkaukset, palaan takaisin sorvin ääreen, moi!

:wave: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 17:21 Viivuska kirjoitti:
No tuokin kääretorttu oli semmosta mitä olin joskus maistanut ja melkein oksentanut kun oli niin pahaa niin nyt sitte varsin kokeilin kun olin serkkutytön luona käymässä ja oli tarjolla (rappasin suurimmat kalorit pois siitä kun oli suklaareunus) nii sepä olikin nii hyvää et piti ottaa toinen pala ja mun onneks ne loppu siitä lautaselta kun meitä vieraita oli siinä muitakin niin ois muuten menny varmaa vaikka kaks kokonaista torttua siinä :whistle:

hirvittää vaan sokereiden kannalta, mutta silti en kyl muusta terveellisestä lipsu (rasvattomat maitotuotteet, kasvikset, tumma leipä, aamupuuro jne..) vaik näitä muita himoja tuleekin melkein päivittäin, parin viikon päästä tarkastusultra nii saa nähä mikä mötkylä siellä masussa kasvaa :D Toisaalta ennen tuota eka ultraa muutama viikko taakse päin kun olin ehtiny tietämättäni koko sokereista mässätä mitä vaan ja milloin vaan ja kaikkee muuta kuin terveellisesti nii silti onneks oli vielä ihan normikokoinen beibi, vaik arvio vaan onki.. Ja nyt sentäs YRITÄN ainaski kovasti pitää dieettiä. Mutta, voivoi kun tämä elämä onkin nii epäreilua.. Alkuraskaus meni pahoinvoidessa eikä mikään maistunut niin nyt loppua kohti tulee äärettömät himotukset. Ihan niin ku vaikka ruisleipä ja KYLMÄ MAITO (namiiiii) niin voi et voi olla välillä hyvää. Ja parina päivänä vetäny kerralla kokonaisen tuorekurkunkin vaikkei mitää älytöntä herkkua oo.. Äiti kattoikin yks päivä kun olin kylässä siellä (ja minun serkkutyttö) kun kuorin kurkun ja söin kokonaisena ja kerralla sen pilkkomatta sun muuta et onkoha tuolla tyttärellä nyt kaikki kotona :eek:
hyvä kun luin tuota viestiä muka Kipsun viestinä... kohdassa, "mikä mötkylä siellä mahassa on". :eek:

sitten mie heräsin ja hoksasin, jotta Viivihän se tässä. siis siulla on semmoiset himotukset, että ANNA PALAA VAAN! :D vedä vaikka kaksi kurkkua, jos pistät elämän ihan risaseksi. :D tiesit sie, että enkut tekee tuorekurkusta sosekeittoa...

miehän söin silloin raskaana ihan raakaa kaalia kaiket illat ja kaikkia lantun ja nauriin paloja. kumma ja ihme, nekin voi olla oikeasti ihan hyviä.

nyt mie menen lukemaan loppuja nootteja. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 14:10 Seltsu kirjoitti:
Pikainen morotus töistä!

Kaikki on ruennut sujumaan yllättävän hyvin, niin tyttöjen hoitorumba kuin oma työkin. Ihan jees siis.

Työterveystarkastusta varten kävin eilen labrassa, verikokeista katsotaan kolesterolit, jotka mulla melko varmasti on yli 5, niin uskoisin (ainakin vime mittauksessa on ollut) ja siinä katotaan myös se paastosokeri, eli nyt sit selviää sekin - enää en voinut luistaa... ;)

Paino oli noususuunnassa mut nyt oon tehnyt taas ryhtiliikkeen ja heti se tietysti vaikuttaa. Hyvässä mielessä siis.

Kaikille halaukset ja moikkaukset, palaan takaisin sorvin ääreen, moi!

:wave: :wave:
kivaa, että meni hyvin se töihin paluu. täällä yhtä pöllöä jännittää vaikka on vielä pari kuukautta tätä rouvain elämää. :D

ja sitten elä unohdetä klubia, vaikka duunissa jo oltaiskii, eiköstä niin.

pidetään peukkuja sinne testeihin, ja ihan meitä itseämme vartenhan niitä tehdään, joten ollaan iloisia, jos on hyvin ja tosiaan tsempataan, jos tarvitsee parantaa. :hug:
 
Juu. Tarttis piirtää se logo ja tilata tekstiilituotteitten pesumerkit. Nettisivuksi on rekisteröity - ihan just kohta- www-piste-iloinenelefantti-piste-com.
Tuotteita tarttis tehdä valmiiksi kun myyn vaan jo valmiina olevia, en ota tilauksia-ettei tuu ressi, se kun lihottaa :)

Mä tein tänään super terveellisiä sämpylöitä.
Ihan normeja muuten mutta osan jauhoista korvasin, rikotuilla ohrasuurimoilla , 4viljan hiutaleilla, vehnäleseillä, ruisjauhoilla ja sitten käytin täysjyvä sämpyläjauhoja.
Muksut tykkäs. Hyvä että tykkäs koska päivällä tein kanakeittoa ja se ei kelvannut... Onneks söivät sentään jotain :/

Huomenna vesijumppaan. Mulla olis tuolla autotallissa sellanen sotkumobile missä jalat ja kädet molemmat liikkuu kun "polkee" eteenpäin. Kummipojan äiti yrittää ostaa sitä multa, toisaalta haluisin myydä, toisaalta tulee huono omatunto kun voishan sillä itsekin liikkua iltasin telkkaria kattoessa. mutku ja noku mun aika menee aika pitkälti niitä vaippoja ja ruokalappuja ja hahtuvahousuja tehdessä. Telkkaria kattoessa neulon hahtuvia... Se on niiiiin hidasta *huoh*

Avautuu taas...

Kaikilla kaikki hyvin?
Seltsua näkyny?
 
HEi SELTSU MOI!
Jos sääki ni kyl määki.
Ilmotan huomenna koska on aika.

Toiseen aiheeseen... Mun mahassa ei oo mötkylöitä...(viittaa linnean aiempaan viestiin) Vaan pahkuroita ja möykkyjä. Sellasia pieniä keltasia rasvapalloja. YÖK!
Ootteko koskaan nähny niitä kun telkassa on näytetty jotain rasvaimu uttuja. Aika ällöä kuvitella etä sellasia on oma kroppa täynnä.

JAhas, koitan sitten taas piristyä.<br><br>
 
mikähän tää taas on, kun se vanha klubi nousee? kävitkö sie Kipsu laittamassa sinne :p -hymiön? :D :hug:

myö vaan täällä ääh. miehellä on pari päivää syyslomaa ja niinpä rentouduimme lastenpolilla. saatiin kolmas astmalääke entisten rinnalle, kun kukkopilli vaan vinkuu. lääkäri jo kyseli, ettei teillä on vaan hometta? :eek: toivotaan ettei, on kyllä aika tuore talo, ja juustossakin pitäis olla viel päiväykset kunnossa.

sitten malliopin mukaan Heseen ja kaupasta mukaan Aleksanterin leivokset ja munkkipussi. mutta kaikki tuo on jo syöty, joten siinä taisi olla se syntinen elämä. vähänkö extreemii.

niin rauhallista ja seesteistä. ulkona niin kylmä, ettei jaksa edes sinne kammeta. jo on laiskuus huipussaan. taidan mennä ruuanlaittoon, mutta sanoovathan ne, että laiskalla hiki syödessä. :whistle: että tuleepahan samalla kuntoiltua.

ps. jos jollain on välejä yläkertaan tai vastaavaan, niin sanokaatten niille, jotta nostaavat vähän tuota ulkolämpötilaa. :xmas:
 
Viivuska
Sain tuon uuden mittarinkin ja ihan hyvin se toimii. Nyt oon alkanu himoittee eri leipiä ku pelkkää ruisleipää nii oon syöny tummia sämpylöitä ja nyt on ohraleipää pakkasessa. Kävin neuvolassakin mutkan kun huimaa aivan sikana ja pää välillä pipi ja öklöttää aika ajoin (tuota öklötystä en muistanukkaa mainita neuvolassa).. Katto pissan eikä ollu valkuaista ja verenpaine oli 118/82 ja toisella mittaamisella 118/85 mut mua vähän jännitti ku pelkäsin raskausmyrkytystä tai jtn, se sano ettei oo pahat lukemat viel et ne yleensä kyllä nousee ihan roimasti jos ois jotain. Hemoglobiini oli laskenu 121:sta 107 ja meinas et tuon takia huimaa :/ Hurjaa kun tuntuu ettei pystyssä pysy välillä.

Eikä pitäis olla sokerit korkeella kun tänäänkin ollu ihan normilukemia. Meinas vaa siel neuvolassa laskee ku aamupalan jälkee meni liika pitkä aika etten syöny nii kotona oli aterian jälkee 4.2 ja sit tuli se yllärilähtö sinne neuvolaa ku eka soitin sinne enkä ehtinyt syyä nii siel oli jo 3.2 vaa. Piti heti syyä ku tuli kotii. Ei ainakaa viel oo nostanu nuo tummat lounassämpylät verensokereita.

Tuo uus neuvolatäti on vissii ihan diabeteshoitajakin (oli ainaki meidän äidille sanonu ku äiti joutuu asioimaan monta kertaa viikossa terveyskeskuksessa). Nii minä sille tätille sitte sanoin et onko nii kamalaa kun välillä herkuttelee vaik pienen suklaapatukan tai jtn nii se sano et ei oo ku pysyy sokerit kurissa ja ei kovin paino nouse. Selitin sille et tullu kamalat mielihalut nyt loppuraskaudessa vaik mihin :D

Kun sekin ihmetteli sit et miks koko rasitusjuttu tehty mulle kun yleisin syy tuohon on et löytyy pissasta sokeria ja sitte laitetaa lähete tuohon. Tai runsas ylipaino jne.

Eikö matala hemoglobiiniki voi pitää päätä kipeenä? Ainakin sillo alussa ku jouduin aloittaa raudansyönnin niin mulla muistaakseni oli silloinkin kipeenä.. Ja monillahan tulee huono olo uudestaa loppuraskaudessa.

Nonii, tulipas selitettyä taas vaikka mitä mut teille on kiva höpöttää kun teillä on kokemuksia näistä asioista

:hug:
 

Yhteistyössä