SOKERIKLUBI II

linnea 75 himmeenä
heipat kaikille, en ole tarkasti lukenut, mutta Kipsulle nyt ainakin mahottamasti onnea mielettömän pudotuksen vuoksi. :flower:

täällä kevättä odotellaan ja lupauksia liikkua hiljaa mielessä punotaan. en ole sauvoja ulkoiluttanut kuuna kullan valkiana, mutta kevät tulee...

voikeehan hyvin. joku niitä raja-arvoja tuumaili, niistä löytyy tuumaa jos toistakin jos on masokisti ja jaksaa selata sivuja taaksepäin.

adiös!
 
Mä olen kyllä ihan pihalla noista raskausdiabetesjutuista. Itselläni todettiin kohonneet arvot rasitustestissä, vuorokausikäyrällä olin mutta arvot pysyi hyvinä ja insuliinia ei tarvita. Nyt kuitenkin olen vähän lipsahdelut tuon ruokavalion kanssa kun on kaikenmoisia juhlia ollut tässä ja olenkin huoletta syönyt kakkua ja muita herkkuja niillä. Kuitenkin mitatessani sokeriarvoja 1-2 tunnin jälkeen (riippuen aina vähän tilanteesta) niin arvot ovat olleet alle 6:n joka kerta. Paastoarvot ovat pysyneet alle 5:n. Eikös nuo ole kuitenkin ihan hyviä arvoja? Ylipainoa ei ole, ja nyt raskauden aikana ei ole tullut kun pari kiloa lähtöpainoon. Lenkillä käyn päivittäin. Luulisi ettei se lapsi tuolla masussa ihan ylisuureksi kasva jos sokeriarvot pysyvät normaalina pienestä herkuttelusta huolimatta..?
 
..niin pienet lipsahdukset ei paljoa haittaa...
..mie sain erinomaisia sokerin mittaus arvoja viikonloppuna vaikka lauantaina otin kaks namia ja eilen kakkukahvit keskiviikon ystävänpäivää ennakoiden.. :heart:

no saa nähdä kuinka menee tällä viikolla... ja arvatkaa synnytys lähenee ja PANIIKKI KASVAA :whistle: :eek: ;) :xmas:

ei muuten ko sen suhteen että entäs jos en kerkee sairaalaan ja entäs jos mies ei oo kotona..

tai ents jos pitää olla sairaalassa käynnistyksessä ja siel menee enemmän ko kolmepäivää..

JA ENTÄS JOS ei keretä hankkii sitä isonpojan sänkyy tuolle melkein 2v:lle ja vekslata makkaria kohalleen ja entäs jos miehen veli tulee *lomalle* perheensä kanssa nyt maaliskuussa.... ;) :eek: :xmas:

huolet ne on miullakin... ja nyt aamukahville.. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 16:22 D-mamma kirjoitti:
helou.. nyt on sit se tilanne ett mulla on aamulla ollut paastot aika korkeet..
eli läskiä on nyt kertyny liikaa ja raskaanahan en on enkä enää tule. silloinhan raja on 6.jotain ja mulla on huidellu 8.5 pintaan \|O \|O

potkikaa nyt mua leveelle pehvalle ett saisin itseäni niskasta kiinni ja jonkunlaista ruokaremonttia aikaan..

D-mamma
Kuule, se sokeritauti on oikeasti VAKAVA sairaus.
Se tulee lähes varmasti jos et saa painoa pois.

Lue sääkin se dr phil.
Vaikka kahlaamalla.
Siinä on muuten sellanenkin juttu että : LAIHDUTTAMINEN EI VAADI TIPPAAKAAN TAHDONVOIMAA. Vaan tietoa. Sitten se on siinä selitettynä.
Multa tippu suunnilleen 1000kg hartioilta kun tajusin mitä siinä selitettiin.

Siinä on paljon justiinsa siitä että Vuosi toisensa jälkeen laihduttavat ihmiset on yhtä paljon syömishäiriöisiä kun anorektikot ja bulimiaa sairastavat.

Meidän ei tartte tapella laihduttamisen kanssa. Se paino tippuu ihan itsestään, kun valitaan kaupsta ne kevyet tuotteet ja korvataan osa annoksesta salaatilla.
Jos ei pääse kävelemään tunniksi tai edes puoleksi tunniksi viikossa - koska ei ole aikaa- kannattaa lopettaa itselleen valehtelu ja lähteä sitten lenkille. Puolituntia kävelyä viikossa - ihan varmasti löytyy sen verran aikaa. Jos ei muuten niin telkkarista antennin johto irti viikoksi. Alkaa meinaan kummasti löytyä sitä aikaa :D

Tää nyt oli sellanen palopuhe.
Ei saa kukaan suuttua.
Nää oli lähinnä mun tuntoja :/
Paino 88.4kg :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 07:14 Darelbeida kirjoitti:
..niin pienet lipsahdukset ei paljoa haittaa...
..mie sain erinomaisia sokerin mittaus arvoja viikonloppuna vaikka lauantaina otin kaks namia ja eilen kakkukahvit keskiviikon ystävänpäivää ennakoiden.. :heart:

no saa nähdä kuinka menee tällä viikolla... ja arvatkaa synnytys lähenee ja PANIIKKI KASVAA :whistle: :eek: ;) :xmas:

ei muuten ko sen suhteen että entäs jos en kerkee sairaalaan ja entäs jos mies ei oo kotona..

tai ents jos pitää olla sairaalassa käynnistyksessä ja siel menee enemmän ko kolmepäivää..

JA ENTÄS JOS ei keretä hankkii sitä isonpojan sänkyy tuolle melkein 2v:lle ja vekslata makkaria kohalleen ja entäs jos miehen veli tulee *lomalle* perheensä kanssa nyt maaliskuussa.... ;) :eek: :xmas:

huolet ne on miullakin... ja nyt aamukahville.. :wave:
:hug: KAikki järjestyy kyllä.
Olethan sää synnyttänyt ennenkin, ainahan se on erilaista, mutta tiedät suunnilleen miltä se tuntuu, polttaa sattuu, venyy ratkeamiseen asti , ponnistusta ponnistamisen perään, muljahdus, kätilö auttaa olkapäät ulos ja ai ihanaa pakotus loppuu ja saat pienen vielä märän ja limaisen oman vauvan syliisi. Niinhän se menee?
:hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 07:36 Kipinätär kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 07:14 Darelbeida kirjoitti:
..niin pienet lipsahdukset ei paljoa haittaa...
..mie sain erinomaisia sokerin mittaus arvoja viikonloppuna vaikka lauantaina otin kaks namia ja eilen kakkukahvit keskiviikon ystävänpäivää ennakoiden.. :heart:

no saa nähdä kuinka menee tällä viikolla... ja arvatkaa synnytys lähenee ja PANIIKKI KASVAA :whistle: :eek: ;) :xmas:

ei muuten ko sen suhteen että entäs jos en kerkee sairaalaan ja entäs jos mies ei oo kotona..

tai ents jos pitää olla sairaalassa käynnistyksessä ja siel menee enemmän ko kolmepäivää..

JA ENTÄS JOS ei keretä hankkii sitä isonpojan sänkyy tuolle melkein 2v:lle ja vekslata makkaria kohalleen ja entäs jos miehen veli tulee *lomalle* perheensä kanssa nyt maaliskuussa.... ;) :eek: :xmas:

huolet ne on miullakin... ja nyt aamukahville.. :wave:
:hug: KAikki järjestyy kyllä.
Olethan sää synnyttänyt ennenkin, ainahan se on erilaista, mutta tiedät suunnilleen miltä se tuntuu, polttaa sattuu, venyy ratkeamiseen asti , ponnistusta ponnistamisen perään, muljahdus, kätilö auttaa olkapäät ulos ja ai ihanaa pakotus loppuu ja saat pienen vielä märän ja limaisen oman vauvan syliisi. Niinhän se menee?
:hug:
kiitti :hug: ..ihan tuntuu kuin ois synnyttäny jo... ;)
eikä mitään paniikkia..jos poikanen on sen yli 3kg syntyessään niin kait siihen menee enemmän kuin viimenen minuutti ..siis ponnistusvaiheeseen.. mut kuitenki syntyy tavalla tai toisella.. ainoa ehto on että synnytän vaan jos ei pistetä neulaa selkään.. :x

joo poika taitaa kans haluata kommentoida :D .. työntää kannikoita näppäimistön suuntaan :D ..siis alkaa hei tuntuu ihan oikeestisiltä ko haluais syntyy suun kautta :LOL: :LOL:

no naurut sikseen ja kohti terveyskeskusta..uusimaan insuliini reseptii ja mittauttamaan verenpaineet...
ja synnytykseen enää n. 5-7 viikkoo.. :whistle: :eek: :D :heart: :xmas:
 
raskausdiabeetikkona tekee hirveästi mieli herkkuja... Mitä ootte mieltä, saako silloin tällöin herkutella vai onko kestettävä koko raskausaika loppuun ilman herkkuja? Jäätelön ystävänä näin kaupassa mansikkajäätelöä joka oli vähärasvaista ja sokeritonta (ei siis lisättyä sokeria)... Saisikohan tuollaista nautiskella silloin tällöin?
Entäpä jos haluaa pizzaa... saako sitä päivässä sitten muuta enää syödäkään jos käy pizzalla ravintolassa? En kyllä mitenkään pysty olemaan ihan ilman herkkuja loppuraskautta:(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 16:13 vieras kirjoitti:
raskausdiabeetikkona tekee hirveästi mieli herkkuja... Mitä ootte mieltä, saako silloin tällöin herkutella vai onko kestettävä koko raskausaika loppuun ilman herkkuja? Jäätelön ystävänä näin kaupassa mansikkajäätelöä joka oli vähärasvaista ja sokeritonta (ei siis lisättyä sokeria)... Saisikohan tuollaista nautiskella silloin tällöin?
Entäpä jos haluaa pizzaa... saako sitä päivässä sitten muuta enää syödäkään jos käy pizzalla ravintolassa? En kyllä mitenkään pysty olemaan ihan ilman herkkuja loppuraskautta:(
NO NIIN:: nyt mie osasin .. jotenki on sormet kohmeessa.. ;)

no mie olen syöny pizzaa..mutta vaan pienen palan jos on ollu tarjolla kokonainen..lisäks salaattia..mie olen syöny myös kakkua..sitäkin pienen palan.. ja joskus mie olen sallinu itseni ryöstäytyä käsistä :ashamed: , mutta silloin pitää ehdottomasti katkaista kierre heti kun mahdollista...

jos herkuttelee vaikka jäätelöllä kerran viikossa niin ei se koko maailmaa kaada.. jos se on jokapäiväistä niin sitten voi maapallukkakin ainakin keikahtaa jos ei kaadu
:whistle: :D

MISTÄÄN EI TARVITSE LUOPUA PITÄÄ VAAN LÖYTÄÄ KEVYITÄ HERKKUJA JA MUISTAA KOHTUUS

tää on helppo sanoo mut vaikee tehdä... :ashamed: :wave: <br><br>
 
Jotenkin vaan pelottaa, että jos nyt vähän herkuttelen ja syön vähän pizzaa, jäätelöä tms. niin vaikuttaako se heti vauvaan? En kuitenkaan haluaisi mennä synnyttämään ylisuurta lasta sen takia, että en pitänyt itseäni kurissa :(
 
Kipsu harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 16:49 vieras kirjoitti:
Jotenkin vaan pelottaa, että jos nyt vähän herkuttelen ja syön vähän pizzaa, jäätelöä tms. niin vaikuttaako se heti vauvaan? En kuitenkaan haluaisi mennä synnyttämään ylisuurta lasta sen takia, että en pitänyt itseäni kurissa :(
Parempi on syödä joskus herkkuja hyvällä omallatunnolla kun vetää ensin yks pala pitsaa ja ajatella sitten että mönkään meni, mitä väliä sillä enä on ja syödä koko pitsa...
Kyllä meillä oli kerran viikossa rullakebua, söin 1/3 osan ja rulla oli 10cm paksu ja 30 cm pitkä.
Tähän oli terkkarin lupa :)
Tosin mulla oli arvot suht ok muuten.

Mutta siis herkuttelu pitäis olla mahdollisimman vähästä. Mulle neuvottiin että ennemmin rullakebua kun vaikka täytekakkua, mutta kohtuudella.

KAnnattaa jutella neuvolassa.
Ei raskausajan kuuluis olla pelkkää murehtimista.
Onnellista aikaa sen kuuluu olla. Ilo irti niistä pienistä asioista.
se "tekopyhä sanonta" kun äiti voi hyvin niin lapsetkin voi hyvin, pitää paikkaansa masuasukinkin kohdalla.

Hyvät illan jatkot.
Terveisin
Erittäin hoikka kipsu B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 19:26 Kipsu harmailee kirjoitti:
Näättekste kun mä oon laiha B)

- Ette voi nähdä kun oon niin laiha-

*hehhehheh* kun olenkin taas hauska :D
:LOL: näin mie korvat... :LOL:
:ashamed: anteeks..ei nekään liian isot oo.. ;)

tosta tuli mieleen että mie oon vissiin näkymätön.. ko eilen lapset jatkuvasti törmäs miuhun ja löin (onneks en kovin) pääni kolmesti kaapinkulmaan :LOL: :headwall: :LOL:
 
Nyt muuten tiedän miks aattelen kokoajan (Onko toi yhteen vai erikseen?)
(kokokinajan kokoajankin- yhteen eiks vaan?) (miten niin puutteellinen suomenkielentaito?) että Darella on "vaan" 4 lasta. PROFIILI!

Paino oli aamulla 87.7kg
Tuskin se jää siihen, yleensä menee jojona ylös aalas ylös aaalas jne.
Mutta siis viimeeks olin näin "laiha" joskus kuukausi tai kaks kaksosten syntymän jälkeen Siitä on nyt 6v.8kk :/

Olen ylpeä ja iloinen :flower:
 
:wave: ..mie osasin päivittää miun profiilin.. ja tiedoks että alan hyppii maaliskuun puolesta vällistä lähtien narua jotta tämä *anna äiti miekin kirjotan vaikka varpailla*- syntyy.. tää koneella olo alkaa olla kivaa ;) ko toinen tönkii äitinsä napaa koko ajan...

ja kipsu.. sanat kirjotetaan erikseen jos väliin sopii joku adjektiivi.. neuvo miun viisas 12v...paitsi tuo koko ajan vaivaa miutaki.. mut mie meen nyt näyttelee pikkuvitosen *banaani potkuja* isille... :heart:
 
kipsulle; "sää oot laiha, sää oot laiha..." :D

daralle; "kohta se syntyy, kohta se syntyy, hyyviin se mennee".

vierasta herkkusuuta olette neuvoneet hyvin. ei lisättävää. =) ei paastoa vaan järkevää syömistä, pienet ateriavälit, paljon ruista ja kasviksia, sekaan kevytjädet ja muut herkut. sen sitten kuitenkin lisäsin, kun ei pysty olemaan hiljaa. helmasynti muiden kaltaistensa joukossa.

täällä yksi ihmettelee, että montako rokkoa ja montako kuume-kuume-flunssayhdistelmää on maailmassa. ja mikähän tulee tän tällähetkellä olevan tilalle? toisinsanoen: kokoajan sairaana, kuopus varsinkin. miulla nyt pientä kuumetta ollut alkuvuoden. joo, lääkäriin, sinne tie vie... en ole ollut kylläkään duunista itse poissa, siellä on helpompaa kuitenkin fyysisesti kuin himassa. pakolaisäiti työpaikan rauhaisassa satamassa (ja kipsu tietää miun duunin, joten hahaa ;) ).

ensi viikonloppuna meinaan ja aion mennä shoppailureissulle kera ystävän. kauppoi, herkkui ja lehva. sitten yritän nukkua tai kukkua. ideana kuitenkin luksus ja hemmotus. mies ehdotti vallan, ja mitäs mie kieltämään. kehun näin nopsaan, nyt yhtä nakeroa kuivaamaan.

kaikille isot :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 22:28 Darelbeida kirjoitti:
:wave: ..mie osasin päivittää miun profiilin.. ja tiedoks että alan hyppii maaliskuun puolesta vällistä lähtien narua jotta tämä *anna äiti miekin kirjotan vaikka varpailla*- syntyy.. tää koneella olo alkaa olla kivaa ;) ko toinen tönkii äitinsä napaa koko ajan...

ja kipsu.. sanat kirjotetaan erikseen jos väliin sopii joku adjektiivi.. neuvo miun viisas 12v...paitsi tuo koko ajan vaivaa miutaki.. mut mie meen nyt näyttelee pikkuvitosen *banaani potkuja* isille... :heart:
Voi kun sää olet ihana!
Voi kun voisin sanoa että toi ei ole meidän iltatähti :/
Meillä loppuu vaippa-aika luultavasti tän tulevan kesän jälkeen. Mitä ihmettä mä teen sitten kaikilla noilla söpöillä vaipoilla.?Sitäpaitsi laitoin justiinsa sivuillekin myyntiin NIIN söpöjä newborn vaippoja että olis synti ja häpeä jos en sais sellasia ollenkaan meille ittelle käyttöön :D

Paino aamulla... TATTADADAA!!!... 87.2

-hän on täällä tänään-
-harva meistä on rautaa-
-ennen oli miehet rautaa-
- MÄ JOKAPÄIVÄ TÖITÄ TEEN-
:whistle: :whistle:
=) =)
:D :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 16:18 linnea75 kirjoitti:
kipsulle; "sää oot laiha, sää oot laiha..." :D

daralle; "kohta se syntyy, kohta se syntyy, hyyviin se mennee".

vierasta herkkusuuta olette neuvoneet hyvin. ei lisättävää. =) ei paastoa vaan järkevää syömistä, pienet ateriavälit, paljon ruista ja kasviksia, sekaan kevytjädet ja muut herkut. sen sitten kuitenkin lisäsin, kun ei pysty olemaan hiljaa. helmasynti muiden kaltaistensa joukossa.

täällä yksi ihmettelee, että montako rokkoa ja montako kuume-kuume-flunssayhdistelmää on maailmassa. ja mikähän tulee tän tällähetkellä olevan tilalle? toisinsanoen: kokoajan sairaana, kuopus varsinkin. miulla nyt pientä kuumetta ollut alkuvuoden. joo, lääkäriin, sinne tie vie... en ole ollut kylläkään duunista itse poissa, siellä on helpompaa kuitenkin fyysisesti kuin himassa. pakolaisäiti työpaikan rauhaisassa satamassa (ja kipsu tietää miun duunin, joten hahaa ;) ).

ensi viikonloppuna meinaan ja aion mennä shoppailureissulle kera ystävän. kauppoi, herkkui ja lehva. sitten yritän nukkua tai kukkua. ideana kuitenkin luksus ja hemmotus. mies ehdotti vallan, ja mitäs mie kieltämään. kehun näin nopsaan, nyt yhtä nakeroa kuivaamaan.

kaikille isot :hug:
Voi Linnea :hug:
Aina se on noin kun lapset menee hoitoon.
Tiedän ettei auttanut kyllä pätkääkään tämä mutta koita jaksaa.
Sää oot varmaan ihan väsynyt :(
Ihanaa kuitenkin kun tulit moikkaamaan, meinasin justiinsa laittaa että missä sää oot- oli ikävä...
Ajattelin jo että teet -Kipsut :whistle:
No ei kai.
Voimia!
 
siis apua.. mie oon ko vesipatja.. :LOL: :eek: ..oikesti tää kipee turvotus ei naurata.. jalat on tosi kipeet vaikka oiski koivet kattoon ja nenä kivasti tukossa..ja sormet puutuu ..*vali vali vali*..terveyskeskukseen en päässy ko oon äitineuvolan pääsääntönen asiakas ja sitä rataa.. no kohta soitan sinne.. jos vaikka laittaa iltapäiväks käymään joko siel neuvolassa tai sitten siellä äpolilla...

niin tai näin mie en kato vaakaan tosissaan ko tiiän kuin turvottaa.. kyl nää josku häviää..toivoisin... :whistle: :ashamed: ..ja senkin päätin eilen ( ja isännän säikytin :eek: :ashamed: :D ) että synnytän tavalla tai toisella vaikka ennen laskettua aikaa...

mut kyl mie yritän pysyä mahoillisimman loppuun ( la 3.4.07 ) ehjänä vaik oiskin vaikee sokerien ja turvotusten kans... :wave:
 
-Mites me tolleen oltiin tiputtu?

Koita dare tosiaan olle muutama viikko vielä kokonaisena.. edes 3 tai 4.
Eikka tuli yli 4vk etuajassa ja meinas joutua happikaappiin kun ei osannut/jaksanut kunnolla hengittää vaikka oli 3600 vai 3800g kauheeta en muista mitä tuo painoi syntyessään :x

Minä painoin aamulla 86.8kg
JEEE!!!
vähän yli 6kg välitavoitteeseen...
Sitten otan kolmannen tatskan.
Edellisen otosta onkin jo öö? 13vuotta B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 09:44 Kipinätär kirjoitti:
-Mites me tolleen oltiin tiputtu?

Koita dare tosiaan olle muutama viikko vielä kokonaisena.. edes 3 tai 4.
Eikka tuli yli 4vk etuajassa ja meinas joutua happikaappiin kun ei osannut/jaksanut kunnolla hengittää vaikka oli 3600 vai 3800g kauheeta en muista mitä tuo painoi syntyessään :x

Minä painoin aamulla 86.8kg
JEEE!!!
vähän yli 6kg välitavoitteeseen...
Sitten otan kolmannen tatskan.
Edellisen otosta onkin jo öö? 13vuotta B)
up! :D
 
:eek: no johan pomppas!!! :eek:

miul oli neuvola...ok.. mie oon ko vitsin vesipatja.. :ashamed: :headwall: :LOL: ..joten paino oli 108.4kg!!!
ja sit mie kuulin että mee äitilles joka toinenpäivä mittaa verenpaineet..ja per...meen.. :x :$ ..ko mummo ei sulata niin ei sitten.. miun paineet nääs oli 143/84..

äitini viimesin kommentti oli *siun pitäs mennä pää lääkärille ko kuvittelet olemattomii.. mie tein lapsista oo pahasti sanonu..*

no ajatelkoon tuolleen jos haluaa.. mie kyl tiiän mitä kuulin ja mjieten tästä edetään...

synnytys lähenee.. ja mie aatelin tuolla joskus 21.3 jälkeen alkaa tehä vatsalihaksii ja etunoja punnerruksia...jos ei synnytys muuten ala :LOL: :LOL:

mein edellinen synty viikolla 38+4...kolmen kympin poika..vajaa 3kg..
no nyt mie meen hämmentää soppa kattilaa...ja masuasukil on hikka.. :D
 
Vai vatsalihaksia ja etunoja punnerruksia.
Jessus!
No teetkös parit munkin puolesta.
Mulla kun toi jumppa jää hmmm öihin :D
- toimii tietty sekin B)

Linneallekin moit. Kiitos kannustuksesta.
Perässä tullaan - ei enää hitaasti mutta kuitenkin varmasti...

Varmaan kyllä tulee niitä hidastumisiakin. Tnään esim oli 87.1kg mutta niin se mulla kokoajan menee.
Kohta on ihan 86 pinnassa...

Siivoamaan. Vaippoja ja ruokalappujakin pitäs ehtiä tekemään...
 

Yhteistyössä